Opgelicht, mijn ervaring.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Goedenavond allemaal! Ik ga hier mijn ervaring vertellen van opgelicht te worden door een dealer.

Het begon allemaal op een rustige vrijdagavond, ik zat met wat maten op het terras toen iemand plotseling op het idee kwam om nog eens pillen te gaan gebruiken. Wij allen ons best gedaan en vijf betrouwbare connecties opgebeld en gevraagd als ze ons een plezier konden doen. Bleek dat ze alle vijf nog naar de winkel moesten omdat hun snoeppot leeg was. Toen heb ik via via toch nog een dealer kunnen strikken maar werd wel gewaarschuwd dat hijzelf er nog nooit heeft gekocht. Wij enthousiast een paar kilometer gereden met de auto en als volgt kwam de dealer aangelopen. Ik geef cash af en ontvang mijn pakketje. Geduldig als wij waren hadden wij nog niet eens gekeken wat er in het befaamde doorzichtige zakje zat en het pakketje meteen weggestopt. Ten slotte vordert de avond en komen we aan bij een vriend zijn thuis. Ik haal het pakketje boven tafel en bekijk de inhoud ervan. Het liet niet veel aan de verbeelding over en ik vertrouwde het zaakje niet omdat de vorm en kleur mij heel bekend voorkwam. Het waren werkelijk snoepjes die je in de kruidvat kon kopen. Ze leken wel op pillen dus de dealer heeft toch zijn best gedaan. Zeker als ik was beet ik eentje stuk, het smaakte naar citroen. Ik vertel dit als volgt aan mijn kameraden waarop ik mijn telefoon bovenhaal en meneer de oplichter opbel. Hij beweerde dat het onmogelijk was maar vertelde als volgt dat de klant koning is en bood ons nieuwe aan. Wij het erop gewaagd en terug gereden (2km). Toen we daaraan kwamen was onze oplichter nergens te bespeuren dus wij besluiten hem nog eens op te bellen. Je kan het al raden, telefoon uitgezet. Nu kwamen wij daar toevallig twee andere voorbijgangers tegen die ook beweerde opgelicht te zijn door diezelfde persoon. Zij wisten echter waar hij woonde waarop wij besloten hem te bezoeken. Netjes aangebeld, meneer komt naar onder, wij herhalen wat gebeurd is waarop hij met smoesjes kwam. Zo zou zijn leverancier hem opgelicht hebben, wij stonden met meerdere voor de deur waarop hij wel ons geld terug gaf. De snoepjes van de kruidvat mochten we ook houden maar daar hadden we niet veel aan. Wij teleurgesteld terug naar die kameraad zijn huis gereden en daar nog wat bier gedronken en wat muziek geluisterd.

Eerste keer dat ik opgelicht ben door een dealer, dacht dat het mij nooit zou overkomen. Je voelt je toch best wel kut op dat moment. Al bij al eindigt dit goed.

Zijn jullie al eens opgelicht?

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
alles is goed gekomen toch, no problem.

Als iets spontaan gebeurd dan wil ik het wel hebben van mijn vertrouwde dealers zodat ik weet dat het goed is, anders laat ik het eerst testen.

Heb wel eens te veel gehad maar ook te weinig, geen probleem aangezien het een vriend van mij is dus een easy fix.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
oortjes zei:
alles is goed gekomen toch, no problem.

Als iets spontaan gebeurd dan wil ik het wel hebben van mijn vertrouwde dealers zodat ik weet dat het goed is, anders laat ik het eerst testen.

Heb wel eens te veel gehad maar ook te weinig, geen probleem aangezien het een vriend van mij is dus een easy fix.

Inderdaad, maar niet alle dealers zijn even vriendelijk.
Ik heb weinig mogelijkheden om mijn drugs daadwerkelijk te laten testen aangezien ik in België woon. Tenzij ik een paar honderd kilometer rij.

Te veel, te weinig.. Ik heb MDMA al aardig misbruikt in mijn leven dus daar maak ik mij tegenwoordig weinig zorgen over. Te veel zal ik nooit pakken en nooit het dubbele van de normale dosis.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja als belg zijnde is het moeilijke een vertrouwelijk dealer te hebben die je altijd goed bediend. In de jaren waar ik elke dag blowde vaker troep of te weinig in handen gehad. Blij dat ik er mee gekapt ben. Op andere drugs nooit geen problemen mee gehad omdat alles netjes via nederlandse vrienden komt die hun spul altijd laten testen. Als ik dan wat in belgie durf te kopen op een feest of onder vrienden hier lijkt de kwaliteit meestal heel wat minder te zijn. Een EZ test kan al iets betekenen wat je in handen hebt maar zekerheid heb je nooit zonder een bezoek aan een nederlands testcentrum.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als ik dat zo hoor over België dan moet ik maar blij zijn dat ik in Nederland woon. Lijkt me lastig hoor, moeilijk wat kunnen krijgen en niet kunnen testen. Wij kunnen gewoon naar de coffeeshop en als t niet goed is wordt je klacht verholpen (althans in de shop waar ik kwam).
Hoe zit met de wiet dan Tekzor? Is dat gewoon zo slecht daar? Of kun je wel goede kopen maar is het mega duur?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Op dit moment zou ik het niet kunnen zeggen aangezien ik al een tijdje gestopt ben. Indertijd ging ik meestal wat halen bij de buren. De kwaliteit lag hier meestal lager tot echte bagger maar ze er was ook regelmatig goeie te vinden.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik rook het nog sporadisch en koop dan voorgedraaide. Anders moet ik ook weer tabak en vloe kopen. En de voorgedraaide hier zijn goed. Het lijkt me lastig als je het niet zo kan kopen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
In nederland is het echt luxe. Weet nog goed als het hier even droogjes was dat iedereen praatte over het feit dat coffeeshops in belgie wel handig zouden zijn.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
oortjes zei:
Weet je toevallig waarom belgie geen coffeeshops wilt?

Omdat het volgens onze regering meer kans op verslaving met zich meebrengt. De kant van geld verdienen door middel van taks aan de coffeeshops vatten ze blijkbaar niet. Ook het voordeel van minder troep en minder geklooi op de straat. Ik denk dat ze geld genoeg verdienen aan het oppakken en beboeten van weeddealers. Die boetes zijn trouwens niet weinig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tekzor668 zei:
De kant van geld verdienen door middel van taks aan de coffeeshops vatten ze blijkbaar niet.
Ook in Nederland niet helaas, de hele wiet handel gaat buiten de belasting om helaas omdat het ook hier nog volledig illegaal is. Wellicht komt daar straks verandering in nu er serieuze plannen voor gereguleerde kweek zijn.

Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:
De kant van geld verdienen door middel van taks aan de coffeeshops vatten ze blijkbaar niet.
Ook in Nederland niet helaas, de hele wiet handel gaat buiten de belasting om helaas omdat het ook hier nog volledig illegaal is. Wellicht komt daar straks verandering in nu er serieuze plannen voor gereguleerde kweek zijn.

Ik blijf dat een van de meest kromme wetten van Nederlands vinden, erg vaak.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tekzor668 zei:
Ik denk dat ze geld genoeg verdienen aan het oppakken en beboeten van weeddealers. Die boetes zijn trouwens niet weinig.
Dat staat echt in de verste verte niet in verhouding. De boetes voor wietproductie en verkoop zijn waarschijnlijk lang niet eens voldoende om alle opsporingskosten te betalen laat staan dat ze er geld mee verdienen.

MeejheM

Badass junkie
anonymous0172 zei:
Psychedelibee zei:
Tekzor668 zei:

Ik blijf dat een van de meest kromme wetten van Nederlands vinden, erg vaak.

Daar komt misschien binnenkort verandering in. dat Wietproductie in blik van de staat blijft, en serieuze handelaars over moeten stappen op nieuwe/andere illegale middelen, om geld te blijven verdienen.

Ik ben erg benieuwd wat voor invloed dit zal hebben op de gehele drugsscene in Nederland.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor zover ik weet zijn de wietproducenten voor meer dan de helft kleine thuiskwekerijtjes van gezinnen die geld nodig hebben. Een groot deel van de illegale productie zal vermoedelijk gewoon doven dus. Er blijven natuurlijk altijd grote jongens over die overstappen naar andere middelen, maar ach... meer aanbod vind ik dan wel weer fijn :tearsofjoy:

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Ik ben ooit eens opgelicht door een dealer voor 20,- (10 pillen). Ik haalde wel vaker xtc en speed van hem en hij leverde altijd goed spul. Maar die dag kwam hij opeens heel gehaast over en was (achteraf gezien) ook wel erg enthousiast om mijn kant op te komen om die pillen te verkopen. Ik checkte de pillen ook niet omdat ik hem vertrouwde en we ergens midden op straat stonden.

Toen ik thuis kwam bleek het geen xtc te zijn, maar één of andere medicatie. Toen ik die dealer daarmee confronteerde gaf hij het gelijk toe, met een domme smoes waarom hij snel 20,- nodig had. hij bood z'n excuses aan en beloofde om me later alsnog echte pillen te geven. Ik zei 'fock you, stop die pillen maar in je reet' :wave: Als mijn vertrouwen je maar 20,- waard is dan wil ik niets meer met je te maken hebben. Hij heeft daarna nog vaker geprobeerd om t goed te maken maar ik zit niet zo te wachten op dat soort oplichters. Ik hoorde later dat hij uiteindelijk zelf zo verslaafd was geraakt dat hij alles was kwijtgeraakt, zelfs z'n familie had bestolen enzo.

Tegenwoordig let ik dus beter op bij wie ik m'n drugs haal. Maar ach, een risico blijft t altijd natuurlijk. Maar toch altijd jammer om te worden belazerd door iemand die je vertrouwt

Bovenaan