'Partydose' LSD

Narayani

Bewuste gebruiker
Hello psychonauts :)

Waar ik tot voor kort LSD een beetje eng vond wegens de werkingsduur, heeft het nu mijn aandacht getrokken. Ik heb nu wat betreft relevante ervaring 3x truffels (15, 13 en 22 gram) 1x paddo's en 3x salvia op mijn naam staan.

Het zit zo. Over een maand ga ik naar een groot tof feest waar ik vorig jaar ook ben geweest, met vette aankleding, acrobaten en veel stages in verschillende ruimtes. Er zijn chill area's waar je gewoon een jointje mag roken. Omdat ik twee weken later graag op een ander feest XTC wil gebruiken (dan gaan er veel meer vrienden mee) is dat op het eerste feest voor mij geen optie.

Ik ben dus aan het kijken wat mijn mogelijkheden zijn om zonder XTC te gebruiken, toch het maximale te halen uit een feest waar ik al een jaar naar uit kijk. De volgende opties vallen al af:

- Speed (nooit gedaan en geen betrouwbare contacten)
- 2CB (1x gedaan, viel een beetje tegen tov mijn verwachtingen)
- Alcohol (daar word ik snel moe van en het feest duurt tot vroeg in de ochtend)
- Ritalin (een paar keer gedaan maar niet echt mijn ding, negatieve associatie)
- Caffeine/Guarana (beiden zijn wat mij betreft geschikt ter ondersteuning maar niet op zichzelf)

Vorige week las ik Cheiron's topic over microdosering LSD eens goed door en dacht, misschien is dat iets voor het feest. Het duurt waarschijnlijk lang genoeg, op een lage dosis ben ik niet zo bang dat het te heftig wordt, ik ben bekend met het feest en vertrouw de mensen met wie ik ga. De verwachting die ik heb is dat de LSD me nét even dat zetje geeft. Niet van de kaart, niet trippen, maar wel een vleugje euforie en ondernemingszin (er is op het feest ook van alles te bekijken en te doen naast dansen, en dat heb ik vorig jaar een beetje gemist omdat ik zo druk aan het dansen was :() Mijn vriend staat open voor het idee, dus ben ik niet de enige in ons groepje.

Een goede vriend heeft nog een zegeltje liggen (niet gekwantificeerd) waarmee ik mag testen hoe het 'gevoel' bevalt. Mijn idee was beginnen met 1/8 en dit op te schroeven naar de gewenste dosering. Eventueel kan ik meer zegels regelen bij een bekende.

- Is er iemand die ervaring heeft met een lage dosering op zo'n groot feest?
- Hebben jullie nog tips?

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ik heb nu twee keer een dosis van 40microgram genomen op een festival en dat is telkens wel erg goed bevallen! De eerste keer moest ik wel even wennen aan het gevoel in mijn lichaam maar de euforie die ik had was ongekend. Mijn aandacht voor kleine dingen nam toe zonder te trippen, ik had geen visuals. Misschien dat een dosis van 60mics ook wel zou kunnen maar dan ga je wel meer richting trip gebied. Zou het persoonlijk rond de 40 houden!

Hoop te horen hoe je het gehad hebt!

ooscaar

Wijs gebruiker
Heb zelf geen LSD ervaring maar je kan denk ik wel beter een kwart zegel proberen, thuis. Als dat te weinig is thuis een halve proberen. Denk dat de juiste dosering tussen een kwart en een halve ligt, maar als de zegels heel slap zijn zou de partydosis een hele zijn. Bij het testcentrum kwantificeren ze geen LSD meer, weet niet of dit bij alle testcentrums zo is. Bijnemen is niet erg effectief met psychedelica, dus 1/8 en dan bijpakken geeft je een vertekend beeld. Je zult je doses apart moeten proberen.

Verder denk ik dat je op een feestje niet op zoek bent naar een microdosis, maar net ietsje meer. Een microdosis maakt je scherper de gehele dag maar is vooral op de achtergrond aanwezig. Ik denk dar je op een feestje meer op zoek bent naar een dosis ergens in de richting van 1.5 tot 2 maal de threshold dosis. Dat is ook ongeveer de dosis die mensen die aan microdoseren doen wel eens aanraden voor sociale setting.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik sluit me aan bij de mensen hierboven. Een microdosis zal echt te weinig zijn voor op een feest. Ideale dosis voor een feest lijkt mij ergens tussen de 40 en 60 mics liggen. Genoeg om het goed te voelen, zonder meteen te gaan trippen. Bij een eerste keer kun je beter rond de 40 gaan zitten denk ik.

Nadeel is wel dat je dus niet weet hoeveel er op die zegels zit, wat doseren op een feest erg lastig maakt zonder verdere ervaring. Bijnemen werkt niet echt effectief, dus het beste regel je nu alvast een paar zegels en probeer je eerst thuis een kwart of halve zegel, dan kun je meteen inschatten of dat een goede dosis voor op een feest is.

Anders is 2C-B natuurlijk nog een optie, heb je dat eerder op een feest of thuis gedaan? Zelf vind ik 2C-B thuis redelijk tegenvallen namelijk, maar op een feest vermaak ik me er wel op. Enige nadeel is dat het niet heel lang duurt waardoor je na een uur of 3 a 4 alweer moet bijnemen en die komt minder heftig op als de eerste. Maar zo kun je best wat uurtjes in die space blijven hangen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Anders is 2C-B natuurlijk nog een optie, heb je dat eerder op een feest of thuis gedaan? Zelf vind ik 2C-B thuis redelijk tegenvallen namelijk, maar op een feest vermaak ik me er wel op.

Ik deed het op een door mij georganiseerd feestje in het bos met +/- 15 man. Ik had het enorm naar mijn zin maar had niet het idee dat de 2CB daar iets mee te maken had, vandaar.

Het plan was al om LSD eerst eens thuis te proberen, misschien had ik dat niet helemaal duidelijk vermeld. :) Ik wil juist niet een nieuwe drug voor het eerst daar op dat feest doen en met LSD heb ik meerdere mogelijkheden om naar de juiste dosis te zoeken zonder een significante tolerantie op te bouwen, ook één van de voordelen wat mij betreft.

Het plan is nu: nieuwe zegels fiksen, minstens 1x uitproberen. En hier mijn bevindingen rapporteren :grin:

kokosmakroon900 zei:
ga je toevallig naar Valhalla??

Ik had de naam van het feest expres niet genoemd, was benieuwd of iemand het zou raden. 10 punten! Een feestje naar mijn hart.

Wacky

Badass junkie
Als je echt niet bang bent voor de LSD: 150 ug
Als je wel een beetje bang bent voor de LSD: 0ug

MeejheM

Badass junkie
Ik pak meestal een hele zegel, als ik zin heb lsd op een feestje te nemen. geen idee hoeveel µg er meestal op een zegel of microdot zit. tot nu toe is het altijd nog goedgegaan. niet zo slim...

ik vraag altijd aan een of meer bekenden even in de gaten te houden dat ik er niks anders bijpak als pep, en rustig aan doe met bier.

soms als ik lsd op heb, pak ik nog wel eens een joint van iemand aan die ik normaal gewoon door zou geven, en begin als een gek te paffen omdat ik nicotinegebrek heb. dat eindigt zelden goed, want ik blow zelden, en dan alleen wat hash thuis.

andere psychedelica of meer lsd is ook af te raden is mij ervaring.

kortom, het is makkelijk als je ervaring hebt, en nog beter als je vrienden die allemaal kennen :grin:

Wacky

Badass junkie
Sja ervaring.... Mijn meest succesvolle trip by far was toch echt de eerste. 150ug op een dark psy feestje na de vorige nacht niet geslapen te hebben (snachts gereden naar het feestje bij berlijn)

Dus ja je kan van alles erover zeggen, maar dat ging goed juist omdat ik eigenlijk helemaal niet wist wat ik ging doen, ging enkele ervaring had en lekker onbezonnen naief was. ondanks dat alle factoren verder afraders zouden zijn. Daarna heb ik het nog vaak herhaald, en nadat ik 1 keer een niet zo goede ervaring had gehad werd ik een beetje bang dat zich dat ging herhalen en juist daardoor was dat ook telkens zo.

En ik ben niet de enige waarbij dat zo is. Ik weet dat we hier op het forum altijd graag adviseren voorzichtig te zijn enzo, en terecht wanneer het over drugs gaat hoor. Maar met trippen is het toch iets anders, ik weet zeker dat dit niet mijn unieke persoonlijke mening is, maar redelijk bekend onder de trippers dat dit is waar het omgaat. De mindset waarmee je eraan begint. Je moet gewoon niet bang zijn voor lsd en lekker onbezonnen erin springen, dan komt het goed. Heb je wel angst of twijfel, doe het dan gewoon niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wacky zei:
De mindset waarmee je eraan begint. Je moet gewoon niet bang zijn voor lsd en lekker onbezonnen erin springen, dan komt het goed. Heb je wel angst of twijfel, doe het dan gewoon niet.
Ik denk dat elke tripper dit zal beamen inderdaad, maar toch zou ik zelf nooit iemand adviseren om LSD of andere redelijk sterke tripmiddelen voor het eerst op een feest te gaan gebruiken. Je weet gewoon niet hoe je er op gaat reageren als je het nog nooit gedaan hebt. Sommigen zijn niet gek te krijgen en anderen raken van het minste of geringste al in paniek.

Narayani

Bewuste gebruiker
Morgenavond testrun. Heb er zin in! :) Heb nu 2 zegels liggen, ga een kwart zegel proberen. Overmorgen kort verslag.

Narayani

Bewuste gebruiker
Even een kort verslagje.

Voelde me gisteren top dus besloot mijn LSD plannetje in werking te brengen. Na het werk geborreld met vriend en stevig gegeten. Handschoenen aangetrokken en een kwart van de zegel afgeknipt en onder mijn tong gelegd (mijn vriend deed niet mee). Toen zijn we op de fiets gestapt naar een feestje in de tuin met +/- 20 vrienden. Voordat de groep compleet was, werd er vaak gevraagd 'voel je er nou wat van?' maar ik wist niet wat ik hoorde te voelen, dus geen idee.

Na een lachgas ballonnetje (ongeveer 1,5 uur na inname) begon het toch wel aardig merkbaar te worden; wel wat lichte visuals zoals fellere kleuren, fractal 'laagje' over objecten, verscherpte zintuigen etc. Een trippy randje had het dus wel, maar niet de chaos die ik van truffels ken, ik voelde me nog aardig scherp. Lichamelijk kon ik het het beste vergelijken met MDMA, zonder springerig te zijn. De partymodus was aan :grin: Mede door mijn minitripje voelden enkele vrienden zich geïnspireerd om MDMA te gebruiken dus we hebben ons goed vermaakt. Overigens geen alcohol gedronken, wel enkele lachgas ballonnetjes gedaan en een beetje geblowd.

Zo'n 6 uur na inname voelde ik me heel rustig en langzaamaan moe worden en zijn we naar huis gegaan om te slapen. Merk nu dat ik laat ben gaan slapen maar verder geen last.

Ik vond het zeer geslaagd zelf, wat mij betreft was de dosis perfect voor een eerste kennismaking of een feestje!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi dat het zo goed is bevallen!

Een volgende keer maar eens een volwaardige dosis thuis proberen. :wink:

MeejheM

Badass junkie
ik weet in feite niks van de hoeveelheid LSD in zegeltjes, maar voor mij was een hele altijd wel een recreatieve dosering.

1/4e lijkt mij echt een half onleessbaar visitekaartje. als je snapt wat ik bedoel. lsd is niet eng. paddo's en truffels hou ik niet van, LSD is eigenlijk niet vergelijkbaar.

Wacky

Badass junkie
Van de dosis LSD op zegeltjes kun je ook weinig zeggen behalve dat het enorm varieert en de verkopers de dosis meestal met een factor 2-3 overdrijven.
Deels zal dat wel komen doordat de lsd niet zuiver is en/of nooit 100% kan zijn. Net als hij een xtc pil waar de mdma maar 74% kan zijn zal dat bij lsd ook wel zo iets zijn. En dan nog andere onzuiverheid erbij en de maker druppelt er 200ug up en het lab verteld je iets dat dichter bij de helft daarvan ligt. Maar ik weet de details ook niet precies.

De daadwerkelijke dosis (lab test) van een zegel varieert van 0 tot 200ug ongeveer. De meesten liggen tussen de 50 en de 100. 100-150 is wat men noemt goede trips. (en meestal verkocht met de vermelding 200-300) 150-200 komen ook nog wel eens voor, maar niet veel, daarboven is echt extreem zeldzaam, zo zeldzaam dat ze meestal alleen gemaakt zijn voor eigen gebruik en vrienden circel maar niet echt worden verkocht.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik vraag me af of jullie wel alles hebben gelezen MeejheM en Wacky, want de info waar jullie mee reageren is mij al lang bekend door even de zoekfunctie te gebruiken en kan ik eerlijk gezegd niks mee :P

Ik begin mijn topic juist met het statement dat ik LSD niet meer eng vind (wat vooral angst was voor het onbekende bij gebrek aan ervaren LSD gebruikers in mijn directe omgeving, maar dat terzijde). Dus waarom er zo op moet worden gehamerd dat het niet eng is, is mij werkelijk een raadsel. Ik ben namelijk niet bang voor het trippen zelf, ik heb ervaring als tripper en als sitter.

Ook meen ik dat ik duidelijk heb gezegd dat ik op zoek was naar lichte xtc-achtige euforie (al dan niet met lichte tripeffecten) zoals die door velen op een lage dosis wordt beloofd, en ik heb precies gevonden wat ik zocht in mijn 1/4e zegel, dus of ik ben er gevoelig voor, of mijn zegels zijn blijkbaar wel sterk genoeg. Maar een uiteenzetting hoe zeldzaam goede zegels zijn mag je in topics plaatsen waar dat relevant is, dank u.

Wacky

Badass junkie
Sorry als ik je beledigd heb met informatie waar je niet om gevraagd had.
Mijn nederige excuses. Ik was in de naieve veronderstelling dat meer info alleen positief kan zijn en in het slechtste geval zinloos maar onschadelijk. Ik had niet door dat ik je ermee zou benadelen. Nogmaals sorry, het zal niet meer gebeuren.

Narayani

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Sorry als ik je beledigd heb met informatie waar je niet om gevraagd had.
Mijn nederige excuses. Ik was in de naieve veronderstelling dat meer info alleen positief kan zijn en in het slechtste geval zinloos maar onschadelijk. Ik had niet door dat ik je ermee zou benadelen. Nogmaals sorry, het zal niet meer gebeuren.

Ik ben niet beledigd, maar dergelijke informatie past beter in andere topics waar het relevanter is, zodat we niet 100 topics hebben waar min of meer hetzelfde in de reacties staat.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Maar hoe beviel de partydose LSD op het festival?

Dit topic is al een paar jaar oud zo te zien. Ik vind zelf LSD fantastisch op zowel outdoor festivals als indoor feesten. Meestal wel in de psytrance sfeer.

Voor mij is 90 tot 120 mcg een fijne dosis.

Vaak combineerde ik dit ook nog door later (zo'n 7 uur na inname) 2cb te nemen en af te sluiten met ketamine. De euforie van deze trips heb ik op een andere manier nooit weten te evenaren.

Daarbij wel de kanttekening dat ik veel ervaring had in rustigere settings. En mijn eerste keer LSD op een feestje, was op psyfi. En daar heb je de ruimte en gelegenheid om je ook even terug te trekken. Ik zou dit nooit aanraden gelijk bij een indoor rave te doen in elk geval.

Bovenaan