pseudo-ephedrine

creatic

Newbie
Kheb gelezen dan pseudo (tevens een basisproduct voor speedproductie) ook verkocht wordt als speed?
Iemand ervaring met het snuiven ervan? (kga da wel eens extraheren van pillen)

MOD-EDIT: verplaatst naar drugs

matthijs

Badass junkie
Ik denk eigenlijk dat iemand je heetf genaaid hoor...pseudo betekent dat iets of iemand zich voordoet als iets wat hij/zij/het niet is...

creatic

Newbie
pseudo ephedrine is een variant van ephedrine (zoek het maar op).
Ik ben dus niet genaaid door iemand hoor.

boy

Bewuste gebruiker
Het is een isomeer van ephedrine. Volgens mij is het in Nederland ook gewoon verboden.

Himself

Belezen gebruiker
pseudo-ephredrine zit in sommige anti hoest en griep pillen.... dit is tevens een belangrijk stofje die nodig is om Crystal Meth (methamphetamine) te maken.... in amerika kan het nu niet meer above the counter verkregen worden (sinds 3 dagen) en dat doen ze om die enorme Meth epedimie tegen te gaan.

caatje

Badass junkie
Yep, ik heb t in Reportage gezien. Het middeltje heet ccc en is eigenlijk tegen verkoudheid.

Mac...

Badass junkie
Bal0n zei:
Himself zei:
medicijnen zijn ook drugs.... een chemische stof om een effect in het lichaam op te wekken....

Dus als ik brood eet ben ik aan het drugsen? :wink:

Een chemische stof, Bal0n, weet niet wat voor brood dat je eet, mja THC en paddo's ed is natuurlijk ook weer niks chemisch aan.

Op zoek naar de definitie van drugs dus...

boy

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Bal0n zei:
Himself zei:
medicijnen zijn ook drugs.... een chemische stof om een effect in het lichaam op te wekken....

Dus als ik brood eet ben ik aan het drugsen? :wink:

Een chemische stof, Bal0n, weet niet wat voor brood dat je eet, mja THC en paddo's ed is natuurlijk ook weer niks chemisch aan.

Op zoek naar de definitie van drugs dus...

Waarom zou THC wel chemisch zijn en brood niet? Ik denk dat je eerst 'chemisch' zou moeten defineren. Moeilijk, moeilijk, moeilijk :smoke:

boy

Bewuste gebruiker
Sorry, ik lees verkeerd.

Maar goed, drugs defineren is gewoon bijna niet te doen.

snortline

Newbie
Sinutab Forte 500/60mg is in België zonder voorschrift verkrijgbaar.
(Dit toch de laatste keer ik er ben omgegaan)
Bevat 20 pillen met elk 60mg pseudoephedrine.
(Verkocht voor ongeveer 8€ per doosje)

pseudoephedrine helpt tegen verstroppingen/loopneus.
Ikzelf gebruik ze in de lente wanneer 'k last krijg van hooikoorts
en last heb van nogal veel snot.
Na z'n pilletje heb je direct een droge neus.

Nu pseudoephedrine extraheren om zo op te snuiven zou ik niet doen.
aangezien je wel heel veel moet snuiven om "iets oppepend" (als er iet te voele valt teminste) te voelen.
Als je je dan toch al bezig houd met het extraheren,zoek dan best inneens een methode op voor het naar methamphetamine om te zetten. :wink:

Bovenaan