Politie en zorg slaan alarm om 'zombiedrug' Flakka in West-Brabant

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb helaas geen abonnement, dus kan niet het gehele artikel lezen. Ze hebben ook een video gemaakt over de gevaren van Flakka.

Ik kan zelf wel een beetje lachen om de zin: "Wij denken dat Flakka zéér verslavend is, maar er is eigenlijk heel weinig onderzoek naar gedaan."

Nou ik heb persoonlijk best wat onderzocht. 69 middelen om precies te zijn. Ik kan u op een zilveren presenteerblaadje meegeven, dat ik 'flakka' de meest verslavende vind.
Al is dat natuurlijk niet representatief voor de gehele samenleving. Maar mocht er een onderzoek komen. Ik ben er heel open over, dus sign me up!

Als dit zo doorgaat wordt dit de druppel. Dit wordt de druppel dat er een actievere RC wetgeving gaat komen. Ernstige verslaafden aan 3-mmc waren zorgwekkend. Maar wandelende zombies en verwarde personen doen het altijd goed is de media.

Toch vraag ik me nog steeds af wat er nodig is voor een opwindingsdelier. En die enorme agressie die je soms ziet die ook niet houdbaar lijkt te zijn. Ik ben diep gegaan op Flakka, ook vele dagen wakker, nauwelijks slaap. Maar dat is me nooit overkomen. Psychose wel.

Ik kan het wel beamen though. Ik hoor het steeds meer om me heen. Verslaafden aan de beruchte alpha's! Het probleem wordt meer zichtbaar denk ik.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb helaas geen abonnement, dus kan niet het gehele artikel lezen. Ze hebben ook een video gemaakt over de gevaren van Flakka.

Ik kan zelf wel een beetje lachen om de zin: "Wij denken dat Flakka zéér verslavend is, maar er is eigenlijk heel weinig onderzoek naar gedaan."

Nou ik heb persoonlijk best wat onderzocht. 69 middelen om precies te zijn. Ik kan u op een zilveren presenteerblaadje meegeven, dat ik 'flakka' de meest verslavende vind.
Al is dat natuurlijk niet representatief voor de gehele samenleving. Maar mocht er een onderzoek komen. Ik ben er heel open over, dus sign me up!

Als dit zo doorgaat wordt dit de druppel. Dit wordt de druppel dat er een actievere RC wetgeving gaat komen. Ernstige verslaafden aan 3-mmc waren zorgwekkend. Maar wandelende zombies en verwarde personen doen het altijd goed is de media.

Toch vraag ik me nog steeds af wat er nodig is voor een opwindingsdelier. En die enorme agressie die je soms ziet die ook niet houdbaar lijkt te zijn. Ik ben diep gegaan op Flakka, ook vele dagen wakker, nauwelijks slaap. Maar dat is me nooit overkomen. Psychose wel.

Ik kan het wel beamen though. Ik hoor het steeds meer om me heen. Verslaafden aan de beruchte alpha's! Het probleem wordt meer zichtbaar denk ik.

Wanneer gaan nieuwsmedia nou eens ophouden met de politie te beschouwen als expert van drugs?

Echt irritant dit.

Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.

Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik zat ook de hele tijd te denken van: welke fucking stof bedoelen ze met 'flakka'....?
Komt die pipo van Novadic uitleggen dat flakka soms legaal is en soms niet want er zijn verschillende 'varianten' beschikbaar. Er is alleen steeds 1 component veranderd. Echt fijn van die uitlegvideo's die dingen eigenlijk niet echt uitleggen.
Eerder zeiden ze ook dat ze liever geen ruchtbaarheid hieraan geven om als het ware ook geen reclame te maken zodat er meer gebruikers ontstaan.

Met Flakka bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk alle pyro's, legaal of illegaal.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Eerder zeiden ze ook dat ze liever geen ruchtbaarheid hieraan geven om als het ware ook geen reclame te maken zodat er meer gebruikers ontstaan.
Nou dat heb ik anders nooit gemerkt van de politie Zeeland-West-Brabant en/of Novadic-Kentron. Die slaan alarm bij elke poep of scheet. Eén incident, gelijk opblazen tot trend. Net als hier.
Met Flakka bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk alle pyro's, legaal of illegaal.
Ja ik weet het maar ik ben het er niet mee eens. Noem het beestje eens bij zijn naam. Maar dat kunnen ze niet. Waarom? Omdat ze de casussen niet goed hebben onderzocht en nu vermoedens aan het publiceren zijn. Beetje van-horen-zeggen combineren met worst-case scenario's om een angstwekkend beeld te schetsen wat lekker wegklikt maar verder meer kwaad doet dan goed. Echt weer een schoolvoorbeeld van de klassieke mediahype over drugs, en ze blijven het maar niet leren.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Overigens kan ik aanraden om geen abonnement te blijven houden voor BNdeStem want WAT EEN KUTKRANT. Ook altijd hetzelfde liedje met die lui. Persbericht = nieuws, feiten niet checken, meer aandacht voor de toon dan voor de inhoud, en als er iets niet blijkt te kloppen dan geen rectificatie plaatsen, maar een follow-up met iemand die boos is geworden om het vorige artikel en in die follow-up weer hetzelfde broddelwerk leveren.
Soort Telegraaf

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
Oké dit is té hilarisch 😂

De iban van stichting brein. Prachtig!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Bij vrijwel alle kranten kan je een abonnement afsluiten op automatische incasso. Ik gebruik dan een wegwerp email en de IBAN van stichting Brein en zo heb je toch een maand of 3 gratis een abbonement tot de betalingen gestorneerd worden en ze je abbo afsluiten.
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Je leg met zn 20en, 80 op een zaal. Elke zweetneus van je sokken krijg iedereen.

Ik ben al jaren op zoek naar die zweetneus

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
daarna komt je adres adres wel op de zwarte lijst, als wanbetaler vrees ik.
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden

Betreft vordering op: Hans Choen

Geachte heer,

Namens onze bovengenoemde opdrachtgever hebben wij inmiddels enige tijd een vordering in behandeling; het saldo bedraagt thans € 40,12.

Indien dit saldo reeds is voldaan of indien de hoogte van de vordering niet overeenstemt met uw gegevens, verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.

Mocht het saldo nog openstaan dan verzoeken wij u, ter voorkoming van gerechtelijke actie, per omgaande voormeld saldo aan ons over te maken o.v.v. refnr.
🤡

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Vooralsnog kan ik gewoon op de sites komen. Ook nooit een vpn gebruikt.
Dat gaat allemaal automatisch joh, systeem flikkert het abbonement van je account en dat was het.

Ik heb op een van die oude mail adressen nu een hele lijst met imposante mails van hun incasso divisie maar ik wens ze veel geluk. Niet dat hier ooit iemand moeite aan gaat besteden
Oh ik dacht voor de papieren krant. Voor digitaal is het wel een goeie tip idd. Thanks hehe

De Zeemeerman

Badass junkie
Ik kwam er laatst achter dat ik al paar maanden niet voor digitale krant betaal en ik lees gewoon premium 😁
Zou geblokkeerd moeten zijn ivm mislukte incasso 😂

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb net een proef abbo afgesloten voor de Volkskrant, 6 weken voor 4 euro. Als het bevalt verleng ik m wel denk ik.

• Love
Waarderingen: ljuv

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja inderdaad wat verwarrend. Zelf maar even gekeken op google en ik zie dat "Flakka" alpha-pvp is. Dan is het toch enkel die stof?

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij? Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja inderdaad wat verwarrend. Zelf maar even gekeken op google en ik zie dat "Flakka" alpha-pvp is. Dan is het toch enkel die stof?

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij?

Van die video's is niet bekend wat erop te zien is. Wie is het, wat heeft de persoon genomen, hoe weten we dat? Dat is gewoon nooit gecheckt. Maar in de tussentijd worden er wel al video's over gepubliceerd. Dat is dus stemmingmakerij, maar ook niet per se onwaar.
Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).

Wat je waarschijnlijk ziet op de video's is mensen die in een psychotische episode verkeren, of zelfs een opwindingsdelier hebben. Vooral dat laatste is een zeer gevaarlijke mentale staat waarbij iemand niet meer aanspreekbaar is, en zeer agressief. Het probleem is dat ze enerzijds een gevaar vormen voor hun omgeving (en zichzelf), maar dat ze anderzijds last kunnen krijgen van levensbedreigende hartklachten op het moment dat ze gefixeerd worden. Zo'n opwindingsdelier is dus echt een clusterfuck en een worst-case scenario.

En ja, stimulerende drugs verhogen de kans enorm dat je last krijgt van een opwindingsdelier. Maar je kan het ook krijgen van psychedelica. Bijvoorbeeld die persoon die bij een ayahuasca retraite (warrio retreat) in IJzendijke om het leven kwam, die had ook een opwindingsdelier.

In Nederland komt het per jaar ongeveer 1-10 keer voor dat iemand last krijgt van een opwindingsdelier.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Zodoende in het leven geroepen door de Amerikaanse politie om een verklaring te hebben waarom er weer een zwarte man op mysterieuze wijze overleden was door een arrestatie.
Het staat dan ook niet in de DSM-V en wordt door organisaties als de WHO niet erkend

En Flakka is inderdaad eigenlijk de naam voor PVP maar werd al snel op elk verwarde persoon geplakt voor de clicks. Die beruchte Flakka Zombie face eater man bleek ook helemaal geen drugs in zijn systeem te hebben (of iig geen stims of synthetische wiet)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Van die video's is niet bekend wat erop te zien is. Wie is het, wat heeft de persoon genomen, hoe weten we dat? Dat is gewoon nooit gecheckt. Maar in de tussentijd worden er wel al video's over gepubliceerd. Dat is dus stemmingmakerij, maar ook niet per se onwaar.
Er stond Flakka bij, maar in principe zijn gewoon een aantal zeer verwarde mensen van een afstandje gefilmd, dus weet je inderdaad niet wat er precies is genomen, wie die mensen zijn, hun normale mentale staat, etc.

Kan de video zo helaas niet terugvinden.

Wat je waarschijnlijk ziet op de video's is mensen die in een psychotische episode verkeren, of zelfs een opwindingsdelier hebben. Vooral dat laatste is een zeer gevaarlijke mentale staat waarbij iemand niet meer aanspreekbaar is, en zeer agressief. Het probleem is dat ze enerzijds een gevaar vormen voor hun omgeving (en zichzelf), maar dat ze anderzijds last kunnen krijgen van levensbedreigende hartklachten op het moment dat ze gefixeerd worden. Zo'n opwindingsdelier is dus echt een clusterfuck en een worst-case scenario.

En ja, stimulerende drugs verhogen de kans enorm dat je last krijgt van een opwindingsdelier. Maar je kan het ook krijgen van psychedelica. Bijvoorbeeld die persoon die bij een ayahuasca retraite (warrio retreat) in IJzendijke om het leven kwam, die had ook een opwindingsdelier.

In Nederland komt het per jaar ongeveer 1-10 keer voor dat iemand last krijgt van een opwindingsdelier.
Lijkt me zeer eng om mee te maken. Die mensen konden zo in The Exorcist gecast worden...

Thx voor de informatie.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Opwindingsdelier / excited delirium is net als hysterie. Een diagnose om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Zodoende in het leven geroepen door de Amerikaanse politie om een verklaring te hebben waarom er weer een zwarte man op mysterieuze wijze overleden was door een arrestatie.
Het staat dan ook niet in de DSM-V en wordt door organisaties als de WHO niet erkend

Nou ik zou je in zo'n situatie dan wel eens zien staan uitleggen dat mensen het allemaal verkeerd begrijpen en dat ze er niet zo'n probleem van moeten maken.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Hoezo de schuld van het slachtoffer? Er zal toch een onderliggende oorzaak zijn die zo'n delier triggered?
Even verder lezen misschien
since 2000, over one thousand people in the United States have died shortly after being tased, with the deaths sharing several commonalities: "the deceased often were mentally ill or under the influence of drugs at the time of death, they tend to have been shocked multiple times by officers during arrest, and they often share an exceptionally rare cause of death, 'excited delirium.

Axon(fabrikant van Taser) has paid thousands of dollars to proponents of the excited delirium diagnosis, including Charles Wetli who first proposed the term, who have repeatedly used "excited delirium" as a defense in liability suits and to shield police officers from criminal liability for deaths in custody
Als ik jou onder water houdt tot je stikt, en vervolgens een gelobbyde arts laat verklaren dat je gestorven bent aan een water allergie, zou je het daar dan mee eens zijn?

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Nou ik zou je in zo'n situatie dan wel eens zien staan uitleggen dat mensen het allemaal verkeerd begrijpen en dat ze er niet zo'n probleem van moeten maken.
Ik ontken het bestaan van verwarde danwel agressieve mensen niet. Maar dat mensen overlijden bij een arrestatie puur door 'opwindingsdelier' is gewoon een term bedacht om juridisch gedekt te zijn

Neo-Shulginist

Badass junkie
ontken het bestaan van verwarde danwel agressieve mensen niet. Maar dat mensen overlijden bij een arrestatie puur door 'opwindingsdelier' is gewoon een term bedacht om juridisch gedekt te zijn
Nee dat komt omdat iemand die een opwindingsdelier meemaakt onder extreme stress en spanning staat. Op het moment dat zo'n persoon (op de verkeerde manier) gefixeerd wordt dan zal die zich blijven verzetten in uiterste paniek en woede, wat een enorme belasting voor het hart oplevert.

Bij EHBDO-cursussen wordt daarom getraind op zulke situaties, hoe je zulke mensen kunt fixeren: door de armen en benen vast te houden danwel erop te gaan zitten, maar niet op de borst.
Probleem is dan wel dat je een man of zes nodig hebt om zo'n persoon in bewang te houden totdat er iemand is met midazolam neusspray.

Maar omdat dit soort gevallen zó complex zijn en het zó lastig is om het goed te doen, gaat er al snel wat mis en kan de persoon in kwestie komen te overlijden, voornamelijk vanwege hartklachten.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Ok. Ik ga je verder dan ook niet op andere gedachten proberen te brengen.
Weet alleen dat eigenlijk vrijwel geen enkele medische instantie deze diagnose erkend (behalve de politie artsen uit Amerika)

Neo-Shulginist

Badass junkie
k. Ik ga je verder dan ook niet op andere gedachten proberen te brengen.
Weet alleen dat eigenlijk vrijwel geen enkele medische instantie deze diagnose erkend (behalve de politie artsen uit Amerika)

Het Trimbos-instituut heeft er een factsheet over.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Casus 1 De politie wordt gewaarschuwd en na een langdurige vechtpartij, waarbij het maar nauwelijks lukt de arrestant onder controle te houden, wordt de man naar het politiebureau overgebracht. Daar ‘valt hij plotseling weg’.

Casus 2 Met veel moeite brengt het ambulancepersoneel hem naar het bureau. Daar wordt hij rustig en agenten sluiten hem in. Bij een controle een half uur later wordt hij ‘levenloos’ aangetroffen.

Casus 3 Hij is erg druk en agressief, maar het lukt om hem zonder een worsteling over te brengen naar het politiebureau. Op het bureau ‘valt hij weg'

maar de gerechtelijk patholoog achtte in alle gevallen een causaal verband tussen het vastgestelde door cocaïne geïnduceerde delirium en het overlijden aannemelijk.

Er is vooralsnog geen bewijs gevonden
dat het hebben van een opwindingsdelier inherent
dodelijk is. Uit onderzoek blijkt dat wanneer een
opwindingsdelier een dodelijke afloop heeft, de
patiënt meestal hardhandig in bedwang is gehouden
Ik zie een gemeenschappelijke factor

Tevens zijn de auteurs 2 justitiële artsen.

Er volgt een gerechtelijke procedure, aangespannen door de familie, die stelt dat de man door verstikking als gevolg van het politieoptreden is overleden.

De vader van patiënt klaagt de huisarts, de ambulanceverpleegkundige en de betrokken agenten aan.

Nogmaals, ik ontken niet dat mensen finaal door kunnen slaan, en inderdaad niet aan te spreken zijn/Delirium maar het wordt over het algemeen gewoon als handig excuus gebruikt wanneer iemand zodanig lomp in bedwang is gehouden dat deze overlijdt

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zie een gemeenschappelijke factor

Tevens zijn de auteurs 2 justitiële artsen.

Nogmaals, ik ontken niet dat mensen finaal door kunnen slaan, en inderdaad niet aan te spreken zijn/Delirium maar het wordt over het algemeen gewoon als handig excuus gebruikt wanneer iemand zodanig lomp in bedwang is gehouden dat deze overlijdt
Ja, kijk, ik snap op zich waarom andere artsen zich niet zo vaak bezighouden met een opwindingsdelier. Want wil je iemand met een opwindingsdelier in het ziekenhuis bij een arts brengen, dan moet je de persoon om wie het gaat eerst dusdanig weten te kalmeren dat er geen sprake meer is van een diagnose opwindingsdelier; want de voornaamste symptomen zijn afwezig.

Dat betekent inderdaad dat het relevanter is voor mensen aan de voorkant van de medische opnames: beveiligers, ambulancepersoneel, EHBO'ers, mensen bij de PsyCare, politieagenten.

En ik kan me ook voorstellen dat er zaken bekend zijn waarin de politie een opwindingsdelier ten onrechte heeft ingezet als verklaring voor de dood van een persoon, om zo aansprakelijkheid van de hand te schuiven.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
'originele flakka' is a-pvp. Maar eerlijk gezegd kom ik de term nauwelijks tegen in het gebruikerscircuit. Vooral in de media. Het bekt toch net wat lekkerder dan Flakka.

Opzich snap ik wel dat ze Flakka nu als verzamelnaam gebruiken. Zulke enorme verschillen zitten er niet tussen bijv. de effecten van a-PVP, a-PHP of a-PiHP. Veel hangt meer samen met de kwaliteit dan daadwerkelijk welke stof je hebt lijkt het wel.
MDPHP vind ik dan wel weer meer verschillen van de alpha's. Moet ik er wel bij zeggen dat ik a-PVP nooit heb gebruikt. Maar als ik af ga op de meeste verhalen, lijkt het erg veel op elkaar en zijn vele goede a-PHP batches zelfs nog potenter geweest dan de meeste a-PHP batches.

Heb er ooit wat filmpjes van gezien, dat mensen zowat bezeten leken te zijn. Is dit dan stemmingmakerij? Of komt dit echt voor? (op hoge doseringen wellicht) Mensen die als zombies stilstonden op straat heen en weer te wiegen en anderen die dus soort van bezeten leken en andere mensen aanvielen. Het leek onwerkelijk (was het misschien ook).
Dit komt écht voor. Daar ben ik van overtuigd. Flakka is no joke. Ik heb altijd geprobeerd te slapen met behulp van benzo's. Ook om angsten te remmen. Dan is het wel even vol te houden.

Maar ik ken ook mensen die er gewoon op kicken om meer dan 10 dagen wakker te zijn. Gooi daar eventuele benzo ontwenning bij... Nou dan wil ik niet weten wat je meemaakt als je echt even goed gaat vapen of shotten.

Zelf is het nooit zo mn hobby geworden om mensen te eten of autoruiten te koppen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets kan gebeuren. Zéker op deze middelen.

Ik was soms zó ver van de realiteit. Gekmakend was het.

Neo-Shulginist

Badass junkie
'originele flakka' is a-pvp. Maar eerlijk gezegd kom ik de term nauwelijks tegen in het gebruikerscircuit. Vooral in de media. Het bekt toch net wat lekkerder dan Flakka.

Opzich snap ik wel dat ze Flakka nu als verzamelnaam gebruiken. Zulke enorme verschillen zitten er niet tussen bijv. de effecten van a-PVP, a-PHP of a-PiHP. Veel hangt meer samen met de kwaliteit dan daadwerkelijk welke stof je hebt lijkt het wel.
Buiten wat online gebruikersverklaringen is er heel weinig bekend over pyro's. Dat de subjectieve effecten op elkaar lijken betekent niet altijd dat stoffen dezelfde werking en risico's hebben. Soms kan een specifieke metaboliet ineens roet in het eten gooien.
Daarnaast zit er bijna altijd een dosisverschil tussen verschillende stoffen. En ik vind het gewoon slordig als mensen niet erbij zeggen om welke stof het gaat, omdat je dan niet weet wat ze precies bedoelen. Een vergissing wordt dan makkelijker.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

MDPHP vind ik dan wel weer meer verschillen van de alpha's. Moet ik er wel bij zeggen dat ik a-PVP nooit heb gebruikt. Maar als ik af ga op de meeste verhalen, lijkt het erg veel op elkaar en zijn vele goede a-PHP batches zelfs nog potenter geweest dan de meeste a-PHP batches.

Dit komt écht voor. Daar ben ik van overtuigd. Flakka is no joke. Ik heb altijd geprobeerd te slapen met behulp van benzo's. Ook om angsten te remmen. Dan is het wel even vol te houden.

Maar ik ken ook mensen die er gewoon op kicken om meer dan 10 dagen wakker te zijn. Gooi daar eventuele benzo ontwenning bij... Nou dan wil ik niet weten wat je meemaakt als je echt even goed gaat vapen of shotten.

Zelf is het nooit zo mn hobby geworden om mensen te eten of autoruiten te koppen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets kan gebeuren. Zéker op deze middelen.

Ik was soms zó ver van de realiteit. Gekmakend was het.
Ik kan het me niet voorstellen hoe je daar op kunt kicken. Ik voel me al beroerd na een nacht met 3 uurtjes slaap en dat is nog zonder drugs. Maar blijkbaar zal het middel je de "energie" geven om door die moeheid heen te gaan. Toch, zelfs met speed moest ik slapen.

En ik had dus eerst geen idee dat dat die groep drugs is die hier ook veel(?) gedaan wordt (a-PVP, a-PHP, a-PiHP). In mijn hoofd zette ik "flakka" wat in dezelfde categorie als "krokodil" en dat soort obscure heel erg ongezonde middelen. Maar ik had me er niet erg in verdiept.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik kan het me niet voorstellen hoe je daar op kunt kicken. Ik voel me al beroerd na een nacht met 3 uurtjes slaap en dat is nog zonder drugs. Maar blijkbaar zal het middel je de "energie" geven om door die moeheid heen te gaan. Toch, zelfs met speed moest ik slapen.

En ik had dus eerst geen idee dat dat die groep drugs is die hier ook veel(?) gedaan wordt (a-PVP, a-PHP, a-PiHP). In mijn hoofd zette ik "flakka" wat in dezelfde categorie als "krokodil" en dat soort obscure heel erg ongezonde middelen. Maar ik had me er niet erg in verdiept.
Ja het is een groeiend probleem in Nederland. Ook om me heen zie ik het meer en meer gebruikt worden. Ik wist goed waar ik aan begon toen ik het nam. Ik had alleen onderschat dat het zo extreem verslavend zou werken. Ik was laconiek. Ik zou namelijk een paar weken later in behandeling gaan voor verslaving en zou 'dan toch echt gaan stoppen'.

Destijds op het forum waren er een aantal ook best positief over a-P (i)HP.
Dus ik wilde graag weten wat die fuzz nou was over Flakka. Ik ken ook die Amerikaanse filmpjes over blowen van vroeger. Daar werden risico's ook zwaar overdreven of verdraait, dus ik dacht: dat zal met Flakka ook wel zo zijn.

Maar nee, dit is echt wel serieuze koek. Ach... Het heeft me uiteindelijk naar de kliniek in Zuid Afrika laten gaan. Elk nadeel heb z'n voordeel zeggen we dan maar.

Overigens blijf je van deze middelen prima wakker. Veel beter dan op speed, maar wel minder scherp/helder.
Op speed ben ik ook gaar de tweede dag. Op pyro's ook wel, maar na die tweede dag lijkt het ook makkelijker te gaan ofzo. Ik ben zelf nooit bizar lang wakker geweest. Maargoed ook als je ziet wat het kan doen.

Maar ik ken er genoeg die zeggen dat het pas leuk wordt vanaf dag vier. Dan begin je heel raar te hallucineren en daar doen ze het voor.

Maar mensen, laten we wel stellen. Dat is enorm ongezond en moeten we natuurlijk niet willen. Dit forum is natuurlijk ook gericht op harm reduction. Maar buiten dit forum zijn dit soort praktijken (helaas) heel normaal in sommige kringen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja het is een groeiend probleem in Nederland. Ook om me heen zie ik het meer en meer gebruikt worden. Ik wist goed waar ik aan begon toen ik het nam. Ik had alleen onderschat dat het zo extreem verslavend zou werken. Ik was laconiek. Ik zou namelijk een paar weken later in behandeling gaan voor verslaving en zou 'dan toch echt gaan stoppen'.

Dus ik wilde graag weten wat die fuzz nou was over Flakka. Ik ken ook die Amerikaanse filmpjes over blowen van vroeger. Daar werden risico's ook zwaar overdreven of verdraait, dus ik dacht: dat zal met Flakka ook wel zo zijn.

Maar nee, dit is echt wel serieuze koek. Ach... Het heeft me uiteindelijk naar de kliniek in Zuid Afrika laten gaan. Elk nadeel heb z'n voordeel zeggen we dan maar.

Overigens blijf je van deze middelen prima wakker. Veel beter dan op speed, maar wel minder scherp/helder.
Op speed ben ik ook gaar de tweede dag. Op pyro's ook wel, maar na die tweede dag lijkt het ook makkelijker te gaan ofzo. Ik ben zelf nooit bizar lang wakker geweest. Maargoed ook als je ziet wat het kan doen.

Maar ik ken er genoeg die zeggen dat het pas leuk wordt vanaf dag vier. Dan begin je heel raar te hallucineren en daar doen ze het voor.

Maar mensen, laten we wel stellen. Dat is enorm ongezond en moeten we natuurlijk niet willen. Dit forum is natuurlijk ook gericht op harm reduction. Maar buiten dit forum zijn dit soort praktijken (helaas) heel normaal in sommige kringen.
Wauw heftig...

En ja dat lijkt me enorm ongezond. De drug maar daarnaast ook de vele nachten geen slaap, dat is slopend voor je lijf.

Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...

Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik bleef eigenlijk nooit bewust wakker. 'het gebeurde gewoon.' Ook al is dat nogal een wazige uitdrukking.

Maar slapen op pyro's is verdomd moeilijk. En ik kreeg het soms gewoon niet voor elkaar om die folie, het pijpje of de spuit neer te leggen. Dan wilde ik stoppen zodat ik later naar bed kon gaan, maar dat lukte niet. (Nogal verslaafd hè 😅)

Ik vraag me dan wel af... Zijn die hallucinaties nou zoveel leuker dan die je op klassieke psychedelica kunt hebben? Sure... ik snap dat het heel wat anders is, want ik heb ook (hele) milde hallucinaties door speed (en slaapgebrek) ervaren en dat is gewoon echt wat anders dan visuals op psychedelica. Maar gewoon wat betreft enorm interessante en ook mooie dingen zien, kun je gewoon psychedelica nemen, wat min of meer onschadelijk is voor je lichaam. En je hoeft er geen 4 dagen voor te wachten, maar je hebt ze na een dik uur, of zelfs in een kwestie van seconden als je aan de DMT gaat...

Ik vraag me dus echt af: wat is de reden dat men bereid is 4 dagen wakker te blijven? Is het zó veel specialer/interessanter dan wat je op psychedelica zonder fysiek gevaar/letsel kunt ervaren? Of misschien kijk ik er nu ook te rationeel naar en daarnaast: misschien zijn vele gebruikers hiervan geen gebruikers van psychedelica.

De hallucinaties zijn anders wanneer je lang wakker bent. Meer zoals hallucinaties op MDMA. Ik heb het zelf maar weinig meegemaakt. Ze starten klein, dingen in je ooghoek, in de verte iets zien, etc. Maar ze worden levensecht.

Toch lijkt het mij ook niet waard hoor. En de meesten die dit deden maar nu gestopt zijn met drugs, vinden het achteraf ook waanzin.

Je moet al best ver heen zijn om dit 'leuk' te vinden denk ik.

Nee hou het maar bij psychedelica. Een stuk leuker, interessanter en gezonder. En, indien goed toegepast, kan je het nog gebruiken voor persoonlijke en/of spirituele groei.

Bovenaan