overdose?

hey, ik ben een experimenterende coke-gebruiker en ik vroeg me af wanneer je moet gaan oppassen voor een overdose....
ik weet da je met een grammetje niets kan misdoen op een avond, maar hoe zit het dan met 2 gram?

en hoe voel je dat je genoeg/teveel binnen hebt?

alvast bedankt, rooibaart.

El Retro

Wijs gebruiker
Het gaat niet om de hoeveelheid op een avond, maar om de hoeveelheid die je in een keer binnensnuift. Verschilt van persoon tot persoon.

Skippy

Wijs gebruiker
Dat vind ik toch een interessante vraag :openmouth:
Want je hoort genoeg broodje aap verhalen over personen
die 10 gram + op 1 avond wegsnuiven...
Hoeveel heb je nodig?
Hoe ver ga je?
Sky is the limit??

Djo

Badass junkie
Als je het rustig aan doet, kun je aardig wat naar binnen halen!
Maar ja, als je zoveel geld uitgeeft wil je toch ook niet echt alles binnen een half uur naar binnen knallen! Begin met 2 goeie dikke en lijn daarna elke keer beetje bij of punten kan natuurlijk ook :grin:

Jan janssen

Bewuste gebruiker
The official toxicity limit for humans is between one and one and half grams of cocaine depending on body weight. I was averaging five grams a day, maybe more. I snorted ten grams in ten minutes once. I guess I had a high tolerance.

thunder-droopy

Belezen gebruiker
ik heb in 1 nacht 5 grammetjes weggesnoven, was wel helemaal gaar daarna, en vondt de taxirit naar huis een hele belevenis, hahahaha arme taxichauffeur!
je merkt zelf wel wanneer je genoeg hebt, dan valt alles je neus ook weer uit zeg maar. :smoke: :stoned:

Serenity

Badass junkie
TimKGB zei:
The official toxicity limit for humans is between one and one and half grams of cocaine depending on body weight. I was averaging five grams a day, maybe more. I snorted ten grams in ten minutes once. I guess I had a high tolerance.

Geniaal :sunglasses:

Ellesdee

Badass junkie
TimKGB zei:
Serenity zei:
TimKGB zei:

I know :wink: :mrgreen:

This is Grade A 100% pure Colombian cocaine, ladies and gentlemen... Disco shit... Pure as the driven snow.

15 kilos of cocaine? That's nothing. I piss 15 kilos.

Ellesdee

Badass junkie
anyway

erowid is your friend

Q: What is the LD-50 of cocaine?
A: According to a paper published in the journal Pharmacology, Biochemistry, & Behavior, the LD50 of Cocaine when administered IP in Mice was 95.1 mg/kg. The reference for this data is:

Bedford JA, Turner CE, Elsohly HN. Comparative lethality of coca and cocaine. Pharmacol Biochem Behav 1982 Nov; 17(5):1087-8.

More information about the measurement of LD50s for recreationally used psychoactives can be found at:

http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... d50s.shtml

peace,
sage

http://www.erowid.org/ask/ask.cgi?ID=3031

Robdebob

Bewuste gebruiker
Dat betekent dus dat iemand van 80kg doodgaat als hij 7,6 gram in zijn lichaam heeft zitten
Het valt wel mee dus

El Retro

Wijs gebruiker
Serenity zei:
TimKGB zei:

Niet geniaal, Blow ja :).

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
een keer 1 gram naar binnen gesnoven in 1 keer... Ben 55 kilo, zat toch behoorlijk aan mn tax geloof ik, kan me er weinig meer van herinneren. Verder wil ik nooit meer gaan. Ziék, jak! En zonde van mn gram...

Jan janssen

Bewuste gebruiker
Ellesdee zei:
TimKGB zei:
Serenity zei:
TimKGB zei:

I know :wink: :mrgreen:

This is Grade A 100% pure Colombian cocaine, ladies and gentlemen... Disco shit... Pure as the driven snow. --> Here is the driven snuff

15 kilos of cocaine? That's nothing. I piss 15 kilos.

ts

Bewuste gebruiker
TechNora zei:
een keer 1 gram naar binnen gesnoven in 1 keer... Ben 55 kilo, zat toch behoorlijk aan mn tax geloof ik, kan me er weinig meer van herinneren. Verder wil ik nooit meer gaan. Ziék, jak! En zonde van mn gram...

Idd, maar denk dat wel meer mensen hier dat probleem kennen, als je toch wat hebt liggen ben je er niet zo zuinig op en neem je een dikke lijn, terwijl een dun lijntje ook z'n werk zou doen. Op zich niet zo'n probleem, maar als de bodem van de put toch in zicht komt, baal je van de gulzigheid...

nutsss

Wijs gebruiker
Ben maar niet bang, een overdosis kunnen de meeste hier niet betalen...

gevaarlijker is de vervuilde coke die nu in omloop is. In de nieuwsberichten zal er vast een melding van staan.

SpacePack

Belezen gebruiker
nutsss zei:
Ben maar niet bang, een overdosis kunnen de meeste hier niet betalen...

gevaarlijker is de vervuilde coke die nu in omloop is. In de nieuwsberichten zal er vast een melding van staan.

Maar hoe groot is de kans dat jij precies die vervuilde coke hebt.
er is pas 1 iemand aan overleden, er zijn zoveel mensen die elke dag coke snuiven, ik denk niet dat de coke op grote schaal vervuild is....

En dan nog iedereen denkt toch, 'dat gebeurd mij niet' :wink:

utregt16

Experimenterende gebruiker
ik heb gister gehoord dat je je grens hoeveelheid kan uitrekenen door:
lichaamsgewicht × 0.032

Frisko

Badass junkie
utregt16 zei:
ik heb gister gehoord dat je je grens hoeveelheid kan uitrekenen door:
lichaamsgewicht × 0.032
bullshit!!!
hangt van persoon tot persoon af en wat je gewoon bent enz enz
ik weeg bv ook maar 65kg maar ik kan veel meer verdragen als een maat van mij die wel zeker 80 weegt!!
simpelweg omdat ik het meer doe als hem!!!

Atropa

Bewuste gebruiker
Met alle versnijdingsmiddelen kun je dat niet op gewicht vaststellen, ik heb flake en crystal cocaine gehad en ik kan je zeggen als je daarvan een dikke lijn nam je hart explodeerde.

Maar symptonen waarbij je op de rand van een hartinfarct of hersenbloeding zit zijn een veel beter signaal. Minder goed zien, slecht horen (alsof geluid heel ver weg is), hevig angstig slikken, extreem zweterig, spasme, drukkende pijn op de borst en zware hartkloppingen, zwaar ademen/snakken naar lucht, prikkels in het hoofd, grauw gezicht, hevige opwinding.

http://www.cocaineinfo.nl/lchm/overdosis/

Gewichtsschattingen van LD50 zijn zuivere waardes, en met de hoeveelheid versnijdingsmiddelen in NL kloppen die berekeningen dus niet echtgoed.

Toevallig! zit net blow te kijken!

TimKGB zei:

rich28

valt niks over te zeggen........ligt onwijs aan of je coke goed of slecht is, je gewicht, lichamelijke toestand... maar teveel zweten, hartkloppen duizelig, paniek enz zijn verschijnselen.

Natural_Mystic

Belezen gebruiker
Ik heb bij coke het gevoel dat ik teveel heb genomen als ik echt paranoia wordt. Ik lig dan klaarwakker in mijn bed, maar lig daar maar te trillen en te denken dat ik dood ga ofzo. Nee, echt niet fijn. Maar dan snuif ik teveel achter elkaar. Op een gegeven moment is het iedere 10 minuten een lijn, of soms iedere 5 minuten een lijn...

riddick

ik heb een overdosis cocaine gehad en echt mensen geloof me, geen aanrader om uit te willen testen, ik moet wel zeggen ik heb geen lijnen genomen die dag maar heb eens geprobeerd met bommetjes en daar ging het mis, door de trage werking ervan te snel na elkaar volgende dosis genomen, eerst begon ik wat last te krijgen aan mijn borst, wat vervolgens zorgde voor ademnood, ik begon te hyperventyleren en was naar muziek aan het luisteren op pc, de muziek begon op een gegeven moment in slomotion te gaan en dan ging het pas echt mis, heb nog kunnen naar hulp roepen bij een maat en dan weet ik niks meer, heb de stuipen gekregen die een 15 min lang duurden, dan schoot ik wakker met een hartslag van 180, afgevoert met ambulante en 3 dagen opgenomen, heb door het oog van de naald gekropen en heb geluk er nog te zijn, echt zielig van die opscheppertjes ik heb 1 gr in 1 keer opgesnoven, stoer he, tot het misgaat

denk in het vervolg na wat je doet, ik geef alleen raad, het is niet zo leuk als het gebeurt

TrippleKX

Belezen gebruiker
Re:

thunder-droopy zei:
ik heb in 1 nacht 5 grammetjes weggesnoven, was wel helemaal gaar daarna, en vondt de taxirit naar huis een hele belevenis, hahahaha arme taxichauffeur!
je merkt zelf wel wanneer je genoeg hebt, dan valt alles je neus ook weer uit zeg maar. :smoke: :stoned:
lekker spul heb je dan .. cafeine??

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ligt er aan hoe je het gebruikt rook je het in een plofje ,of base ,of snuif je het?
Het ligt er ook aan hoe hoog je tolerantie is, ik kan gemakklijk heel wat grammetjes basen maar een ander kan de ratten zien lopen over straat en vreslijk paranoide worden.
Mijn ervaring is dat een overdosis het meest voorkomt bijdegene die coke spuiten.

donaldduck

Belezen gebruiker
Re:

Atropa zei:
Gewichtsschattingen van LD50 zijn zuivere waardes, en met de hoeveelheid versnijdingsmiddelen in NL kloppen die berekeningen dus niet echtgoed.

Volgens mij staat LD50 voor Lethal Dose en 50 voor 50%, dit betekend dat 50% van de mensen dood zal gaan bij deze dosis, dus zelfs dit is nooit 100% zeker dat je het overleeft bij zuivere coke.
Ik weet dit niet zeker heb het gehad op school maar kan het ook fout hebben. :wink:

Funky Monkey

Badass junkie
^ klopt

wiki zei:
LD50 of LD50 (van median Lethal Dose for 50% of subjects) is de hoeveelheid van een stof die bij 50% van een populatie tot de dood leidt. De stof wordt in een keer toegediend en hierdoor is de LD50 een maat voor de acute giftigheid en zegt niets over de lange termijn toxiciteit van de stof. De LD50 wordt meestal opgegeven in μg of mg per kg levend weefsel.

stampwijf

Newbie
ik neem af en toe een xtje sos. En dan neem k meestal bescheiden lijntjes. Maar heb 1x gehad dat k een aantal minuten na het nemen van een flinke flinke lijn me vet raar voelde. Kreeg t vet warm, erg slapjes en zweet brak me uit. Moest k me echt ergens aan vasthouden, anders zakte k zo door mn benen. Wat het nou was weet k niet, maar was best eng.

anoniempje

Bewuste gebruiker
stampwijf zei:
ik neem af en toe een xtje sos. En dan neem k meestal bescheiden lijntjes. Maar heb 1x gehad dat k een aantal minuten na het nemen van een flinke flinke lijn me vet raar voelde. Kreeg t vet warm, erg slapjes en zweet brak me uit. Moest k me echt ergens aan vasthouden, anders zakte k zo door mn benen. Wat het nou was weet k niet, maar was best eng.
Blackout waarschijnlijk die kan komen door een plotselinge schommeling in je bloedruk.
Heb het ook een paar keer gehad, soms ging ik wel knockout tegen de vloer, en soms blijft het bij het gene wat jij beschreven hebt.

L

Lid 6909

Gast
wij hadden wel een keer 15 gram in 8 uur opgesnoven met 4 man.
had wel een beetje last van hartkloppingen :tongueout:

duhhh

Newbie
3 weken non stop een gram of 5 per dag met de nodige alcohol, tabak etc zonder te eten, kept me alive. Viel ong 10 kilo af en alleen maar snuiven heh. Het grootste prbleem had ik met mijn slijmvliezen in mijn neus (lees: helemaal dicht) voor de rest at ik misschien in totaal 3 broodjes shoarma en ik ben er nog steeds. Doctoren vonden het achteraf een wonder, maareh we kunnen veel hebben.

Uiteindelijk kost het je heel veel, en niet alleen geld maar ook relaties ed, you dont wanna be there!!!

Greetz Duhh

Bovenaan