'plots' slecht gaan van pillen (maar niet van kristallen)

Nuit

Newbie
Hi iedereen!

De laatste tijd zit ik met wat vragen, na een niet zo goede ervaring met mdma-pillen.
In het verleden had ik eens xtc gedaan (de dosis was toen achteraf gezien te hoog, maar alles is heel goed gegaan), verder had ik 3 of 4 keer mdma kristallen gepakt en ook daar ging ik heel goed van. Telkens had ik er een periode van maanden tussen gelaten (buiten mss 1 keer).

Nou ging ik onlangs naar een festival en daar is het wat misgegaan (het was toen 8 maand geleden dat ik nog mdma had gedaan)
De eerste avond had ik paarse lambo's (kwartje), en terwijl mijn vriend er erg goed van ging, werd ik er maar tam van, wel gelukkig maar ik wou niet echt bewegen, eerder wat staan genieten in mezelf en ik moest moeite doen om mijn ogen open te houden (ik rolde telken met mijn ogen naar boven. moet geen zicht zijn geweest :tongueout:) . Niets mis mee, maar ik dacht 'ik probeer morgen een andere pil'

De nacht erna nam ik een halve groene android (kwartje, en na een uur niets te voelen, nog een kwartje. Ik ben nogal klein)
Plots voelde ik het dus erg hard, en begon ik zo hard te zweven dat ik MOEST gaan zitten (ik kon niet meer op mijn benen staan) en zelfs heb moeten overgeven. Ik voelde me niet slecht, alleen moest ik plots overgeven en kon alleen maar zitten (terwijl ik bij mijn eerste xtc pil constant in beweging was).
De nacht erna probeerde ik enkel een kwartje android en ook daar voelde ik me erg misselijk van. Ik kon niet echt genieten, want ik had een tijdje een spauwgevoel en moest zitten langs de kant. Mijn vriend had een halve android genomen en voelde zich kiplekker.

Tot vandaag zit ik nog steeds te denken hoe het komt. Ik dronk water van de kraan daar (dat rook en smaakte soms echt chemisch, maar we waren op een festival en water uit flessen kon enkel met bonnen.)
Misschien in combinatie daarmee?
Of kon ik niet tegen die pillen (van de paarse labmo's werd ik tam, van de groene androids werd ik misselijk), hoewel ik in het verleden wel mdma-kristallen en xtc heb genomen.

Nu durf ik in de toekomst niet echt meer pillen te nemen, uit angst dat ik weer ga overgeven (want dat is natuurlijk gênant)
Hoe kan ik dit behelpen? Op het forum las ik mensen met dezelfde ervaring, en mensen zeiden dat ze misschien allergisch waren.
Ben ik dan allergisch aan een stof in de pil (niet mdma), of heb ik gewoon pech gehad met slechte pillen? Enkel kristallen dan in de toekomst of andere pillen?

(Trouwens, ik ben van plan toch maanden geen mdma/pillen te nemen gezien ik toen 3 keer na elkaar pillen heb genomen.)

Vriendelijke groeten en alvast bedankt!

Ted

Newbie
Re: 'plots' slecht gaan van pillen (maar niet van kristallen

Heb exact hetzelfde gehad met Paarse lambo's (bij andere pillen nooit) , precies wat jij beschrijft erg tam, veel behoefte om te zitten of gewoon staan en genieten. Ik had destijds 1/2 lambo gepakt (1.95 , 90 kg)

Androids nooit geprobeerd.

ravage

Experimenterende gebruiker

2 Dagen achter elkaar pillen is nooit goed!

Heb het ook ooit 1 keer geprobeerd en de 2e dag ging ik ook slecht.
Ik wou dat het zo snel mogelijk was uitgewerkt en zat ongeveer 2 uur eenzaam op een bankje buiten voor de club..

Neem volgende keer gelijk een halfje ipv een kwartje en zorg dat je je goed voelt.
Die androids zijn geloof ik boven de 200mg pillen en dat gebruiken na een day after.. heavy stuff.

Paarse lambos zijn hele goede pillen, maar geen idee waarom je moe werd.. Een vriend van mij werd er de eerste 2 keer ook moe van maarja.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod

Why the fuck gebruik je drie dagen achter elkaar xtc?!

Anyhow: het kan vanalles geweest zijn. Het hoeft niet eens aan de pillen te liggen maar het kan gewoon elke keer ook net weer anders vallen, en ook bij iedere persoon anders. Ik kan ook de ene keer met xtc veel rustiger zijn en veel meer behoefte hebben om te zitten en andere keren sta ik echt te stampen. Bij mij heeft dat ook nooit echt aan de soort pil gelegen.
Maar goed, alles kan. Alleen je gaat het toch nooit zeker weten en dus ook geen manier vinden om het een volgende keer te voorkomen. Behalve misschien andere pillen nemen, maar dan nog.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod

Dat je gewoon blijft staan en tam bent dat kan altijd wel gebeuren. Ik heb het ook wel eens gehad, ligt niet aan de pillen als je het mij vraagt. De ene keer heb ik donders veel energie en de andere keer ga ik gewoon lekker ergens zitten en genieten. Heb daar geen problemen mee, want voel me bij beide gevallen gewoonweg heerlijk.

Dat je de dagen erna gewoon slecht ging komt omdat je 3 dagen achter elkaar MDMA gebruikt. Ik vind het niet gek dat je de 2e dag gewoon alleen zweverig ervan word. Je serotonine is gewoon opgebruikt, dus heeft de pil alleen nog een 'spacey' effect. Dat je dan de 3e dag nog wat neemt snap ik niet helemaal, want wat had je er dan van verwacht?

Het ligt niet aan de pil. Als je het laten testen en er zaten geen rare stoffen in is het in principe gewoon allemaal MDMA. Dus gewoon je pillen laten testen, en met mate gebruiken en alles moet in principe gewoon goed komen.

Nuit

Newbie
Waw.. dan lees ik dit 8 jaar later met een soort van ongemakkelijk gevoel dat ik op een festival dagen na elkaar MDMA zat te nemen...

Ik heb de mentale rekening toen wel gepresenteerd gekregen en toen ook besloten dat ik inderdaad meer rekening moest houden met serotonine voorraad.
Vanaf dan steeds maaanden ertussen gelaten.
En op dit moment zijn MDMA tripjes zelfs uitzonderlijk.

Grappig om deze kleine evolutie te zien. :)

Nuit

Newbie
Hahaa, grappig dat je 8 jaar later een update plaatst. 8 jaar wijsheid erbij 😜👍

Wat brengt je terug op het forum?

Ik overweeg om LSD te nemen, was wat trip Reports aan 't lezen, en aan 't overwegen om dan zelf ook een trip Report erover te schrijven!

Blijkbaar had ik hier nog een account met dus 8 jaar jongere ik die hier wat zit te lallen haha.
Behoorlijk confronterend...

Grappig, die 'like' functies waren er 8 jaar geleden nog niet!

Edit:
Kan wel een grappig forumtopic zijn
'waar was je/wat deed jij 8 jaar geleden?'
'nooouuuuu ik zat dagen na elkaar pillen te pakken op een festival!
(Tegelijk is het ook het jaar waarop ik alleen op reis ging naar China, dus ook wel vet :grin:. Niets te maken met de pillen though)

Laatst bewerkt:
Bovenaan