Opium Tatouage

elchivato

Experimenterende gebruiker
Ik kwam gisteren in de bibliotheek van Brussel het boek "Opium. Het zwarte parfum, kunst en geschiedenis van een verloren ritueel" en ik wilde ten eerste zeggen dat dit boek absoluut de moeite waard is als je geïnteresseerd bent in opium-gebruik door de jaren. Dit boek geeft een overzicht van 6000 v. de jaartelling to WOI (toen het pure opiumgebruik op zijn einde liep en verschoof naar morphine en heroïne).

Nu las ik in dit boek dat sommige van de mensen die in opiumkits werkten een tattoo van een zwaluw tussen duim en wijsvinger hadden en dat deze leek te fladderen wanneer ze de nodige breiende beweging met twee naalden maakten tijdens het rookbaar maken van pure opium.

Wie heeft weleens zo'n tattoo gezien of kan er zelfs een plaatje of filmpje van vinden???

Verder vroeg ik me nog af of opium vandaag de dag nog puur te verkrijgen is omdat pure opium véél minder verslavend is dan dros (al deels verbrande opium), heroïne of morphine. Het is natuurlijk zo dat de lagere bevolkingsklassen dat niet konden betalen en daarom verslaafd raakten door het roken van dros (40% verslavender!!!!!), maar de hogere bevolkingsklassen (rookten pure opium) kwamen er behoorlijk goed vanaf (behalve dan degenen die meenden elke dag te moeten roken).

Anyway, ik hoop dat iemand me kan helpen en als je zelf vragen hebt over deze "plant der vreugden" stel ze dan gerust!!

Shroomie

Bewuste gebruiker
opium kan je makkelijk zelf kweken, google s wat naar opiumpapaver/slaapbol/papaver somniferum...

elchivato

Shroomie zei:
opium kan je makkelijk zelf kweken, google s wat naar opiumpapaver/slaapbol/papaver somniferum...

Ik weet het. Toch is het proces om van ruwe opium pure opium te maken niet gemakkelijk..... Misschien heeft iemand daar meer tips over?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
het is heel makkelijk maar nederland is geen zon land .......

dus opium, cactussen en palmen groeien hier niet tot weinig.

:mrgreen:

Shroomie

Bewuste gebruiker
elchivato zei:
Shroomie zei:

Ik weet het. Toch is het proces om van ruwe opium pure opium te maken niet gemakkelijk..... Misschien heeft iemand daar meer tips over?
je maakt toch gewoon lichte sneetjes in de slaapbol, een daar vloeit ruwe opium uit, die laat je dan drogen en verzamel je ... toch niet zo moeilijk?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Shroomie doe is niet zo simpel ...

Ga of googlen, of verdiep je in het proces, het maken van heroine en het zuiveren van ruwe opium.

Stonie

elchivato

Shroomie zei:
elchivato zei:
Shroomie zei:

je maakt toch gewoon lichte sneetjes in de slaapbol, een daar vloeit ruwe opium uit, die laat je dan drogen en verzamel je ... toch niet zo moeilijk?

Het is sowieso niet zo simpel als dat je het stelt Shroomie; ruwe opium winnen is één ding maar het verwerken tot rookbare pure opium gaat gepaard met een proces dat onder andere het uitkoken van het vocht en het activeren van bepaalde alkaloïden bewerkstelt.

In het boek van F. Bertholet en staat dat het roken van pure opium niet zozeer directe (dus wel na langdurig, regelmatig gebruik) schade toebrengt aan het gestel terwijl dros een negatieve werking op de leverfunctie heeft en daarbij ook nog eens meer afhankelijk maakt. Ik zal jullie het exacte antwoord even schuldig blijven omdat ik zo niet weet welke alkaloïden dros zoveel schadelijker maken dan "gewone" pure opium, maar ik weet dat het komt doordat dros al een keer gebrand is.

Chinese adel rookten zelf pure opium en gaven vervolgens het restant (dros) aan hun bedienden die er dus veel slechter aan toe raakten dan hun meesters. Anyway.... kga nu maar even aan de hasj (bij gebrek aan beter :smoke:) haha! :mrgreen:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
pure opium is goddelijk .....

schaars en net zoals de LSD in een kwaad donker duister hoekje geplaatst.

complete bevolkingen leven en teren op de opium, als medicijn als betaalmiddel enm als honger stiller, pijnstiller, etc etc.

:hearteyes:

Bovenaan