Ouders reageren extreem omdat ik blow :( [18 jaar]

daoist

Experimenterende gebruiker
Ik denk zelf dat ouders niet willen dat kinderen drugs gebruiken. Een joint valt in hun ogen onder drugs. Daarom heeft medicinale marihuana ook zo een slechte naam maar het geneest bepaalde kanker variaten.

Misschien moet je je ouders eens overtuigen samen iets te roken zodat ze kunnen ervaren wat het is. Midschien eens een bijeenkomst bezoeken van (bij voorkeur) van medische/terminale patienten om te laten zien wat het doet met mensen.

Mijn ouders zijn ook tegen drugs maar mijn moeder heeft hoest problemen dus ze heeft opiaten van de dokter gekregen en ze was in een keer overtuigt dat het hielp.. de dokter wilde haar niet meer geven ondanks dat ze mee wilde omdat de doktor gewinning ofwel verslaving wilde voorkomen.

Zo zie je maar van een anti drugs fanaat kan heel makkelijk een supporter worden gemaakt.
Ik heb mijn moeder overigens gewoon Aechina force voorgeschreven van de kruidvat nadat ze me eerst 100 keer niet geloofde maar ze was op mijn verjaardag en de hele avond hoordje geen enkel kuchje.

Ik zou zeggen probeer eerst de legale kruiden die je problemen oploseen daarna de illegale kruiden.

Ik ben niet tegen drugs. probeer uit wat voor je werkt. Het kan ook per persoon verschillen. Ik bedoel de ene wordt ijzij kakm van speeed en de anders flipt door het plafond na 5 minuten (daarom stoppen ze speed in adhd mecijnen).

De hele maatschappij heeft gewoon een verkeerd beeld van mensen die drugs gebruiken.
Soms is het gewoon om high te worden maar vaak is het ook een medicijn.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik had net echt een gigantische lap tekst geschreven om er vervolgens achter te komen dat de originele post nog uit het jaar 2016 stamt.. :')

Mocht iemand zich in een soortgelijke vervelende situatie bevinden waarbij overmatige onredelijkheid vanuit de ouders wordt ervaren kan het de moeite waard zijn om een hulpinstantie (zoals bv. het GGZ) te benaderen en te vragen of een gesprek met de ouders mogelijk is in aanwezigheid van een hulpverlener / objectieve derde partij.
Ik bedoel de ene wordt ijzij kakm van speeed en de anders flipt door het plafond na 5 minuten (daarom stoppen ze speed in adhd mecijnen).
Gewoon amfetamine noemen, de term speed wordt alleen door kinderen gebruikt als je het mij vraagt.
De hele maatschappij heeft gewoon een verkeerd beeld van mensen die drugs gebruiken.
De scheidingslijn is inderdaad vrij rigide, voor mensen die te dom zijn om te poepen is deze extra duidelijkheid blijkbaar nodig. Zelfs van legale kruiden kun je zeer geconcentreerde potente middelen maken, cocaïne is daar een aardig voorbeeld van. Zelfs van Sint Janskruid kun je een zeer potent stimulant concentraat maken. Europese Maretak werd vroeger gebruikt door Scandinavische stammen voor orgiefeesten, het doet het hormoonhuishouden dermate schommelen dat het voor de dames meteen ook als anti conceptie werkt. Hedendaags wetenschappelijk onderzoek onder ratten lijkt deze werking te bevestigen. Voor farmaceutische bedrijven is het om ethische redenen verboden middelen te ontwikkelen die het hormoonhuishouden op eenzelfde manier beïnvloeden.

Er is een breed scala aan planten die omgezet kunnen worden tot potente 'legale drugs'.
Misschien moet je je ouders eens overtuigen samen iets te roken zodat ze kunnen ervaren wat het is.
Cannabis zie ik weinig kwaads in maar volgens mij is roken wel dergelijk zeer schadelijk voor de gezondheid. De WHO heeft grootschalig op wereldniveau onderzoek laten uitvoeren naar roken en noemt roken de meest uniek vermijdbare dood. Beter kun je cannabis vapen. De Dynavape is wel een betaalbaar makkelijk dingetje hiervoor is mij verteld. Persoonlijk vind ik vapen ook wel prettiger omdat tabak roken nogal op mijn longen slaat en de sterke geur van tabak vrijwel niet uit mijn kleren te krijgen valt.
Zolang jij in HUN huis woont en zij alles voor jou betalen, heb je je te schikken naar hun regels. Ongeacht je leeftijd. Wil je dat niet, ga je t huis uit.
Veel mensen hebben natuurlijk niet de optie om op zichzelf te gaan wonen en er zijn genoeg huishoudens waar zich schrijnende voorvallen voordoen.
Kun je niet om mijn argumenten ingaan? Of heb ik toch stiekem gelijk?
Wellicht zou de Dunne niet mijn eerste keuze zijn als ouder aangezien ik een verwent rotjong ben, maar als je echt verwacht dat de realiteit zich zal uitpakken zoals jij hier beschrijft denk ik dat je nog een paar vervelende verassingen te wachten staan in het leven. Al zou je gelijk hebben (aan de hand van 'strikte regelvolging') is er nog altijd een gigantisch verschil met gelijk krijgen.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@Jmths . Ik zelf ben nog ouderwets en vrij streng maar zeker rechtvaardig opgevoed. Nee is nee, regels zijn regels. Een nee werd nooit een ja na zeuren of dreinen. De opvoedkundige tikken heb ik ook regelmatig gehad. Ben ik het niet mee eens en zou ik nooit doen maar ben der niet slechter van geworden. Je vrat wat de pot schafte, zo niet, at je niks. Vrij jong al taken en klusjes in het huishouden doen etc. Kinderen hebben vanaf 0 jaar al regels en regelmaat nodig. Klinkt wel oubollig en wat ouderwets misschien maar in mijn optiek werkt dat echt wel. Kinderen hebben teveel inspraak gekregen bij ouders in veel dingen vind ik.
Wel mochten mijn broer en ik al heel snel zelfstandig dingen doen en werden we ook weer heel vrij gelaten . Jong alleen op de fiets, vanaf 16 jaar al zo lang mogen stappen als we zelf wilden, als ouders maar wisten waar we waren. Al vaak alleen op vakantie ook vanaf die leeftijd. In mijn ogen was mijn generatie gewoon veel zelfstandiger en had al veel meer verantwoordelijkheidsgevoel dan de gemiddelde jongere nu.

Dus jij zou mij niet als ouder kiezen, snap ik wel hahahaha! Veel te streng. En idd is bij mij een nee een nee en blijft een nee. Dus zou je dat niet bevallen dan ga je maar ergens anders wonen. Jaaaa kei en keihard he, sorry.

Veel mensen hebben natuurlijk niet de optie om op zichzelf te gaan wonen
Precies, en daarom kun je je dus beter houden aan de regels en normen van je ouders als je nog thuis woont. Anders sta je idd op straat. (Probleemgezinnen etc daar gelaten natuurlijk, dat is weer andere koek).

Ps, dit is wel al een heel oud topic. :wink:

Laatst bewerkt:
Bovenaan