In de jaren 80 opium gerookt op de pijp, het zg "schuiven", ik vond het lekkerder als heroïne Chinezen, René Stoute (schrijver, ex junk) beschreef op een duidelijke manier het verschil tussen het opium roken en het (latere) heroïne Chinezen, opium roken is als in een restaurant een uitgebreid menu nuttigen en daar van genieten, heroïne Chinezen is als de MacDonalds, snelle hap in een koude kille omgeving wegwerken om zsm een kick te verkrijgen.Heeft iemand hier ervaring met ongeëxtraheerde opium roken/injecteren/slikken? Zo ja, hoe heb je dat ervaren?
Oh wauw, enig idee waarom opium dan veel minder populair is dan heroïne? Althans, die indruk heb ik, aangezien ik eigenlijk nooit mensen hoor over opiumgebruik als het bijvoorbeeld gaat over zware en verslavende drugs. 't Zijn dan altijd drugs zoals heroïne, methamfetamine, cocaïne etc.In de jaren 80 opium gerookt op de pijp, het zg "schuiven", ik vond het lekkerder als heroïne Chinezen, René Stoute (schrijver, ex junk) beschreef op een duidelijke manier het verschil tussen het opium roken en het (latere) heroïne Chinezen, opium roken is als in een restaurant een uitgebreid menu nuttigen en daar van genieten, heroïne Chinezen is als de MacDonalds, snelle hap in een koude kille omgeving wegwerken om zsm een kick te verkrijgen.
Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).Ik heb een keer opium geslikt op een festival samen met 6 vrienden.
Bijna allemaal werden we misselijk, de meesten van ons moesten kotsen. Ik voelde een lange tijd niks, totdat ik een joint rookte. Ik werd helemaal wazig op een onprettige manier. Een beetje alsof ik koorts had.
Je kan opium slikken, snuiven, roken of pluggen. Snuiven is een beetje lastig omdat opium niet echt een poeder is maar meer een hars zoals hasj dus dat is wat te plakkerig.Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).
Dat komt omdat in de jaren 70 de opium is overgenomen door de heroïne, die opium werd toen nog verkocht door opaatjes met witte schort en bretels, toen kwamen de hongkong Chinezen en die verkochten heroïne, was voor die tijd opgefokt, pushen etc dus na een maand of 3 was het afgelopen met de opium en heroïne had haar intrede gedaan, er is nog wel opium te krijgen denk ik.Oh wauw, enig idee waarom opium dan veel minder populair is dan heroïne? Althans, die indruk heb ik, aangezien ik eigenlijk nooit mensen hoor over opiumgebruik als het bijvoorbeeld gaat over zware en verslavende drugs. 't Zijn dan altijd drugs zoals heroïne, methamfetamine, cocaïne etc.
Soms werd je haast betrapt en kon je niet schuiven /shotten en dan had je dus de mogelijkheid om het in te slikken, daar wordt je idd ook goed stoned van! Dus ja, dat kan!Gewoon van die bruine brokken naar binnen gewerkt? Wist niet dat het ook gewoon gegeten wordt (al lijkt me dat dus ook wel logisch omwille van het effect dat je beschrijft).
In Nederland vind je volgensmij niet echt de juiste papaver, je hebt er verschillende en hier vind je voorral de klaproos dat is niet de juisteZelf groeien of papavers zoeken in de zomer en het oogsten kan zeker.
Je kan van maanzaad ook een thee maken die de effecten van opium geeft.
Maar ik vind persoonlijk kratom dan iets aangenamer qua effect.
Ik begrijp niet waarom mensen dit steeds blijven zeggen.In Nederland vind je volgensmij niet echt de juiste papaver, je hebt er verschillende en hier vind je voorral de klaproos dat is niet de juiste
Daarom komt de meeste heroïne ook uit Afghanistan en Turkije omdat ze daar veel beter groeien
Jaa ik weet wel dat het kan maar ik dacht dat het opiumgehalte hier niet hetzelfde percentage haalt als in andere regio'sIk begrijp niet waarom mensen dit steeds blijven zeggen.
Je hebt gewoon de papaver somniferum nodig die je hier ook heel gemakkelijk kan kweken.
De reden dat er in Afghanistan etc meer opium geproduceerd wordt is eerder historisch en geografisch maar de papaver groeit vrijwel overal ter wereld goed hoor.
De papaver wordt vooral in instabiele regio's gekweekt of op arme gronden omdat hij daar ook goed kan groeien en een lucratief gewas is.
Je kan hier perfect wat papaver somniferum groeien (zoek maar eens op en je vind meteen zaadjes) en hier wat opium van maken.