Paddo growkit ervaringen

Martinus

Wijs gebruiker
Hey,

Ik ben weer eens paddos aan het groeien en het valt mij op dat ik nooit flushes heb met paddos. Ik heb nu een mckenna kit en die groeit nonstop door. Ik pluk iedere dag een stuk of 5 paddos. En in de kit zie ik paddos van alle groei stadia door elkaar groeien. Soms als ik rijpe pluk zitten er aan de rijpe al weer babys vast.

Heeft iemand anders dit ook? Mijn vorige kit vertoonde soortgelijke groei alleen die strain deed het wat minder goed.

Ik pluk ze telkens wanneer het hoedje los kom van de steel. Maar ik laat alles dat nog niet zo ver is gewoon staan.

Tussendoor geef ik vaak wat water met de plantenspuit op het vermiculiet.

Hij staat 24/7 op de gang waar het stabiel 24graden is.

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Hoi Martinus,
zou je een linkje kunnen doen van de bestelde kit?
Dan kan ik je van de juiste info voorzien.

gr Paddokweker

Martinus

Wijs gebruiker
Hoi Martinus,
zou je een linkje kunnen doen van de bestelde kit?
Dan kan ik je van de juiste info voorzien.

gr Paddokweker

Ik had een mondo xl mckennai growkit gekocht. Die vond ik kwa prijs het aantrekkelijkst.

Mijn vorige kit was een mondo xl amazonian pes. Die groeide soortgelijk

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Hoi Martinus

De bedoeling is dat je alles oogst als de eerste paddenstoelen op het punt staan hun hoed te openen. De kit is dan weer helemaal schoon en ga je opnieuw inwateren en zo ga je van flush naar flush.
Ik zou je aanraden om bij je set met een schoongemaakte vork veel diepen gaatjes te prikken, tot op de bodem en deze sets opnieuw voor 24 uur in te wateren en in de koelkast te plaatsen. Wel eerst alle stoeltjes, hoe klein dan ook er af plukken.

graag volg ik je resultaten in dit topic.

gr Paddokweker

Martinus

Wijs gebruiker
Hoi Martinus

De bedoeling is dat je alles oogst als de eerste paddenstoelen op het punt staan hun hoed te openen. De kit is dan weer helemaal schoon en ga je opnieuw inwateren en zo ga je van flush naar flush.
Ik zou je aanraden om bij je set met een schoongemaakte vork veel diepen gaatjes te prikken, tot op de bodem en deze sets opnieuw voor 24 uur in te wateren en in de koelkast te plaatsen. Wel eerst alle stoeltjes, hoe klein dan ook er af plukken.

graag volg ik je resultaten in dit topic.

gr Paddokweker

Het maakt niet uit als de kit niet volgens flushes groeit toch? De kit groeit als een wilde. Ik was vooral nieuwschierig of iemand anders het ook zo ervaarde.

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Als je een goede opbrengst hebt en de stoeltjes blijven groeien maakt het weinig uit. Maar stagneert de groei dan toch echt inwateren.
De kit die je hebt zou 700 gram minimaal moeten opbrengen, dus meten is weten zeg ik altijd.

succes met de kweek.

Bovenaan