PMMA gevaarlijk?

fgamer

Belezen gebruiker
Ik heb 2 blauwe superman pillen gehaald waar wel degelijk PMMA inzat.

Ik slikte er eentje af, met de gedachte dat ik wist dat het 2-3 uur kon duren dat deze insloeg.
Zodat ik zeker geen bijnam.
2 uur later begon hij dus wel degelijk te werken.
Hetzelfde effect als MDMA zeg maar.
Ik ging goed, besloot rond half 3 naar huis te gaan.
Waar ik nog een dropte. (4 uur later dan de eerste).
Slechts een uur later begon ik te hallucineren.
Ik zach schaduwen in mijn ooghoeken. (De eerste keer dat ik dit meemaakte, maar was niet echt bang omdat ik hier op het forum er al over gelezen had. Ik had goed geslapen de nacht ervoor. en was maar 18 uur wakker, dus ben bijna zeker dat het door de pil kwam.)
Niet veel later zag ik mensen naast me zitten, de persoon veranderde elke minuut zeg maar.
En het waren allemaal bekende, ook mensen die ik in mijn verleden verloren ben.
Ik kon hier weliswaar van genieten, en heeft me ook de dagen erna een enorme boost gegeven.
Het was dan ook een verassing voor mij dat ik heel goed kon slapen op deze pillen.
Ik voelde hem nog wel degelijk gaan, maar besloot mij neer te leggen omdat het 5 uur in de nacht was. (Ben wel gewend langer op te blijven, maar de dag erna was nog een feest. Waar ik natuurlijk alleen alcohol heb genuttigd.)
Ik heb 12 uur geslapen, wat normaal alleen 2-3 uurtjes zijn.
De dagen erna had ik helemaal geen dipje, en was ik uiterst actief.
Mijn pupillen waren op het moment zelf onwaarschijnlijk groot, maar de dag erna waren ze normaal. Ik heb heel erg genoten van deze pil, en vond het achteraf wel onverstandig dat ik er 2 heb genomen. Zeker al omdat ik geen ervaring had met het goedje, en niet wist hoeveel er precies inzat. Ook hebben de mensen rondom mij op het feest helemaal NIETS gemerkt dat ik op dat moment strak stond, buiten het feit dat ik heel open was, en heel blij en zeg maar dat ik mij heel erg aan het amuseren was.

Nu ben ik niet zeker hoeveel PMMA erinzat, maar een vriend had zijne laten testen van dezelfde dealer waar 90mg PMMA inzat en 15mg MDMA. Ik ben verstandig genoeg om te weten dat dit kan verschillen.

Fool

Badass junkie
Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn. :rolleyes:

fgamer

Belezen gebruiker
Fool zei:
Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn. :rolleyes:

Ik heb gelezen dat dit vooral kwam omdat ze bijpakten omdat ze dachten dat de pil niet werkten.
PMMA staat erom bekend dat ze laat opkomen.
Dit had ik dus in de krant gelezen, waardoor ik ook niks bijpakte totdat ik zeker wist dat het wel kon.

Fool

Badass junkie
Je leest inderdaad wel eens dat PMMA dodelijker is omdat mensen snel bijpakken, over deze doden heb ik echter niets qua doseringen gelezen en het is héél plausibel dat dat door een enkele pil kwam die laatst verspreid werd.

Vind het verhaal van jou die allemaal mensen naast je zat zitten ook niet bepaald een indicatie geven dat het erg gezond was. Zou zomaar een product kunnen zijn van een oververhit brein of andere implicaties. :P

fgamer

Belezen gebruiker
Fool zei:
Je leest inderdaad wel eens dat PMMA dodelijker is omdat mensen snel bijpakken, over deze doden heb ik echter niets qua doseringen gelezen en het is héél plausibel dat dat door een enkele pil kwam die laatst verspreid werd.

Vind het verhaal van jou die allemaal mensen naast je zat zitten ook niet bepaald een indicatie geven dat het erg gezond was. Zou zomaar een product kunnen zijn van een oververhit brein of andere implicaties. :P

Daarom dat ik ze toch ga controleren voordat ik ze achter 4-5 maanden nog eens neem.
Ik had erg genoten van deze hallucinaties, en ik zou dit redelijk jammer vinden moest het geen MDMA/PMMA pil geweest zijn maar een andere substantie die mijn brein redelijk gefucked heeft.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als het PMMA was, nooit meer nemen. De risico's van PMMA beginnen al boven de 100mg, dan beginnen ook de leuke effecten pas.

Er wordt niet voor niets zo duidelijk over gewaarschuwd, PMMA bewust gaan nemen is gewoon spelen met je leven. De effecten zijn het niet waard en de risico's zijn enorm. Een leuke dosis is ongeveer gelijk aan een gevaarlijke dosis...

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Van 2 hooggedosseerde pillen kan je ook zo een hallucinaties hebben hoor, 2 x 200mg bezorgt mij een heel waus effect met hallucinante trip fasen en "tijdreizen" op het einde van de trip... Trouwens dat is een te hoge dosis.

Ik vind het wel heel merkwaardig Fgamer dat je telkens in je meeste topics gaat speculeren over wat er in je pil zit. Je beweerd ofwel speed, ofwel LSD, ofwel PMMA maar je laat ze eigenlijk niet testen dus weet je ook niets van de substantie die je pil bevat. Je noemt ook altijd een druk die er wel bekend om staat voor hooggedosseerd. Elke keer slikken is anders door setting, mindset, vrienden, maaltijd,... Ik denk dat jij telkens wel een clean gedosseerde pil gehad hebt hoor, je tript er namelijk gewoon teveel op dat er iets anders in zit omdat je mss net iets langer wakker was of gwn zenuwachtiger was..

Persoonlijk vind ik je topics en discussies onnuttig aangezien je nooit laat testen en altijd aan het speculeren gaat over de substantie in je pil...

Tenslotte vind ik het onverantwoord om PMMA te gaan slikken recreationeel. Er zijn al doden gevallen en ja ook van 1 snoepje en niet omdat ze er 2 a 3 in hun mik gooiden. Er zijn niets voor niets waarschuwingen voor deze pillen op het nieuws :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik zie weer een irritant duidelijk geval. Van "Maakt niet uit wat er wordt gezegd door mensen op mijn topic ik doe toch wel wat ik wel en het zal allemaal wel niet gevaarlijk zijn"

Wat wil je nou horen man?

Snoep zoveel je kan en neeeeeeeuh PMMA is niet gevaarlijk is bijna een soort van paracetamol.

Echt start dan geen topic dude.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
bobsacamano zei:
Ik zie weer een irritant duidelijk geval. Van "Maakt niet uit wat er wordt gezegd door mensen op mijn topic ik doe toch wel wat ik wel en het zal allemaal wel niet gevaarlijk zijn"

Volledig mee eens, dit lijkt meer op een topic starten, gewoon om er ene te kunnen starten :rockband:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
De vorige periode dat hij wel eens iets postte heb ik deze dingen al aangehaald en geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij gewoon dom bezig is. Dringt blijkbaar niet echt door. Zo iemand kun je beter gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan ipv jezelf eraan te irriteren want dat heeft toch geen zin.

Verbaasd mij niks als deze kerel nog een keer in het ziekenhuis belandt maar dan kan hij niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.

SirErick

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Als het PMMA was, nooit meer nemen. De risico's van PMMA beginnen al boven de 100mg, dan beginnen ook de leuke effecten pas.

Er wordt niet voor niets zo duidelijk over gewaarschuwd, PMMA bewust gaan nemen is gewoon spelen met je leven. De effecten zijn het niet waard en de risico's zijn enorm. Een leuke dosis is ongeveer gelijk aan een gevaarlijke dosis...
MusicIsLife zei:
De vorige periode dat hij wel eens iets postte heb ik deze dingen al aangehaald en geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij gewoon dom bezig is. Dringt blijkbaar niet echt door. Zo iemand kun je beter gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan ipv jezelf eraan te irriteren want dat heeft toch geen zin.

Verbaasd mij niks als deze kerel nog een keer in het ziekenhuis belandt maar dan kan hij niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Oh, wat ik wel nog even wil toevoegen:

Bewust PMMA slikken...? Dude, meen je dit?
Kijk, ik had al niet zo'n hele hoge pet van je op, maar dit vind ik toch wel zo dom dat het bizar wordt. Wíl jij dood ofzo?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
PMMA is gevaarlijk omdat het erg veel lijkt op PMA. PMA blijkt ontzettend neurotoxisch te zijn voor mensen, het is vooral gevaarlijk omdat het voor oververhitting zorgt. Ook geeft het serotonine vrij, maar is het ook direct een MAO-A remmer, waardoor je in principe een serotonine syndroom induceert. Zoals al aangegeven is boven de 100mg al schadelijk voor je, terwijl je er niks uit haalt.

Ik snap ook echt totaal niet waarom je een bewezen gevaarlijk goedje zou slikken, vind het echt ontzettend dom. Er zijn al mensen die experimenten met PMMA hebben uitgevoerd, er zijn mensen aan overleden,

Wat is het volgende wat je gaat doen? Je laten bijten door een giftige slang om maar een high te kunnen krijgen? Want dit lijkt er verdomde veel op.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je bijna dood bent, komt er heel veel DMT vrij in je hersenen. Misschien een keertje bijna dood gaan voor een heftige trip? :tearsofjoy:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Als je bijna dood bent, komt er heel veel DMT vrij in je hersenen. Misschien een keertje bijna dood gaan voor een heftige trip? :tearsofjoy:

Dat wist ik niet :openmouth: , wil ik volledig voor gaan :P :tearsofjoy: :wave:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:

Om deze moest ik thuis luidkeels lachen, prachtig dat cynisme. :rock:

Oh, wat ik wel nog even wil toevoegen:

Bewust PMMA slikken...? Dude, meen je dit?
Kijk, ik had al niet zo'n hele hoge pet van je op, maar dit vind ik toch wel zo dom dat het bizar wordt. Wíl jij dood ofzo?

Dit is ook een mooie. :rock:

Voor de rest valt hier weinig aan toe te voegen. Aan de ene kant lees ik Fgamer zijn posts altijd met liefde, aan de ander kent denk ik wel eens: tjongejongejonge.
Wat tekzor beweert klopt overigens. Je moet je pil laten testen, wat speculeren dat er LSD in zit gaat wel erg ver. Rationeel gezien had je zelf ook kunnen beseffen dat dit natuurlijk niet voorkomt.

Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn.

Deze zie ik nu pas. PMMA is natuurlijk geen gevaarlijke stof. Wordt verder ook nooit over gewaarschuwd op dit forum en door media. :sunglasses:

SirErick

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
SmartieAndMe zei:
Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn.
PMMA is natuurlijk geen gevaarlijke stof. Wordt verder ook nooit over gewaarschuwd op dit forum en door media. :sunglasses:
Whahaha, lol. Heerlijk deze humor, ik hou ervan!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
PMMA inhibeert MAO-A terwijl het tegelijkertijd grote hoeveelheden serotonine vrij geeft, dit is vergelijkbaar met MDMA in combinatie met anti depressivum slikken en resulteert zeer snel in het ontwikkelen van een serotonine sydroom en o.a. de oorzaak van zijn hoge dodelijkheid (dit veroorzaakt vaak ook sterke hallucinaties).
Verder staat PM(M)A bekend om het feit dat deze zeer veel verhitting van het lichaam veroorzaakt, veel meer dan bijvoorbeeld MDMA, dit doordat PM(M)A de hypothalamus sterk activeert, oververhitting is dan ook de meeste voorname doodsoorzaak onder PM(M)A gebruikers.
Verder geeft PM(M)A een veel minder sterk euforisch effect en in de meeste gevallen een sterk dysforisch (angstig en rusteloos) effect, er is dus ook niet veel reden om deze stof überhaupt te gebruiken.

Ik kan me voorstellen dat mensen sceptisch kunnen wezen over wat gevaarlijk is en wat niet aangezien de overheid en media bijvoorbeeld MDMA eveneens als zeer gevaarlijk in beeld zet terwijl geïnformeerde mensen weten dat dit reuze meevalt, PM(M)A is echter een stof waar je echt je handen vanaf wilt houden, het gebruik van PM(M)A valt zeer sterk af te raden.

PM(M)A is (in vergelijking tot bijvoorbeeld MDMA) zeer gevaarlijk.

Susanne

Bewuste gebruiker
MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.

Ik vind jullie ook een beetje close-minded. Ja het is heel roekeloos om zomaar PMMA in je mond te stoppen, en ik krijg niet het idee dat FGamer er goed over heeft nagedacht of zich heeft ingelezen. Dat betekent alleen niet dat het idee op zich zo belachelijk is als jullie doen overkomen. Ik heb het zelf ook wel eens overwogen. De reden dat PMMA dodelijk is is omdat mensen niet weten dat ze het slikken, en omdat het te lang duurt voordat het inkickt nemen ze bij en nemen ze per ongeluk een overdosis. Als je nou héél goed doseert en je verder inleest over overige risico's en de te verwachten effecten, moet het in goede banen te leiden zijn. Ik ben verder niet echt van plan het echt te doen, vooral omdat ik niet weet waar je betrouwbare informatie kan vinden en omdat ik sowieso aan het minderen ben met drugs.

En FGamer, hoe weet je überhaupt dat er PMMA in zat? Heb je dat laten testen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ach ja dat is een mening. Ik vind het sowieso belachelijk als mensen dingen in hun mond stoppen als ze niet weten wat het is. Niet alleen Fgamer maar de hele drugswereld die zich niet eerst inleest voor ze een middeltje gebruiken vind ik een beetje dom. Iedereen weet dat je dood kunt gaan aan drugs als je het verkeerd gebruikt. Waarom zou je dan zonder te kijken hoe je het moet gebruiken zo maar iets inslikken?

Dat geld niet alleen voor informatie maar ook over de kwaliteit van je drug. Als je niet weet wat er in je poeder zit, dan neem je het toch niet? Ook als je wel weet dat er PMMA in zit en je gaat er over lezen, dan neem je het toch niet? PMMA heeft bijwerkingen die sterker zijn dan de voordelen, dat is overal te lezen. Ik snap niet waarom je het dan alsnog zou overwegen.

Susanne

Bewuste gebruiker
Uuh ik weet niet waar dat te vinden is (behalve op slik-deze-pil-niet-posters) en als ik wat lees weet ik niet of het betrouwbaar is. Dat is voor mij de voornaamste reden om het niet te proberen. Ik snap op zich wel dat er mensen nieuwsgierig naar zijn

fgamer

Belezen gebruiker
Hoe dan ook heb ik diezelfde pillen vandaag laten testen.
Getest op 180mg MDMA elk.
Verklaart waarschijnlijk de hallucinaties.
Zat geen PMMA in zoals mijn vriend beweerde.

Hoe dan ook heb ik deze pillen anders ervaard dan andere keren.
Zeker dat 2 uur wachten stond ik verbaasd van.

Skirre

Bewuste gebruiker
Kan me voorstellen dat als je vlak voor de inname 2 bic mac menus en een friet speciaal naar binnen hebt gewerkt dat het lang kan duren. Ik weet niet of dit bij jou het geval wal maar het kan natuurlijk aan meerdere dingen liggen. Als je je pillen niet getest kun heb je inderdaad ernstig gaan twijfelen of er wel mdma in zit.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
PMMA is gevaarlijk.
Een vriend verloren door wat ik dacht ''MDMA'', achteraf heeft iemand dezelfde pillen van dezelfde dealer laten testen bij een ''testcentra''. Bleek het PMMA te zijn, naar de dealer gestapt en ze hadden hem gevraagd als hij hier van wist. De dealer was zich gewoon bewust van het feit dat hij PMMA aan jongeren verkocht. De ouders van de overleden jongen konden het niet laten om hem aan te geven. (Is nog in de krant geweest in België. Oostende)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
MentalFucked zei:
PMMA is gevaarlijk.
Een vriend verloren door wat ik dacht ''MDMA'', achteraf heeft iemand dezelfde pillen van dezelfde dealer laten testen bij een ''testcentra''. Bleek het PMMA te zijn, naar de dealer gestapt en ze hadden hem gevraagd als hij hier van wist. De dealer was zich gewoon bewust van het feit dat hij PMMA aan jongeren verkocht. De ouders van de overleden jongen konden het niet laten om hem aan te geven. (Is nog in de krant geweest in België. Oostende)

Ik volg de verhalen al even op in belgie en de laatste dode door xtc in oostende was in the oh door veel te hoog gedosseerde dominos en onverantwoord gebruik. Moet toch ook al even geleden zijn??

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Tekzor668 zei:
MentalFucked zei:
PMMA is gevaarlijk.

Ik volg de verhalen al even op in belgie en de laatste dode door xtc in oostende was in the oh door veel te hoog gedosseerde dominos en onverantwoord gebruik. Moet toch ook al even geleden zijn??

Dat met die domino's is zelfs nog daarna gebeurd, het PMMA verhaal is ondertussen al 3-4 jaar geleden, toen wist ik amper wat pillen waren.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wow heftig verhaal, zo dichtbij. :/

Stom dat mensen dingen in hun mond stoppen zonder het vooraf te testen. *facepalm* Denken maar dat alles goed gaat en dat ze niet dood kunnen of zo. 'Overkomt mij vast niet...'

Bovenaan