Paranoïde?

WhiteWidow

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Sinds mijn drugsgebruik, heb ik het idee dat er iets mis is met de samenleving. Ik gebruik nu al meer dan een maand niets, en als ik iets gebruik is het een pilletje op een feestje, maar ik heb nog steeds deze gedachte.
Ik heb het gevoel dat iedereen constant in de gate gehouden wordt, dat de burgers een soort slaven zijn en dat de regering een soort oppermacht is.
Tabak en alcohol zijn legaal, maar tripmiddelen en wiet zijn illegaal, terwijl alcohol en tabak de meeste doden op hun geweten hebben.
Ik denk dat de meeste gedachten door de truffels zijn gekomen want voor de eerste keer truffels heb ik me hier nog nooit zo erg in verdiept. Het houdt me dagelijks bezig en probeer er andere mensen mee in te lichten en ik beschouw het als een soort taak om de "onwetende" te helpen.
Vrienden van me zeggen dat ik alles inbeeld, dat er helemaal niks speelt en dat het door mijn drugsgebruik komt, maar ik kan niet veranderen van gedachten en ik blijf hier aan vasthouden.
Is dit nou een onderdeel van een psychose? Of verbeeld ik me niks en is er echt iets goed mis met de samenleving?
Dit speelt al een tijdje en ik vraag me af hoe jullie hierover denken, aangezien velen mij voor gek verklaren.

Groetjes :wave:

Frank123

Wijs gebruiker
Ik zou als ik jou was even met een huisarts/psycholoog praten ja. Mocht er echt iets aan de hand zijn kan je het nog opvangen voordat het helemaal vreemde vormen aan gaat nemen.

WhiteWidow

Experimenterende gebruiker
Ik zou al te graag naar een psycholoog gaan, maar ik woon bij mijn ouders en het liefst wil ik niet dat ze erachter komen (ik neem aan dat zij de rekening moeten betalen en er daar door achter komen), dat ik nu paranoïde ben door drugsgebruik (met name de tripmiddelen).
Dat is het enigste wat me tegen houd.
Ik kan slecht met mijn ouders over mijn problemen praten, dus ik heb het er dan ook liever niet over en ga de confrontatie liever uit de weg.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere oplossing bijvoorbeeld online hulp met een psycholoog of iets dergelijks, maar ik heb nog niks kunnen vinden.
In iedere geval bedankt voor je reactie!

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb ook wel eens vergelijkbare gedachten. Ik zie de meeste mensen als domme, onwetende kuddedieren en heb een hekel aan de roverheid. Maar dat had ik allemaal al voordat ik aan drugs begon. Ik denk dat je je er geen zorgen om hoeft te maken, zolang je je maar niet teveel door die gedachten laat leiden. Gewoon aan wat anders proberen te denken als je die gedachten storend vindt. Misschien is het een idee om (tijdelijk) te minderen.

Susanne

Bewuste gebruiker
Hoe gaat het nu eigenlijk met je? Ben je ooit nog naar een psycholoog gegaan? Ik heb toevallig in andere reacties gelezen dat je redelijk langdurig last heb gehad van paranoia, dus dan is het vast de moeite waard, tenzij je je problemen al heb opgelost. Als je er tegenop ziet om het tegen je ouders te vertellen, moet je je goed realiseren dat ze van je houden en dat het niet uitmaakt als het er klungelig uitkomt of als je moet huilen. Sowieso hoef je niet te vertellen dat het door de drugs komt, psychische problemen kunnen ook zomaar komen. Hou je ons nog wel op de hoogte?

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Wat jij hebt zijn klassieke voorbeelden van psychotische symptomen. Je hebt last van wanen, paranoïde gedachten en je hebt een missie om de onwetende te informeren.
Op dit moment sta je eigenlijk met 1 been in een psychose. En wanneer je hier niets aan doet zou dit kunnen verergeren. Je zou dan langzaam in een "full blown" psychose kunnen belanden. Dit gaat heel geleidelijk en onbewust. Dit wil je dus echt ten alle tijden voorkomen. Want je beland dan in een wereld vol wanen, illusies en angsten. Je verliest alle contact met de werkelijkheid en dit kan ook zeer gevaarlijk zijn.

Je kunt het beste zo spoedig mogelijk contact opnemen met de huisarts en je laten doorverwijzen richting psychiater. Die kan je behandelen met medicatie om van de symptomen af te komen.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Mensen, in dit topic staat alles beschreven:

viewtopic.php?f=41&t=49451

Topic starter is helaas in een full-time psychose vervallen, enige voordeel hierbij is dat hij op de hoogte is van zijn psychose. Heeft last van wanen, hallucinaties, stemmen, etc. In dat andere topic hebben een paar anderen en ik regelmatig geïnformeerd naar zijn gemoedstoestand, maar hij is een tijdje niet meer online geweest. Dit is vaak een slecht teken. Ik zie nu echter dat hij vandaag weer online is gekomen, maar niet heeft gereageerd. Ik hoop hem langs deze weg te vragen weer wat over zijn situatie te vertellen. Hem nu nog adviseren heeft geen zin meer, advies heeft hij al uitvoerig gekregen.

Laat wat van je horen whitewiddow!

Susanne

Bewuste gebruiker
Ja klopt, die volg ik ook al een tijdje. Maar daar reageerde hij niet meer, terwijl hij een uur voor mijn bericht van gisteren nog online was geweest, dus ik wou kijken of hij zijn andere topics wel bijhoudt.

Bovenaan