Oververhit door XTC?

guap

Experimenterende gebruiker
Deel 2 spacefeest

Afgelopen dinsdag had ik hier advies gevraagd qua gebruik voor een feest van afgelopen vrijdag en gelukkig ging dat bij mij top. Ben de hele avond fk hard gegaan en erna niks van een dip ervaren. (waar ik wel blij mee ben).

Een vriendin van me deed ook gezellig mee, alleen had op dat feest had nogal hoog gedoseerd op de xtc 1.5 pil van 280mg met 52kg (veelste veel I know) + 0.45mg pep en 60mg keta (waar ze tollerantie voor heeft) dit alles verdeeld over de gehele avond (22.00 tot 5.00).

Ongeveer rond 6 uur begon ze het oppeens heel warm te krijgen en werd ze heel bleek, de huid rond haar ogen werd opvallend roze (zie bijlage), verder bleef ze het warm hebben. Rond 9 uur ging het steeds slechter en was het niet meer te doen zonder koeling, ze was misselijk, voelde zich flauw, had hoofdpijn en was duizelig. De tijdelijke oplossing was combineren van een waaier en ventilator voor koeling en een coolpack
Ze heeft meerdere keren gekokhalst door de warmte (miss pep) maar niet gespuugd, dit effect bleef precies zo de rest van de dag. Nu, 3 dagen later is het effect nogsteeds niet helemaal weg.

De klachten verergerde drastisch wanneer ze in de zon zat of zich kort (10 sec)
inspande zonder verkoeling. Zelf dacht ik hyperthermie (oververhitting) alleen heb ik nog nooit iemand gehoord over dat het zo lang blijft. Is dat op deze manier heel gevaarlijk? En is professionele hulp nodig bij hyperthermie? (Update komt).

Greetzz
Guap

Bijlagen

• Screenshot_20240730_082744_Snapchat.jpg
    Screenshot_20240730_082744_Snapchat.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @guap

Ik ga er vanuit dat je 1,5 pil van in totaal 280mg mdma en niet 1,5 van mdma en dus in totaal 420mg mdma bedoelde?! Hoe dan ook is zelfs 280 mg mdma echt een idioot hoge dosering voor een vrouw van 52 kilo. Dat is ruim 5 maal de aanbevolen dosering!

Dan bovenop zo’n overdosis M ook nog pep en keta je systeem in gooien is echt niet verantwoord, maar dat begrijpen jullie denk ik wel.

Het is bekend dat mdma je warmteregulatie flink in de war kan schoppen dus de klachten van je vriendin kunnen prima veroorzaakt zijn door deze overdosering. Ik zou jullie zeker aan willen raden even bij de huisarts langs te gaan. Zo lang na gebruik nog dit soort klachten hebben is niet okay.

guap

Experimenterende gebruiker
Hoi @guap

Ik ga er vanuit dat je 1,5 pil van in totaal 280mg mdma en niet 1,5 van mdma en dus in totaal 420mg mdma bedoelde?! Hoe dan ook is zelfs 280 mg mdma echt een idioot hoge dosering voor een vrouw van 52 kilo. Dat is ruim 5 maal de aanbevolen dosering!

Dan bovenop zo’n overdosis M ook nog pep en keta je systeem in gooien is echt niet verantwoord, maar dat begrijpen jullie denk ik wel.

Het is bekend dat mdma je warmteregulatie flink in de war kan schoppen dus de klachten van je vriendin kunnen prima veroorzaakt zijn door deze overdosering. Ik zou jullie zeker aan willen raden even bij de huisarts langs te gaan. Zo lang na gebruik nog dit soort klachten hebben is niet okay.
Precies wat ik ook al tegen dr zei, en nogsteeds beweerd ze dat ze "verantwoordelijk" is met dr gebruik maar als ik 5 sec wegkijk loopt ze gelijk weer van alles in dr neus te stoppen omdat "ze haar eigen lichaam kent en weet wat ze aankan". Nadat het allemaal bleek goed te komen heb ik dr ook echt wel goed geplaagd met dr idiote uitspraken. Ik hoop dat ze dr echt wat van geleerd heb want zoals ik ook al tegen dr zei dit had ook op de IC kunnen eindigen.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
nogsteeds beweerd ze dat ze "verantwoordelijk" is met dr gebruik maar als ik 5 sec wegkijk loopt ze gelijk weer van alles in dr neus te stoppen omdat "ze haar eigen lichaam kent en weet wat ze aankan".
Dat klinkt niet echt verantwoord. Dat klinkt eerder nogal ongeïnformeerd en eigenwijs. Moet ze uiteindelijk zelf weten maar als ze zo doorgaat is de kans dat het een keer goed fout gaat wel groot!

want zoals ik ook al tegen dr zei dit had ook op de IC kunnen eindigen.
Dit dus…

Hopelijk is ze verstandig genoeg naar jou te luisteren of zich wat in te lezen op dit forum of elders.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bij dergelijke overhittingsverschijnselen had je beter meteen die ochtend zelf al hulp kunnen zoeken. Dit kan namelijk een acuut gevaarlijke toestand worden, als de koorts zeer hoog oploopt, waarbij in het ergste geval eiwitten in het bloed kunnen gaan stollen, enzo. Wil je niet. Better safe than sorry.

Vier dagen nadien is een beetje mosterd na de maaltijd, maar als ze klachten blijft houden kan even langsgaan zeker geen kwaad.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Deel 2 spacefeest

Afgelopen dinsdag had ik hier advies gevraagd qua gebruik voor een feest van afgelopen vrijdag en gelukkig ging dat bij mij top. Ben de hele avond fk hard gegaan en erna niks van een dip ervaren. (waar ik wel blij mee ben).

Een vriendin van me deed ook gezellig mee, alleen had op dat feest had nogal hoog gedoseerd op de xtc 1.5 pil van 280mg met 52kg (veelste veel I know) + 0.45mg pep en 60mg keta (waar ze tollerantie voor heeft) dit alles verdeeld over de gehele avond (22.00 tot 5.00).

Ongeveer rond 6 uur begon ze het oppeens heel warm te krijgen en werd ze heel bleek, de huid rond haar ogen werd opvallend roze (zie bijlage), verder bleef ze het warm hebben. Rond 9 uur ging het steeds slechter en was het niet meer te doen zonder koeling, ze was misselijk, voelde zich flauw, had hoofdpijn en was duizelig. De tijdelijke oplossing was combineren van een waaier en ventilator voor koeling en een coolpack
Ze heeft meerdere keren gekokhalst door de warmte (miss pep) maar niet gespuugd, dit effect bleef precies zo de rest van de dag. Nu, 3 dagen later is het effect nogsteeds niet helemaal weg.

De klachten verergerde drastisch wanneer ze in de zon zat of zich kort (10 sec)
inspande zonder verkoeling. Zelf dacht ik hyperthermie (oververhitting) alleen heb ik nog nooit iemand gehoord over dat het zo lang blijft. Is dat op deze manier heel gevaarlijk? En is professionele hulp nodig bij hyperthermie? (Update komt).

Greetzz
Guap
Alle symptomen wijzen wel op stevige koorts ja. Wat je dan het beste kunt doen is even een thermometer gebruiken om de temperatuur op te nemen. Als die boven de 39,5 graden Celsius komt, dan moet je absoluut direct 112 bellen voor een ambulance.

Als je ergens thuis bent en je hebt geen thermometer dan kun je ook even bij de buren gaan vragen of ze er een hebben. Gewoon erbij zeggen dat een vriendin van je heel ziek is en dat je het nodig hebt om te checken of het gevaarlijk wordt. Het woord drugs hoef je dan niet te laten vallen.

Let ook even op hoe je de temperatuur opneemt. Dit kan alleen betrouwbaar als je het rectaal doet (ja, in de anus), of in het oor met een speciale oorthermometer.
Als je de temperatuur in de mond opneemt dan kan er tot wel 1 graad verschil zitten, en dat is precies het verschil tussen een matige koorts en een levensbedreigende koorts.

Mocht er geen thermometer aanwezig zijn dan kun je het best professionele hulp inschakelen bij dit soort klachten, want die kunnen namelijk snel levensbedreigend worden in ernstige situaties, en hoe vroeger je erbij bent des te meer je nog kunt doen.

Van stevige koorts kun je inderdaad even goed ziek zijn voor een week ofzo. Dus dat verbaast me niks.

Bovenaan