PMMA WAARSCHUWING!

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Op de drugstestspreekuren in Amsterdam en Noord-Brabant zijn poeders getest die verkocht worden als MDMA of als ketamine maar de gevaarlijke stof PMMA bevatten. Het gaat om een zeer, zeer fijn poeder (ongeveer net zo fijn als poedersuiker).
Er zijn sterke aanwijzingen dat deze PMMA-poeders ook in andere steden zullen opduiken.

Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren.
Al bij een geringe dosering PMMA kom je in de gevarenzone, van extreme hartkloppingen en een snel stijgende lichaamstemperatuur (oververhitting).

Bij elke twijfel, laat je poeder testen!!!

Komt iemand in de problemen, bel de ambulance en vertel wat er gebruikt is!

Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie http://www.drugs-test.nl.
Voor meer informatie over drugs kun je bellen met de Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min)).

12 april 2013
Drugs Informatie en Monitoring Systeem
(DIMS)

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Drugs Infolijn zei:
Op de drugstestspreekuren in Amsterdam en Noord-Brabant zijn poeders getest die verkocht worden als MDMA of als ketamine maar de gevaarlijke stof PMMA bevatten. Het gaat om een zeer, zeer fijn poeder (ongeveer net zo fijn als poedersuiker).
Er zijn sterke aanwijzingen dat deze PMMA-poeders ook in andere steden zullen opduiken.

Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren.
Al bij een geringe dosering PMMA kom je in de gevarenzone, van extreme hartkloppingen en een snel stijgende lichaamstemperatuur (oververhitting).

Bij elke twijfel, laat je poeder testen!!!

Komt iemand in de problemen, bel de ambulance en vertel wat er gebruikt is!

Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie http://www.drugs-test.nl.
Voor meer informatie over drugs kun je bellen met de Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min)).

12 april 2013
Drugs Informatie en Monitoring Systeem
(DIMS)

Wat is PMMA en waarom is het gevaarlijk?

PMMA (para-Methoxymethamphetamine) lijkt qua werking op MDMA (de werkzame stof in XTC). De effecten van PMMA worden alleen veel later gevoeld dan bij MDMA. Het kan dus zijn, dat je denkt een "lage dosis" MDMA te hebben genomen, waardoor je gaat 'bijnemen' en zo een riskante dosis binnen krijgt. Gebruikers rapporteren via o.a erowid vervelende fysieke effecten zelfs pas 24 tot 72 uur na aanvankelijke inname. De fysieke effecten zijn het best te vergelijken met griepsymptomen, dit kan per persoon verschillen in zwaarte.

Bij een riskante dosis kan de hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur plotseling sterk gaan stijgen. Dit kan leiden tot misselijkheid, onregelmatige hartslag, ademhalingsmoeilijkheden, stuiptrekkingen, hartaanvallen, bewusteloosheid en dood (meestal door oververhitting).
Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren. Om de risico's zoveel mogelijk te beperken, kun je pillen en poeders laten testen.
Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie: http://www.drugs-test.nl.

Meer lezen over de risico's van PMMA? Bekijk het risicoschattingsrapport van het CAM over PMMA: http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaal ... apport.pdf

Nathaniel

Wijs gebruiker
harry123 zei:
Misschien ook handig om de pillen waarin dit stofje is gevonden er ook neer te zettem?

Dat zou vice versa vals vertrouwen kweken. Het oog kan nooit bepalen wat de werkelijke samenstelling van een pil of poeder is, alleen een labtest kan dat.

polderpassie

Experimenterende gebruiker
Is dat trouwens hetzelfde goedje dat voorkomt in de film Berlin Calling?
Waardoor Ikarus (Paul Kalkbrenner) uiteindelijk opgenomen wordt in een kliniek?
Volgens mij gaat het over dat goedje.
Goede film trouwens. Over opname na inname van verkeerde pil.

harry123

Bewuste gebruiker
Nathaniel zei:
harry123 zei:
Misschien ook handig om de pillen waarin dit stofje is gevonden er ook neer te zettem?

Dat zou vice versa vals vertrouwen kweken. Het oog kan nooit bepalen wat de werkelijke samenstelling van een pil of poeder is, alleen een labtest kan dat.

Ik laat mijn spul altijdtesten, maar zou zonde van het geld zijn als er pmma in zit, daarom liever de gok niet wagen als je weet in welke logos ze zitten.

dingo's kidneys

Experimenterende gebruiker
harry123 zei:
Nathaniel zei:
harry123 zei:

Ik laat mijn spul altijdtesten, maar zou zonde van het geld zijn als er pmma in zit, daarom liever de gok niet wagen als je weet in welke logos ze zitten.

kijk even op pillreports.com de echt beruchte logo'tjes staan er wel op. Verder kun je ook nagaan dat de "standaard" logo's als mitsu's, swirls ed. aantrekkelijker zijn voor vervalsers dan een heel opvallend nieuw logo. Vergeet niet dat een pillenpers al gouw duizenden euro's kost, als je dat er uit wilt halen moet je veel pillen maken, je zou toch verwachten dat iemand die voor 1000+ euro's aan pillen haalt zijn waar ook wel even test? of de dealer daarna? dat lijkt me toch een gevaarlijke bussiness, op grote schaal drugsdealers bedonderen..... Bij MDMA(of andere) poeder ligt dat natuurlijk anders, op de één of andere manier heerst de gedachte dat daar minder mee gerotzooid wordt :wave: het tegendeel is waar: elke schakel van lab tot jou kan rommel toevoegen, dat is zo gebeurd!

bovenstaande moet niet gezien worden als vervanging voor een test maar kan mischien net een keer teleurstellende resultaten voorkomen! Ik ben zelf ook wel ééns bedonderd, met roze muzieknootjes, maar goed dat ik die heb laten testen!

harry123

Bewuste gebruiker
Ik ken de meeste beruchte al wel, rolexjes armani gucci luis viton en dat soort ptjes, zelf koop ik altijd de wat bekendere ptjes, maar die kunnen ook vervuild zijn.. Achja testen is weten! Liever een keer een telleurstellend resultaat dan dat ik in het ziekenhuis lig ofzo

Bovenaan