Oppepper voor uitgaan

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Beste leden,

Gelet op het feit dat ik mij onthoud van elk soort middel (inclusief alcohol) leef ik nu een een burgerlijk bestaan. Het uitgaan wil ik echter nog niet laten varen, maar zonder drankjes is het toch wel heel erg saai. Nu was mijn vraag of er ook een volledig legaal middel/truukje is om het uitgaan toch wat leuker te maken. Denk hierbij vooral aan het genereren van meer energie. Ik zat zelf te denken aan het bommen van cafeïne (of is dat echt een achterlijk plan?) of het nuttigen van veel energiedrank van tevoren. Iemand anders echter nog goede tips?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ritalin werkt wel, maar dan moet je wel een contact hebben die dat op recept krijgt.

cheiron

Bewuste gebruiker
Waarom onthoudt je je van elk middel?
En waarom moet dat middeltje legaal zijn?

Misschien voor jouw voor de hand liggend, maar ik kan verschillende redenen bedenken, en dat bepaalt dan weer de tips...

leipebaviaan

Wijs gebruiker
ZERO- zei:
Ritalin werkt wel, maar dan moet je wel een contact hebben die dat op recept krijgt.

Ik ben bang dat ik daar weer een nacht op oversla, en mijn vrienden gebruiken allemaal dexamfetamine. (niet dat ik daar iets van krijg)

Waarom onthoudt je je van elk middel?
En waarom moet dat middeltje legaal zijn?

Ik onthoud mij van elk middel omdat vanuit therapie is aangegeven dit noodzakelijk is. :wink:
Misschien had ik dat van legaal niet helemaal goed gezegd. Ik ben eerder op zoek naar een onschuldig middel waar je de volgende dag geen geestelijke kater van hebt. Lichamelijk maakt mij niet zoveel uit. Het middel moet daarnaast niet verslavingsgevoelig kunnen zijn. Drugs en designerdrugs is eigenlijk helemaal uit den boze.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Guarana is best een fijn middel en makkelijk bij de smartshop te krijgen, maar ook in winkels als de tuinen enzo. Er zit caffeine in, maar werkt op de een of andere manier net iets fijner dan caffeine in koffie. Guarana geeft minder snel een opgejaagd gevoel, maar wel dezelfde energie. Maargoed het blijft caffeine dus niet het spannendste goedje wat je ooit gehad hebt.

Je hebt trouwens ook nog kola of yerba mate, ook allebei met caffeine. Verder heeft de smartshop ook nog iets spannendere stimulerende middelen, maar dan gaat het al snel naar drugs neigen.

Astroyana

Newbie
Kijk anders even naar pre-workouts die gebruikt worden voor het trainen :wink:
Nadeel is wel dat je daar een energie crash van kan krijgen op de avond zelf :P

cheiron

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
Ik ben eerder op zoek naar een onschuldig middel waar je de volgende dag geen geestelijke kater van hebt. Lichamelijk maakt mij niet zoveel uit. Het middel moet daarnaast niet verslavingsgevoelig kunnen zijn. Drugs en designerdrugs is eigenlijk helemaal uit den boze.

Ik zou guayusa eens proberen. Soort kruiden die je als thee kunt drinken, lijkt op koffie maar veel prettiger opwekkend effect, beetje euforisch. Wordt vaak gebruikt voor of tijdens ayahuasca, daar ken ik het zelf van. Is niet zo duur, en kun je meestal wel kopen op plekken waar je ook online ayahuasca bestelt, zijn wel goede nederlandse aanbieders van te vinden die ik hier geloof ik niet mag noemen :)

MeejheM

Badass junkie
nu heb je beter aangegeven waar je ongeveer de lijn trekt, maar ik ben nog altijd van mening dat die kruiden van slaapverwekkend tot bekant synthetisch spul gaan. niet verslavend en geen kater dan ben je met koffie zo ongeveer op de grens.

kun je misschien op erowid of iets vergelijkbaars voor jezelf wat opties zoeken en dan kijken of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ja absoluut! Dronk van tevoren 2 koppen koffie en voelde me vrij opgepept. Tegen een uur of 5 zit je echter wel doorheen. :grin:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou guayusa eens proberen. Soort kruiden die je als thee kunt drinken, lijkt op koffie maar veel prettiger opwekkend effect, beetje euforisch.

Las even snel op wiki wat guayusa nou precies is en doet en daar wordt aangegeven dat er cafeïne en theanine (en bromine maar goed bijna hetzelfde als cafeïne qua structuur en werking) in zit.

Ik heb zelf een tonnetje cafeïne en theanine staan en heb de combinatie hiervan als zeer prettig ervaren. Zo heb ik bij enkel cafeïne al snel last van trillende handjes en een opgejaagd gevoel waar de negatieve effecten van cafeïne gecombineerd met theanine voor mijn gevoel volledig weg vallen.

Zo zijn er ook veel wetenschappelijke onderzoeken die erg lovend zijn over de combinatie en zijn er een hoop online winkels voor voedingssupplementen e.d. die de combinatie aanraden. Zo zou het een sterke synergetische waarde hebben (ze versterken elkaars effecten) en heffen elkaars negatieve effecten op, waar cafeïne bijvoorbeeld voor vernauwing van de bloedvaten zorgt zorgt theanine voor het verwijden daarvan. Van theanine is ook wel bewezen dat het verhogend effect heeft op dopamine en gaba (ook heeft het effect op serotonine maar ze weten niet of dit nou 'verhogend of verlagend werkt'). Ook versterkt theanine net als 'glutamaat' (waar het sterk op lijkt qua structuur en werking) veel processen die in verband staan met 'neurologische signaal overdracht'.

Lang verhaal kort, ik ben ook enthousiast over de combinatie en het is waarschijnlijk goedkoper om deze twee in poedervorm te kopen i.p.v. als 'guayusa'. Ik ben ook wel geïnteresseerd in het combineren van theanine met stimulanten om te zien of het bijvoorbeeld net als bij cafeïne de 'opgefokte' effecten kan verminderen en kan bijdragen aan een lagere bloeddruk en/of hartbelasting (en tegelijkertijd effecten versterkt). Hier heb ik me echter nog niet in verdiept.

ooscaar

Wijs gebruiker
Bepaalde pre-workout middelen maar die werken eigenlijk ook als noradrenaline releasers en lichte dopamine releasers soms. Lijkt me nou ook niet helemaal handig.

Dan zou je misschien ook 2C-B kunnen nemen. Het lijkt mij niet dat dit een probleem vormt. Zeker weten doe ik het echt niet dus voordat je dit ook maar overweegt zou ik kijken wat de anderen hiervan denken. :wink:

Verder cafeïne en alle cafeïnebevattende middeltjes die hierboven worden genoemd. Je kunt het zeker proberen, maar ik kan je nu denk ik al vertellen dat dat je waarschijnlijk ook geen voldoening gaat geven, hooguit voor twee uur met de juiste mindset. Ook moet je echt niet meer dan 500-600 mg cafeïne op een avond naar binnen werken, want ook dan kun je je kut voelen de volgende dag.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
"Gelet op het feit dat ik mij onthoud van elk soort middel (inclusief alcohol) leef ik nu een een burgerlijk bestaan.
Nu was mijn vraag of er ook een volledig legaal middel/truukje is om het uitgaan toch wat leuker te maken.
Ik onthoud mij van elk middel omdat vanuit therapie is aangegeven dit noodzakelijk is."

ik mij onthoud van elk soort middel, mijn vraag of er ook een volledig legaal middel is om het uitgaan toch wat leuker te maken.

Dit wordt dus lastig hé, veel plezier burgerlijk wezen. :P

Maare, Phenibut is volledig legaal maar heeft wel een aanzienlijk neurofysiologisch effect, geen kater de volgende dag maar onschuldig valt het niet te noemen. :rolleyes:

Je kunt ook 20microgram LSD doen ofso maar als dat te drugsie is kun je ook een lage hoeveelheid LSA doen, dan is het 'natuurlijk en dus geaccepteerd door homeopathische hippies' kun je ook gewoon online bestellen (bepaalde zaadsoorten als ik het mij goed herinner). :P

Je kunt een lage hoeveelheid Baicilin gebruiken, soort van milde natuurlijke benzo. Magnolio Bark doet ongeveer hetzelfde.

Een lading sint janskruid kom je ook wel ver mee, zitten wat stofjes in die inwerken op gaba, serotonine en dopamine receptoren. Sommige mensen geven echter wel aan dat ze er slecht op slapen, komt waarschijnlijk door de hypericine die er in zit wat dopamine verhogend werkt.

5HTP kan eventueel zelfs een optie zijn al lijkt dat me niet een stofje dat je al te vaak wilt misbruiken aangezien het je serotonine niveaus nogal doet schommelen maar relatief onschuldig spul.

Al deze middelen zijn legaal, misschien dat er zo nog een paar te binnen schieten.
Mag ik vragen wat voor therapie? wellicht handig om te weten wat je doel is, neem aan dat je gewoon niet teveel 'zooi' naar binnen wilt werken die je 'balans' doen schommelen iets in die richting?

ooscaar

Wijs gebruiker
Leipebaviaan is verslaafd geweest aan speed en benzo's dus de middelen mogen sowieso niet deze verslavingen triggeren en eigenlijk mogen de middelen helemaal niet verslavend zijn. Ik denk dat als je toch voor een volwaardig middel wilt gaan dat dan alleen de psychedelica overblijven, want al die legale, niet-schadelijke middeltjes vallen alleen maar tegen, althans dat is mijn ervaring.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Yeap, dan blijven alleen zo'n beetje psychedelica over.
De basisregel is ook een beetje dat alle meest recreatieve middeltjes meestal ook de meest verslavende zijn. Ik wou nog kava wortel extract/kava kava aanraden, die meuk is zeer goedkoop en makkelijk te consumeren als je ze in '00' capsuleerd. maar op recreatieve hoeveelheden zou dat ook wel weer een benzo verslavingen kunnen triggeren.

Baicilin is naar mijn ervaring niet verslavend, de effecten daarvan benutte ik vrijwel puur (sporadisch) om lekker te kunnen slapen zonder de volgende dag wazig wakker te worden maar heeft voor mij in ieder geval minimale recreatieve waarde. Magnolia Bark heb ik vrijwel geen ervaring mee maar werkt ook op gaba, waarschijnlijk middelen waar je liever uit de buurt blijft gezien je 'benzo' achtergrond.

Sint janskruid doet wel qua betere stemming wat maar waarschijnlijk niet voldoende om je recreatief op te kunnen vermaken. Lage hoeveelheden 2c-b sta ik best wel 'strak op', ratelen en grote doppen in ieder geval voor mij, waarschijnlijk stukken gezonder en minder slopend dan amfetamine maar kan me voorstellen dat je er van naar meer gaat snakken.
Als 2c-b een optie is zou ik haast DOC aanraden maar dan sta je weer half strak, niet zo'n heel 'strak' plan, heuheuheuh. :P

Ik zelf zou nooit volledig kunnen of willen stoppen al heb ik dit zo'n 2 jaar geleden wel een jaar lang gedaan (ook geen alcohol). Ik denk dan ook niet dat het kiezen tussen twee extremen een lange termijn oplossing is, de meeste mensen houden dat niet vol en legt een hoop druk op ze. Je moet je koppie gebruiken en je kunt het beste van twee werelden hebben, alleen drugsen zodra je meerdere dagen vrij hebt en alle verplichtingen hebt afgerond, altijd geplanned en nooit impulsief pakken, geen lekkernijen in handbereik bewaren als je je niet goed kunt inhouden, etc. Algemene logica toepassen om zo maar te zeggen.

Trimbos kwam recent weer met een onderzoek (dat ook bij het NOS voorbij kwam) waarin vermeld werd dat het grootste deel van de drugsgebruikers mensen zijn met een HBO of universitaire opleiding. Ook het overgrote deel van de mensen in de scheikundige en medische sector geven bij anonieme vragenlijsten aan wel eens 'onbekende substanties in de wasmachine te gooien'. Als je een aardig koppie hebt kan verantwoord en gematigd gebruik prima gecombineerd worden met een 'succesvol' leven.
Voor mensen met weinig 'impuls controle', zoals bij mensen met ADHD gaat dit echter meestal mis, deze mensen worden vaak preventief methylfenidaat voorgeschreven, ook mensen met een amfetamine verslaving wordt vaak methylfenidaat voorgeschreven. Hiervan kunnen ze zichzelf in ieder geval niet zo hard naar de klote helpen als met amfetamine I guess.
Benzo's zijn gewoon link omdat het een lichamelijke verslaving opbouwt, maar daar hoef ik je waarschijnlijk niets over te vertellen.. :')

Ik ben echter geen doktor en heb totaal geen inzicht in 'de situatie', neem mijn mening en advies dus a.u.b. met een korrel zout en stel het advies van een gecertificeerde professional altijd voorop.

Maar wel sterk dat je volledig stopt na van wat ik inschat een flinke verslaving te hebben gehad, nu volhouden, succes. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De vraag of het legaal is zou eigenlijk niet eens uit moeten maken, belangrijker lijkt mij of het verslavings potentieel heeft of dat het mogelijk oudere verslavingen triggered. Om die reden lijken bijvoorbeeld phenibut of kava mij niet zo handig, gezien leipebaviaan zijn benzo verleden.

Opzich zouden psychedelica dan nog wel kunnen, maar daar moet je wel echt van houden. LSA lijkt me dan wel het minst geschikt want dat werkt behoorlijk versuffend. 2C-B of DOC zijn misschien nog wel het meest geschikt als feest middel in lage doseringen, echter kan ik me voorstellen dat je daar ook steeds vaker naar gaat grijpen als je geen andere alternatieven hebt. Het zijn toch afgeleiden van fenetylamine of amfetamine en hebben daardoor ook een redelijk euforisch effect.

Daarnaast meen ik me te herinneren dat je ook SSRI's slikt Leipebaviaan? In dat geval zullen psychedelica sowieso weinig effect hebben.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik word nu helemaal gek omdat ik zonet uitgebreid antwoord heb gegeven, maar per ongeluk alles wegklikte. Ik laat morgen wel wat horen. :angry: :angry:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vraag me een beetje af of dit topic niet ontstaan is uit een oude verslaving. Alles spreekt elkaar nogal tegen namelijk, volgens mij wil je helemaal geen middeltje :wink: Je wilt niet de nacht doorhalen maar lijkt het vervelend te vinden dat je om 5 uur uitgeput bent, tot hoe laat wil je het volhouden maar nog wel kunnen slapen? :grin:

Ik denk dat er niets is wat je moet nemen, maar gewoon feesten leren op eigen kracht. Ik persoonlijk houd een feestje langer nuchter uit dan onder invloed van oppeppers.

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Ik persoonlijk houd een feestje langer nuchter uit dan onder invloed van oppeppers.
:confused: Het lijkt me toch sterk dat je makkelijker tot 08:00 of zelfs later nuchter volhoudt dan met pep? Niet dat ik niet geloof hoor.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
tot 08:00 houd ik sowieso niet meer vol, maar wakker blijven gaat inderdaad makkelijker met pep op verrassend genoeg :P

Ik doelde meer op een festival bijvoorbeeld. Als ik 8 uur lang sta te dansen en rondloop, ben ik vermoeider als ik drugs op heb dan wanneer ik nuchter ga. Heb de laatste festivals eigenlijk helemaal niets meer gebruikt en dat beviel me wel goed. Ga veel fitter naar huis. :)

Als ik naar de kroeg ga heb ik liever ook geen oppepper, ik houd het toch wel vol omdat het gezellig is en om 05:00 wil ik toch wel naar huis. Hecht wel veel waarde aan m'n slaap tegenwoordig.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik snap wel wat je bedoelt, een festival is inderdaad ook prima zonder drugs vol te houden aangezien het doorgaans maar tot 23:00 duurt. En zonder drugs heb je natuurlijk geen inkakker dus is het in principe beter uit te houden.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Zo, weer terug van vakantie na een aantal dagen offline. :wave:

Ten eerste bedankt voor jullie suggesties, als mijn achtergrond anders was geweest had ik zeker uit het legio aan ideeen hier een keuze gemaakt. Benzo's kan ik vanuit mijn verslaving echt niet meer gebruiken en psychedelica vind ik veel te veel aan de drugskant zitten. Daarnaast slik ik zoals psychedelibee al aangaf SSRI's en schijnt dit niet goed te zijn in combinatie met tripmiddelen?

Maar dat is niet het enige. Ik ben geestelijk al behoorlijk labiel en dan is het gebruik (ook bij lage dosissen) van psychedelica niet zonder ruzie. Straks wordt het één en ander versterkt en ben ik weer terug bij af.

Ik vraag me een beetje af of dit topic niet ontstaan is uit een oude verslaving. Alles spreekt elkaar nogal tegen namelijk, volgens mij wil je helemaal geen middeltje :wink: Je wilt niet de nacht doorhalen maar lijkt het vervelend te vinden dat je om 5 uur uitgeput bent, tot hoe laat wil je het volhouden maar nog wel kunnen slapen? :grin:

Deze snap ik niet helemaal. :confused:

Conclusie: door mijn buitensporige gedrag van vroeger sta ik redelijk schaakmat ten aanzien van oppeppers, downers of psychedelica. Daarom heb ik besloten het gewoon bij koffie te houden van tevoren. (werkte verrassend goed) Vandaar nu ook de laatste vraag. Woensdagavond heb ik een hardstyle feestje in sneek en wil daar even lekker rammen. Ik ben van plan hiervoor dus cafeïne te nuttigen, maar dan niet in vloeibare vorm zoals koffie. Heeft iemand serieus enig idee hoe ik dan het bet dit tot mij kan nemen? Ik meende dat er cafeïne pillen verkrijgbaar zijn, maar waar zou ik die kunnen ophalen? En zou dit niet een te grote belasting zijn voor mijn maag? :sunglasses:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Type caffeine pillen in op google en je krijgt gelijk een paar sites die ook leveren.

Wat betreft je maag weet ik niet. Misschien gewoon een keer uitproberen?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Mijn ouders zullen het redelijk verdacht vinden als er plotsklaps cafeïnepillen geleverd worden, vooral na wat erin het verleden is gebeurd. Daarom is online bestellen geen optie. Ik zal morgen anders wel even bij de tuinen kijken hier in de stad. :sunglasses:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien kun je het bij de smartshop halen... maar ik zou daar ook niet aan beginnen... caffeïne heeft veel meer bijwerkingen dan fijne effecten als je het in grote doses gaat gebruiken.

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Misschien kun je het bij de smartshop halen... maar ik zou daar ook niet aan beginnen... caffeïne heeft veel meer bijwerkingen dan fijne effecten als je het in grote doses gaat gebruiken.
Dit is waar, maar als je het toch wilt nemen: je kunt het op bodyenfitshop.nl bestellen en laten afleveren bij een supermarkt of postkantoor bij jou in de buurt. Lijkt me ideaal in jouw situatie als je het nog wilt bestellen.

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Jmths zei:
Ik heb zelf een tonnetje cafeïne en theanine staan en heb de combinatie hiervan als zeer prettig ervaren. Zo heb ik bij enkel cafeïne al snel last van trillende handjes en een opgejaagd gevoel waar de negatieve effecten van cafeïne gecombineerd met theanine voor mijn gevoel volledig weg vallen.

In welke verhoudingen combineer je ze dan? Hoeveel gram en hoe neem je het tot je?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Energydrink drinken vantevoren dan? Evenveel cafeïne als drie koppen koffie toch :P

MeejheM

Badass junkie
ik ben noch voor of tegen energydrinks, maar alle chemicalien daarin zijn wel door de e.u. goedgekeurde middelen. wel heb ik ergens gehoord dat voldoende energydrink toch zeker gevaarlijke effecten teweeg kan brengen bij een daarvoor kwetsbare doelgroep.

hoeveel veilig is heb ik geen idee van, ik vind het vooral stinken. maar ook al kun je het in de supermarkt krijgen, dat wil niet zeggen dat elke hoeveelheid veilig is.

andere middelen zoals caffeine, en opppeppers op de opiumlijst zijn wel vaak goed onderzocht.

Bovenaan