Overgeven van XTC..

goeff

Newbie
... en hier word ik niet heel erg blij van. Het maakt me een beetje ongerust, maar ik denk vooral; waarom??

Ik heb nu een aantal keer XTC gebruikt en elke keer ging ik tijdens een feest wel over m'n nek. Vooral als ik bijpakte, dan ging ik na ongeveer een uur wel overgeven. Als ik weet dat ik naar een feest ga en een pil ga nemen, heb ik altijd wel echt last van spanning. Merk dat ik zenuwachtig ben, want weet wat de gevolgen kunnen zijn. Hierdoor eet ik vrijwel de hele dag niks.. Zelf denk ik dat hier dan ook wel grotendeels het probleem ligt. Eenmaal op het feest en een halfje verder is er niks aan de hand. Op het moment dat het inslaat en ik super ga, moet ik na ongeveer een uur overgeven. Dit herhaalt zich weer als ik bijpak.

Het vreemde is dus, ik ga ontzettend goed, zo lekker en toch ga ik over mijn nek. Ik ga lekker, ik voel me misselijk worden, ik geef over, voel me helemaal niet slecht en ga gewoon verder waar ik mee bezig was. Ik geniet intens van de muziek, zit op mijn eigen eiland en af en toe kom ik hier vanaf door mijn vriend of vriendinnen heerlijk te knuffelen. Ik drink overigens wel veel water.

Iemand die dit herkent? Zoals ik al zei, ik ga ontzettend lekker, geen beter gevoel op aarde, maar dan toch last van dit probleem. Altijd wel een beetje genant eigenlijk..

Dus please, verlos mij!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Herkenbaar van vroeger in sommige ' sociale' kringen, we waren gewoon zenuwachtig waardoor de eetlust al wat verdween voordat we überhaupt iets namen. Licht eten hielp bij ons vaak goed mee, gezonde salade als voorbeeld. Vermoed dat het met je eet patroon en gewoontes te maken heeft. Zou beter op je eten letten en extra wat gezonder eten de dagen voor gebruik en erna. Wie weet helpt dit.

Geniet wel met mate! (eens per 2 maanden word aangeraden)

Heb zelf ook wel eens over moeten geven van Xtc maar dit gebeurt met name wanneer anderen overgeven of als er steeds word gepraat over iets waar ik misselijk van word.

Je moet oppassen dat je niet in het zelfde cirkeltje komt. Hiermee bedoel ik dat je van te voren al er over na denkt dat je kan gaan overgeven.
Denk je er over na dan is de kans groot dat het ook gebeurt. Zorg dat je wel wat heb gegeten, ook al is het maar een klein beetje!

spacebilly

Belezen gebruiker
Klinkt herkenbaar. Maat van mij heeft bijna elke meer gekotst toen we xtc deden. Ik had aan de andere kant nergens last van. Zelf verwijt ik dit aan zn levens stijl.. die is vrij ongezond. Ik daarintege sport elke dag en eet gezond en slaap altijd de nodige uren. Misschien vind zn lichaam het daarom minder leuk? Ik zeg niet dat je ongezond leeft maar misschien vind je maag de xtc gewoon niet zo prettig? En wie weet helpt een gezonde maaltijd van te voren wel. Zelf ben ik ook ziek zenuwachtig van te voren maar dwing mezelf wel.ff om een goede maaltijd te nemen. Gr!

goeff

Newbie
Bedankt voor jullie reactie! Tip van het licht eten ga ik proberen. Vaak krijg ik alleen geen hap weg, maar ik ga mezelf dwingen. Zal de dagen van te voren ook extra fruit en dergelijke eten.

Ik leef gezond, bijna nooit fastfood, elke dag verse groenten en fruit. Ik heb wel een gevoelige maag, dus denk dat deze het niet zo eens is met een pilletje. De rest van mijn lichaam daarentegen wel. :)

Ik geniet zeker met mate, ééns per 3 maanden vind ik vaak genoeg. Ben nu al benieuwd naar de volgende keer, of het dan beter gaat ja of nee.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ken ook genoeg mensen die last hebben van misselijkheid/overgeven door xtc, maar da's tenslotte natuurlijk ook gewoon één v/d bijwerkingen. Goed eten van te voren is zeker aan te raden, eigenlijk sowieso, want je staat tenslotte wel een hele nacht door te stampen en da's niet echt goed voor je zonder brandstof.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Het kan ook nog met de dosering te maken hebben. Van te veel in 1x moeten mensen doorgaans kotsen. Misschien als je de inname wat meer spreidt, dus bijv. ieder kwartier een kwartje ofzo. Of misschien neem je überhaupt te veel?

goeff

Newbie
Joopiejo zei:
Het kan ook nog met de dosering te maken hebben. Van te veel in 1x moeten mensen doorgaans kotsen. Misschien als je de inname wat meer spreidt, dus bijv. ieder kwartier een kwartje ofzo. Of misschien neem je überhaupt te veel?

Ik begin altijd met een kwartje, na een uur/anderhalf uur pak ik pas een kwart bij. Als ik me goed voel en ik ga nog niet zo heel hard, dan pak ik weer een kwart maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Meestal max een halve per avond omdat ik vrij sterke pillen heb. Wil ook graag alles nog een beetje onder controle hebben, dus echt teveel nemen doe ik niet. 1x gedaan, doe ik niet meer. Ik had het gevoel alsof ik buiten mn lichaam trad en ik niet meer mezelf was.. Dus doe liever safe dan risico.

Lion1973

Belezen gebruiker
nooit last gehad van overgeven, enkel een bepaalde periode toen er pillen waren waar iedereen eerst van moest overgeven, om dan daarna als een gek te spacen.

was het omdat er iets inzat waar we niet tegen konden?

Probeer eens danoontjes te eten! Bij mij in de vriendengroep zijn er op feestjes altijd danoontjes omdat de meeste mensen die juist wel wegkrijgen!

zzino

Newbie
Kan dus blijkbaar geen prive bericht sturen naar u lion

Dit is mijn mail we moeten een ene gaan drinken

Modknipje; wegens privacy@live.

Gr

QTarantino

Belezen gebruiker
Ikzelf heb altijd dat ik heel erg moet boeren een kwartier nadat ik het pilletje neem. Dit duurt tot 'de verlossende boer'. Een gigantische boer waardoor alle misselijkheid in 1 klap verdwijnt. Vaak is het pilletje dan al begonnen met werken, maar kan ik er niet echt van genieten omdat die ene verlossende boer zo erg dwars zit. Zodra ik die heb gelaten kan ik genieten! Een maat van mij heeft precies hetzelfde. Ik gun het hem niet, maar wel heel chill voor mij omdat we hierdoor een soort steunpilaar voor elkaar zijn.

Heb 1x gekotst van xtc. Ik had de hele dag/avond niks gegeten en kreeg na het feest een banaan van iemand. Nam 1 hap en binnen 2 minuten was ik aan het kotsen. Wat bij mij altijd helpt is voor het feest voldoende licht verteerbaar voedsel te eten.

Lion1973

Belezen gebruiker
zzino zei:
Kan dus blijkbaar geen prive bericht sturen naar u lion

Dit is mijn mail we moeten een ene gaan drinken

Modknipje; wegens privacy@live.

Gr

minimum 5 posts en dan kan je berichten sturen. :wink:
die heb je op dit forum snel geplaatst.

langs de andere kant, ik mag van mijn moeder niet met vreemde afspreken. :grin:

trippelh

Bewuste gebruiker
Mijn vrouw had elke keer last van overgeven . Tot we overgingen op een maagbeschermer volgens mij heet het domperidom en is verkrijgbaar bij de apotheek.
Sinds die tijd helemaal geen last meer.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Domperidon werkt tegen misselijkheid inderdaad, en is (nog) vrij te krijgen bij de apotheek. Pas er wel mee op, na onderzoeken is het middel regelmatig in het nieuws geweest (erg recent) dus zal over een niet te lange tijd ook via recept gaan net als metaclopramide (Primperan) wat beter werkt als domperidon (Motilium) beide word dan 10mg aangeraden als je dat doet. Neem de tablet een paar uur in van tevoren. En lees de bijsluiter ook even door.

Wees voorzichtig met je lichaam!

Enjoy :wink:

goeff

Newbie
25tolife zei:
Domperidon werkt tegen misselijkheid inderdaad, en is (nog) vrij te krijgen bij de apotheek. Pas er wel mee op, na onderzoeken is het middel regelmatig in het nieuws geweest (erg recent) dus zal over een niet te lange tijd ook via recept gaan net als metaclopramide (Primperan) wat beter werkt als domperidon (Motilium) beide word dan 10mg aangeraden als je dat doet. Neem de tablet een paar uur in van tevoren. En lees de bijsluiter ook even door.

Wees voorzichtig met je lichaam!

Enjoy :wink:

Dit is dus geen aanrader.. Laatst in de krant gelezen dat XTC en Domperidon een dodelijke combinatie kunnen zijn. Zijn recentelijk al een paar sterfgevallen geweest.

goeff

Newbie
Even een update: afgelopen zaterdag naar een feest in Amsterdam geweest. Wat later gegeten als normaal, rond een uur of 9. Licht verteerbaar voedsel (op advies van jullie :wink: ), namelijk kip kerrie met noodles. Hierna naar het feest gegaan en rond half 1 het eerste kwartje genomen. Ging top! Had ook een ander soort pillen als normaal. Hele avond niet gedacht aan overgeven of iets dergelijks, geen gekke spanning niks. Later nog een kwartje genomen, precies hetzelfde verhaal. Genoten van de geweldige muziek en sfeer. Top avond! Heerlijk zo'n avond zonder over je nek gaan. :)

Ik heb dit altijd ondanks dat ik goed eet van te voren. Ik voel de misselijkheid komen maar ervaar dit ook niet als iets slechts. Ik heb persoonlijk ondervonden dat ik NIKS kan eten tijdens mn mdma trip en ook geen zoetigheid kan drinken. Ik trek alleen water, veel water en heb standaard een kotsbakje staan als ik ga trippen (ik gebruik alleen in huiselijke kringen).

Bovenaan