metropolis
Newbie
Ik vind het raar dat paddo's onder harddrugs vallen. Bij harddrugs denk ik aan dingen als cocaïne en opiaten (maar ook alcohol, LSD, XTC, enz.), met een hoog verslavingsrisico en waarvan iemand de weg kan kwijtraken in de maatschappij, of waarbij een overdosis snel kan optreden.
Wat zijn paddo's eigenlijk? Volgens de wet is het een harddrug, maar ik vind het eerder een softdrug... het enige risico is dat je bad gaat. Ja, en dat je een psychose kan krijgen en schizofreen wordt, maar dat gebeurt alleen als je al onstabiel bent en er aanleg voor hebt... Dat is het eigen risico van paddo's, je moet zelf beslissen of je er klaar voor bent, en het is geen recreatieve drug.
Ik vind paddo's een zeer interessant middel.
Wat zijn paddo's eigenlijk? Volgens de wet is het een harddrug, maar ik vind het eerder een softdrug... het enige risico is dat je bad gaat. Ja, en dat je een psychose kan krijgen en schizofreen wordt, maar dat gebeurt alleen als je al onstabiel bent en er aanleg voor hebt... Dat is het eigen risico van paddo's, je moet zelf beslissen of je er klaar voor bent, en het is geen recreatieve drug.
Ik vind paddo's een zeer interessant middel.
Verse paddo's mag je kopen vanaf 12 jaar en ouder en de sjamaan (de smartshop in Arnhem) heeft een proefproces lopen over wel of geen harddrugs en als het verloopt zoals zou moeten dan vallen gedroogde binnenkort weer onder de softdrugs. het zijn ook niet de paddo's die op lijst 1 staan maar de werkzame stoffen psylocibine en psylocine. Uit een al eerder uitgevoerd onderzoek is gebleken dat paddo's niet verslavend zijn en geen gevaar opleveren voor de volksgezondheid. Ik vind het dus een softdrugs want het is wel degelijk een drug. De enige reden dat de gedroogde zijn verboden is dat ze uit te voeren zijn naar andere landen waar ze een algeheel verbod op paddo's hebben en om die landen tegemoet te komen heeft de nederlandse regering ze verboden en dat dus door middel van het plaatsen op lijst 1 van de opiumwet.( de werkzame stoffen)