Paddo's/Truffels kiezen?

Feceded

Experimenterende gebruiker
Afgelopen drie jaar heb ik (altijd met mate en met de nodige research vooraf) een redelijk boodschappenlijstje aan verschillende drugs uitgeprobeerd.

Ik wil graag een keer paddo's of truffels gebruiken. Echter weet ik hier vrij weinig van en heb ik niet enorm veel ervaring met psychedelica. Ik heb slechts enkele keren 2-CB en 4-HO-MET gebruikt.

Ondanks dat er redelijk wat op het internet te vinden is betreffende paddo's en truffels ben ik met een aantal vragen overgebleven.

- Paddo's zijn in tegenstelling tot truffels illegaal. Gedroogde paddo's zijn (als ik mijn research goed heb gedaan) potenter dan truffels en dus hoef je er dus minder van te eten. Is er nog een ander verschil?
- Er zijn veel verschillende soorten 'magic' paddo's en -truffels. In veel gevallen hebben deze soorten volgens de verkooppunten ook andere effecten. Is dit echt zo?
- Zo ja, hoe kies ik een soort uit voor mijn eerste paddo/truffel trip?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden/tips! :)

miles

Wijs gebruiker
Ik zie weinig verschil in effecten tussen de verschillende truffels, alleen dat de ene soort sterker of veel sterker is als de ander, en he de dosering daar dus op aan moet passen.
Rr staat vrijwel altijd op aangegeven hoe sterk ze zijn

Nathaniel

Wijs gebruiker
- Paddo's zijn in tegenstelling tot truffels illegaal. Gedroogde paddo's zijn (als ik mijn research goed heb gedaan) potenter dan truffels en dus hoef je er dus minder van te eten. Is er nog een ander verschil?

Gedroogde Paddo's zijn potenter dan verse Paddo's. Geen vocht is lager gewicht dus minder gram nodig voor dezelfde portie Psylicybine.

Zo is het bij éénzelfde soort, liefst zelfde oogst. Hoe dat dan weer in verhouding staat tot andere soorten Paddo's of Truffels durf ik niet te zeggen.
In Mijn Paddo hoogtijdagen, bijna 25 jaar geleden, was de minst potente Paddestoel potenter dan de Truffels die ze toen verkochten. Paddo's waren legaal en in vele soorten en maten en potentie verkrijgbaar. Truffels waren een alternatief voor de eerste keer een halve portie Paddo's, of voor wie gewoon eens nét iets anders wou.
Ik heb geen ervaring met Truffels maar denk dat de sterkste nu verkrijgbare soort niet onderdoet voor een Psylocibe Cubensis, wat in mijn tijd de "standaard" Paddo was.

Wat ook een verschil brengt is de manier van inname. Rustig opeten, thee/soepje mee maken.
En er is de Lemon-Tek die de potentie zou verhogen. In mijn ervaring wordt die niet verhoogt maar slaat de trip sneller/intenser in, wat als heftiger wordt ervaren.

Er zijn veel verschillende soorten 'magic' paddo's en -truffels. In veel gevallen hebben deze soorten volgens de verkooppunten ook andere effecten. Is dit echt zo?

Naar mijn mening wordt je trip bepaald door de dosis Psilocine en Psilocybine, set en setting. Ik heb kort gezocht maar kon zo snel niks vinden over andere werkzame stoffen. Paddo trips zijn zo uniek dat ik persoonlijk niet met zekerheid kan zeggen dat een bepaalde soort nou bepaalde effecten geeft. Ik weet wel zeker dat een hogere dosis een diepere trip geeft. Intensere visuals, intensere visioenen, intensere inzichten.

- Zo ja, hoe kies ik een soort uit voor mijn eerste paddo/truffel trip?

Ik zou kiezen voor een Cubensis growkit. Of een gemiddeld sterke Truffel. Een halve portie zou een lichte trip moeten geven, een hele een volledige ervaring.

Mits je náást je eerdere ervaring met Psychedelica ook goed genoeg in je vel zit om een eventuele confrontatie met jezelf aan te kunnen, wellicht is het zelfs je doel, zou je naar mijn mening best een hele portie kunnen doen.

Het ligt er ook aan wat je wil of fijn vind.

Jíj bepaalt het tempo van je psychedelische reizen (en in principe heb je geen haast😉)

Feceded

Experimenterende gebruiker
Wat ook een verschil brengt is de manier van inname. Rustig opeten, thee/soepje mee maken.
Wat raad jij dan aan? Ik heb veel gelezen over extreem vieze smaak en misselijkheid, helpt een soepje hiertegen?

Mits je náást je eerdere ervaring met Psychedelica ook goed genoeg in je vel zit om een eventuele confrontatie met jezelf aan te kunnen, wellicht is het zelfs je doel, zou je naar mijn mening best een hele portie kunnen doen.
Afgelopen ervaringen waren heel plezierig. Wel al twee jaar geleden, misschien verstandig om gewoon eerst een keer rond de tien gram verse truffels te proberen? Ik heb met psychedelica liever een 'underwhelming' dan 'overwhelming' ervaring.

Ik ga het binnenkort -als ik iets meer rust heb met studie- proberen. Ik zal laten weten hoe het was en wellicht een tripreport schrijven!

miles

Wijs gebruiker
Ik heb geen ervaring met Truffels maar denk dat de sterkste nu verkrijgbare soort niet onderdoet voor een Psylocibe Cubensis, wat in mijn tijd de "standaard" Paddo was.
Dat komt omdat de truffels ook gewoon psylocibe cubensis zijn, alleen zijn het de sclerotiën ipv de vruchtlichamen(paddo's) van dezelfde schimmel

Bovenaan