Paddo growkit

Bertus88

Newbie
Hallo medekwekers

ik heb een vraag...ik heb een paddo growkit besteld bij dutch headshop en op 25-2-2020 heb ik me kweekset gesoakt zo als beschreven in de handleiding. Nu zijn wel al weer een paar dagen verder en zie helaas nog geen paddo’s opkomen. De temperatuur in de kamer is 20,5 graden er zit condens in de zak en open de zak elke dag om er verse lucht in te krijgen en vernevel er wat water bij in. Ben ik te ongeduldig of doe ik iets verkeerd?

Bijlagen

• 2164C87C-C6A5-41B6-A77A-5BD6341DDA00.jpeg
    2164C87C-C6A5-41B6-A77A-5BD6341DDA00.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 46

Tripbeer

Newbie
Nog geen tijd voor zorgen zou ik zeggen, ik kreeg zelf na een week of 2 eindelijk kleine kopjes en zodra die te zien zijn gaat het snel, als het nou nog een week duurt tot er wat te zien is zou ik de headshop even een berichtje sturen, als geven ze waarschijnlijk geen garantie op dit soort dingen.

Tripbeer

Newbie
Daarnaast is bijnevelen en dagelijks luchten met die zakken niet perse nodig naar ervaring, maar neem dat niet als absolute waarheid, ik ben zelf ook nog noobnoob :wink:

Martinus

Wijs gebruiker
Bij mijn growkit duurde het ook wel een tijdje voor er wat gebeurde. Tis toch een organisme. Die groeien niet altijd volgens voorschrift.
Ik had er uiteindelijk een dikke lading van geoogst, dus volgens mij komt het nog wel goed.

Bertus88

Newbie
Begint er op te lijken. hier is het eerste resultaat zichtbaar

Bijlagen

• C213D76C-A8E9-4491-A7F3-BBEC92FC62DF.jpeg
    C213D76C-A8E9-4491-A7F3-BBEC92FC62DF.jpeg
    734 KB · Weergaven: 49

Martinus

Wijs gebruiker
leuke dingen. Ik moet ook weer eens aan de bak. Mn stash is op aan het raken. Vind het alleen jammer dat je op zo een kit best wel een lange tijd je aandacht er vol op moet houden. Ik heb daar niet altijd de tijd voor.

Die kitjes doen me ook altijd denken aan het laboratorium werk dat ik ooit deed. Weefselkweek is best interessant. Heb er wel eens aan zitten denken om zelf kweekjes te beginnen, alleen het kost ook wel weer een investering van geld en tijd, dus ik ben er maar niet aan begonnen.

Neocortex

Belezen gebruiker
Ik haal mijn paddo's altijd gewoon bij de boskabouters. Kabouterpost vind je niet zo snel in het bos, maar voor een vers boswatertje ga ik niet naar de dealer!

Bertus88

Newbie
Dat gaat de goeie kant op. Kan ik mochten er al een paar klaar zijn om geplukt te worden ze ook per stuk oogsten? Of alles in 1 x en dan maar wat kleinere paddo’s er tussen

Bijlagen

• FBD69DC7-3268-4F79-BD98-91354F5CC61B.jpeg
    FBD69DC7-3268-4F79-BD98-91354F5CC61B.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 37
  • 8D7719DB-977A-4880-AFFE-5FB1D25656DA.jpeg
    8D7719DB-977A-4880-AFFE-5FB1D25656DA.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 36

Space 🕉

Bewuste gebruiker
Dat gaat de goeie kant op. Kan ik mochten er al een paar klaar zijn om geplukt te worden ze ook per stuk oogsten? Of alles in 1 x en dan maar wat kleinere paddo’s er tussen
Goeie vraag, ik vroeg me dit ook al af. Het lijkt me dat je de paddo's die er oogstrijp uitzien gewoon kan afknippen of snijden en de rest nog even laten groeien, toch?

रति

Wijs gebruiker
Je kan ze absoluut per stuk oogsten! Zo kan je elke paddo op zijn hoogste potentie plukken. Dat is overigens nog niet nu. Pas wanneer er duidelijk een hoedje is en je onder de hoed ziet dat het vliesje begint open te breken. Dat is het moment van plukken. Wacht je langer, dan laten de sporen los. Op zich heeft dit geen effect op de potentie, maar het zorgt er wel voor dat alle paddo's er onder zwart zijn van de sporen. Ziet er minder smakelijk uit. Zou je de rijpe paddo's nog langer laten staan, dan gaan ze rotten en zijn ze niet meer eetbaar.

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
@Space Criminal @Bertus88
Ik raad je verder aan ze uit de plastic bak te halen (losse cake in zak laten). Professionele kwekers kweken ze ook niet in bakjes maar als meerdere losse 'cakes' in grote terraria. Het voordeel is dat je ook aan de zijkanten (en zelfs onder paddo's ziet groeien. De kant waar de minste paddo's groeien gebruik ik als onderzijde, voor optimale oogst.

Vanaf vandaag elke dag een paar keer sproeien en zak steeds verder open zetten. Probeer hierbij de natuur te kopieëren. Daar groeien ze ook met frisse lucht en hoge luchtvochtigheid in de herfst!

Laatst bewerkt:

Space 🕉

Bewuste gebruiker
@Space Criminal @Bertus88
Ik raad je verder aan ze uit de plastic bak te halen (losse cake in zak laten). Professionele kwekers kweken ze ook niet in bakjes maar als meerdere losse 'cakes' in grote terraria. Het voordeel is dat je ook aan de zijkanten (en zelfs onder paddo's ziet groeien. De kant waar de minste paddo's groeien gebruik ik als onderzijde, voor optimale oogst.

Vanaf vandaag elke dag een paar keer sproeien en zak steeds verder open zetten. Probeer hierbij de natuur te kopieëren. Daar groeien ze ook met frisse lucht en hoge luchtvochtigheid in de herfst!
Die cake eruit halen ga ik morgen doen!

Hoelang duurt het drogen? Ik ga over 2 weken op vakantie 🙄 of kan ik ze gewoon in een droognetje laten hangen?

Het groeien kan ik gewoon doorzetten. K vraag gewoon of m'n moeder ze af en toe nat spuit, ze komt toch elke dag m'n katten eten geven.

रति

Wijs gebruiker
Die cake eruit halen ga ik morgen doen!

Hoelang duurt het drogen? Ik ga over 2 weken op vakantie 🙄 of kan ik ze gewoon in een droognetje laten hangen?

Het groeien kan ik gewoon doorzetten. K vraag gewoon of m'n moeder ze af en toe nat spuit, ze komt toch elke dag m'n katten eten geven.
Haha, het drogen moet je even aan iemand anders vragen. Daar ging ik de laatste keer aardig mee de mist in geloof ik :wink:
Voorheen legde ik ze gewoon op een krant en dat werkte prima. Alleen las ik laatst iets over drukinkt dat mogelijk op de paddo kan komen. Misschien weten @Mezelf of @Mindless of @Ralou hoe te drogen?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Haha, het drogen moet je even aan iemand anders vragen. Daar ging ik de laatste keer aardig mee de mist in geloof ik :wink:
Voorheen legde ik ze gewoon op een krant en dat werkte prima. Alleen las ik laatst iets over drukinkt dat mogelijk op de paddo kan komen. Misschien weten @Mezelf of @Mindless of @Ralou hoe te drogen?
Mwa er zijn daar meerdere manieren voor. Ik deed het in eerste instantie gewoon op wc papier. De eerste twee a drie dagen minimaal 1x per dag het wc papier vervangen. Daarna is verversen van wc papier niet meer zo belangrijk. Vaak is het op deze manier wel zeker 2 weken drogen.

Je kan ook overwegen om het in de oven te leggen op max 50graden en de oven op een kiertje houden. Krijg je sneller mooie droge paddo'tjes van.

Succes @Space Criminal . Hou er rekening mee dat na de eerste flush de volgende flushes sneller opkomen. 2 weken moet net lukken als je beetje mazzel hebt. Anders ga ik wel voor jou in de plaats op vakantie. Dan kan jij op je paddo'tjes blijven letten. Kijk zo ben ik dan ook wel weer :sunglasses:

रति

Wijs gebruiker
Mwa er zijn daar meerdere manieren voor. Ik deed het in eerste instantie gewoon op wc papier. De eerste twee a drie dagen minimaal 1x per dag het wc papier vervangen. Daarna is verversen van wc papier niet meer zo belangrijk. Vaak is het op deze manier wel zeker 2 weken drogen.

Je kan ook overwegen om het in de oven te leggen op max 50graden en de oven op een kiertje houden. Krijg je sneller mooie droge paddo'tjes van.

Succes @Space Criminal . Hou er rekening mee dat na de eerste flush de volgende flushes sneller opkomen. 2 weken moet net lukken als je beetje mazzel hebt. Anders ga ik wel voor jou in de plaats op vakantie. Dan kan jij op je paddo'tjes blijven letten. Kijk zo ben ik dan ook wel weer :sunglasses:
Ik had recent een hoeveelheid gedurende een week in het halfdonker, goed geventileerd, gedroogd in een droognet (wat je voor wiet gebruikt) en daarna in de oven op 60 graden zeer langzaam gedroogd (zeker een uur), met de ovendeur helemaal open. Tot ze 'cracker-droog' waren. Daarna in een wekpot met silicagel-zakjes. Geen half werk zou je zeggen. Ik heb ze nog niet getest, maar ik hoorde van een vriend aan wie ik ze gaf (een ervaren tripper) dat ze totaal niet werkten. Vreemd genoeg was het wel zo dat toen ik ze uit de wekpot haalde, ze niet meer crackerdroog waren, maar zelfs wat zacht. Heb je een idee wat hier kan zijn misgegaan? Ik had, voordat ze in de pot gingen, zelfs de hoedjes van sommigen gebroken om zeker te weten dat ze ook van binnen droog waren.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vreemd genoeg was het wel zo dat toen ik ze uit de wekpot haalde, ze niet meer crackerdroog waren, maar zelfs wat zacht.
Vreemd want dan zou je zeggen dat ze dus of niet helemaal droog waren, of dat er in de loop der tijd vocht bij is gekomen.
Ik deed nooit zo heel moeilijk met bewaren. Meestal in porties van 5 gram in wietzakjes ergens ver weg in een kast. Gemiddeld ging er namelijk wel 5 gr p/p in per avond . Gedroogde paddo's vergaan bijna niet in mijn ogen. Heb namelijk wel eens van ouder dan een jaar gehad en die werkte nog prima.
dat ze totaal niet werkten.
Zou ze toch eerst ook zelf even testen.
Zien ze er verder nog goed van kleur uit? Dus het steeltje nog wit gelig bijvoorbeeld?

रति

Wijs gebruiker
Zien ze er verder nog goed van kleur uit? Dus het steeltje nog wit gelig bijvoorbeeld?

Thanks voor de tips! :)

Wel, eerder wit, bruin, blauwig. Maar ruiken verder prima. Lekkere paddenstoelen-lucht, zeker niet moldy.
Ik zal ze wel eens testen binnenkort denk ik. Was eigenlijk niet van plan te trippen voorlopig, maar een kleine testhoeveelheid moet kunnen.

Ze voelen overigens een beetje kartonnig aan, dus niet nat oid.

Laatst bewerkt:

Bertus88

Newbie
Zou ik de eerste al kunnen plukken? of is dan nog iets te vroeg?

Bijlagen

• 8312EC2C-6D01-46E9-BF87-5A70E862E23A.jpeg
    8312EC2C-6D01-46E9-BF87-5A70E862E23A.jpeg
    961,3 KB · Weergaven: 23
  • 83166707-4FC2-4F7D-B7E2-FB014963D477.jpeg
    83166707-4FC2-4F7D-B7E2-FB014963D477.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 25
  • 5FFD08F7-78DA-4533-A486-691819812571.jpeg
    5FFD08F7-78DA-4533-A486-691819812571.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 25

Space 🕉

Bewuste gebruiker
IMG_20200309_230607.jpg

Gaat lekker hier!! Paar best wel dikke stronken.

Ik probeer meerdere foto's te plaatsen maar de site pakt ze niet.

Bertus88

Newbie
Zo die zijn goed de hoogte in gegaan. Dus al goed begrijp moet dat witte vliesje onder de bruine kopje open zijn om ze te oogsten...of echt een hoekje worden voor de te oogsten..

Bijlagen

• E45E8E06-6C7E-4C59-AB8F-ABA0AC4C3CCF.jpeg
    E45E8E06-6C7E-4C59-AB8F-ABA0AC4C3CCF.jpeg
    782,9 KB · Weergaven: 22
  • B1A2DC6D-A222-4557-94B8-C8630186D31A.jpeg
    B1A2DC6D-A222-4557-94B8-C8630186D31A.jpeg
    1 MB · Weergaven: 22

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nooit paddo's gedroogd hier.

In plaats daarvan ging ik zeer veel trippen op hoge doseringen om mijn kweekbakken bij te houden. En paddo's geven aan vrienden. :wink:

Martinus

Wijs gebruiker
volgens mij breken de hoedjes als de luchtvochtigheid te laag is. Denk niet dat het kwaad ken. Ze zien er alleen niet zo mooi uit. Of juist wel als je van stervormige paddos houd xD

Space 🕉

Bewuste gebruiker
IMG_20200311_222921.jpg
IMG_20200311_222906.jpg

Oké volgens mij zijn sommige al echt veel te ver. Gister hadden ze allemaal nog mooie bollen en nu zijn ze anabolisch uit elkaar gespat...

Screenshot_20200311_230433_com.android.gallery3d.jpg

Ze zitten wel vol psilo want ze slaan helemaal blauw uit!

Maar toch vraag ik me af of bijvoorbeeld deze grote uit elkaar gespat te stronk wel goed droogt en daarna nog goed werkzaam zal zijn. Iemand ervaring mee?

IMG_20200311_224648.jpg

Ik heb er nog 'n paar kleintjes in laten staan, nu zonder bak. Dus gewoon de cake in de zak.
Screenshot_20200311_230753_com.android.gallery3d.jpg

Ik ga ze nu nauwlettender in de gaten houden!! En meteen oogsten als de hoed loskomt van de steel.

Verder wel 'n bord vol paddo's nu 🙏🙌❣️ eerste oogst, altijd 'n mooi moment 🥰

Martinus

Wijs gebruiker
Je heb de goorste champions te wereld gekweekt. Jakkkeessssssss
Maar oh wat doen ze mooie dingen.

Over een paar dagen is er niks meer van over ;P

Martinus

Wijs gebruiker
Ze gaan na ze open zijn langzaam achteruit, maar zo snel gaat het niet na mijn weten. Het is bijna niet te vermeiden dat er een paar open gaan omdat het binnen een paar uur al gebeurt is.

De blauwe kleur is na mijn weten het oxidatie product van de actieve stoffen. Dus als ze blauw worden dan is het een teken dat ze achteruit gaan. Of dat je ze beurs heb gemaakt.

Vaak worden de rejects ook blauw van kleur na een paar dagen niet meer gegroeid te hebben, dus dan is dat ook een signaal om ze te plukken.

Er gaan best wat verhalen rond over potentie en wat niet, wat er van waar is dat weet ik niet.

Bovenaan