Oxazepam na mdma

demonsemon

Newbie
Hi, ik en mijn vriendin gaan volgende week naar ADE toe en we zijn van plan mdma te gebruiken. Zij heeft er alleen best wel last van dat ze niet kan slapen nadat ze mdma heeft gebruikt. We hadden bedacht dat ze misschien een oxazepam zou kunnen nemen om wat te helpen met de plafonddienst, maar hebben dit allebei nog nooit gedaan. Ze gebruikt normaal nooit oxazepam dus heeft er geen tolerantie tegen oid, maar hebben dit allebei nog nooit gedaan en kan er online niet zoveel over vinden.

• Like
Waarderingen: ljuv

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Hi sorry ik zie inderdaad dat ik niet echt een vraag heb gesteld haha. Maar vroeg me af of het gevaarlijk is om dit te combineren of dat het niet zoveel uitmaakt
Het is niet aan te raden.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden om in slaap te komen.
Bijvoorbeeld een paar drankjes, een blowtje, sex.
Krijg je ook trek van. Daarna lekker eten en slapen.
De halfwaarde van MDMA is iets van 8/9 uur aanwezig.
In enkele bronnen noemen ze het risico op bewegingsdrang en verhoogde hartslag. Dat wil je niet en al helemaal niet als je wil slapen.
1 bron noemt een risico op ademhalingsmoeilijkheden.

Je kunt je ook flink kut voelen na Oxazepam.
Zonde als je dat de day after hebt.

SJ456

Newbie
Het zal vast wel helpen. Enigszins ook afhankelijk van de dosis mdma die je tot je neemt. Maar als er geen (medische) noodzaak is voor het gebruik van benzo's kan je er beter nooit aan beginnen.

Juist omdat het werkt verlaag je de drempel alleen maar om het vaker te gebruiken in de toekomst.

Als ik kijk naar hoe mijn benzo gebruik/misbruik zich heeft ontwikkeld is dat tenminste wat ik herken.

Het begon met Temazepam nemen na een festival mdma of 4-fa gebruik. Daarna werd het ook na de avondjes stappen met coke & alcohol (zelfs toen wist ik al dat dat 'not done' is) maar op het moment dat je onder invloed bent of in de comedown denk je fuck it ik wil gewoon slapen.

Dus het op voorraad hebben opzich kan al een valkuil zijn.

Op een gegeven moment kon ik niet meer aan Temazepam komen, dus werden het RC varianten. Etizolam, toen dat niet meer te krijgen was Bromazolam. En we weten allemaal wat dat voor troep is... 🙃

Voelt hypocriet het af te raden, aangezien ik ook nog af en toe diazepam gebruik. Maar dat is wanneer ik struggle met mijn angststoornis en toch dingen gedaan 'moet' krijgen. Ik heb het in ieder geval niet meer in huis. En eerlijk gezegd was ik er liever ook nooit aan begonnen.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Ik gebruik zelf ook Oxazepam (lichte dosis, 10mg) na een avondje coke. Of het werkt na mdma weet ik niet. Sowieso is de werking van benzo’s voor iedereen anders. Dus waar het voor de één werkt, doet het bij een ander niets. Mijn vriendin bijvoorbeeld valt er niet door in slaap, maar die neemt temazepam. En dat doet voor mij dan weer niets. Kwestie van proberen. In ieder geval kan het in matige doseringen geen kwaad. Ga niet gelijk 50mg nemen. 10mg is voldoende om mij voldoende te laten ontspannen om in slaap te kunnen vallen én de volgende dag fit te zijn…

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je kunt je ook flink kut voelen na Oxazepam.

Goed dat je dit zegt. Ik heb een poos terug van de huisarts Oxazepam gekregen. 10 keer 10mg per maand. Meer wilde ik zelf niet omdat ik heel bang ben voor verslaving.
Ja, het hielp mij bij de ergste paniek/triggers van mijn C-PTSS en ook nog PTSS sinds kort erbij maar ik werd er 0,0 suf van. Dus niet om te slapen. Alleen maar vlak en idd een soort depri/rot gevoel er na. Huisarts zei dat dat niet echt kan. Wel dus.
Ik ben er na 2 maanden (20x 10mg dus) mee gestopt. Het is iig voor mij niet het juiste medicijn.
De Temazepam die ik ook op recept heb (ook op mijn verzoek maar 10 X 10mg per maand) werkt wel slaapverwekkend en rustgevend. Het is echt puur een inslapen die maar 1,5 a 2 uren voelbaar werkt. Dat werkt goed voor mij en 0 bijwerkingen.

Mijn huisarts vond het trouwens goed dat ik zelf aangaf geen Oxa meer te willen. Meestal vragen mensen juist meer zei ze.

Bovenaan