PRO TIP: Drink Kokoswater tijdens drugsgebruik!

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Beste drugsgebruiker,

Health freak en evolved tripper hier. Ik heb een tip voor jou om je trip en hangover aangenamer te maken.

Drink tijdens je drugsgebruik kokoswater in plaats van water. Kokoswater heeft veel voordelen t.o.v. gewoon water.

1. Het is een natuurlijke sportdrank. Net als sportdrank bevat het natrium, dat zorgt voor een versnelde vochtopname dus hydrateert sneller dan water. Daarbij vul je het zout aan wat je verliest als je actief bent en zweet. Daarom helpt het ook tegen kramp als je lekker uit je plaat gaat.
2. Het bevat kalium en mega veel vit C. Dit helpt tegen de kater en vermindert eventuele schade aan je lichaam door het gebruik.
3. Ik vind kokoswater heerlijk, en is niet zo saai als gewoon water. Als ik uppers gebruik kan ik al snel geen water meer drinken omdat ik het vies vind.
4. Het is laag in suiker dus niet zo ongezond als gewone sport- of frisdrank.

Let wel op welke je koopt. Ga niet voor de goedkoopste van de AH en Healthy People. Deze is uit concentraat en bevat toevoegingen. Ik neem zelf meestal Obrigado of Vita Coco (geen reclame!). :)

Natuurlijk ook aan te raden als je niet aan het trippen bent.

Geniet ervan!

Laatst bewerkt:

ATGC

Bewuste gebruiker
Het smaakt misschien beter dan water maar ik zie het niet als een "Pro" tip. Kokos is al jaren een vaste factor in gezondheidshypes.

Een echte gezondheidsfreak gebruikt niet of accepteert die kater bij die keer dat er gekozen is voor gebruik.

Echte pro's denken "ik voel me kut, wat heb ik liggen om dat NU op te lossen? Met de daarop volgende kater deal ik later wel" 😄😉

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Ik drink cosos melk elke dag is dat ook goed ?
Lust niet graag soja en overgestapt
Wat jij hebt is een melkdrank wat slechts 5,3% kokoswater uit een kokosnoot bevat. Verder staat er nog een rijtje toevoegingen op de ingrediëntenlijst. Een langere lijst betekent vaak grotere kans dat iets minder gezond is. Of iets gezond is verschilt per individu. Drink je het i.p.v. frisdrank dan is het relatief gezond. Drink je elke dag een pak leeg dan is het ongezond. En zou het daarom niet vervangen voor water.

Zoals voor alles geldt; it's about the dosage. Water can heal you, water can kill you.

Het smaakt misschien beter dan water maar ik zie het niet als een "Pro" tip. Kokos is al jaren een vaste factor in gezondheidshypes.

Een echte gezondheidsfreak gebruikt niet of accepteert die kater bij die keer dat er gekozen is voor gebruik.

Echte pro's denken "ik voel me kut, wat heb ik liggen om dat NU op te lossen? Met de daarop volgende kater deal ik later wel" 😄😉
Je zegt dus dat een gezondheidsfreak of geen drugs gebruikt, of dat wel doet maar in dat geval geen gezonde keuzes mag maken tijdens de trip.
Zelfs voor een health freak kan drugsgebruik (in de juiste mate) meer gezondheid/welzijn voordelen brengen dan nadelen. Als health freak zou je daarom juist tijdens het trippen ervoor moeten zorgen dat je gezonde keuzes maakt.

Natuurlijk zijn de gezondheidsvoordelen van kokos al lang bekend. Maar de echte "pro drugsgebruikers" zullen dit misschien niet weten. En zelfs zij (!!!) mogen gezonde keuzes makes terwijl ze drugs gebruiken. :wink:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Deze boodschap is u gebracht door Organic influencers, gezondheidsvloggers, de Tuinen® en yoga Bro's

Let op: geen gezondheids advies. Claims niet wetenschappelijk bewezen. Raadpleeg altijd een dokter voor u wijzigingen in uw dieet brengt
Je hebt slimme humor maar OP heeft wel degelijk gelijk hier .

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Je hebt slimme humor maar OP heeft wel degelijk gelijk hier .

Het is uiteraard zo dat voldoende vitamines en mineralen essentieel zijn, maar dat wil niet zeggen dat je gebruik kan compenseren door een hele lading vitamine c te nemen.

Sowieso is het vrij zeldzaam dat iemand een tekort heeft aan vitamine C, natrium of kalium en vocht kan je lichaam ook prima bijvullen met 'gewoon' water. En mocht je zulke intense prestaties leveren dat dit een probleem wordt dan is de extra suiker in zo'n sport drankje ook een welkome aanvulling.

Verder staat er nog een rijtje toevoegingen op de ingrediëntenlijst. Een langere lijst betekent vaak grotere kans dat iets minder gezond is.
Dit is ook weer zo'n opvatting die getuigd van een hoog gehalte wellness blogs van willekeurige moeders en Big Homeopathie.
Vitamine C is immers ook E-300 en E-508 is kalium chloride.

Ik wil niet beweren dat het geen prima drugs drankje is.
Maar laten we even reëel blijven. De voedingswaarde verschillen echt niet zo veel met bijvoorbeeld ice tea of taksi

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Het is uiteraard zo dat voldoende vitamines en mineralen essentieel zijn, maar dat wil niet zeggen dat je gebruik kan compenseren door een hele lading vitamine c te nemen.

Sowieso is het vrij zeldzaam dat iemand een tekort heeft aan vitamine C, natrium of kalium en vocht kan je lichaam ook prima bijvullen met 'gewoon' water. En mocht je zulke intense prestaties leveren dat dit een probleem wordt dan is de extra suiker in zo'n sport drankje ook een welkome aanvulling.

Dit is ook weer zo'n opvatting die getuigd van een hoog gehalte wellness blogs van willekeurige moeders en Big Homeopathie.
Vitamine C is immers ook E-300 en E-508 is kalium chloride.

Ik wil niet beweren dat het geen prima drugs drankje is.
Maar laten we even reëel blijven. De voedingswaarde verschillen echt niet zo veel met bijvoorbeeld ice tea of taksi
Mooi uitgelegd, heb er geen antwoord op.
Interessant ben jij.

Climbatize

Bewuste gebruiker
Vita Coco is THE BEST 👌🏼

Maar ja, niet overdrijven aub. Het is ook een natuurlijk laxeermiddel 💩💩💩💩

Bovenaan