Met grote regelmaat kom ik oude bekenden tegen bij de appie hein op de hoek van mijn straat en zo ook gisteren. Zo kwam ik in gesprek met iemand die probeerde af te kicken van heroine door middel van Oxycodon. Hij had wat vraagjes hierover die niemand m eigenlijk kon beantwoorden en hij heeft geen computer dus bood ik aan eens rond te vragen. Zelf heb ik nooit Oxycodon gebruikt en weet er dus niets van.
Hij had 2 vragen eigenlijk;
-hoe sterk is Oxy in vergelijking met heroine?
(dus hoeveel mg van Oxy staat in verhouding met zeg 1 gram heroine).
-moet de Oxy genomen worden oraal enkel in de voorgeschreven capsule of kan het middel er ook
worden uitgehaald en dan als los poeder te nemen.
Deze tweede vraag komt meer van mij eigenlijk. Want hij zei dat hij de Oxycodon 20 mg had van HCI Autobindo, en liet me er eentje zien. Was een heel klein capsuletje wat uit 2 delen bestond. Hij vertelde me dat hij van plan was af te bouwen door de 2 delen uit elkaar te schuiven zodat hij bij de losse poeder kon en dit beter kon opdelen ivm afbouwen.
Waarop ik reageerde met dat dit misschien wel eens gevaarlijk kon zijn, want ik heb wel eens gehoord dat men geneesmiddelen in zulke oplosbare capsules deed zodat het medicijn binnenin de capsule dan niet direct in aanraking kwam met de mond en slokdarm etc.
-Dus, kan het geen kwaad de losse Oxy 20 mg poeder zonder capsule in te nemen?
-En tevens is hij niet zeker hoeveel hij moet nemen, hij was al afgebouwd met de heroine tot 0.3 gr per dag. Hoeveel 20 mg Oxycodon tabletten was dan een goede vervanger voor deze 0.3 gr heroine?
misschien weet iemand deze antwoorden zodat ik m hiermee kan helpen?
alvast bedankt,
Hij had 2 vragen eigenlijk;
-hoe sterk is Oxy in vergelijking met heroine?
(dus hoeveel mg van Oxy staat in verhouding met zeg 1 gram heroine).
-moet de Oxy genomen worden oraal enkel in de voorgeschreven capsule of kan het middel er ook
worden uitgehaald en dan als los poeder te nemen.
Deze tweede vraag komt meer van mij eigenlijk. Want hij zei dat hij de Oxycodon 20 mg had van HCI Autobindo, en liet me er eentje zien. Was een heel klein capsuletje wat uit 2 delen bestond. Hij vertelde me dat hij van plan was af te bouwen door de 2 delen uit elkaar te schuiven zodat hij bij de losse poeder kon en dit beter kon opdelen ivm afbouwen.
Waarop ik reageerde met dat dit misschien wel eens gevaarlijk kon zijn, want ik heb wel eens gehoord dat men geneesmiddelen in zulke oplosbare capsules deed zodat het medicijn binnenin de capsule dan niet direct in aanraking kwam met de mond en slokdarm etc.
-Dus, kan het geen kwaad de losse Oxy 20 mg poeder zonder capsule in te nemen?
-En tevens is hij niet zeker hoeveel hij moet nemen, hij was al afgebouwd met de heroine tot 0.3 gr per dag. Hoeveel 20 mg Oxycodon tabletten was dan een goede vervanger voor deze 0.3 gr heroine?
misschien weet iemand deze antwoorden zodat ik m hiermee kan helpen?
alvast bedankt,