Ik denk niet dat ik me daar peace and happy zou voelen, nee..maar vertel eens, hoe werkt changa. Ik ben wel benieuwd.
Technisch is het DMT met een MAOI. Die laatste zorgt voor een langzamere afbraak van de DMT zodat de trip iets langer duurt. Maar het blijft kort hoor, de Changa die ik had was na 15 min echt wel uitgewerkt.
Eigenlijk lijkt in mildere doseringen best wel op stevige dosis LSD of paddo’s maar de come-up is zó snel en intens dat je elke keer weer een WTF moment hebt zo van “holy shit daar zijn we weer!”.
Je kunt het het best vergelijken met alsof je in een impressionistisch schilderij stapt. De realiteit is er nog wel maar meer als een soort van inspiratie voor een nieuwe realiteit. Een hyperrealistische realiteit met meer scherpte, diepte en een overdaad aan geometrische herhaling. Ook wel een soort van cartoon of circus of carnavals realiteit, alsof alles eigenlijk een grote grap is.
Het voelt ook buitenaards, geluiden klinken alsof je in een diepe galmende echo put zit en er is vaak een licht brommend of ringend geluid.
En dan zijn er vaak ook de Jesters/Machine Elfs. Ik had er wel over gelezen en zat echt op letterlijke narren of kabouters te wachten, maar zonder dat ik het door had waren ze onderdeel van de planten en struiken. Hun beeltenis was een soort diapositief van de ruimte tussen de planten. Met hun dans creeerden zij de materie die wij normaal als plant zien. Of zoiets, totaal ongrijpbaar en idioot.
Nou ja, dat een beetje. Best wel gek spul dus.