Nice!! Zien er goed uit, ik zou ze alleen net iets eerder plukken, voordat het hoedje opengaat. Dat komt je volgende vlucht meer ten goede.Hier gaat het ook lekker door! Vlucht nr 3 en ze worden ook steeds groter π
Bekijk bijlage 7009
Klopt helemaal. Deze vlucht was in de ochtend nog best klein. De vliesjes waren amper zichtbaar. Ik heb de hele dag gewerkt. Toen ik thuis kwam waren ze al helemaal open. Maar ik heb gelezen dat de sporen de andere paddoβs niet bederven of onbruikbaar maken. Ik heb ze gelijk geplukt na werk πNice!! Zien er goed uit, ik zou ze alleen net iets eerder plukken, voordat het hoedje opengaat. Dat komt je volgende vlucht meer ten goede
Ja π ik heb tot nu toe 31Gr gedroogd. Ik weet niet of dat goed of slecht is?Heb jij het na het drogen gewogen @Lucy100 ?
Verhoudingsgewijs altijd nog beter dan truffels kopen πKlopt helemaal. Deze vlucht was in de ochtend nog best klein. De vliesjes waren amper zichtbaar. Ik heb de hele dag gewerkt. Toen ik thuis kwam waren ze al helemaal open. Maar ik heb gelezen dat de sporen de andere paddoβs niet bederven of onbruikbaar maken. Ik heb ze gelijk geplukt na werk π
Ja π ik heb tot nu toe 31Gr gedroogd. Ik weet niet of dat goed of slecht is?
Ja 90% is vocht, het drogen duurt nu langer omdat de verwarming niet aanstaan in huis. Dat maakt 1 kamertje erg droog qua lucht, maar nu ff niet dus. Duurt nog wel ff voordat het droog is.Dus je hebt al 600 gram (vers) uit die bak en dat is nog niet eens alles. Damn...
Of was het vers niet x10?, het gewicht?
De hoedjes breken open omdat de paddenstoel te veel vocht in een keer tot zich neemt. Jou opmerking had iemand ook gemaakt in een magic mushroom growgroup op facebook en die werd er bijna voor uit de groep gegooidvolgens mij breken de hoedjes als de luchtvochtigheid te laag is. Denk niet dat het kwaad ken. Ze zien er alleen niet zo mooi uit. Of juist wel als je van stervormige paddos houd xD
De hoedjes breken open omdat de paddenstoel te veel vocht in een keer tot zich neemt. Jou opmerking had iemand ook gemaakt in een magic mushroom growgroup op facebook en die werd er bijna voor uit de groep gegooidDus schijnt dat ze sneller barsten van teveel vocht opnemen bij het groeien dan door en te laag vochtgehalte. Het openbreken van de hoedjes maak niets uit ....
Hoe staat het ermee? Zijn ze nog goed gedroogd?Eerste oogst van Mexican Paddo's gedaan. Ze slaan wel wat groen/blauw uit, zijn deze nog eetbaar volgens jullie?
Verder, hoe pak je het drogen aan? Heb ze momenteel op keukenpapier gelegd om het vocht te laten onttrekken, enige tips hierrond? Bekijk bijlage 11390
18 graden is even te koud nog eigenlijk. Dat is echt het minimum temperatuur. Rond de 21 a 22 zou beter zijn.Hey iedereen, het internet staat vol met diverse ideeen over paddo's groeien... Dus ik vroeg me af of ik mijn kit al dagelijks moet luchten en een beetje moet misten? Tot nog toe hebben ze in een afgesloten zak gezeten met flinke condens (behalve nu net om de foto te maken). Eerste kopjes zijn een paar dagen oud, maar omdat het wat kouder werd leek het even stil te staan. Heb sinds gister de verwarming zachtjes aan zodat t hier rond de 18 graden is denk ik ('s nachts ook), en sinds vandaag zijn er weer een paar kleintjes bij.
Maar ben dus niet helemaal zeker of ik al over moet gaan op luchten + vochtig maken. Wat denken jullie?

Ik zou ze vanavond laat plukken voordat je naar bed gaat. Ik denk als je tot morgen ochtend wacht dat de meeste open zijn.He te gek, thanks voor je advies. Ik heb ze iets meer warmte gegeven. Denk je dat ik ze al best kan oogsten? (sorry voor de slechte scherptediepte...)
Ik heb die ene op de tweede afbeelding, met het open hoedje, er maar vast uitgeknipt. Ik wil niet dat ze al sporen gaan spuiten! Op de derde staat een kleintje die ook open begint te gaan, moet ik me daar zorgen over maken denk je?
Bekijk bijlage 12363Bekijk bijlage 12364
Bekijk bijlage 12365
He te gek, thanks voor je advies. Ik heb ze iets meer warmte gegeven. Denk je dat ik ze al best kan oogsten? (sorry voor de slechte scherptediepte...)
Ik heb die ene op de tweede afbeelding, met het open hoedje, er maar vast uitgeknipt. Ik wil niet dat ze al sporen gaan spuiten! Op de derde staat een kleintje die ook open begint te gaan, moet ik me daar zorgen over maken denk je?
Bekijk bijlage 12363Bekijk bijlage 12364
Bekijk bijlage 12365
Inderdaad morgen ochtend kan het net te laat zijn en zullen veel hoedjes misschien al open zijn. Al zal vnvd eigenlijk net weer te vroeg zijn voor het mooie. Doe het dan zo laat mogelijk.Ik zou ze vanavond laat plukken voordat je naar bed gaat. Ik denk als je tot morgen ochtend wacht dat de meeste open zijn.
Wel misschien beter om ze even op een papiertje te leggen he...Thanks voor 't advies guys! Toen ik om 11u ging slapen zagen ze er nog zo rustig uit dat ik ze toch nog een nachtje heb laten staan...
Vanochtend was er een extra vliesje halfopen gaan staan, maar er waren geen sporen uitgevallen!
Ze waren toch een stukkie groter dus ik ben blij dat ik ze even de tijd heb gegeven. Maar vanochtend moesten ze er wel aan geloven! Nu het droogproces, ben benieuwd of ik succes boek met het bitterzout xD