paddokweekset

lsdaffy

Newbie
Hallo iedereen,
Heb onlangs nog maar zo'n paddokweekset aangeschaft via het internet.Heb dat vorig jaar ook een paar keer geprobeerd met heel wat paddo's als resultaat.Het probleem is dat ik nu dezelfde set krijg thuis gestuurd maar de handleiding is een beetje veranderd.Alles is het zelfde tot aan het moment dat het setje in de bijgeleverde plastik zak,met microfilter,moet geplaatst worden.Vorig jaar moest ik 2kopjes kraantjeswater in de zak gieten en daarna het setje in de zak plaatsen.NU wordt het setje in een DROGE zak gestopt.Vroeger kwamen de paddo's na een kleine 2weken op .Ik wacht nu al 4weken en er is nog geen paddestoel te bespeuren.De inhoud van het setje was bij ontvangst mooi witgeschimmeld,dat is nu nog steeds zo,maar het vermeerderd niet,er lijkt totaal NIETS te gebeuren.Ik heb de handleiding gevolgd dus weet ook niet waarom de kabouterhuisjes weg blijven.Zat zo te denken dat het de laatste weken niet echt warm is geweest en dat het mss een beetje te koud was om hun koppie boven te steken ,ze moeten trouwens tussen de20en 26graden als omgeving hebben,WHO KNOWS??Waiting for the sun,waiting waiting,waiting

Elentherelién

Experimenterende gebruiker
Hey!
First, bij zakken waar een filter inzit kun je ze het beste soaken.
Dus water in het bakje doen, en dat 12 uur lang laten staan, en na de 12 uur het water wat niet opgenomen is voorzichtig eruit gieten.
Na je flush doe je dat weer (alleen dan 2 uur korter).

Over de warmte: het is inderdaad wat kouder geweest laatste tijd, had mijn kitje ook last van, maar morgen enzo word het in NL iig wat warmer.
Zorg dat de zak wel lekker vochtig is, daar houden schimmels van!

Suces =]

L

Lid 6909

Gast
Hebben jullie geen verwarming dan?

// ot
Mss toch iets fout gedaan bij de voorbereiding?

marisha

Dit heb ik dus ook.

Er staat overal op internet dat je er een heleboel water bij in moet doen.
Nou heb ik een paar dagen geleden zo'n growkit gehaald en in de instructies stond:

Sproei de kit met een plantenspuit zodat de bovenkant licht vochtig is. Giet geen water direct in de growkit.

Waar kan ik vanuit gaan? De zak is redelijk vochtig aan de binnekant, moet ik er niet meer water bij in doen zoals overal beschreven staat??

Mayan

Bewuste gebruiker
Sproeien werkt ook hoor!
Perfect zelfs! Maar je moet dan wel regelmatig sproeien he.

(is een kitje van sjamaan he? :wink:)

Wat ze bedoelen met geen water direct op gieten, is niet uit je flesje zo de kit in gieten.
Door de val van het water kan het mycelium beschadigd raken.
Als je sproeit vallen de druppels verspreid en zachtjes op de kit

Soaken werkt ook perfect, maar ik heb dat ook niet gedaan met die van sjamaan.
Die van Azarius heb ik gesoaked, en die van Sjamaan zoals de handleiding aangaf.

Je kan ook wat water in je zak zelf doen om de vochtigheid hoog te houden.

JJJ

Bewuste gebruiker
marisha zei:
Waar kan ik vanuit gaan? De zak is redelijk vochtig aan de binnekant, moet ik er niet meer water bij in doen zoals overal beschreven staat??
Ik zou zeggen dat je niks hoef te doen zolang de binnenkant van de zak vochtig is. De luchtvochtigheid is dan 100% en dat is meer dan genoeg. Pas op met voortdurend water erop sproeien, als je het te nat maakt dan vergroot je de kans op besmetting. Als de luchtvochtigheid zo hoog is dan verdampt er niks, dus dan is het ook niet nodig om steeds extra water toe te voegen. Na de eerste pluk moet er wel nieuw water bij, dat doe je het best door de boel een nachtje onder water te zetten en daarna goed af te gieten.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Ik merk dat de condens uit mijn zak is verdwenen. Hij staat bij zon 23 graden in de huiskamer met normale hoeveelheid licht. Kan ik wat water in de zak doen, of is het beter om het doosje te besproeien, of gewoon laten zo?

thanks

JJJ

Bewuste gebruiker
baaight zei:
Ik merk dat de condens uit mijn zak is verdwenen. Hij staat bij zon 23 graden in de huiskamer met normale hoeveelheid licht. Kan ik wat water in de zak doen, of is het beter om het doosje te besproeien, of gewoon laten zo?

thanks
Ziet het bakje er uitgedroogd uit? Je zou een klein beetje kunnen sproeien. Ik denk dat het dan het beste is om vooral de binnenkant van de zak te besproeien, en het bakje in mindere mate.

TB-303

klein kopje water langs de rand van de zak erin gieten zodat onderin een laagje staat wil ook nog wel eens helpen. :wink:

Bovenaan