Pep + XTC

QTarantino

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Ik heb een hele tijd terug een bericht geplaatst met de vraag; hoe komt het dat mijn vriendin zich zo slap als een vaatdoek voelt na het nemen van xtc? Helaas was hier geen duidelijk antwoord op gekomen, en laatst heeft ze het weer geprobeerd en weer ging het niet goed. Nu hebben we er lang over nagedacht, en zijn zelf ook nog niet tot een antwoord gekomen. Nu willen we eindelijk weer is samen lekker spacen, en zitten er nu over na te denken om wat pep er bij te nemen zodat ze wat energieker is. Wat denken jullie? Gaat dit uberhaupt werken, en wanneer zou dan het beste moment zijn om te nemen?

Alvast bedankt guys,

QTarantino

bietsky

Newbie
Probeer ook eens te kijken naar de dosis die je vriendin krijgt..

Als ik namelijk pillen met teveel mg's voor mijn gewicht neem of simpelweg teveel pillen word ik er ook slap als een vaatdoek van.. er staat in het xtc forum wel hoe de regel is qua aantal mg's(mdma) per kg( gewicht persoon) ideaal is.

Probeer hier eerst eens naar te kijken.

Wat je vraag betreft: Dit werkt bij mij meestal wel, als ik pep neem terwijl ik een pil opheb word ik weer iets energieker.

Nadelen zijn:
Ik word er helaas ook iets helderder van( iets meer uit mijn xtc space)
Ik kan sowieso niet slapen van pep
Het is schadelijker als alleen xtc of pep natuurlijk

En als je het doet, let op dat je eerst niet teveel pep neemt begin met een klein lijntje of gewoon een sleutelpuntje en doseer bij als het nodig is.

QTarantino

Belezen gebruiker
Hoi Bietsky,

bedankt voor je antwoord. Ze heeft de laatste keren al niet meer dan 100 mg genomen, terwijl ze 63 kilo weegt dus dat kan het niet zijn. En we zijn allebei bekend met het maximum van 2mg per kilo lichaamsgewicht.

Fijn dat je ook gelijk even de nadelen ervan opnoemt die er bij komen kijken als je de 2 combineert. Nu kan ze mooi een afweging maken of ze het überhaupt gaat doen de volgende keer.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
bij mij werkt het voor geen meter.

Neem ik eerst pep dan valt die xtc niet fijn meer, neem ik achteraf pep kan ik er een halve gram instoppen en pleur ik half uurtje later toch gewoon in slaap.

Gewoon op de top van je pillentripje blijven door verstandig bijdoseren met kwartjes en na een uurtje of 6 ON, gewoon lekker stoppen en uitspacen. Lekker uitspacen is net zo fijn als de trip zelf als je het goed doet. :hearteyes:

E + pep is recept voor extra heftige harde kutkater week erna ook bij mij.

QTarantino

Belezen gebruiker
Thanks voor je reactie D1g1tal1s!

Maar het probleem is dus dat ze niet kan genieten van de xtc, omdat ze er zo moe van word + naar + slapjes voelt. Er is dus helemaal geen 'piek' zoals dat bij de meeste is.

Waar ik inderdaad geen rekening mee had gehouden was dat de kater wat heftiger word! Dus thanks for sharing that.

harry123

Bewuste gebruiker
Pep + pillen doe ik niet, krijg ik erge steken van in m'n hart!

Ik zou dan of een andere drug als 4fmp of 6apb aanraden, of misschien lagere dosis?
En is ze van te voren al wel goed uitgerust eet ze gezond? Allemaal factoren die mee kunnen spelen :)

QTarantino

Belezen gebruiker
Hoi Harry123,

Ja we hebben echt alle mogelijke opties geprobeerd, en met alle mogelijke factoren rekening gehouden, en nog gaat het niet goed. We snappen er echt niks van. Denk je dat het mogelijk is dat de receptoren gewoon permanent beschadigd zijn? Want ze heeft er de laatste keer 4.5 maand tussen gehouden, en toch ging het weer fout.

harry123

Bewuste gebruiker
Dat kan, elke keer dat je gebruikt kunnen je receptoren beschadigen, zelfs deels afsterven..
Misschien accepteren dat mdma gewoon niet meer werkt..
Maar 4fa en 6apb werkt ook niet?

QTarantino

Belezen gebruiker
hm, dat is best wel verontrustend nieuws dan. Zeker als je nagaat dat ze het 'maar' een keer of 15 heeft gedaan. 4Fa en 6Apb heeft ze nog nooit gebruikt. We gaan er is research naar doen. Thanks!

harry123

Bewuste gebruiker
Ja het kan, die mogelijkheid is er.. Zeg niet dat het zo is, maar het kan.

Heel veel succes, hoop dat het nog goed komt :)

dextroenergie

Experimenterende gebruiker
Ik vind de combi pep + xtc geweldig :grin:

Heb er inderdaad wel n enorme afkick van zoals ze hierboven al vermelden, maar die neem ik er graag bij :tongueout:

QTarantino

Belezen gebruiker
Thanks voor je reactie Dextroenergie!

En wat werkt voor jou dan goed? Eerst de Pep of eerst de xtc? Ben wel benieuwd :)

dextroenergie

Ik begin dat met wat xtc en na n uurtje of 2 wat pep erby, maar dan ga ik geen xtc meer bynemen daarna. Enkel nog pep. :grin:

Eerst de pep heb ik nog nooit geprobeerd, lijkt me ook geen goed idee :tongueout:

harry123

Bewuste gebruiker
dextroenergie zei:
Ik begin dat met wat xtc en na n uurtje of 2 wat pep erby, maar dan ga ik geen xtc meer bynemen daarna. Enkel nog pep. :grin:

Eerst de pep heb ik nog nooit geprobeerd, lijkt me ook geen goed idee :tongueout:

Heb wel eens op de pre party (paar uurtjes voor het feest en in de bus) paar nakjes pep gehad, en daarna op het feest xtc, ik merk dan dat de pep het euforische gevoel van de mdma onderdrukt..

QTarantino

Belezen gebruiker
Ja precies, klinkt ook wel logisch! Zaterdag is het zo ver, dus ben benieuwd. Er staat nog niks vast, maar de kans is groot dat ze eerst xtc gaat doen, en als die inslaat de pep er achteraan. Ik laat weten hoe het d'r is bevallen. Thanks voor de info en tips mensen!

Tomos053

Newbie
Probeer eens 50 mg.
Less = more
en als die inklapt moet je gaan bewegen/dansen dat helpt vaak ook nog wel eens.
bijpakken met speed of meer x kan je altijd nog proberen als het bovenstaande niet werkt :wink:

sjorry

Newbie
pep versterkt juist mdma gevoel door meer bewegen.
Net als vitamine C, caffeine en suiker of wat voor zoetigheid dan ook.
Ik weet dat eten het laatste is waar je aandenkt op zon momemt maar een banaan is nog best te doen en dan ga je gelijk een stuk lekkerder probeer dat maar eens.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Eten is inderdaad een van de balangrijkste dingen voor een fijne space. Probeer er geen pizza of brood in te proppen want dat krijg je niet doorgeslikt. Eet iets nats. Instant noodle soeppies zijn ideaal. veel koolhydraten. Daarna voel je je altijd een stuk beter. Dit gaat al helemaal op voor pep. zonder voeding maakt dat je al snel down.
Als je eenmal gewent bent aan eten tijdens trip is het zelfs vrij gemakkelijk. Je moet even die knop omhalen in je hersenen.

jramusch

Newbie
Bij mij heeft het eigenlijk wel geholpen om gewoon na X een beetje P te nemen. Het is net even die booster die je lichaam nodig heeft. Nooit overdrijven ermee. En voldoende vocht, probeer een raketje:wink:

QTarantino

Belezen gebruiker
Thanks voor alle reacties! Ze heeft uiteindelijk geen Pep geprobeerd, maar voor de verandering is gewoon goed gegeten en gedronken gedurende d'r space. Scheelde al een slok op een borrel.

Tufnut

Badass junkie
De combi xtc en pep is vermoedelijk extra neurotoxisch oftewel meer hersenschade. Het vlakt het lekker xtc-effect af en geeft meer kater (bevestigd door het overgrote deel van alle gebruikerservaringen).

Heeft ze toevallig adhd ofzo? Dit probleem schijnt bij 'dat soort' mensen vaker voor te komen? En zo ja slikt ze daarvoor medicatie? Ook voor en tijdens gebruik?

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Stimulerende middelen zoals speed, xtc, ... kunnen een omgekeerde werking hebben op mensen met ADHD.
Ook heeft Xtc 2 uitwerkingen die vooral afhankelijk zijn van de plaats waar je ze neemt, op een feestje zul je energiek worden omdat je ook warm krijgt door het dansen ( En ik voel altijd een sterker effect als ik het warm heb, weet niet of dit nu 100% zo is of dat het placebo is )
Als je een pil pakt met een groep vrienden zonder uit te gaan dan kun je er ontzettend relaxed en lam van komen.

Ook is het zo dat drugs bij verschillende personen verschillende uitwerkingen hebben.
Wat betreft de combi Speed + Xtc: Dit raad ik af, ik vind dat het bijna volledig het love-gevoel van xtc wegneemt + dat het de neveneffecten erg versterkt.
Ik denk dat deze combi wel mogelijk is als je de combo in verhouding goed doseert.

Greets,
Herbalisme

Tufnut

Badass junkie
Dat heeft te maken met set en setting. Op een feest ben je idd eerder geneigd te dansen doordat je dat gewend bent of je dat voorneemt. echter kan het ook zijn dat je op een feest lam wordt en heel de tijd in de chill hangt.

Warmte heeft ook invloed op je beleving, dus het kan invloed hebben het effect dat je ervaart.

harry123

Bewuste gebruiker
Sowieso is combineren nooit echt verstandig, niet dat ik zelf brave hendrik ben maar toch. Drugs apart is al niet goed, laat staan het combineren daarvan :wink:

Tufnut

Badass junkie
Ben ik niet met je eens.

Combineren heeft doorgaans meer risico's, maar als je daar verstandig mee omgaat kunnen de positieve gevolgen de negatieve best overstijgen. Dat geldt zeker voor single gebruik en kan ook zeker voor combigebruik gelden.

De schade van drugsgebruik wordt, uitgaande van verantwoord recreatief gebruik, doorgaans zwaar overdreven.

harry123

Bewuste gebruiker
Dat het wordt overdreven ben ik zwaar met je eens! Maar zoals je zelf zegt combineren is gewoon schadelijker, en dat wou ik gewoon even zeggen :wink:

Tufnut

Badass junkie
Ik snap jou punt ook wel en w.s. is het in de meeste gevallen ook helemaal waar, mar door gebrek aan onderzoek valt het ook niet uit te sluiten dat er combi's zijn die juist beter zijn en dat is dan wat ik gewoon even wilde zeggen :wink:

Overigens is het zeer aannemelijk dat dit niet voor de combi pep+xtc zo is.

xastur

Belezen gebruiker
Naar mijn mening is pep sterker dan mdma. Als je pep eerst of later neemt overheerst de pepe helemaal ook als je te veel pillen net krijg je beetje een speedy gevoel omdat dan de pep gaat overheersen. Mdma pep zijn familie van elkaar.

xastur

Belezen gebruiker
Tufnut zei:
Bedoel je nou dat, als je veel pillen neemt, de pep gaat overheersen?

Ja dat bedoel mits je mdma pillen 100% mdma dan niet. Maar anders zit er in pullen vaak ook pep verwerkt neem je tw veel pillen dan krijg je een speedy pep gevoel. En ja deze overheerst

Tufnut

Badass junkie
FOUT! Er zit zelden pep in pillen.

Het speedy gevoel dat je krijgt van pillen komt wel doordat het een amfetamine is, maar dat komt doordat de xtc zijn werking verliest, oftwel doordat je serotonine opraakt. Bijslikken verlengt alleen dat effect (en heeft dus eigenlijk niet zo heel veel zin). Het is een fabeltje dat pillen pep bevatten.

Doe trouwens ff wat aan je spelling man, het is bijna onleesbaar. Een keertje nalezen zou al helpen. Foutjes maken is heus niet erg, maar er zijn grenzen :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Om even terug on topic te geraken:
Van XTC en Pep in combinatie is overigens wel van bekend (dit is onderzocht) dat het vele malen neurotoxischer is dan de twee los van elkaar. Het zelfde verhaal als Coke en Alcohol, welke schadelijker blijken te zijn in combinatie met elkaar dan wanneer je ze combineert met andere stoffen.

Je zult het na 1x waarschijnlijk niet merken, maar op de langere termijn zul je dus waarschijnlijk eerder klachten krijgen als je ze vaker combineert...

De combi is niet de oplossing van het probleem. Ik denk dat het beter is om goed te eten en uitgerust te zijn en daarnaast niet te vaak te gebruiken. Ik merk het persoonlijk ook als ik slecht gegeten heb, heb ik minder energie en werkt XTC soms ook zo uit.

Snoepperd

Newbie
Ik vind het combineren van xtc en speed juist een goede combinatie!
Uiteraard wordt het euforische/space effect wel minder, maar ik voel de xtc altijd prima als ik er speed bij pak, en voor mijn gevoel ga ik zelfs nog wel wat harder. (Veschilt natuurlijk wel per persoon, maar zo reageer ik erop!)

Gr :mrgreen:

WhiteWidow

Ik cobineer geen pep en MDMA meer met elkaar.
Ik had 2 lijntjes van een vriend gekregen en daarna gunde hij me nog een paar MDMA kristallen.
Ik voelde niks van de M, maar ik kreeg wel grote pupillen erdoor. Ik vond het eigenlijk zonde van de M, want ik voelde alleen maar de pep en helemaal niks van de M :( . Misschien dat het komt door de omgeving en de sfeer, want ik zat gewoon met wat vrienden rustig op de bank muziek te luisteren.
Misschien nog een tip voor je vriendin; rook na ongeveer een half uur een jointje, dan slaat de XTC bij mij gelijk in. Misschien dat het bij haar ook werkt en dat ze er dan wél wat van voelt.
En ik heb nog een vraag, hoeveel mg M zit er in haar pil?

Groetjes

dernael

Bewuste gebruiker
Ik word tegenwoordig ook heel erg lamlendig wanneer ik MDMA gebruik. Om deze reden wilde ik er voorheen altijd pep bij hebben, zodat dat effect minder aanwezig zou zijn. Dit hielp wel degelijk, maar het hele diepe "space-gevoel" wordt hierdoor wel een stuk minder.

Ik heb toen voor mezelf besloten simpelweg geen MDMA meer te doen, aangezien het mij niet het juiste effect meer bracht. (Ik heb in mijn jongere jaren MDMA zwaar misbruikt..)

Het is nu alweer een hele tijd geleden dat ik MDMA heb geprobeerd, maar ik ga de 24ste naar Mysteryland, wie weet wat daar kan gebeuren. :P Ik zal in elk geval zorgen dat ik een beetje pep bij de hand heb voor het geval ik besluit om het er weer eens op te wagen. :wink:

Maar wat elders in dit topic ook wordt vermeld, MDMA in combinatie met Speed is een stuk schadelijker dan de 2 los van elkaar, dus ga er verstandig mee om..

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Bovenaan