Dit. Dan hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken om bindmiddel.Plug het spul. Geeft bijna hetzelfde effect, maar is vele malen veiliger!
Als je trouwens dit soort water gebruikt voor injecties is dat wel een aardige keus (voor zover injecteren een aardige keus kan zijn). Dat is namelijk een fysiologische zoutoplossing, waardoor je minder kans loopt op beschadigingen aan de aderen (of erger).Kan iemand me uitleggen hoe je Oxicontin oplost om te injecteren? Ik los het momenteel op in water van Braun, vroeg me af of dit de juiste manier is.
0,9% NaCl toch?fysiologische zoutoplossing
Yes0,9% NaCl toch?
Intraveneus injecteren is een levensgevaarlijk gestructureerd en precies proces dat dit überhaupt pas kan als je het weet. Het is niet naaldje prik klaar.goed afscheiden uit je injectie vloeistof.
Als je niet weet hoe, moet je je hier ook niet aan wagen.
Het is niet naaldje prik klaar.
Dit is verwijderdNiet? 😂
Dit is volgens mij de junken manier toch?
Dit is verwijderdJa, ongeveer. Ik mis nog een paar stappen in het zoeken van de ader e.d. maar om en nabij.
Ik vraag me wel af of het slim is om dit te laten staan in het kader van harm reduction. Ik heb het zelf altijd gemeden om in detail te vermelden hoe je moet injecteren. Beter houd men het gewoon bij pluggen.
En precies daarom vinden we het niet een heel goed idee om daar uitgebreide omschrijvingen van te plaatsen, want harmreductie.Intraveneus injecteren is een levensgevaarlijk gestructureerd en precies proces dat dit überhaupt pas kan als je het weet. Het is niet naaldje prik klaar.
Dit dus.Ik vraag me wel af of het slim is om dit te laten staan in het kader van harm reduction. Ik heb het zelf altijd gemeden om in detail te vermelden hoe je moet injecteren. Beter houd men het gewoon bij pluggen.
Oneens, maar it’s goneEn precies daarom vinden we het niet een heel goed idee om daar uitgebreide omschrijvingen van te plaatsen, want harmreductie.
Vind dit een enorm contradictorische stelling want dat is absoluut niet wat harm reduction betekent. Maar goed, dit policy is helaas al langer bekend hier.En precies daarom vinden we het niet een heel goed idee om daar uitgebreide omschrijvingen van te plaatsen, want harmreductie.
Dit dus.
Vind dit een enorm contradictorische stelling want dat is absoluut niet wat harm reduction betekent. Maar goed, dit policy is helaas al langer bekend hier.
Vind dit een enorm contradictorische stelling want dat is absoluut niet wat harm reduction betekent. Maar goed, dit policy is helaas al langer bekend hier.
Snap ik, werd gewoon een beetje gefrustreerd mijn excusiesZo’n kant-en-klare policy hebben we nooit gehad over het toestaan van informatie rondom ‘zo veilig mogelijk’ shotten. Dit is juist iets wat we altijd opnieuw weer even - ook binnen ons team - ter discussie stellen omdat voor beide kanten iets te zeggen is. De vraag die we onszelf daarbij altijd (moeten) stellen is wat meer harm reduction is, wel of niet delen. Ik vind dat daar niet 123 een pasklaar antwoord op is en dat we het dus per situatie moeten bekijken.
Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....Snap ik, werd gewoon een beetje gefrustreerd mijn excusies
Ben ook geen voorstander van een guide voor de beste high te krijgen maar wel stappen om het op z'n minst zo veilig mogelijk te kunnen doen: harm reduction.Ik denk dat, als dit dan al besproken wordt, beperkt zou moeten blijven tot een soort gestructureerde guide die niet alleen de stappen uitlegt. Maar ook waarom je iets op een bepaalde manier moet doen en wat de gevolgen kunnen zijn als je het niet zo doet.
Dan heeft het te maken met harm reduction.
Persoonlijk heb ik het best moeilijk gevonden om goede info te vinden over hoe te shotten. En heeft dat me wel degelijk een tijd tegengehouden waardoor ik het uitstelde om het te gaan doen.
Pas toen ik echt geen lucht meer kreeg van het roken, heb ik de gok gewaagd en ben ik het gaan doen met de beperkte kennis die ik had.
Persoonlijk ben ik er wel voorstander van dat die info niet makkelijk te vinden is.
Pluggen komt erg dicht in de buurt van shotten. Mits je niet dagelijks je achterwerk volspuit met corrosive stoffen. Want dan neemt de effectiviteit wel flink af.
Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....
Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Ben ook geen voorstander van een guide voor de beste high te krijgen maar wel stappen om het op z'n minst zo veilig mogelijk te kunnen doen: harm reduction.
Bij m'n vrijwilligerswerk delen we ghb spuitjes en snuif buisjes uit om schade te beperken voor zij die het toch al gaan doen. Is dat dan aanmoedigen tot gebruik?
Hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen, oke my apologies.
Die balans vinden..... Yep ik snap je daar zijn we het over eens
Ik hoop dan ook dat je het ook met mij eens bent dat als men iets graag wilt, men het hoe dan ook gaat doen en inderdaad het zal niet makkelijk gemaakt worden maar waar een wil is is een weg.
Op bijvoorbeeld reddit kan zo iemand dan veel informatie vinden omdat alles daar wel uitgelegd wordt en open en blood. Maar dat zal wel het verschil zijn tussen landen waar het "normaler" is
Volgens mij is drugs injecteren niet alleen in Nederland niet heel gebruikelijk. Dat dut zo is ontstaan komt voornamelijk door de heroïne epidemie toendertijd, niet alleen in nederland maar in de gehele westerse wereld. Naalden zijn voor velen toch een stap te ver, welke drugs er ook in zit, dat heeft weinig met taboes te maken lijkt mij.Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....
Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Pluggen is na IV de meest efficiënte manier van toedienen voor vele drugs.Ik denk dat er meer websites evenals youtube genoeg info geven over hoe dit te doen. En als mensen willen shotten dan doen ze het toch wel. Dat het een heel secuur proces is etc etc is inderdaad zo maar grof gezegd in de jaren zeventig/tachtig werd er genoeg in het wilde weg gespoten zonder degelijke informatievoorziening en volgens mij is het iedereen toen ook aardig goed gelukt 😜
Is het zo dat pluggen hetzelfde effect geeft als shotten? Heb beiden nooit gedaan maar door de stelling hierboven nu wel benieuwd if dit idd zo is...zou dan mijns inziens veel veiliger zijn dan met naalden prutsen en das wel een flinke harm-reduction dan voor mensen die denken dat spuiten de ultieme high geeft..

Dankuwel
zou dan mijns inziens veel veiliger zijn dan met naalden prutsen en das wel een flinke harm-reduction dan voor mensen die denken dat spuiten de ultieme high geeft..
Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.Precies! En daarom denk ik dat we hier op het forum het beter kunnen houden bij een goede guide 'hoe te pluggen'.
Dat scheelt een hoop abcessen, gesloopte aders en meer van dat.
Al zijn er een paar middelen die IV net wel iets harder zijn dan pluggen. Maar de risks wegen niet op tegen de rewards imo.
En er zijn ook een aantal middelen die ik IV zelfs heel a-relaxed vond. Cocaïne en ketamine bijvoorbeeld. Maargoed, dat is misschien persoonlijk.
Ik neem aan dat je dat dan voornamelijk moet gebruiken de dag voordat je bijvoorbeeld kerstdiner bij je schoonouders hebt 🤣Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.
Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.
Jeetje ik wist niet dat iemand bij mij thuis mijn drugsgebruik aan het noteren en bereken was.🧐Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Ik overdreef ook wel een beetje 😂Jeetje ik wist niet dat iemand bij mij thuis mijn drugsgebruik aan het noteren en bereken was.🧐
Volgens mij gebruiken alle DF-mods wel eens wat. Iedereen met zijn/haar eigen voorkeur en frequentie maar het een “feit” noemen dat we geen drugs gebruiken is niet alleen onjuist maar ook een beetje makkelijk. Van meerdere mods zijn tripreports te vinden op dit forum waaruit duidelijk blijkt dat we wel degelijk eigen ervaringen met drugs hebben.
Anyways… vanavond kom ik niet verder dan een kop gemberthee. Dat is wel echt een feit 😜