Open wonden op gezicht na coke gebruik

Xiene

Newbie
Hi iedereen

Ik gebruik sinds anderhalf jaar cocaine, wekelijks ongeveer 1 keer. Er kan al eens tot 2-3 weken tussen zitten het is niet dat ik een gevoel heb dat wekelijks te gebruiken. Nu ben ik altijd al een prutser geweest aan elk puntje of korstje… Wanneer ik coke gebruik geraak ik niet weg van de spiegel, zie ik elk klein mini plekje precies veel duidelijker in detail. Met als gevolg dat ik telkens van een onzichtbaar puntje mijn gezicht echt wel open krab tot ik op het einde van de nacht open grote wonden heb op mijn gezicht…. Heb al gehoord van mensen dat krabben door onderhuidse jeuk maar dat is bij mij niet het geval. Herkent iemand zich hierin? Verschrikkkelijk hoe ik me voel met zo een gezicht de dagen erna. Weet iemand een goed product om die wonden sneller of goed te laten genezen? Achteraf worden het ook telkens littekens 🥲 Ik probeer dat dan te bedekken met wat foundation maar dat helpt niet om korsten weg te werken + niet goed voor de genezing….
Het is sterker als mijzelf maar schaam me telkens dood de dag erna.
Help ya girl out please

Spatsen

Belezen gebruiker
Heel herkenbaar! Al had ik ten tijde van het gebruik van 3MMC er meer last van. Met coke en speed had ik het veel minder.

Ik liep er ook echt wel bij als een lijpo. Je ziet soms toch welleens van die foto’s uit Amerika met zo’n typische methhead? Zo’n kop had ik dus ook. Heb het wel een jaar of 2 gehad. Altijd gaf ik als smoes dat het kwam door de mondkapjes. Ik probeerde ook van alle zalfjes en prut. Zelfs naar m’n huisarts geweest, en die schreef me antibiotica voor, terwijl ik zelf dondersgoed wist waar het door kwam.

Oorzaak: Drugsgebruik, weinig goeie voedingstoffen en slecht slapen. Ook het pulken is typisch zo’n gefocuste handeling die ik alleen tijdens het onder invloed zijn deed.

oplossing: 😅😅 niet wat je wilt horen denk ik

ben nu 7 maand clean, en heb nu nergens last meer van

_shikantaza

Badass junkie
Voorkomen is beter dan genezen. Met wekelijks cokegebruik zit je echt in de gevarenzone, daar komt niks goeds van. Geloof me maar, ik heb het 10 jaar gedaan (nu 9 maanden in herstel). Het was de eerste 2-3 jaar best leuk, maar gebruiken ging al snel vaker dan ik van plan was. Verder heeft gebruik mij opgeleverd: depressie, psychose, twee ontslagen, allerhande psychiatrische medicatie waar ik ook weer vanaf moest komen, plm E80,000 verspild waar ik nuttige(re) dingen mee had kunnen doen.

Aan de andere kant heeft mijn herstel me heel veel opgeleverd, ik ben van shit af die ik soms meer dan 30 jaar met me meedroeg die mij alleen maar problemen opleverde. Ik heb er hele goede vrienden bijgekregen, en het werken aan mezelf gaat goed en is een doorgaand proces, dus het zal nog beter worden dan het al is. Maar de weg was moeilijk, frustrerend en lang, en ik moest diep zinken voordat ik uit de gevangenis van verslaving kon ontsnappen.

Dus vraag je af is dat kleine pleziertje van gebruik je dit allemaal waard?

Stop maar eens een maandje om te kijken hoe dat is. Het werkt het best als je stopt met alcohol drinken.

Laatst bewerkt:

New Dawn

Bewuste gebruiker
Klinkt als een huidpulkstoornis die door cocaïne getriggerd wordt...

Als ik amfetamines gebruik moet ik ook uit de buurt van spiegels blijven, de drang om een ingegroeide haar met 'gepast geweld' tevoorschijn te halen is dan erg sterk, het kan daarna een paar dagen duren voordat de plek weer genezen is... Het helpt ook zelden, maar daar laat ik me niet door tegenhouden...

Als ik moe ben beginnen mijn vingers een eigen leven te leiden, ze tasten de huid af op zoek naar onregelmatigheden om aan te rommelen, dat is voor mij het teken dat het tijd is om de computer uit te zetten en te gaan slapen, ook nagels / huid vallen op dat moment ten prooi aan automatische zelfdestructie.

Het enige dat ik kan bedenken is: OF alle coke het huis uit, OF alle spiegels... Maar ja, hoe snuif je dan je coke? ... :upsidedown:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is algemeen bekend dat dwangmatig, repetitief ‘tikkerig’ gedrag ontstaat of toeneemt op stimulanten. Ik ben zelf zo lang ik me kan herinneren een nagelbijter geweest (helaas, niet bepaald iets waar ik trots op ben) en op de wat hogere doseringen stimulanten die ik vroeger nog wel eens nam werd dit duidelijk meer extreem. Ik ging dan helemaal los op één nagel bijvoorbeeld en echt over de grens (met verwonding en pijn achteraf als gevolg). Maar ook van mensen die van nature niet perse al zo’n gewoonte hebben, heb ik gehoord dat ze tikkerige dingen gaan doen op bijvoorbeeld pep. Lippen/mondhoeken likken tot die rood en schraal zijn als een soort ‘clownsmond’ heb ik al van iemand vernomen, kauwen… wat ik bij mezelf ook wel eens merkte was overdreven veel in m’n ogen wrijven omdat ik dacht dat er iets in m’n oog zat, waardoor ze heel rood en geïrriteerd werden en gingen tranen.

Ook veel herkenning in de reacties hierboven zo te lezen. En als je naar de link van @New Dawn kijkt dan zie je dat de diagnose ‘huidpulkstoornis’ uitgesloten wordt als er sprake is van coke- of speedgebruik; logisch, want in dat geval is het geen aparte aandoening maar een direct gevolg van gebruik van deze middelen.

Naast dwangmatig gedrag kunnen stims ook een hyperfocus geven op bepaalde symptomen waardoor je er overmatig veel aandacht aan geeft, zoals wat jij dus lijkt te hebben met plekjes zien en dan niet weg raken bij de spiegel.

De meest voor de hand liggende oplossing is niet of minder gebruiken, want zweren in je gezicht vind ik erg extreem en niet bepaald gezond klinken. Je kunt lelijke infecties krijgen en inderdaad littekens overhouden… Is het niet waard. Als je toch gebruikt, probeer dan bewust iets te vinden dat je je focus hiervan afleidt. Je kunt zo’n gedraging alleen stoppen als je ECHT bewust tegen jezelf zegt en blijft zeggen dat je het NIET mag doen (en dat is lastig onder invloed van stims, want deze kunnen echt enorm pusherig hierin zijn). Misschien is er een gezondere manier van ‘stimmen’ (het wordt niet voor niks zo genoemd in de context van ADHD en ASS haha…) te verzinnen die je handen bezig houdt, zoals knijpen in een stressbal, al snap ik dat dat nogal raar staat in een sociale situatie. 😁

De Zandman

DF-koning
Ik heb hier ook al eens meer van gehoord ( geen eigen ervaring)
Zou het niet het beste zijn om even helemaal te stoppen met die perico?
Dan krijgt je huid de tijd om te genezen, als je zo doorgaat krijg je wellicht een heleboel littekens die niet meer weggaan....

reDStone

Bewuste gebruiker
Het zijn gifstoffen die je talgklieren, weer eruit aan het werken zijn, En aan pukkels moet je niet krabben.

Bij Meth, heb je dan van die foto's

https://www.addictioncenter.com/cdn-cgi/image/width=300,height=300,fit=cover,format=auto,quality=100/app/uploads/2020/11/meth_transformations.png

Indi(ca)

Experimenterende gebruiker
Ik heb dit ook maar dan op mijn hoofd en in mijn oren. Elk velletje, plekje etc moet losgekrabt worden. Soms begint mijn arm opeens pijn te doen en besef ik me dat ik al 3 uur zit te pulken. Die wondjes onsteken meestal ook nog dus douchen is altijd een hel. Tegenwoordig spreken mensen om mij heen me gelukkig aan als ik dat aan het doen ben. Vaak als ik echt merk dat mijn handen beginnen te jeuken om aan mijn hoofd of oren te pulken ga ik wat doen waarbij ik allebei mijn handen nodig heb of ga ik wandelen.

MyBadLife

Newbie
Ik blow al 10 jaar en Ik gebruik al ong 5 jaar ketamine en heb Ik heb sinds 1-2 jaar Trichotillomania (hair pulling disorder).
Het hebben van drang om haartje te pulken en uit te trekken. Bij mij is het vooral mijn wenkbrauwen en baard.

het is soms so erg dat er ligt-kale plekjes onstaan.

hierdoor ga ik me nog onzekerder voelen en wordt het nog meer getriggerd!

ik had ergens al een vermoeden dat mijn drugsgebruik de trigger hiervoor is geweest maar na dit topic gelezen te hebben weet ik het bijna zeker

New Dawn

Bewuste gebruiker
Dat ken ik ja, haartje uittrekken, er even mee klooien tot je hem zat bent, hem weggooien en even later ben je alweer onbewust een nieuw slachtoffer aan het uitzoeken... Heb er ook kalige plekjes van gekregen, ook juist doordat er kale plekjes ontstaan is dat gebied "extra interessant" omdat het daar "voor je gevoel" niet klopt...

Donna

Experimenterende gebruiker
Hi iedereen

Ik gebruik sinds anderhalf jaar cocaine, wekelijks ongeveer 1 keer. Er kan al eens tot 2-3 weken tussen zitten het is niet dat ik een gevoel heb dat wekelijks te gebruiken. Nu ben ik altijd al een prutser geweest aan elk puntje of korstje… Wanneer ik coke gebruik geraak ik niet weg van de spiegel, zie ik elk klein mini plekje precies veel duidelijker in detail. Met als gevolg dat ik telkens van een onzichtbaar puntje mijn gezicht echt wel open krab tot ik op het einde van de nacht open grote wonden heb op mijn gezicht…. Heb al gehoord van mensen dat krabben door onderhuidse jeuk maar dat is bij mij niet het geval. Herkent iemand zich hierin? Verschrikkkelijk hoe ik me voel met zo een gezicht de dagen erna. Weet iemand een goed product om die wonden sneller of goed te laten genezen? Achteraf worden het ook telkens littekens 🥲 Ik probeer dat dan te bedekken met wat foundation maar dat helpt niet om korsten weg te werken + niet goed voor de genezing….
Het is sterker als mijzelf maar schaam me telkens dood de dag erna.
Help ya girl out please
Echt nog nooit van gehoord maar mijn coke gebruik was tussen 1999 en 2008. Betere coke? En dagelijks.. haha nee niet aan te raden.

Maar ik heb wel tip voor je jeukplekjes die je openkrabt: Gooi thuis al je make-up eraf en smeer er Sudocreme op!!! Grijs potje babybillenzalf is dat. Het verzacht, verkoelt, helpt genezen.

En bij jeuk of als het ingetrokken is dan dat maar als obsessie steeds erop wrijven ipv peuteren.

Zelf ken ik het gepeuter wel aan muggenbeten tot enorme littekens maar dat was niet door de coke.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb Sudocreme op allerhande verwondingen gebruikt en het hielp. Is tenslotte ook voor luieruitslag bedoeld en zink is helend. Deze is trouwens beter dan de Zwitsal zinkzalf.

Bovenaan