Paddo Growbox

Hello ik heb hier een growbox McKennai met een verwarmingsmatje die het substraat opwarmt tot 23 graden. Het is nu al 2.5 week geleden en ik zie maar 1 pin. Nu valt het mij op dat het substraat is ingekrompen. Het verwarmingsmatje zorgt er waarschijnlijk dus voor dat het substraat uitdroogt. Maar de luchtvochtigheid is hoog dus ontstaat er dan geen schimmel? Er ontstaan ook witte pluizige bolletjes.

-Kan ik een beetje water aan de zijkant van het substraat schenken?(aan de rand van het bakje)
-Of moet ik opnieuw soaken en het verwarmingsmatje weghalen? zou wel zonde zijn en raar want het is de ideale temperatuur.
- Of zal ik het gewoon laten staan

Mvg :rock:

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Zet 'm ergens neer, waar ie dagelijks wat indirect daglicht te zien krijgt, het warm genoeg is maar niet door het OP iets warm(er)s te zetten en bespuit de binnenkant van de zak met een plantenspuit (let erop NIET direct in de box te spuiten, mbt tot besmettingsgevaar).
Een andere mogelijkheid is een kopje lauw water in de zak te gieten, als de box eruit is weliswaar.

Let op: n00b speaking!

Tigg

Belezen gebruiker
Als het goed is heb je een plastic bak met substraat waar de paddo's in groeien. Deze hoort in een pastic zak te staan die zorgt dat de luchtvochtigheid behouden blijft. Als het goed is heb je je verwarmingsmatje daar weer onder zitten.

Als je wat water in de plastic zak giet zodat het niet in de growbox zit, maar dus onderin de zak. Dan zal het matje het water onderin verwarmen. Dan zal je box niet uitdrogen en zal er zelf extra vocht in de lucht komen.

Ja klopt. Dan wacht ik het af, er zijn namelijk al meerdere pins tevoorschijn gekomen, wel alleen aan de zijkant maar toch :rolleyes:

Bedankt :wave:

Dat weet ik wel alleen waren er pluizen van meer dan een cm hoog :confused:

Mja het groeien ging allemaal heel langzaam dus heb ik het verwarmingsmatje die de temp op 23 graden zou houden verwijdert. Nu lijkt het allemaal veel sneller te gaan :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is vrij normaal, eerst duurt het even voordat ze echt doorschieten.
Dan zijn ze binnen 2 a 3 dagen bijna volgroeide paddenstoelen. Na nog een dag of 2/3 zijn ze helemaal uitgegroeid en kun je ze over het algemeen oogsten.

Hey man, ik heb precies dezelfde als jou, psilocybine cubesis mckennai's.

wat ik heb gedaan is, de box 12 uur soaken.
in de zak, klepje eraf, de zak vullen met 2 kleine bekertjes water,
een kastje gemaakt met een tl lampje van 18 watt ofzo. ( 12 uur per dag aan)
ze erin gestopt, kachel zo nu en dan aan om het 26/27 graden te maken.
om de 2 of 3 dagen een beetje spuiten met een plantenspuit.

na, ongeveer een week kwamen de eerste pins omhoog, na 5 uur, toen ik ze 'betrapte' :tongueout:,
waren het er van 1 pin, een stuk of 30 geworden,
dagje later waren ze bijna 1cm groot, allemaal, en er kwamen nog een stuk of 50 pins erbij.
gisteravond, heb ik ze allemaal kunnen oogsten. ( gaaat snel damn )
perfecto, ze waren mooi blauw van binnen, was echt precies op tijd ouwe, een of twee hadden hun sporen al laten vallen, maar niet op de paddotjes zelf, er zijn wel een stuk of 20 pins gesneuveld omdat ze dood gedrukt zijn door hun broertjes.

maaaaaarrr, uiteindelijk. een stuk of 70 mooie paddos, en 10 minder fraaie.
de opbrengst?, eerst keer dat ik dit doe, en ook de eerst flush van de set.
170 fucking gram, terwijl op de site stond dat je er normaal 300-400 gram total van oogst.
best wel fraai vind ik, nu alleen de volgende flushes afw88 :openmouth:

maar goed, misschien dat je hier wat aan hebt, en anders, GOODLUCK mate!! komt vast wel goed, gewoon een beetje klooien en dan komt het vanzelf, eennee, geduld is een schone zaak ouwe :tearsofjoy:

Bovenaan