Yeap, dan blijven alleen zo'n beetje psychedelica over.
De basisregel is ook een beetje dat alle meest recreatieve middeltjes meestal ook de meest verslavende zijn. Ik wou nog kava wortel extract/kava kava aanraden, die meuk is zeer goedkoop en makkelijk te consumeren als je ze in '00' capsuleerd. maar op recreatieve hoeveelheden zou dat ook wel weer een benzo verslavingen kunnen triggeren.
Baicilin is naar mijn ervaring niet verslavend, de effecten daarvan benutte ik vrijwel puur (sporadisch) om lekker te kunnen slapen zonder de volgende dag wazig wakker te worden maar heeft voor mij in ieder geval minimale recreatieve waarde. Magnolia Bark heb ik vrijwel geen ervaring mee maar werkt ook op gaba, waarschijnlijk middelen waar je liever uit de buurt blijft gezien je 'benzo' achtergrond.
Sint janskruid doet wel qua betere stemming wat maar waarschijnlijk niet voldoende om je recreatief op te kunnen vermaken. Lage hoeveelheden 2c-b sta ik best wel 'strak op', ratelen en grote doppen in ieder geval voor mij, waarschijnlijk stukken gezonder en minder slopend dan amfetamine maar kan me voorstellen dat je er van naar meer gaat snakken.
Als 2c-b een optie is zou ik haast DOC aanraden maar dan sta je weer half strak, niet zo'n heel 'strak' plan, heuheuheuh. :P
Ik zelf zou nooit volledig kunnen of willen stoppen al heb ik dit zo'n 2 jaar geleden wel een jaar lang gedaan (ook geen alcohol). Ik denk dan ook niet dat het kiezen tussen twee extremen een lange termijn oplossing is, de meeste mensen houden dat niet vol en legt een hoop druk op ze. Je moet je koppie gebruiken en je kunt het beste van twee werelden hebben, alleen drugsen zodra je meerdere dagen vrij hebt en alle verplichtingen hebt afgerond, altijd geplanned en nooit impulsief pakken, geen lekkernijen in handbereik bewaren als je je niet goed kunt inhouden, etc. Algemene logica toepassen om zo maar te zeggen.
Trimbos kwam recent weer met een onderzoek (dat ook bij het NOS voorbij kwam) waarin vermeld werd dat het grootste deel van de drugsgebruikers mensen zijn met een HBO of universitaire opleiding. Ook het overgrote deel van de mensen in de scheikundige en medische sector geven bij anonieme vragenlijsten aan wel eens 'onbekende substanties in de wasmachine te gooien'. Als je een aardig koppie hebt kan verantwoord en gematigd gebruik prima gecombineerd worden met een 'succesvol' leven.
Voor mensen met weinig 'impuls controle', zoals bij mensen met ADHD gaat dit echter meestal mis, deze mensen worden vaak preventief methylfenidaat voorgeschreven, ook mensen met een amfetamine verslaving wordt vaak methylfenidaat voorgeschreven. Hiervan kunnen ze zichzelf in ieder geval niet zo hard naar de klote helpen als met amfetamine I guess.
Benzo's zijn gewoon link omdat het een lichamelijke verslaving opbouwt, maar daar hoef ik je waarschijnlijk niets over te vertellen.. :')
Ik ben echter geen doktor en heb totaal geen inzicht in 'de situatie', neem mijn mening en advies dus a.u.b. met een korrel zout en stel het advies van een gecertificeerde professional altijd voorop.
Maar wel sterk dat je volledig stopt na van wat ik inschat een flinke verslaving te hebben gehad, nu volhouden, succes. :P