Peyote cactus

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb een peyote cactusje + 10 peyote zaadjes gekregen voor mijn verjaardag, van mijn ouders :mrgreen:

Kijk eens wat schattig ('t is echt een minicactus, zo'n 1.5 cm doorsnede):

Ik ga me nu verdiepen in het zaaien van de zaadjes en de verzorging van de cactus. Ik hoop dat er van de 10 wel 4 uitgroeien tot prachtige cactussen om ver in de toekomst op te kunnen eten mheheheh.

Meer nieuws volgt wanneer de zaadjes ontkiemd zijn (ik heb ze nog niet gezaaid, omdat ik niet weet welke tijd van het jaar hier het meest geschikt voor is - ja, ik moet me er nog in verdiepen :) ).

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Dank je :)
Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien ze nog lang moeten groeien heb ik genoeg tijd om me te verdiepen in de wereld van de mescaline. Ik heb er zin in!

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik zou het ook wel willen maar denk niet dat m'n ouders het me zo gewoon ff voor m'n verjaardag zouden geven (verklaring gevraagd :grin: :) :wink: )
:wave:

platypus

Belezen gebruiker
zoiets ja...

@ sweetshadow: VET :mrgreen: succes met het opvoeden van je eigen huisdier, en praat wel genoeg tegen hem

Dr. Tommy

Badass junkie
wat een schatje :)
alleen jammer dat ze niet zo hard groeien..

ik heb een san pedro die groeit een stuk sneller :)

en het kweken van cactussen is trouwens helemaal niet moeilijk

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik denk ook dat ik mij een san pedro en een peyote cactus ga halen.
kamer van plantjes voor zien he.
en later zal het nog goed van pas kunnen komen.
wa kost het ongeveer.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
kaalkopje zei:
wat een schatje :)
alleen jammer dat ze niet zo hard groeien..

ik heb een san pedro die groeit een stuk sneller :)

en het kweken van cactussen is trouwens helemaal niet moeilijk

Heb je ze weleens vanuit zaadjes opgekweekt?
Ik heb al 't een en ander gelezen en gehoord, o.a. dat je het beste kunt zaaien in januari, februari, maart. Als ik nu wil zaaien moet ik wachten op nieuwe maan (vraag me niet waarom :grin:). De zaailingen mogen niet in direct licht staan.
Ik ben echt benieuwd hoe ze eruit zullen zien als ze uit de grond komen!

Lin hoeveel heb je nodig van san pedro om te trippen? Ik hoorde dat je van peyote 27g gedroogd materiaal nodig hebt.

Dr. Tommy

Badass junkie
hoeveel san pedro je op moet eten weet ik eigenlijk niet.

poosje terug heb ik een van een flink stuk thee gezet maar heb er nix van gemerkt.

sinds het voorjaar is mijn san pedro ongeveer 5cm langer geworden :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Volgens mij moet je voor een optimale werkzaamheid ook heel goed kauwen. En 't schijnt heel bitter te smaken. :cry:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb vandaag al wat voorbereidingen getroffen. Ik heb cactusgrond, grind en potjes gekocht bij een tuincentrum. De potjes heb ik vast gevuld met grond. Ze staan in een plastic bak waar ik morgen een laagje water in zet en na het zaaien folie over heen span. Hopelijk gaat het goed :)

Ik ben trouwens achter de reden gekomen voor het zaaien bij nieuwe maan: tegen de tijd dat de zaadjes ontkiemd zijn, hebben ze 's nachts baat bij het maanlicht.

Cactus nummer 1 heet tegenwoordig Seymour :P en ziet er beter uit dan eerst. Het mooie weer doet hem goed denk ik, en mijn liefdevolle verzorging natuurlijk hahah.

Toch wel een verschil met eerst (1 juni):

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Net zag ik dat er vier zaadjes ontkiemd zijn :) . De anderen zullen snel volgen (denk/hoop ik). Ik ben blij! Maar nu moet ik heeeel goed opletten of het wel goed met ze gaat. Niet te warm/koud, niet te veel/weinig licht, niet te veel/weinig water.

:wave:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Dank je!

Er zijn er tot nu toe vijf ontkiemd.

Zo zien ze eruit:

Het grind had er nog niet op gemoeten, maar ik had het er al op gelegd dus had ik het later maar naar de zijkanten geschoven.

caatje

Badass junkie
Hebben ze zoveel water nodig? Ik dacht dat ze juist goed deden in droge grond. Of is dat alleen als ze groot/volgroeid zijn?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
In den beginne moeten ze in een heel vochtige omgeving staan, later als ze groot en sterk zijn hoeven ze maar heel weinig water te krijgen inderdaad :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb de verkoper gevraagd hoe oud de cactus nou eigenlijk is, en het blijkt dat hij 2-3 jaar oud is :)

Op de zaailingen zijn nu 'stekels' ontstaan, whaha!!

Ellesdee

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:
Ik heb de verkoper gevraagd hoe oud de cactus nou eigenlijk is, en het blijkt dat hij 2-3 jaar oud is :)

Op de zaailingen zijn nu 'stekels' ontstaan, whaha!!

omg... wat is ie schattig :|

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Nog ongeveer hetzelfde eigenlijk, alleen eentje is bruin aan het worden. Ik denk dat die het niet gaat redden helaas.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb ze een paar dagen in de schaduw gezet in plaats van op een wat lichtere plek en de cactusjes die een beetje roodbruin waren, zien er nu gezonder uit. Het blijven zorgenkindjes :)
Verder lijkt het of ze helemaal niet groeien, maar het is dan ook een extreem langzaam groeiende cactussoort.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Droevig nieuws, een van de minipeyotes is naar gene zijde vertrokken :cry: . Denk dat ik snel iets moet veranderen aan de omgeving, zodat de andere 4 niet hetzelfde overkomt. Nu zien ze er nog wel gezond uit... Ik denk dat het iets te koud is op m'n kamer.

Seymour :mrgreen: leeft nog wel en ziet er mooi uit!!

68899

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Ik heb een peyote cactusje + 10 peyote zaadjes gekregen voor mijn verjaardag, van mijn ouders :mrgreen:

Kijk eens wat schattig ('t is echt een minicactus, zo'n 1.5 cm doorsnede):

Ik ga me nu verdiepen in het zaaien van de zaadjes en de verzorging van de cactus. Ik hoop dat er van de 10 wel 4 uitgroeien tot prachtige cactussen om ver in de toekomst op te kunnen eten mheheheh.

Meer nieuws volgt wanneer de zaadjes ontkiemd zijn (ik heb ze nog niet gezaaid, omdat ik niet weet welke tijd van het jaar hier het meest geschikt voor is - ja, ik moet me er nog in verdiepen :) ).

Hoe gebruik je zo´n cactus eigenlijk? Eet je de zaadjes op of de cactus zelf? En wat gebeurd er dan met je?
Heb hiet een cactus staan van ongeveer 7 jaar oud, maar daar kan ik denk ik niet van snoepen........ :mrgreen:

qinn

Bewuste gebruiker
Robbie_Rob_ zei:
Hoe gebruik je zo´n cactus eigenlijk? Eet je de zaadjes op of de cactus zelf? En wat gebeurd er dan met je?
Heb hiet een cactus staan van ongeveer 7 jaar oud, maar daar kan ik denk ik niet van snoepen........ :mrgreen:

je moet hem een paar jaar laten groeien of je koopt er een die al groot is,
je eet vervolgens de heele kaktus op en gaat flink trippen.

(vergelijkbaar met lsd, maar dan tog anders :P)

disaster

Bewuste gebruiker
Leuk die cactussen :beer: .

Heb zelf een san pedro cactus van een vriend gekregen (+/- 6 cm) en heb ook nog een peyote (2 cm doorsnee).

Maar moet je ze op een bepaalde manier bereiden?
Het lijkt me niet dat je zo de hele cactus (rauw) op kunt eten :mrgreen: .

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Kan wel, maar het schijnt niet zo fijn te zijn.

Gebruiksmethode
De meest gebruikelijke manier is het kauwen van de Peyote koppen(droog/vers), totdat alle mescaline via de slijmvliezen in de mond is opgenomen. Dit is echter onwaarschijnlijk vies en pijnlijk. Vandaar dat men in het westen de gedroogde en vermalen Peyote koppen in capsules doet en vervolgens doorslikt.
Een manier om de bitterheid wat te neutraliseren is het drinken van ongezoete ananassap tijdens het kauwen.
Je kunt van de peyotes ook thee zetten, zie San Pedro. Ook is het raadzaam om de dosis over minimaal een uur uit te spreiden, dan is de klap voor je lichaam niet zo groot. Na de trip heeft de gebruiker geen last van een kater, sterker de tripper voelt zich prima. De kater komt voor de trip. Bij peyote kan deze bestaan uit krampen, kotsen en huilen. Dit verdwijnt binnen een uur als de trip begint.

van meneer cactus

Bovenaan