Plots immuun aan benzo's???

zazzoo

Bewuste gebruiker
Ongeveer een maand geleden ben ik terug begonnen met dagelijks 1 tablet Xanax retard van 1mg, om zowat de scherpe randjes van het dagelijks bestaan onder controle te krijgen zeg maar, ben een beetje een stresskip. Omdat m'n huisdokter op vakantie is besloot ik mijn voorschrift te verlengen bij een andere dokter en ik kon het niet laten maar heb hem ook meteen loprazolam van 2mg erbij laten zetten. Die zelfde dag (foei van me) nog een grote door 100x10mg diazepam laten voorschrijven bij een andere dokter.
Het lijkt wel of ik plots immuun ben, je gaat me voor gek verklaren maar ik heb (hou je vast)

10x1mg xanax retard (stukgebeten)
15x2mg loprazolam en :flushed: 50x10mg diazepam binnen. In een tijdspanne van 6uurtjes ofzo.
Een paar maanden geleden kreeg ik van 1 loprazolam nog een licht euforisch gevoel en voelde ik me voor de rest van de dag tevreden.

Nu heb ik eens een mooie stash en werkt geen zak.

(enkel serieuze antwoorden aub, geen moraalridder gedoe)

Bedankt

zazzoo

Bewuste gebruiker
Ik gebruik nu sinds een maandje terug, en heb vroeger heel wat benzo's geslikt, als ik dat toen in der tijd gedaan had sliep ik een week ofzo. nee echt van 1 maandje 1mg xanax perdag kom je nu aan zo'n grote tollerantie hoor.

Flameon

Badass junkie
Als je veel benzo's slikt bestaat idd de mogelijkheid dat er tolerantie optreedt en het op een begeven moment niet meer werkt, zeker bij de benzo's die jij benoemt. Helaas ik denk einde oefening

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ja kerel ik ken het probleem! Het enige wat daar echt tegen helpt is tijd in de zin van een tijd niet slikken. ik weet niet of je al lichamelijke afhankelelijk ben? zo niet laat ze dan een tijdje staan als dat je lukt.....klote maarja :confused:

Wat je eventueel zou kunnen proberen is nemen in combinatie met een dosis dextromethorphan te verkrijgen bij elke drogist dat heb ik zelf helaas nog niet geprobeerd masar t zou kunnen helpen...,

succes man!

Angramar Temenos

Badass junkie
zazzoo zei:
Ongeveer een maand geleden ben ik terug begonnen met dagelijks 1 tablet Xanax retard van 1mg, om zowat de scherpe randjes van het dagelijks bestaan onder controle te krijgen zeg maar, ben een beetje een stresskip. Omdat m'n huisdokter op vakantie is besloot ik mijn voorschrift te verlengen bij een andere dokter en ik kon het niet laten maar heb hem ook meteen loprazolam van 2mg erbij laten zetten. Die zelfde dag (foei van me) nog een grote door 100x10mg diazepam laten voorschrijven bij een andere dokter.
Het lijkt wel of ik plots immuun ben, je gaat me voor gek verklaren maar ik heb (hou je vast)

10x1mg xanax retard (stukgebeten)
15x2mg loprazolam en :flushed: 50x10mg diazepam binnen. In een tijdspanne van 6uurtjes ofzo.
Een paar maanden geleden kreeg ik van 1 loprazolam nog een licht euforisch gevoel en voelde ik me voor de rest van de dag tevreden.

Nu heb ik eens een mooie stash en werkt geen zak.

(enkel serieuze antwoorden aub, geen moraalridder gedoe)

Bedankt

Hoe krijg je al die recepten mee? :openmouth:

zazzoo

Bewuste gebruiker
xanax retard kreeg ik zo al van m'n dokter. Aan gezien m"n dokter twee weken op vakantie is had ik een goed excuus om elders te gaan en wat anders te "bestellen" :)

Maar ik begrijp het nog steeds niet, hoe kan ik nu zo'n grote tolerantie hebben opgebouwd van dagelijks 1mg xanax. Ik weet nog een paar jaar geleden toen ik nog zwaar verslaafd was en echt dagelijks hoeveelheden nam (waar je een olifant 2 weken mee kunt doen slapen) dan nam ik bv 6mg lorametazepam erbij (van m'n opa) en kreeg ik een licht euphorisch gevoel.
Nu daarentegen... noppes effect.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
t kan met benzo's gewoon heel snel gaan je zegt dat je jaren geleden al flinke doseringen nam...

t lichaam vergeet niet helaas niet...

speeseend

Wijs gebruiker
Een lichamelijke verslaving ontwikkel je ook niet meer aangezien je die al hebt :) Wat een positieve dag moet dit voor jou zijn, met al deze geruststellende conclusies :)

zyx

Newbie
benzo's zijn heel lichamelijk verslavend.
zelfs bij 3 weken dagelijks gebruik ondervinden veel mensen al heel onaangename afkickverschijnselen.

een ander probleem bij het dagelijks gebruiken van benzo's t.o.v. angst(aanvallen) is dat de meeste mensen telkens de dosis moeten opdrijven.
wie een benzo 6 maanden dagelijks gebruikt zal m.a.w. na 6 maanden al een redelijk hoge dosis moeten nemen om het middel nog voldoende te voelen.

veel mensen ondervinden zelfs afkickverschijnselen terwijl ze elke dag steeds dezelfde dosis benzo's in blijven nemen.

om af te kicken van benzo's wordt aangeraden wekelijks 10% van de dagelijkse dosis te verminderen.
voor meer info zoek op het internet naar "ashton manual".

afkicken van benzo's kan net zoals bij alcohol dodelijk zijn indien niet traag genoeg wordt afgebouwt.
een ander probleem omtrent het niet voldoende afbouwend te stoppen met benzo's is dat sommige mensen langdurig (> 12 maanden) of permanente afkickverschijnselen ontwikkelen.

m.a.w. het langdurig dagelijksgebruiken van benzo's wordt heel erg afgeraden.
veel dokters onderschatten de negatieve gevolgen van benzo's.

ik zelf gebruik dagelijks 2x 1,25mg nebivolol. dit is een relatief nieuw soort betablokker met minder neveffecten dan de oudere betablokkers.
betablokkers houden de fysieke effecten van angst tegen (hoge hartslag, angstaanvallen, etc) en hoewel ze ook lichamelijk verslavend zijn,
het lichaam lijkt weinig tot zelfs geen tolerantie op te bouwen...

en eens je wil ophouden met de betablokker te nemen moet je ook afbouwen,
maar dit zal veel makkelijker gaan dan het afbouwen van een benzo.

het dagelijks innemen van eender welke drug komt altijd met negatieve gevolgen,
maar in het geval van betablokkers vs. benzo's zijn de beta blokkers the lesser evil.

indien iemand zijn angstaanvallen d.m.v. meditatie/yoga/gevechtsport leert controleren,
is dit gezonder dan dagelijks betablokkers te moeten slikken.

drugs neem ik al een tijdje niet meer. hoewel ik altijd geprobeerd heb voorzichtig te zijn ermee heb ik er mezelf toch aanverbrand :wink:

3-5 dagen en je bent clean...zelf telkens "cold turkey" gegaan(niks afbouwgezever) en ja, eerst tandpijn dan hoofdpijn dan plaatselijk (héél erg plaatselijk, echt afgelijnd) zweten en dan is het ergste over...als ik niet wist dat ik er zelf vanaf raak zou ik er niet telkens opnieuw mee beginnen...'t is zo leuk... :hearteyes:

btw, ik heb géén angstaanvallen oid...enkel add...dus is het meer recreatief gebruik samen met xanax en een stikkie...soms nog wat andere boel erbij...alles met mate(n)... :grin:

icedhead

Experimenterende gebruiker
Same proble here...
Gisteren 2 lormetazepammetjes (2mg), 1 tetrazepammetje (50mg), en 150 mg Codeïne genomen verdeeld over 2 uur. Geen zak aan gehad

Damn you tolerantie! :smilingimp:

Bovenaan