• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Perongeluk NEP slechte ervaring

Llpoen

Newbie
Ik ging naar een feestje in een kleine zaal, soort club. Daar zou ik 3mmc gaan gebruiken, heb ik al vaker gedaan. Deze 3mmc was getest. Echter verloor ik het zakje en bood een vriend van mij een zakje aan waar van hij zei dat het 3mmc was. Ik heb best wat nakkies er van genomen. (4 of 5 sleutel puntjes) Ik voelde me eerst prima, rush, praterig en 3mmc achtig maar dan net wat scherper. Maar ineens merkte ik dat mijn ogen extreem wijd gingen staan. Ik voelde me heel onrustig en voelde me helemaal strak staan. Ik dacht toen dat het misschien perongeluk pep was. (Ik had geen drinken dus ik kon niet op die manier zijn gedrogeerd) Toen ging het mis. Ik werd helemaal paranoia. Nog nooit eerder meegemaakt. Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe “lijp” ik eruit zag. Ik ga altijd naar hardcore feesten en ik hak daar uren lang. Echter kon ik ineens niet meer hakken, in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren. Hoe veel ik het ook probeerde ik kon eigenlijk niks anders meer dan stil staan. Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien. Hierdoor werd ik nog angstiger en paranoia. Ik stond ook zo extreem strak dat had ik zelfs met pep nog nooit ervaren. Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet. Ik heb mezelf rustig kunnen houden, maar ik voelde me heel naar. Ik had om 00:00 voor het laatst genomen. Uiteraard nadat ik me zo begon te voelen niks meer. Ik stond continu strak tot 21:00. Ik had nog veel over en ik heb het spul laten testen bij een testlocatie, het bleek NEP te zijn. Zijn er meer mensen met zo’n nare ervaring op NEP?

Laatst bewerkt:
Wat naar dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad op een hardcorefeest. NEP is wel heel wat anders dan 3-MMC ja. Ik heb met beide wel veel ervaring, maar NEP gebruikte ik alleen thuis, dat vond ik echt niks voor op een feest. Op een hardcorefeest gebruik ik alleen pep of 4-MMC. Ik heb gelukkig ook niet echt slechte ervaringen met NEP, het is alleen wel echt iets wat een ontzettend hoge cardiovasculaire belasting heeft. Nog erger dan pep. Maar bij mij is het gelukkig nooit mis gegaan. Wijze les iig om op een feestje niet zomaar drugs van anderen aan te pakken.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Neppe 3-MMC blijkt echte NEP ... komt zo veel vaker voor, helaas. Daar is veel meer over te vinden op DF. De zoekfunctie is jouw dienaar !
Ik kan wel lekker dansen op NEP .... maar dan oraal en een dosis slechts ergens tussen de 60 en 90 mg ... afhankelijk van de tolerantie van dat moment. Dan gaat het puur om de energie en de scherpte van bewegen. Ik vind het verder niet stemmingsverhogend. Dus ik gebruik de voorraad NEP niet als voorkeursmedicatie.

Maar de reden waarom ik reageer:
Deze 3mmc was getest.
Heb je zelf een eigen sample laten testen ?
Net zoals je het gekregen zakje hebt laten testen ... verstandig trouwens !

Welkom op DF !

MR_CHIP

Badass junkie
Wat voelde jij qua effecten ervan? Met psychotisch bedoel je dat je echt begon te hallucineren, of ook paranoïde.
ik vond vooral de nor-adrenaline niet fijn die is super aanwezig

eerst vooral paranoïde vooral niet geschikt waarvoor ik het gebruikte was vooral eindeloos stimpfappen

3mmc is betere afgifte van stofjes

Llpoen

Newbie
Neppe 3-MMC blijkt echte NEP ... komt zo veel vaker voor, helaas. Daar is veel meer over te vinden op DF. De zoekfunctie is jouw dienaar !
Ik kan wel lekker dansen op NEP .... maar dan oraal en een dosis slechts ergens tussen de 60 en 90 mg ... afhankelijk van de tolerantie van dat moment. Dan gaat het puur om de energie en de scherpte van bewegen. Ik vind het verder niet stemmingsverhogend. Dus ik gebruik de voorraad NEP niet als voorkeursmedicatie.

Maar de reden waarom ik reageer:

Heb je zelf een eigen sample laten testen ?
Net zoals je het gekregen zakje hebt laten testen ... verstandig trouwens !

Welkom op DF !
Ja, ik laat bijna altijd mijn drugs testen. Omdat ik echt als de dood ben om ineens verkeerd spul te hebben…Tegenwoordig is echte 3mmc ook amper nog te krijgen. Ik was ook erg blij met mijn zakje, toen verloor ik m haha

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
dat kan heel goed de dosering van NEP is totaaal wat anders dan 3MMC
van nep werd ik heel snel psychotisch
Wat voelde jij qua effecten ervan? Met psychotisch bedoel je dat je echt begon te hallucineren, of ook paranoïde.
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van je post ook wel aan kenmerken van een psychotische episode. Nou wil ik niet direct zeggen dat je per se psychotisch was. Je moet het meer zien als een schaal van 1 tot 10 waarin je meer of minder kenmerken van een psychotische episode kunt hebben. Maar volgens mij beschrijf je wel een aantal kenmerken van een psychotische episode, zoals:

1) paranoia / wanen: ("Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe “lijp” ik eruit zag")
2) dissociatie: ("in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren.")
3) angst: (Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien.)
4)
verstoorde spraak: ("Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet")

Ook jezelf isoleren kan een kenmerk zijn van een psychose. Als dat isoleren gepaard gaat met andere klachten dan wordt het soms 'katatonie' genoemd omdat het dus een samenhang heeft met verminderde motoriek. Zie ook deze webpagina van de Hersenstichting: https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/katatonie/

Het komt vaker voor bij een overdosis van stimulerende middelen dat mensen psychotische klachten ontwikkelen. Je hebt dus goed gehandeld door niet nog meer te nemen. Daarnaast is het verstandig om in de toekomst even voorzichtig te blijven met middelen zoals cannabis, stimulanten, of psychedelica, omdat sommige mensen extra gevoelig zijn om een psychotische episode te ontwikkelen als ze zulke middelen gebruiken.

Llpoen

Newbie
Eerlijk gezegd dacht ik bij het lezen van je post ook wel aan kenmerken van een psychotische episode. Nou wil ik niet direct zeggen dat je per se psychotisch was. Je moet het meer zien als een schaal van 1 tot 10 waarin je meer of minder kenmerken van een psychotische episode kunt hebben. Maar volgens mij beschrijf je wel een aantal kenmerken van een psychotische episode, zoals:

1) paranoia / wanen: ("Ik had het gevoel alsof iedereen op dat feest me aan keek en aan het praten was over hoe “lijp” ik eruit zag")
2) dissociatie: ("in mijn hoofd wou ik dan de beweging maken. Maar het was echt alsof mijn lichaam blokkeerde, alsof mijn hersenen niet meer konden samenwerken met mijn spieren.")
3) angst: (Ik had me helemaal achterin de zaal verscholen zodat zo min mogelijk mensen mij konden zien.)
4)
verstoorde spraak: ("Ik kon niet meer uit mijn woorden komen en wanneer ik iets wou zeggen was het meer brabbelen en verstonden mijn vrienden me ook nog eens niet")

Ook jezelf isoleren kan een kenmerk zijn van een psychose. Als dat isoleren gepaard gaat met andere klachten dan wordt het soms 'katatonie' genoemd omdat het dus een samenhang heeft met verminderde motoriek. Zie ook deze webpagina van de Hersenstichting: https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/katatonie/

Het komt vaker voor bij een overdosis van stimulerende middelen dat mensen psychotische klachten ontwikkelen. Je hebt dus goed gehandeld door niet nog meer te nemen. Daarnaast is het verstandig om in de toekomst even voorzichtig te blijven met middelen zoals cannabis, stimulanten, of psychedelica, omdat sommige mensen extra gevoelig zijn om een psychotische episode te ontwikkelen als ze zulke middelen gebruiken.
Hi, ik snap heel goed waarom je dat denkt! Op dat moment klopte het ook allemaal niet meer in mijn hoofd. Ik moet wel zeggen dat ik al vaak psychedelica heb gedaan. Verschillende soorten en gelukkig nooit daarin wat naars heb ervaren. Ik had zeker weten te veel NEP in mijn lijf. Helemaal voor de eerste keer gebruik van dat middel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

4)

Maar als de nare effecten een direct effect waren van de invloed van de drug, dan kan het volgens mij geen psychotische episode genoemd worden? Correct me if I’m wrong, maar bij dat woord denk ik aan een langer durende psychotische toestand. Dus ook nog na uitwerken van het middel.

Het optreden van dergelijke klachten kan wel betekenen dat er een zekere (erfelijke) psychosegevoeligheid bestaat. En dan is het gebruik van dit soort middelen gevaarlijk, omdat het de kans op het ontstaan van een psychose vergroot. Daarnaast kan overmatig drugsgebruik op zichzelf leiden tot psychotische kwetsbaarheid.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar als de nare effecten een direct effect waren van de invloed van de drug, dan kan het volgens mij geen psychotische episode genoemd worden? Correct me if I’m wrong, maar bij dat woord denk ik aan een langer durende psychotische toestand. Dus ook nog na uitwerken van het middel.
Meestal wordt er terughoudend gewacht tot de drugs zijn uitgewerkt om te kijken of er daarna nog sprake is van dezelfde symptomen inderdaad. In de tussentijd spreekt men soms over een 'psychotisch beeld'. Dat heeft ermee te maken hoe stoornissen in het diagnostisch handboek worden gedefinieerd. Zie ook: https://www.psychosenet.nl/mini-college/mini-college-dsm-diagnoses-van-psychose-wat-betekenen-ze/

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Interessant en enorm toegankelijk mini-college . Wel denk ik onmiddellijk: wat een ketter is die Jim van Os ! "
Want eerst noemt hij DSM de bijbel en vervolgens haalt hij DSM op dit specifieke aspect onderuit.

Belangrijker voor hier: het is altijd goed om mensen te waarschuwen voor mogelijkheden.
Maar meestal geldt dat de meest voor de hand liggende oorzaak ook de daadwerkelijke oorzaak is.
Hier in de beschrijving van @Llpoen gaat het om een gevoel, van de patient (sorry !) dat in de tijd gerelateerd is aan het onbedoeld en ongewenst gebruiken van een veel te grote dosis NEP.
Vooralsnog is het best redelijk om aan te nemen dat precies daar de oorzaak ligt.
In dat geval was het zeker een stoornis, maar een tijdelijke als gevolg van een externe fysische oorzaak.
En ja: iedereen is in zekere mate psychose gevoelig .... Daarom had de NEP zo makkelijk die invloed.

Niet mijn vak, dus ik kan er ook naast zitten. En dan nog: vooral vakgenoten zitten er vaak naast :joycat:

Terughoudend wachten tot het middel is uitgewerkt: exactly !

Bengozy

Bewuste gebruiker
Is het verschil tussen NEP en MMC's niet makkelijk te herkennen? qua smaak en textuur? Ik weet dat gissen naar substanties niet mag, maar ik gebruik wel zo af en toe wat de dealer zegt dat 3mmc is. Ik ben er altijd wel over te spreken dus ik denk dat het een mix van 3 cmc en 3mmc is maar bovenstaande wil ik graag voorkomen.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Is het verschil tussen NEP en MMC's niet makkelijk te herkennen? qua smaak en textuur? Ik weet dat gissen naar substanties niet mag, maar ik gebruik wel zo af en toe wat de dealer zegt dat 3mmc is. Ik ben er altijd wel over te spreken dus ik denk dat het een mix van 3 cmc en 3mmc is maar bovenstaande wil ik graag voorkomen.
Nee, dat verschil is niet goed te zien ... ik moet echt op de zakjes schrijven wat het is (als dat er al niet op staat). Op uiterlijk afgaan werkt gewoon niet, en al helemaal niet als de kijker niet 100% piloot-fit is (dus nooit illegale of aanpalende substanties en minstens aantal dagen geen alcohol). Ook een vliegvaardige piloot ziet het verschil niet ...

Vertrouw nooit de verkoper van een loterij kaartje ... dus ook nooit een dealer !

PS ... ik heb een zakje liggen dat ik voor mijn locker vond, toen ik mijn eigen spul checkte ..... Straks heb ik mijn test-kit weer bij de hand .... benieuwd in welke categorie dat witte poeder blijkt te vallen. En dan nog weet ik niet of het een x-MMC is of een andere cathinoon. Ik hoop hobbymatig op iets keta-achtigs. (en dan nog weet ik het niet)

Laatst bewerkt:
Bovenaan