Pscychedelica

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Hoi!

Al een tijdje wil ik dit topic openen. Ik lees al ruime tijd mee (al ver voor ik dit account had) en geniet van de tripreports.

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een psychedelica te proberen alleen weet ik niet goed waar te beginnen. DMT spreekt mij aan wegens de korte trip maar is volgens mij erg heftig als je geen ervaring met dit soort drugs hebt. LSD of XTC lijkt mij ook wat maar de duur is lang. Ik wil geen bad trip. Truffels of paddo’s is wellicht een goed begin? Of 2C-B? Ik weet het echt niet zoals je leest. Ik wil mijzelf ontdekken wie ik nu echt ben en wat ik wil in dit leven. Ik lees dit zo vaak terug in trip reports en het lijkt mij een waar wonder om dit te mogen meemaken. Ook de visuals wil ik graag een keer gezien hebben.

Ook heb ik geen idee van de praktische dingen zoals hoe kom je aan een goede tripsitter (ik ken niemand, de enige die drugs (wiet) met mij gebruikt is mijn vriend maar die heeft verder ook geen ervaring met andere drugs) en wat je juist wel en niet moet doen en welke dingen een must have zijn.

Kan iemand mij helpen? Een soort kick-start van hoe jullie hiermee begonnen zijn? En enkele do’s and dont’s.

Edit; misschien handig voor hierbij, vrouw, 180 lang en nu 79 kilo (maar aan het afvallen).

Thank u!

Lampenkapje

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Leuk dat je interesse hebt in een keer te gaan trippen. :)

Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.

Zelf ben ik begonnen met samen te trippen met een paar vrienden die beide al een beetje ervaring hadden met psilocybine. Dat was op zich wel een beetje een geruststelling, al is het imo ook best mogelijk om allemaal nog geen ervaring te hebben. Zelf heb ik de voorkeur om dan ook beide/allemaal het middel te nemen en er geen nuchter iemand (als tripsitter bijvoorbeeld) bij te hebben. Dit omdat je dan allemaal in dezelfde vibe zit. Anderen zullen hier weer een andere mening over hebben, maar ik denk dat als je laag gedoseerd begint en allemaal goed in je vel zit, dat het prima kan.

Verdere do's en dont's:

- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld.
- Probeer technologie wat te vermijden (tv, computer, smartphones, etc.) Dit houdt je trip vaak nogal tegen.
- Muziek is wel aan te raden.
- Als je graag wat diepgang wilt - zoals je ook aangeeft - hou dan die intentie wat in je achterhoofd en zonder je gerust even wat af als je dat nodig vindt.

Er is nog veel meer te zeggen, maar ik hou het hier eerst maar even bij. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Trouwens, van wat je opnoemt is XTC geen psychedelica en duurt ook niet lang. Misschien in de war met iets anders?

Anderemaan

Wijs gebruiker
- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?

Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen:). Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.

Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen. :wink: Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen. :)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen:). Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!
Ik kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.
Je zou eens een mindfold moeten proberen. Dat is een gezichtsmasker die er voor zorgt dat het pikdonker wordt maar dat je toch je ogen open kan houden. Dit zal echt voor de meest bizarre en mooie visuals zorgen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.

Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen. :wink: Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen. :)
Hahaha dat snap ik wel ja, maar ook ik heb de weggeschoten-in-een-alien-wereld psilo trip gehad, met miljoenen duidelijke ogen en kabouter plop ronde sprookjes bomen. Het was mijn eerste keer trippen en ik heb uren gezegd: Ik wou als kind altijd in een sprookje lopen en had niet verwacht dat ik dat ooit nog zou meemaken.. kan ik hier een screenshot van maken? Ik was heel blij dat ik buiten in het bos was. Het was het mooiste wat ik ooit heb gezien en het meest euforische gevoel dat ik ooit heb ervaren. Heb LSD binnen gedaan en vond het verschrikkelijk saai. Sws vind ik de visuals op LSD niet echt boeiend.

Als je een keer zin hebt om op de Psilo manier te trippen met heftige visuals, maar wel lekker actief buiten op avontuur wilt: 4-HO-MET. Ik herken me heel erg in het loom en down worden van truffels, en vind dit ook het grote nadeel persoonlijk. Ik zal truffels of 4-HO-MET nog eens binnen proberen dan, om het te proberen te begrijpen:).

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik kan me goed voorstellen dat vele trippen in de natuur het mooiste vinden maar niet wat betreft visuals. Ik krijg de meeste visuals ook, net zoals Mindless al zei, door het staren naar een egale (donkere) muur. Hoe minder prikkels je krijgt van je omgeving hoe meer visuals er zijn. Dit is misschien wel persoonlijk maar vele kennissen en vrienden bevestigen dit wel.
Je zou eens een mindfold moeten proberen. Dat is een gezichtsmasker die er voor zorgt dat het pikdonker wordt maar dat je toch je ogen open kan houden. Dit zal echt voor de meest bizarre en mooie visuals zorgen.
Klinkt interessant, ga ik eens proberen :). Ben nogsteeds wel een tijdje gestopt met psychedelica wegen die paniek van een tijdje terug. Dit is bijna helemaal weg, maar wel is mijn tolerantie voor alle drugs weer omlaag gedaan. Van 1 kop koffie moet ik 5 uur malen met mijn kaken, heel irritant op werk. Wiet heb ik wel weer geprobeerd een paar dagen geleden, dat ging gelukkig prima, maar ook die trips zijn nu zo intens.

Dat prikkels het kunnen beïnvloeden weet ik wel, ook qua heftigheid. Heb een tijdje terug 20mg 2C-B gedaan, wat niet heel veel is, maar omdat ik in het vondelpark zat was het zo intens..

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.

Ik sluit me eigenlijk helemaal bij Mindless aan wat dit betreft. Ik zou alleen wel eventueel een tripsitter erbij hebben, tenminste, als dat jezelf geruststelt. Iemand die gewoon lekker ergens een boekje leest en zich verder niet met de zaken bemoeit, maar wel een aanspreekpunt kan zijn als je je niet lekker voelt.

Thuis beginnen is natuurlijk 'chill' maar tegelijk is binnen (bij mij) soms weer veel visueler dan buiten, hoewel op een rustige dosering truffels het niet echt onverweldigend zal zijn neem ik aan. Maar als je een huis met tuintje met bijv wat gras / natuur kan regelen... dan zit je helemaal lekker :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Stonologie
Dat komt mooi uit. Ik heb net 4-HO-MET binnen. :) Ben zeker geïnteresseerd om dat eens buiten te proberen.

Grappig, ik heb dat ook recent besteld. Ben er benieuwd naar. :)

Ik sluit me eigenlijk helemaal bij Mindless aan wat dit betreft. Ik zou alleen wel eventueel een tripsitter erbij hebben, tenminste, als dat jezelf geruststelt. Iemand die gewoon lekker ergens een boekje leest en zich verder niet met de zaken bemoeit, maar wel een aanspreekpunt kan zijn als je je niet lekker voelt.

Thuis beginnen is natuurlijk 'chill' maar tegelijk is binnen (bij mij) soms weer veel visueler dan buiten, hoewel op een rustige dosering truffels het niet echt onverweldigend zal zijn neem ik aan. Maar als je een huis met tuintje met bijv wat gras / natuur kan regelen... dan zit je helemaal lekker :)

Ik zou voor een eerste keer ook binnen aanraden (met evt. een balkon, da’s dan helemaal ideaal). Buiten trippen is mooi, maar als je nog nooit getript hebt kan het bedreigend overkomen. Ik ben inmiddels een matig ervaren tripper (mag ik dat zeggen?) en ik durf eigenlijk nog steeds niet in m’n eentje naar buiten op wat hogere doseringen psychedelica. Ik maak me dan te druk over hoe ik erbij loop - triphoofd - en dat mensen me kunnen aanspreken en ik te verward ben om te antwoorden.

Géén DMT doen de eerste keer. DMT is ontzettend heftig. Dat is echt ‘acquired taste’ en ik denk dat je je kapot schrikt als je daarmee begint en het daardoor met grote kans ook niet als positief zal ervaren. Ik vond mijn allereerste keer trippen ooit al heel heftig (dat was dan ook wel gelijk een volledige portie paddo’s en ik was 19 en had zelfs nog nooit geblowd) maar op DMT word je gevoelsmatig naar een andere dimensie gelanceerd, dat is echt nog een paar levels verder; als je dan nog niet weet wat ‘gewoon’ trippen is, is het af te raden. Dat het kort is zegt niet alles want je kunt de tijd volledig kwijtraken.

2C-B is daarentegen mild, een goed beginnerspsychedelicum als je wil proeven aan wat een psychedelische ervaring is zonder dat het meteen heel diep gaat. Ik zie 2C-B en 2C-B FLY altijd een beetje als ‘door een sleutelgat naar de echte tripwereld kijken’. Mocht dat je niet bevallen, is er nog niks aan de hand maar weet je wel dat je de serieuzere psychedelica beter kunt laten voor wat ze zijn.

Lage dosissen LSD (max 100 ug, misschien liever nog zo’n 70) of psilo zouden ook kunnen. Ik las hierboven ergens 7-10 gram truffels maar ik zou voor 10-12 gram gaan. 7 gram truffels lijkt mij een teleurstellende dosis, ook de eerste keer. Truffels zijn een natuurproduct dus de sterkte kan verschillen en iedereen reageert er anders op, better safe than sorry natuurlijk. Maar mijn mening is dat té mild trippen ervoor kan zorgen dat je denkt ‘ooooh is dit het maar’ en dan een volgende keer het middel mogelijk onderschat.

Mijn zusje had ik voor haar eerste keer trippen 10 gram truffels voorgeschoteld en zij vond dit te mild, sindsdien denkt ze heel stoer dat ze een hoge dosis LSD of zelfs DMT ook wel aan zal kunnen. Ik denk dan bij mezelf: probeer het eerst maar eens op hogere dosis want je kunt nog van een koude kermis thuiskomen.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: voor truffels lijkt 10-12 gram me perfect. :) Maar 2C-B lijkt me ook een goeie starter. LSD is misschien iets minder ideaal omdat die zegels niet gekwantificeerd worden, dan zou je beter voor een RC substituut kunnen gaan (ALD-52 of 1p-LSD), en daarvan dan 70-80 ug. Maar dat is hoe ik erover denk...

Mocht je nog andere specifieke vragen hebben, stel ze gerust.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik las hierboven ergens 7-10 gram truffels maar ik zou voor 10-12 gram gaan. 7 gram truffels lijkt mij een teleurstellende dosis, ook de eerste keer.
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.

Je moet wel voorzichtig opbouwen met de dosis ja. Tussen 10 en 15 gram kan een wereld van verschil zitten.

Edit:

Grappig, ik heb dat ook recent besteld. Ben er benieuwd naar. :)
Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb serieus mensen gezien die met een halve portie (7 a 8 gram) naar hun idee al echt tripten en nerveus waren omdat alles zo anders was dan normaal. 10-12 gram geeft meer zekerheid op een echte trip en geen net-niet ervaring, maar je hebt er altijd heel gevoelige mensen tussen zitten... Dus vandaar.

Je moet wel voorzichtig opbouwen met de dosis ja. Tussen 10 en 15 gram kan een wereld van verschil zitten.

Edit:

Heb je al een idee wanneer je het gaat proberen? En laat je het ook testen? Of begin je met lage testdoseringen zoals mij? Ik heb zelf een beetje het probleem nu dat ik maar moeilijk met mijn weegschaal goed 5 mg of zo kan afwegen. Daarbij heb ik ook nog niet het echte gevoel gehad dat ik klaar ben voor een trip, dus het is er nog niet van gekomen...

Ja, daar heb je wel een punt. Heb zelf nog nooit gehoord dat iemand 7 gram heftig vond, maar het kan wel. Misschien moet iemand wat dat betreft zelf een beetje kijken of hij/zij liefst helemaal safe gaat zitten met 7-8 gram, of ietsje meer risico neemt met 10-12. Hangt er misschien een beetje vanaf wat voor persoon je bent. Ik ben zelf het type liever ‘net een beetje teveel’ dan ‘net niet’ dus is misschien makkelijk praten.

Ik laat RC’s nooit testen eigenlijk. Ik weet wel dat het het verstandigst zou zijn om dat wel te doen, omdat ook daar niet geadverteerde stoffen in kunnen zitten of de dosis niet kan kloppen. Maar de kans is een stuk kleiner. Ik bestel vrijwel altijd bij dezelfde webshops en heb daar nog nooit gekke dingen ondervonden. Nog altijd geen glashard excuus natuurlijk, maar ik woon in België dus laten testen is minder vanzelfsprekend, er is hier alleen een testcentrum in Brussel (meestal laat ik het bij de ‘normale’ drugs doen door vrienden in Nederland).

Ik begin dus inderdaad met een bescheiden dosis. Allergietest-technisch gezien zou het misschien het beste zijn om eerst met een echte lage minidosis te beginnen, maar ik ben daar wat RC’s betreft vrij slordig in moet ik toegeven.

Ik heb pilletjes 4-HO-MET, heb jij poeder?

Ik ben er ook nog niet klaar voor trouwens, ik wacht tot ik beter in m’n vel zit. :) Als ik het getest heb ga ik zeker een reportje proberen te schrijven, lang geleden!

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Dat komt mooi uit. Ik heb net 4-HO-MET binnen. :)
Hoe was je trip? Welke dosis nam je? En hoe beleef je momenteel de comingdown / na-effecten?
Ik hoop dat de 1e kennismaking jou beviel! :)

@lampenkapje
Ik vind psilo analogen zoals 4-ho-met en 4-aco-dmt ideaal als 1e stap in de tripwereld. Idealer dan truffels/paddo's, want helderder en veel minder lichamelijk ongemak. Een dosis v. 10-15mg 4-ho-met in een capsule geeft vooral leuke visuals en veel energie en geen mindfuck. De reis duurt gemiddeld zo'n 4 uur, dus niet té lang.
Ook al zijn deze analogen redelijk makkelijk verteer- en controleerbaar in vergelijking met middelen zoals DMT, Salvia, etc. zou ik ook aanraden om jouw 1e trip in een veilige (thuis)setting te doen. Zeker met een tripsitter erbij, liefst met enige kennis van en ervaring met psychedelica.
Ik krijg altijd veel energie v. 4-ho-met en dan kan het erg handig zijn dat er iemand bij je is om jou gerust te stellen dat er jou niets kan gebeuren. Zelf herinner ik me de overweldigende energie van m'n allereerste LSD-trip nog alsof het gisteren was. Ik werd bijna letterlijk omvergeblazen en toen m'n tripsitter me aanspoorde om gewoon rustig te blijven ademen, verdween m'n angst al snel als sneeuw voor de zon en heb ik een fantastische trip ervaring gehad!
Tenslotte: trip alleen als je je fysiek en mentaal goed voelt, en houd liefst een dagje vrij na je trip en neem de tijd om de ervaring te laten bezinken.

Succes!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik laat RC’s nooit testen eigenlijk. Ik weet wel dat het het verstandigst zou zijn om dat wel te doen, omdat ook daar niet geadverteerde stoffen in kunnen zitten of de dosis niet kan kloppen. Maar de kans is een stuk kleiner. Ik bestel vrijwel altijd bij dezelfde webshops en heb daar nog nooit gekke dingen ondervonden. Nog altijd geen glashard excuus natuurlijk, maar ik woon in België dus laten testen is minder vanzelfsprekend, er is hier alleen een testcentrum in Brussel (meestal laat ik het bij de ‘normale’ drugs doen door vrienden in Nederland).
Same here (behalve dat van België dan). En ik heb ook nog niet kunnen ontdekken of er überhaupt op 4-HO-MET getest kan worden.

Ik heb pilletjes 4-HO-MET, heb jij poeder?
Poeder helaas. Ik zou eerst microdots doen, maar toen zag ik het gigantische prijsverschil per milligram. Maar nu achteraf begrijp ik waarom dat is. Dat moet allemaal ook weer exact gewogen en gemaakt worden. Het was super handig geweest om gewoon een paar pellets te nemen.

Ik ben er ook nog niet klaar voor trouwens, ik wacht tot ik beter in m’n vel zit. :) Als ik het getest heb ga ik zeker een reportje proberen te schrijven, lang geleden!
Yeah, gewoon wachten tot het juiste moment. :)

@Mindless
Ah, 4-ho-net 'binnen' als in 'in huis hebben'.
Als Belg zijnde dacht ik dat je het 'binnen had' = een dosis had ingenomen. :)
Ik zou net zeggen, in mijn brievenbus, niet in mijn kanaal. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@Mindless ik weet eigenlijk ook niet of er op alle RC’s getest kan worden. Volgens mij laten heel veel mensen ze niet testen... zal misschien ook wel om die reden zo zijn.

Pellets zijn inderdaad veel duurder, maar ik heb een weegschaaltje dat de laatste tijd moeilijk doet. Dus ik ben lui.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Een luie @Roze Olifant lol!

0,001 wegerschalen liggen niet bij winkels als blokker of mediamarkt, maar zijn wel heel eenvoudig te bestellen via internet.
Goedkoopst (euro of 15) is direct uit China bestellen, maar dan moet je er wel even op willen wachten. Diezelfde weegschalen zijn ook te bestellen via de bekende webwinkels maar die zijn daar wel een stuk duurder.

Uiteindelijk ben je met zon weegschaaltje veel en veel goedkoper uit, daar je poeder van zeer potente RC-s kan kopen in plaats van elke keer voor de veel en veel duurdere pellets te gaan.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Paddo's duren redelijk kort, ze zijn heel veilig, en als je lekker in je vel zit en de paddo's neemt in een fijne omgeving dan is de kans dat je je een heel onprettige ervaring hebt juist heel klein.

Lees vooral deze Gids voor het tegengaan van een bad trip. Ik vond die zelf heel verhelderend:
https://www.changingperspective.info/drugsinfo/gids-voor-het-tegengaan-van-een-bad-trip/

Van paddo's / truffels kun je het best thee zetten want dat is het minst smerig. Neem dan één bakje truffels van 15 gram (of 2 gram gedroogde padd's (psilocybe cubensis)). Snijd de truffels in zo klein mogelijke stukjes. Doe er wat citroensap bij, gooi de paddenstoelen / truffels in heet water (dat het liefst net niet kookt), doe er dan nog wat gember, munt en honing bij, en na 20 minuten heb je heerlijke thee waarvan je ook nog gaat trippen. De thee is bovendien milder dan wanneer je de paddo's eet.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je een keer zin hebt om op de Psilo manier te trippen met heftige visuals, maar wel lekker actief buiten op avontuur wilt: 4-HO-MET. Ik herken me heel erg in het loom en down worden van truffels, en vind dit ook het grote nadeel persoonlijk. Ik zal truffels of 4-HO-MET nog eens binnen proberen dan, om het te proberen te begrijpen:).

Ik vind eigenlijk niet dat je nieuwe psychoactieve stoffen zoals 4-HO-MET kunt aanraden aan iemand met nul ervaring met psychedelica. Ik snap de gedachte wel: 4-HO-MET heeft minder headspace, is minder dwingend, en heeft daardoor theoretisch gezien minder kans om angstige ervaringen te veroorzaken.

Maar bij dit soort middelen heb je wel weer heel andere vaardigheden nodig. Je moet kunnen begrijpen wat het betekent dat de gezondheidsrisico's van dit soort middelen onbekend zijn. Misschien krijg je later last van je nieren, je lever, je longen. Misschien kan je een miskraam krijgen als je drie maanden later zwanger wordt.
Je moet bovendien kritisch kunnen denken over welke vendors je beter niet kunt vertrouwen. Je moet weten waar je drugs kunt laten testen. Je moet snappen dat het DIMS research chemicals niet kan kwantificeren, waardoor het lastig is om de juiste dosis in te nemen. En je moet een milligramweegschaal hebben om de dosis af te wegen (als je al weet hoe je zo'n weegschaal moet bedienen want dat is ook niet zo vanzelfsprekend.

Volgens mij kan je veel beter in de smartshop wat advies vragen over truffels. Daarover is veel meer bekend en de beschikbare informatie over paddo's is ook veel toegankelijker voor mensen die er verder niet zoveel ervaring mee hebben.

Lees bijvoorbeeld even deze links (die ze niet hebben van 4-HO-MET):
-Unity: https://www.unity.nl/drug/paddos-en-truffels/
-Drugs & Uitgaan: https://www.drugsenuitgaan.nl/middelen/andere-drugs/paddo-s
-Drugsinfo: https://www.drugsinfo.nl/publiek/drugs-abc/middel/?id=58
-Drugslab: -Spuiten & Slikken:

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

0,001 wegerschalen liggen niet bij winkels als blokker of mediamarkt, maar zijn wel heel eenvoudig te bestellen via internet.
Goedkoopst (euro of 15) is direct uit China bestellen, maar dan moet je er wel even op willen wachten. Diezelfde weegschalen zijn ook te bestellen via de bekende webwinkels maar die zijn daar wel een stuk duurder.

Uiteindelijk ben je met zon weegschaaltje veel en veel goedkoper uit, daar je poeder van zeer potente RC-s kan kopen in plaats van elke keer voor de veel en veel duurdere pellets te gaan.

Ja klopt! Ik heb er zo eentje uit China, na hiervoor ongeveer dezelfde te hebben gehad maar dan duurder (van Azarius denk ik). Die is helaas kapot gegaan door in het afwaswater in de gootsteen te vallen. :wink: Het zal wel toeval zijn, maar mijn nieuwe Chinese weegschaaltje heeft de nodige kuren. Hij doet het wel, maar niet altijd even betrouwbaar. Misschien moet ik gewoon een nieuwe kopen.

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Lees bijvoorbeeld even deze links (die ze niet hebben van 4-HO-MET):
-Unity: https://www.unity.nl/drug/paddos-en-truffels/
-Drugs & Uitgaan: https://www.drugsenuitgaan.nl/middelen/andere-drugs/paddo-s
-Drugsinfo: https://www.drugsinfo.nl/publiek/drugs-abc/middel/?id=58
-Drugslab: -Spuiten & Slikken:

Die Tripsitter van Gwen tijden haar trip lijkt me echt totaal niet fijn, totaal niet geruststellend. En als Gwen aan geeft zich niet fijn te voelen geeft ze een weerwoord op een snauwende toon

Neo-Shulginist

Badass junkie
Die Tripsitter van Gwen tijden haar trip lijkt me echt totaal niet fijn, totaal niet geruststellend. En als Gwen aan geeft zich niet fijn te voelen geeft ze een weerwoord op een snauwende toon

Wel een mooi voorbeeld van hoe je veel gevoeliger kunt worden voor invloeden uit de omgeving. Gwen is al vanaf het begin angstig (geen goede 'set'), ze voelt geen connectie met de tripsitter (niet zo'n goede setting), waardoor een kleine opmerking al snel de vervelende gevoelens laat escaleren.

In feite is er niks aan de hand, maar zo voelt het niet voor Gwen.

Daarom is het zeker de moeite waard om een rustige tripsitter te vinden die je kent en die je vertrouwt. Iemand die ervaring heeft met deëscalerend optreden. Bijvoorbeeld iemand die je kent en die in de geestelijke gezondheidszorg werkt. Zulke mensen hebben meestal training gehad in kalmerende gesprekstechnieken.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wel een mooi voorbeeld van hoe je veel gevoeliger kunt worden voor invloeden uit de omgeving. Gwen is al vanaf het begin angstig (geen goede 'set'), ze voelt geen connectie met de tripsitter (niet zo'n goede setting), waardoor een kleine opmerking al snel de vervelende gevoelens laat escaleren.

In feite is er niks aan de hand, maar zo voelt het niet voor Gwen.

Daarom is het zeker de moeite waard om een rustige tripsitter te vinden die je kent en die je vertrouwt. Iemand die ervaring heeft met deëscalerend optreden. Bijvoorbeeld iemand die je kent en die in de geestelijke gezondheidszorg werkt. Zulke mensen hebben meestal training gehad in kalmerende gesprekstechnieken.
De set werd al niet goed door de setting inderdaad. Nou lag dat niet alleen aan de sitter maar in mijn mening "ook" aan de omgeving. Alles wit, saai, niet vrolijk en veel te veel licht. Ik zou daar zelfs niet zo snel een fijne trip krijgen.

Ik vind dat je het juist lekker gezellig moet maken. Veel kleurtjes en kaarsjes om je heen. Mooie posters of planten en vooral niet allemaal zo licht en wit. Nou weet ik dat er vaak wit wordt gedragen bij Ayahuasca ceremonies etc maar de omgeving is dat dan vaak juist niet. Als je je nuchter al niet lekker en warm voelt in een ruimte, dan ga je dat al helemaal niet voelen als je gaat trippen. Totaal verkeerde setting in dit geval dus. Wel leuk want had dit filmpje nog niet gezien.

Ps. Ik zei altijd ipv "set & setting" altijd "set, setting en sitting". Met welk gevoel ga je de trip in (set), waar en in welke omgeving (setting) en met wie ga je trippen (sitting).

AcidWarrior

Wijs gebruiker

Zoiets bv.

Bijlagen

• 10612524-8185-43AC-824A-62C68251995B.jpeg
    10612524-8185-43AC-824A-62C68251995B.jpeg
    593 KB · Weergaven: 9

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik vind eigenlijk niet dat je nieuwe psychoactieve stoffen zoals 4-HO-MET kunt aanraden aan iemand met nul ervaring met psychedelica.
Mindless heeft hartstikke veel ervaring toch? Maar gelijk heb je, sws niet aan drugs beginnen is het best.

Ik denk dat het trouwens heel lastig is om te bepalen wat de beste instap psychedelica is. Sommige zweren dat LSD makkelijker is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Daarnaast reageert iedereen anders op dit soort middelen. Sommige zien onder 150ug LSD geen visuals, andere al op 30ug. Sommige vinden LSD "the real shit with real visuals", maar naar mijn ervaring is psilocine zoveel intenser visueel en ook veel kleurrijker.

Wat ik vooral aan zou raden aan lampenkapje: begin echt heel laag. Je hebt een heel leven voor je, haast niet met dit soort heftige middelen. Is het underwelming, volgende keer beter:). Mijn eerste trip was heel onverstandig..: 15 gram Valhalla. Dit viel gek genoeg mee, en was zo'n 10% van mijn 13 gram Hollandia trip, die mij in een alien universum schoot. Ik was zo verblind van de visuals dat niks meer ook maar een beetje leek op de wereld. Het is de beste ervaring die ik ooit heb mogen meemaken, maar omg als dat fout was gegaan.

Leer van mijn fouten en vooral: geniet! Er gaat een wereld voor je open!

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter

Echt he, iets minder genunanceerd, maar wat een bitch die tripsitter. Dat Gwen zich echt super oncomfortabel voelt al een tijd en uiteindelijk zegt 'Dit is echt het ergste wat ik heb meegemaakt' en dat zij dan minachtend/schamper zegt "Haha, dan heb je gewoon niet zoveel meegemaakt in je leven, dat is het enige antwoord wat ik je kan geven"... Wow die zou ik er niet bij willen hebben tijdens een trip.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Echt he, iets minder genunanceerd, maar wat een bitch die tripsitter. Dat Gwen zich echt super oncomfortabel voelt al een tijd en uiteindelijk zegt 'Dit is echt het ergste wat ik heb meegemaakt' en dat zij dan minachtend/schamper zegt "Haha, dan heb je gewoon niet zoveel meegemaakt in je leven, dat is het enige antwoord wat ik je kan geven"... Wow die zou ik er niet bij willen hebben tijdens een trip.
Helemaal mee eens.

Ik was verbaasd dat iemand die min of meer professioneel tripsitter is zo'n gebrek heeft aan empathie, tact en simpelweg omgang met mensen. Geen goede reclame voor haar dit...

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Helemaal mee eens.

Ik was verbaasd dat iemand die min of meer professioneel tripsitter is zo'n gebrek heeft aan empathie, tact en simpelweg omgang met mensen. Geen goede reclame voor haar dit...

Meeste mensen hebben inderdaad totaal geen idee hoe ze moeten 'tripsitten' als ze ook al niets weten van drugs. Ik weet niet of dat hier het geval is maar was wel benieuwd of trippen zonder sitter mogelijk was als je gewoon alles waarmee je jezelf kan verwonden weglegt en alle ramen sluit.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb het net zitten kijken, maar wat een prutsers zeg.

Wat is dat toch, professioneel tripsitter? Er heeft er hier op het forum ook zo een een blauwe maandag geweest die je voor een ongelooflijke bak geld kon inhuren om je bij te staan tijdens een trip, maar die was zo weer weg.

Ik vind sowieso dat er een stevige band moet zijn tussen tripper en tripsitter, en dat maakt iemand die je niet of net kent bij voorbaat al ongeschikt. Daarnaast is tripsitter spelen een vriendendienst en niet iets waar je geld mee zou moeten willen verdienen. Of zal ik @verwondering alsnog een gepeperde rekening sturen? :tonguewink:

Ik heb nog nooit een tripsitter gehad, en dan zit ik al tegen de 100 keer trippen aan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Meeste mensen hebben inderdaad totaal geen idee hoe ze moeten 'tripsitten' als ze ook al niets weten van drugs. Ik weet niet of dat hier het geval is maar was wel benieuwd of trippen zonder sitter mogelijk was als je gewoon alles waarmee je jezelf kan verwonden weglegt en alle ramen sluit.
Ik trip vrijwel altijd alleen en leg nooit iets weg.

Je moet jezelf onder invloed imo gewoon goed leren kennen. Eerst een goed aantal keren samen trippen met anderen en je bewust zijn van hoe je verandert onder invloed van een tripmiddel. Uit een raam of van mijn balkon springen zal ik echt niet gaan doen. Verder weet ik dat ik van truffels/paddo's mijn mobiliteit verlies. Op hogere doseringen verlies ik veel van mijn normale zicht, dus denk ik daar om.

Maar leer je door te trippen met anderen dat je echt niet alleen wilt/kunt trippen, dan moet je daar ook naar luisteren en tripbuddies en/of een tripsitter zoeken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan voor de PsyCare, en ik kan je vertellen dat er echt wel situaties zijn waarop het heel wenselijk is als er iemand is die weet hoe je deëscalerend kunt optreden.

Meestal gaat het goed. Maar als iemand tript, angstig wordt, en de situatie dan steeds verder escaleert, dan kunnen er echt nare ongelukken gebeuren met mensen die in paniek raken en de gekste capriolen gaan uithalen.

Daarom worden tripsitters geadviseerd: voor het geval dat.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Hoewel ik zeer weinig trip en altijd relatief milde psychedelica in lage doseringen gebruik, heb ik liever een benzo dan een tripsitter... :)

lampenkapje

Bewuste gebruiker
Wow wat een respons! Thanks daar heb ik zeker wat aan.
Ik neig steeds meer om truffels te proberen nu. En dan zo’n 10 gram denk ik. FYI; vrouw, 22 jaar, 180 en 79 kilo.

Ik denk dat ik het met mijn vriend thuis ga doen, en dat hij dan nuchter blijft. Hij kent mij goed en lijkt mij wel capabel genoeg om het in goede banen te kunnen houden.

Ik zie dat je online aan truffels kan komen, hoe weet ik nu wat ik moet hebben? Heeft iedere soort een ander effect of hoe moet ik het zien?

En wat is de ‘beste’ manier om ze te nuttigen, want ik geloof dat ze niet de meest lekkere smaak hebben. Neem je alles in 1 keer of verspreid je de innames?

Sorry voor de vele vragen..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zie dat je online aan truffels kan komen, hoe weet ik nu wat ik moet hebben? Heeft iedere soort een ander effect of hoe moet ik het zien?
Maakt niet veel uit, in tegenstelling toe hoe het vaak geadverteerd wordt. In alle soorten zit psilocybine, de psychoactieve stof die hoofdzakelijk verantwoordelijk is voor de verandering van bewustzijn wanneer je de truffels neemt. Daarnaast zitten er meerdere zogenaamde alkaloïden in truffels die ook psychoactief zijn en deze kunnen eventueel wat verschillen per soort, maar het is echt hoofdzakelijk psilocybine wat je laat trippen. Verschillende soorten kunnen eventueel wel verschillen in sterkte (hoeveelheid psilocybine), maar omdat het een natuurproduct betreft, kunnen verschillende batches van dezelfde soort onderling ook verschillen. Kortom, ik zou gewoon voor de goedkopere soorten gaan. Philosopher's Stone, Mexicana, Atlantis bijvoorbeeld.

En wat is de ‘beste’ manier om ze te nuttigen, want ik geloof dat ze niet de meest lekkere smaak hebben. Neem je alles in 1 keer of verspreid je de innames?
Alles in 1 keer, in verband met de direct opbouwende tolerantie na inname.

Zelf zet ik er thee van. Dat is minder vies en makkelijk te maken.

Bovenaan