Para?

Hoi,

Ik heb even jullie ervaring nodig. Afgelopen weekend ben ik naar Defqon extended(weekend camperen) gegaan. Op vrijdag avond had ik genoeg aan een half snoepje. (ik ga pas een half jaar naar feestjes en gebruik alleen daar). Ik heb toen van 3 tot 10 geslapen, wat ik voor op een camping echt super vond. Op zaterdag pakte ik alleen bommetjes (pep in een vloeitje). Ze waren erg klein. De eerste rond 2 uur en de laatste rond 7 uur. Natuurlijk de hele nacht niet geslapen (wel geprobeerd van half 5 tot half 7, maar geen oog dicht gedaan). Vervolgens naar de rest gegaan (mijn vriend en ik sliepen in 1 tent en daar tegenover zijn beste vriend en zijn vriendin, die ik nog maar 2x had gezien en aan de andere kant van Nl woont!). Toen begon mijn "trip". Ik hoorde vanuit mijn tent dat de vriendin van onze beste vriend, tegen mijn vriend allerlei dingen aan t vertellen was over mij. Dingen die ik fout had gedaan die absoluut niet konden (ik weet nog steeds niet wat!). Aan het eind van het verhaal, wat ik nig wel allemaal herinner,zei ze dreigent: "en jij houd je mond hierover, want je weet wat er anders gebeurd/verteld wordt. Vervolgens vroeg k dus aan mijn vriend waar dat over ging, maar hij deed net alsof hijvan niks wist. Vervolgens op de reis terug, zijn er allemaal haat-dingen gezegt, maar toen ik zei dat ze gewoon moest zeggen wat er aan de hand was, maakte ze me wijs dat ik in een pep trip zat. Die trip heeft dus van half 7 tot 2 uur geduurt. Vervolgens buiten gezeten en zitten luisteren naar de ruzie van t andere stel (ze wou t uitmaken). Ze werd zo vijandig dat ze door middel van allerlei raadsels, negatieve drugs verhalen vertelde, die ik net niet snapte (misschien door de bommetjes of misschien door haar). Mijn vriend en haar vriend hebben haar vervolgens vaakgeadviseerd om te stoppen,maar dat deed ze niet. Toen deed ik mijn mond open (na n half uur) dat ik dat vijandige gedrag niet leuk vond, dat ze op moest houden en dat het weer gezellig moest worden. Vervolgens ook tegen mijn vriend gezegt dat k dat hele drugs verhaal niet erg vind, zolang hij hett die avond maar eerlijk opzou biechten.

Ik hoopte dus dat het zou stoppen en dreigde ook omnaar huis te gaan. Vervolgens ben ik dus meteen opgetilt en op bed gelegd met de opdracht om een uur te gaan slapen. Dan zou de trip over zijn, zeiden ze. Vervolgens ben ik dus bij de deur gaan staan om af te luisteren. Dingen werden gezegt zoals: we kunnen dit niet meer terug draaien, ze zal dit nooit geloven, enz enz. Ik heb ook gehoord dat ze aan het bespreken waren wat ze de volgende dag tegen me zouden zeggen. Ondertussen had ze dus haar (inmiddels) ex en mijn vriend onder de duim.
Mijn vriend zei ook dingen zoals: als je haar met 1 vinger aanraakt.... Je hebt haar hier niet mer, je hebt mij er het meest mee.
Vervolgens merkte ik dat ze mijn vriend weg had gestuurd, waarna ik het genoeg vond. Ik ben langs haar en hasr ex af naar buiten gelopen om mijn vriend te zoeken. Meteen kwam haar ex achter me aan en ging met de auto mee om te zoeken. In de auto voelde ik zijn woede en haat om haar. Hij zei ook dat ze gestoord was en dat we meteen naar huis zouden rijden. Mijn vriend hadden we gevonden en ttoen gingen we weer naar binnen. Ik zag dat mij vriend haar geld gaf. Toen pakte ik mij. Koffer en hoorde ze weer smiespelen (ik verstond het niet).

In de auto op de terugweg mocht er niet over gesproken worden en mijn vriend kreeg telkens smsjes van haar. Iedere keer werdt mij verteld: morgen vertellen we alles. Toen we naar bed gingen heb ik er voor gezorgd dat mijn vriend alled zou vertellen. Hij kwam met een saai verhaal dat ze elkaar op aan het jutten waren en dat het allemaal niet echt was, maar dat ik dat niet wou geloven. Ik zou vanaf het moment dat ik naar bed gestuurd was, alles verzonnen hebben.

Die trip zou dan van 2 tot half 10 geduurd moeten hebben. Mijn vraag is nu: kan het zijn dat dit inderdaad een trip was en dat ik de hele dag alles bij elkaar verzon (ik zag verder geen andere rare hallucinaties, schimmen, dieren of wat dan ook!). Of is dit allemaal echt gebeurd?
Ik vind het dan namelijk erg raar dat ik alleen maar ovet haar hallucineerde!

Toch kan ik het niet accepteren dat ik van 4 kleine bommetjes, van half 7 sochtends tot half 10 savond, heel erg heb zitte hallucineren. Wat denken jullie? (ik ben een meid van 22 jaar, weeg 55kg en ben 1.65, heb ik dan al teveel pep op?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Hoe maak ik een bommetje??

Hey Vreemdeling,

Eerlijk gezegd een vaag verhaal waar ik weinig mee kan. Ik kan je slechts meegeven wat mijn eerste indruk is, aangezien ik de situatie niet ken.

Toch kan ik het niet accepteren dat ik van 4 kleine bommetjes, van half 7 sochtends tot half 10 savond, heel erg heb zitte hallucineren. Wat denken jullie? (ik ben een meid van 22 jaar, weeg 55kg en ben 1.65, heb ik dan al teveel pep op?

Je zou zeggen dat je dan niet te veel speed op hebt, maar het ligt er ook aan of je gevoelig er voor bent. Ben je van je zelf al snel achterdochtig, of ben je snel jaloers?

Ze werd zo vijandig dat ze door middel van allerlei raadsels, negatieve drugs verhalen vertelde, die ik net niet snapte (misschien door de bommetjes of misschien door haar). Mijn vriend en haar vriend hebben haar vervolgens vaakgeadviseerd om te stoppen,maar dat deed ze niet. Toen deed ik mijn mond open (na n half uur) dat ik dat vijandige gedrag niet leuk vond, dat ze op moest houden en dat het weer gezellig moest worden. Vervolgens ook tegen mijn vriend gezegt dat k dat hele drugs verhaal niet erg vind, zolang hij hett die avond maar eerlijk opzou biechten.

Hier zou ik uit op maken dat je wel degelijk in een soort van trip zat en dat je gewoon rare dingen hoort die er niet zijn. Negatieve drugsverhalen vertellen d.m.v. raadsels klinkt nogal apart, maar misschien is dat meisje ook gewoon raar en doet ze dat ook echt, al lijkt me dat nogal vergezocht.

Heb je dit ooit vaker meegemaakt tijdens speedgebruik, of misschien in een minder ernstige vorm?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb voor je vraag even een nieuw topic aangemaakt omdat het niet echt thuishoort in het onderwerp van "Hoe maak ik een bommetje?".

Joining

Newbie
Re: Hoe maak ik een bommetje??

Svali zei:
Hey Vreemdeling,

Eerlijk gezegd een vaag verhaal waar ik weinig mee kan. Ik kan je slechts meegeven wat mijn eerste indruk is, aangezien ik de situatie niet ken.

Je zou zeggen dat je dan niet te veel speed op hebt, maar het ligt er ook aan of je gevoelig er voor bent. Ben je van je zelf al snel achterdochtig, of ben je snel jaloers?

Ze werd zo vijandig dat ze door middel van allerlei raadsels, negatieve drugs verhalen vertelde, die ik net niet snapte (misschien door de bommetjes of misschien door haar). Mijn vriend en haar vriend hebben haar vervolgens vaakgeadviseerd om te stoppen,maar dat deed ze niet. Toen deed ik mijn mond open (na n half uur) dat ik dat vijandige gedrag niet leuk vond, dat ze op moest houden en dat het weer gezellig moest worden. Vervolgens ook tegen mijn vriend gezegt dat k dat hele drugs verhaal niet erg vind, zolang hij hett die avond maar eerlijk opzou biechten.

Hier zou ik uit op maken dat je wel degelijk in een soort van trip zat en dat je gewoon rare dingen hoort die er niet zijn. Negatieve drugsverhalen vertellen d.m.v. raadsels klinkt nogal apart, maar misschien is dat meisje ook gewoon raar en doet ze dat ook echt, al lijkt me dat nogal vergezocht.

Heb je dit ooit vaker meegemaakt tijdens speedgebruik, of misschien in een minder ernstige vorm?

Hoi, Ik heb het ook vaak voor dat ik dingen hoor die er helemaal niet zijn. Dan blijf ik discusieren & uiteindelijk draait het uit op een ruzie. Je bent gwn achterdochtig. Ik heb het ook. Ik ben gestopt me speed,omdat het te erg werd & ik er para en zot van word.

Leipsdale

Newbie
ik denk dat je para geworden bent. ik heb het zelf ook wel eens. zo dacht ik pasgeleden op een feest dat een groep van ongeveer 20 man me heel de avond aan het volgen was en dingen naar me aan het gooien was. ik had toen aan een vriendin gevraagd of zij daar ook even op wou letten. heeft ze paar uur gedaan en ze heeft niets gezien terwijl ik dacht dat er van alles naar me gegooid werd.

aan de andere kant is van half 2 tot half 10 een vrij lange tijd voor zo een trip.
misschien waren die 4 kleine bommetjes toch niet zo klein?

ik hoop dat je hier wat aan heb. verder moet ik wel zeggen dat ik de situatie voor de rest natuurlijk niet ken. dit is puur een gok
:grin:

waapje

Newbie
PARA ja...
En wat betreft de hoeveelheid,misschien had je de dagen ervoor niet genoeg geslapen of slecht gegeten? misschien speelde er ook wat hormonaals mee,waardoor je gevoeliger/labieler wordt voor elke prikkel.
Als je van nature of door ervaring, enigszins wantrouwend bent maakt dat ook sneller para.
Het gebeurt sneller in een situatie die beladen is.
Voelde je je al eerder 'buitengesloten'in aanwezigheid van dat andere meisje?
Voelde je je misschien onzeker of minder leuk dan dat andere meisje?

Ik heb gemerkt dat er veel factoren(psychisch en lichamelijk) meespelen bij de werking of het ervaren van pep.
De ene keer sta je uren strak van 1 lijn en de andere keer kan je blijven snorren maar blijft space.
Eten helpt wel ,vind ik.
en vreemd genoeg 2 paracetamol ook. Zonder caffeine wel...

Maar bij mij werkt amfetamine toch vaak anders.soms zelfs rustgevend,omdat ik ADHD 'geniet :rock: '
Mieke

Ghettoboy

Experimenterende gebruiker
Hey,
Ik vindt het maar een raar verhaal. En was een mooi vaag feesje hoor ik wel :tongueout:! Van pep kun je inderdaad best vaag worden. Ik heb zelf een psycose gehad kwam ook deels van de speed. En als ik dit zo hoor lijkt het er op dat je last hebt gehad van wanen. Dit komt ook voor als je een psycose hebt. (weet dus waar ik over praat). Het komt er gewoon op neer dat je dan heel raar gaat denken en je gedachten als het ware niet meer onder controle hebt. Je gelooft die gedachten op dat moment echt. Als je er later weer een beetje bij bent kun je nog steeds moelijk geloven dat het niet echt was. Maar als je een paar weken veder bent begin je steeds beter te begrijpen wat er gebeurd is. Zulke wanen kun je ook van pep krijgen. Deze zijn vaak naar een dag wel weg. Als je ze hebt van een psycose dan moet je ff een tijdje aan de pillen. Ik denk dat er straks wel meer duidelijk wordt :wink: Vraag ook eens aan je vriend naar bepaalde dingen van de avond dingen waar jij een raar idee bij hebt. En ga dan kijken of dat gene wat je vriend zegt niet zou kunnen. En je kunt er vaak later als je alles een beetje door hebt focking hard om lagen. Maar eerst nog sterkte :wink: En als je straks weet wat er gebeurd is. Dan is het ook wel leuk om te kijken waarom je die dingen ging denken en wat voor gevoel het je gaf. Je kunt dan veel over je zelf leren. Is eigelijk best mooi om mee te maken :wink:

Joining

Newbie
Ghettoboy zei:
Hey,
Ik vindt het maar een raar verhaal. En was een mooi vaag feesje hoor ik wel :tongueout:! Van pep kun je inderdaad best vaag worden. Ik heb zelf een psycose gehad kwam ook deels van de speed. En als ik dit zo hoor lijkt het er op dat je last hebt gehad van wanen. Dit komt ook voor als je een psycose hebt. (weet dus waar ik over praat). Het komt er gewoon op neer dat je dan heel raar gaat denken en je gedachten als het ware niet meer onder controle hebt. Je gelooft die gedachten op dat moment echt. Als je er later weer een beetje bij bent kun je nog steeds moelijk geloven dat het niet echt was. Maar als je een paar weken veder bent begin je steeds beter te begrijpen wat er gebeurd is. Zulke wanen kun je ook van pep krijgen. Deze zijn vaak naar een dag wel weg. Als je ze hebt van een psycose dan moet je ff een tijdje aan de pillen. Ik denk dat er straks wel meer duidelijk wordt :wink: Vraag ook eens aan je vriend naar bepaalde dingen van de avond dingen waar jij een raar idee bij hebt. En ga dan kijken of dat gene wat je vriend zegt niet zou kunnen. En je kunt er vaak later als je alles een beetje door hebt focking hard om lagen. Maar eerst nog sterkte :wink: En als je straks weet wat er gebeurd is. Dan is het ook wel leuk om te kijken waarom je die dingen ging denken en wat voor gevoel het je gaf. Je kunt dan veel over je zelf leren. Is eigelijk best mooi om mee te maken :wink:

Klopt. Ik heb ook van speed angstpsychose geweest ik ben in behandeling geweest & ben er gelukkig vanaf. Kan het je verzekeren,tis geen plezier :)

Maddog

Bewuste gebruiker
Ik had het zelfs een keer van paracetamol met caffeine( 3 tabletjes, flutspul is dat). die avond hoorde ik me zelf tegen mijn moeder zeggen dat ik samen met een neef had geblowd, maar dat zou betekenen dat ik het huis uit werd geschopt. en toen begonnen de gedachten erover dat ik het huis uit moest. en net weer op het verkeerdste moment, vlak voor een nieuw baantje, en op de dag van een eerste afspraakje met een meisje. en dan begon ik dat dat meisje me nooit wilde zien. En dat ik mijn neef zou hebben verraden, wat dan het ergste was van alles. de schaamte daarvoor was bijna dodelijk. (want familie is heilig voor mij, in elke situatie)

Echt allemaal hartstikke echt. en een dag later pas kwam ik er achter dat ik helemaal geen vriendinnetje heb, en dat mijn ouders gewoon beneden de krant aan het lezen waren, en geen woord gerept erover.

ik kan zeer begrijpen dat een speed mindfuck 100 keer erger is.

Ik herken het gevoel en de situatie uit eigen ervaring. Ik probeer me in te beelden in het door jou beschreven verhaal en met mijn eigen ervaring kan ik misschien duidelijkheid geven.
Misschien helpt het jou ook.

In het verleden heb ik ook van deze paranoia aanvallen gehad met de zelfde door jou beschreven situaties. Denken dat je vrienden over je praten, dat ze jou willen gek maken.
Het praten in raadsels om een geheime boodschap over te brengen die informatie over jou bevat. Je eigen perceptie van de realiteit je bent overtuigd dat het zo is en niet anders.
Het gelijk denken als iemand met de telefoon zit te klooien dat ze smssen over jou.

Ik ben geen gediplomeerde dokter maar door mijn eigen ervaring kan ik met een hoge zekerheid zeggen dat jij je dit zelf inbeeld. (paranoia/angst aanval)

Het kan zijn dat je er gevoelig voor bent.
Slecht zelfbeeld.
Weinig zelfvertrouwen.
Slaapgebrek is ook een grote boosdoener.
Wantrouwig zijn.

Het begint met het horen van iets zoals je aangeeft: Ik hoorde vanuit mijn tent dat de vriendin van onze beste vriend, tegen mijn vriend allerlei dingen aan t vertellen was over mij.

Dat ze aan het praten zijn dat zal heust wel, maar de interpretatie dat het over jou gaat en ook negatief is heel herkenbaar. Toen jij dacht te horen dat ze het over jou hadden. Heb je toen zeer aandachtig geluisterd en ondertussen scenario's in je hoofd afgedraaid waar ze het overhebben ?

Had je van te voren een slecht gevoel of gedachte gehad over die vriendin en vriend?

Als zulke negatieve gedachten in je hoofd zitten op dat moment en jij focust je er op maak jij je zelf gek en trigger je zo'n aanval/trip noem hoe je het noemen wilt.
Wanneer je er in zit kom je er haast niet meer uit, alles wat gebeurd na het punt dat de aanval/trip getriggerd is zal als negatief over jou opgevat worden.

Het probleem is dat dit zo echt lijkt en je bent er van overtuigd dat het zo is, zelfs dagen weken er na heb je nog steeds twijfels. Hierdoor ben je onzeker wat nou wel realiteit is en wat niet en kan dit vaker gebeuren als je drugs gebruikt, zeker als je er bang voor bent dat het gebeurd. Zulke aanvallen/trips kan ook het vertrouwen in die mensen betrokken compleet wegnemen als dat het geval is zou ik geen drugs gebruiken met die personen er bij.

Als ik fout zit of iets verkeerd begrepen heb uit jou verhaal reken mij er niet mee af.
Ik probeer duidelijkheid te geven en of te helpen.

Als dit vaker voorkomt zou ik stoppen met drugs. Het gevolg als je toch door gaat terwijl dit vaker gebeurt kan zijn dat je in het normale leven er ook last van krijgt. Ik ben zon mongool geweest om gewoon door te gebruiken en heb er zeker last van gehad in het dagelijkse leven.

Ik heb uiteindelijk me vrienden gedag gezegd en heb de groep verlaten. Het was op een gegeven moment alleen maar drugs verder niets anders dus daar zit je dan midden in ook niet echt helpend.
Ik zeg niet dat jij het zelfde moet doen. Je kunt zelf wel bepalen of het een gezonde vriendschap is.
Geen drugs meer gebruikt minstens 8 maanden niets maar dan ook niets.

Uiteindelijk komt het wel weer goed maar het heeft tijd nodig.
Deze week voor het eerst weer is pep geprobeerd tijdens een school dag een soort test aan me zelf.

Ik heb nergens last van gehad.
Geen negatieve gedachtes of complot theorieën :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Gewoon lekker gevoel blij schik gehad pep pretbek.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en misschien iemand anders die het zelfde ervaren heeft.

Groeten

Bovenaan