PRELOADING

Status
Niet open voor verdere reacties.

gozert

Newbie
dames en heren,

zaterdag heb ik het don't let daddy know feestje in de ziggodome. na 4 maandrn zonder xtc wil ik weer helemaal uit me pan gaan. hoe kan ik me t best voorbereiden om de trip beter tr laten worden en om daarna de schade beperkt te houden de dagen erna. wat ik tot nu toe heb opgegoogled is:

- dagen ervoor veel pure chocolade eten
- veel bananen er voor en na de trip eten
- avondeten overslaan op de avond zelf
- sporten en gezond eten na de trip om goed te herstellen

zijn er nog extra tips en kloppen de dingen hierboven?

ik hoor graag van jullie!

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Goed doseren is het belangrijkste, de rest is redelijk flauwekul imo.

Gewoon voldoende eten en drinken, net als normaal.

Fool

Badass junkie
Ik zal je punten even per stuk behandelen met hetgeen ik er van weet :)
gozert zei:
Behalve over dit puntje, er zitten zeker stoffen in chocolade die je vrolijk/happy kunnen maken maar ik geloof er persoonlijk niets van dat dit een merkbaar effect heeft.

Waarom bananen? Vlak voor je trip eten lijkt me niet heel verstandig, tijdens/na de trip kan dat natuurlijk wel. Maar ik zie niet in waarom dit perse bananen moeten zijn. Bananen bevatten weinig vitamine C, iets wat je o.a. nodig hebt om weer serotonine aan te kunnen maken. Appels bevatten bijvoorbeeld veel vitamine C.

Dit lijkt me best wel een dom plan. Als je niet eet heb je geen bodem, dus dan heb je geen energie en zal je lichaam veel sneller op reserves aan gaan spreken. Zorg wel dat je je avondeten zo'n 3 uur voor je pilletje hebt opgegeten.

Sporten en gezond eten is altijd goed :)

Als je graag de schade beperkt wilt houden kun je na je trip ook antioxidanten gaan eten, melatonine is bijvoorbeeld een erg krachtige antioxidant. Dit zorgt ervoor dat de metabolieten van MDMA veel minder schade aanrichten, dat zijn namelijk vrije radicalen. (Mocht je de termen hier niet snappen, wikipedia legt deze héél duidelijk uit)

Maar het belangrijkste is natuurlijk goed doseren en geen gekke dingen doen!
Veel plezier! :)

gozert

Newbie
Fool zei:
Ik zal je punten even per stuk behandelen met hetgeen ik er van weet :)
gozert zei:
Behalve over dit puntje, er zitten zeker stoffen in chocolade die je vrolijk/happy kunnen maken maar ik geloof er persoonlijk niets van dat dit een merkbaar effect heeft.

Waarom bananen? Vlak voor je trip eten lijkt me niet heel verstandig, tijdens/na de trip kan dat natuurlijk wel. Maar ik zie niet in waarom dit perse bananen moeten zijn. Bananen bevatten weinig vitamine C, iets wat je o.a. nodig hebt om weer serotonine aan te kunnen maken. Appels bevatten bijvoorbeeld veel vitamine C.

Dit lijkt me best wel een dom plan. Als je niet eet heb je geen bodem, dus dan heb je geen energie en zal je lichaam veel sneller op reserves aan gaan spreken. Zorg wel dat je je avondeten zo'n 3 uur voor je pilletje hebt opgegeten.

Sporten en gezond eten is altijd goed :)

Als je graag de schade beperkt wilt houden kun je na je trip ook antioxidanten gaan eten, melatonine is bijvoorbeeld een erg krachtige antioxidant. Dit zorgt ervoor dat de metabolieten van MDMA veel minder schade aanrichten, dat zijn namelijk vrije radicalen. (Mocht je de termen hier niet snappen, wikipedia legt deze héél duidelijk uit)

Maar het belangrijkste is natuurlijk goed doseren en geen gekke dingen doen!
Veel plezier! :)
okee dat is duidelijk, en hoe kan ik t beste doseren? als ik 2 pillen en t feest duurt 8 uur. gewoon on de 2 uur een halve slikken?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
gozert zei:
okee dat is duidelijk, en hoe kan ik t beste doseren? als ik 2 pillen en t feest duurt 8 uur. gewoon on de 2 uur een halve slikken?

Dat hangt af van een aantal factoren.
- Zijn de pillen getest, en zo ja, op hoeveel mg MDMA per pil?
- Hoeveel weeg je?

Je kan het beste uitgaan van 1.5 tot 2 mg per kg lichaamsgewicht als je maximale dosis op een avond. Als je 2 pillen wilt gaan gebruiken die(tegenwoordig zijn ze meestal 200mg) 200mg per stuk zijn, kom je uit op 400mg. Wat teveel is(of je moet 200 kilo wegen). Afhankelijk van het lichaamsgewicht kan je het beste met een kwartje beginnen. Mocht je wat zwaarder zijn is een halve een goede startdosis. Het nemen van veel pillen versterkt het effect niet, maar verlengt het enigzins, alhoewel je er zeer vaag van word en de ongewenste effecten beter gaat voelen.

Het doseren is altijd een beetje lastig. Er is namelijk geen 'formule' voor, want iedereen reageert weer anders. Zelf neem ik altijd een halve als begindosis, voel het een beetje aan, meestal een half uurtje nadat het is ingeslagen neem ik weer een halve(of een kwartje). Ik heb zelf meestal aan 1 pil genoeg(88 kilo). Als je je lekker voelt, hoef je er in ieder geval niks bij te gaan gooien, gewoon accepteren dat het gevoel geen 8 uur gaat duren.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij is dat spul in bananen waarom jij nu denkt dat je bananen moet eten zo weinig dat het geen zin heeft om veel bananen te eten. Tryptofaan of zo? Google maar hoe weinig er daarvan in zit.

Daarnaast zou ik even oppassen met sporten, als je jezelf lichamelijk uitput door veel te dansen op zo'n feest, is het juist slim om je lichaam een paar dagen rust te geven erna. Goed eten is sowieso altijd een aanrader, ik heb ervaren dat de kater daardoor aanzienlijk mindert, ookal krijg je het niet door je strot (de dag erna dan).

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat van die chocola geloof ik ook niet. En ik zou wél goed avondeten. Zorg ervoor dat je die pil er niet ingooit op een lege maag want denk dat je lichaam daar niet al te blij mee gaat zijn, maar zorg er ook niet voor dat je vlak ervoor eet, dat geeft geen fijn gevoel vind ik.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Volgens mij klopt het wel van de tryptofaan in oa bananen en chocola. Zelf eet ik vaak redelijk wat noten en chocola een dag na X en heb bijna nooit last van een kater. Maar gewoon avondeten is idd nog belangrijker. Het is denk ik ook gewoon een kwestie van de reserves weer aanvullen, het lichaam herstelt sneller als het genoeg bouwstoffen binnenkrijgt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt, bananen eten is wel gezond vanwege de vitamine maar doet verder vrijwel niks voor je serotonine-aanmaak. Ik heb wel eens gehoord dat je zeker 15 tot 20 bananen moet eten voor je een redelijke dosis Tryptophaan binnen hebt.

Verder, het hele preloaden geloof ik niet in. Een goede maaltijd, genoeg rust en een goede dosis zorgen voor een leuke trip en dat preloaden zorgt voornamelijk voor een goede mindset. Je denkt namelijk dat je goed bezig bent en dat het effect gaat hebben op je trip, daardoor verwacht je een goede trip en valt je XTC dus beter. Voornamelijk placebo, al is dat natuurlijk niet verkeerd.

gozert zei:

Gewoon niet vanaf minuut 1 de XTC in je maag hebben. Begin 2 of 3 uurtjes na het begin van het feest.

Eet van tevoren zéker wel een goede maaltijd, zoals hierboven al redelijk gezegd is (zo'n 2 a 3 uur van te voren). XTC is geen magisch pilletje waar energie inzit, XTC put uit de energie in je lichaam. Vul die energie daarom dus ook goed aan, zodat er genoeg energie is om te verbruiken.

Mocht je minder willen 'klapperen', neem dan wat magnesium tabletten mee. Die verminderen je spierspanning aanzienlijk. Ook een uurtje (oid) voor je los gaat schijnt het te werken, maar ik neem meestal gewoon als ik merk dat ik strak begin te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan