PGP Telefoonhacks leggen narcostaat Nederland bloot

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ja, sick artikel hè. Toch denk ik dat dit maar een druppel op de gloeiende plaat is.
In 2016 al dat PGP servers in Frankrijk in beslag worden genomen, een groot aantal landen dat geïnvesteerd is.

EncroChat is op illegale wijze (gehackt(?)) door overheidsinstanties overgenomen en vervolgens is er vanuit de provider RAT (remote administration tool) malware verzonden naar gebruikers van de PGP software. 'De bijzondere kennis' van team High Tech Crime Nederland gok ik dan maar. :grimacing:

Toch wel de sleepwet in volle glorie, dit was 3 jaar geleden (2017) nog niet juridisch haalbaar geweest denk ik.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Binnenkort stappen ze vast over naar postduiven.

Tja sleepnet, hack of backdoor ,misschien is het een fout in de encryptie geen idee

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Tja sleepnet, hack of backdoor ,misschien is het een fout in de encryptie geen idee
Ik vroeg het mij ook al af maar ik kan uit het artikel niet halen of de PGP encryptie zelf is gekraakt.

Als je weet of de in beslag genomen Ennetcom en PGP-Safe servers de opgeslagen berichten PGP vergrendeld of zonder encryptie bewaarde heb je daar waarschijnlijk het antwoord op.

Bovenaan