Opeens zenuwachtig voor volgende gebruik

Limbodans

Experimenterende gebruiker
Goedenavond allen!

Ik gebruik nu zo'n 2 jaar speed op feestjes en festivals. Een aantal keer per jaar dus. Vanaf de eerste keer dat ik het heb gebruikt ben ik al fan van de controle die je houdt en de bakken met energie (duh) die je er van krijgt, dit in tegenstelling van MDMA waar je vooral wazig van wordt en waar ik persoonlijk niet zo lekker op kan dansen en bewegen. Het is dus echt mijn nummer 1 festivaldrug.
Ik heb in de tijd dat ik het nu gebruik veel geleerd over het gebruik en ook over mezelf. Ik weet een goede dosering en bereid me meestal goed voor op het gebruik (goed eten, goed slapen, blijven eten tijdens de trip etc.).

Nu wil het geval dat ik komende zaterdag een feestje heb en er hier ook weer lekker wat pep mee naartoe gaat. DENK ik. Want: sinds deze week word ik elke keer dat ik aan speed denk mega zenuwachtig en gespannen. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Waar ik normaal altijd uitkijk naar weer een dagje/nachtje knallen op een feestje word ik nu zelfs een beetje angstig bij het idee. Ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt en ik heb het nog nooit eerder gehad. Van mezelf ben ik niet angstig/zenuwachtig aangelegd en ik vind het ook heel raar dat ik opeens dit gevoel heb.
Zijn er mensen die dit herkennen, bij speed of een andere drug?

Ik heb zelf het gevoel dat wanneer ik eenmaal op het feest sta met een pilsje in de hand en ik kan ontspannen dat alles wel mee zal vallen hoor. Ik ben alleen zo benieuwd hoe het nou kan dat ik me zo voel..

~Limbodans

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik herken het wel. De gedachte dat ik drugs van gebruiken maakt mij ook enigszins opgewonden, gespannen. Maar dat is omdat ik er zin in heb.

Heb je misschien een negatieve ervaring gehad? Of gebruik je erg veel? Of veel stress in je dagelijks leven en is dit feestje een ontsnapping? Of gewoon veel zin in?

DEEPScar807

sinds deze week word ik elke keer dat ik aan speed denk mega zenuwachtig en gespannen. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Waar ik normaal altijd uitkijk naar weer een dagje/nachtje knallen op een feestje word ik nu zelfs een beetje angstig bij het idee. Ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt en ik heb het nog nooit eerder gehad. Van mezelf ben ik niet angstig/zenuwachtig aangelegd en ik vind het ook heel raar dat ik opeens dit gevoel heb.
Klinkt best vervelend, bij speed herken ik dit niet maar heb dit wel nog gehad met xtc. Ik wist wel waar ik angstig voor was, namelijk voor de hallucinaties (dit was erg extreem de eerste).

Enkele vragen waardoor het misschien duidelijk voor je wordt:
Wat vind jezelf van je speedgebruik? Heb je dit in de hand? Zou het angst kunnen zijn om in een verslaving te geraken? Heeft iemand je aangesproken over je gebruik? Heb je regels over je gebruik (hoeveel keer, dosis,..) die je overschreden hebt? Welke negatieve gevolgen heb je al ervaren door speed? Wat is er nu anders in vergelijking met vorige keren? Is het met dezelfde vrienden ? Hoe staan zij tegenover speed? Hoe voel je je bij de gedachte om zonder speed naar een feest te gaan ?

TsaarvanDrugsland

Newbie
Tripreporter
Goedenavond allen!

Ik gebruik nu zo'n 2 jaar speed op feestjes en festivals. Een aantal keer per jaar dus. Vanaf de eerste keer dat ik het heb gebruikt ben ik al fan van de controle die je houdt en de bakken met energie (duh) die je er van krijgt, dit in tegenstelling van MDMA waar je vooral wazig van wordt en waar ik persoonlijk niet zo lekker op kan dansen en bewegen. Het is dus echt mijn nummer 1 festivaldrug.
Ik heb in de tijd dat ik het nu gebruik veel geleerd over het gebruik en ook over mezelf. Ik weet een goede dosering en bereid me meestal goed voor op het gebruik (goed eten, goed slapen, blijven eten tijdens de trip etc.).

Nu wil het geval dat ik komende zaterdag een feestje heb en er hier ook weer lekker wat pep mee naartoe gaat. DENK ik. Want: sinds deze week word ik elke keer dat ik aan speed denk mega zenuwachtig en gespannen. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Waar ik normaal altijd uitkijk naar weer een dagje/nachtje knallen op een feestje word ik nu zelfs een beetje angstig bij het idee. Ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt en ik heb het nog nooit eerder gehad. Van mezelf ben ik niet angstig/zenuwachtig aangelegd en ik vind het ook heel raar dat ik opeens dit gevoel heb.

Ik heb zelf het gevoel dat wanneer ik eenmaal op het feest sta met een pilsje in de hand en ik kan ontspannen dat alles wel mee zal vallen hoor. Ik ben alleen zo benieuwd hoe het nou kan dat ik me zo voel..

~Limbodans

Dat gevoel ik ken ik wel. Vooral als ik mijn dealer moet bellen en een plek afspreek om de transactie te voltooien (want vadertje staat heeft 't tenslotte verboden) Misschien heeft 't te maken dat je 't gaat gebruiken op een plek waar anderen zijn die er erop tegen zijn of die dat veroordelen? Voel je je wel op je gemak op dat soort feestjes als je gaat nakken? Of dat je een drug gaat gebruiken waarvan je hebt ervaren dat ie een behoorlijke aanslag op je lijf gaat plegen? Ik gebruik het liefst pep in een vertrouwde omgeving. Wellicht dat de setting waarin je gaat gebruiken een rol speelt?

Limbodans

Ik herken het wel. De gedachte dat ik drugs van gebruiken maakt mij ook enigszins opgewonden, gespannen. Maar dat is omdat ik er zin in heb.

Heb je misschien een negatieve ervaring gehad? Of gebruik je erg veel? Of veel stress in je dagelijks leven en is dit feestje een ontsnapping? Of gewoon veel zin in?
Precies. Dat opgewonden/gespannen gevoel omdat ik er zin in heb herken ik ook heel erg en dat gevoel vind ik ook wel chill. Dat je gewoon benieuwd bent wat de dag/nacht je gaat brengen zeg maar. Dit keer is het echter niet zozeer een fijne opwinding, maar meer een gevoel van stress.

Om antwoord te geven op je vragen: laatste keer redelijk hard gegaan en meer gebruikt dan ik wilde. Heel stom, maar ja zoiets hebben we allemaal wel een keer. Ik heb ook sowieso veel zin in het feest en ik besef me ook heel goed dat ik het echt niet hoef te doen en dat ik ook alleen lekker pils kan drinken (zeker aangezien het een feest overdag is, zou ik dit makkelijk volhouden). Alleen deze gedachte zorgt er niet echt voor dat ik me er rustiger onder voel.. het is heel raar en moeilijk uit te leggen ook haha.

Limbodans

Klinkt best vervelend, bij speed herken ik dit niet maar heb dit wel nog gehad met xtc. Ik wist wel waar ik angstig voor was, namelijk voor de hallucinaties (dit was erg extreem de eerste).

Enkele vragen waardoor het misschien duidelijk voor je wordt:
Wat vind jezelf van je speedgebruik? Heb je dit in de hand? Zou het angst kunnen zijn om in een verslaving te geraken? Heeft iemand je aangesproken over je gebruik? Heb je regels over je gebruik (hoeveel keer, dosis,..) die je overschreden hebt? Welke negatieve gevolgen heb je al ervaren door speed? Wat is er nu anders in vergelijking met vorige keren? Is het met dezelfde vrienden ? Hoe staan zij tegenover speed? Hoe voel je je bij de gedachte om zonder speed naar een feest te gaan ?
Ja, zo'n gevoel met XTC is hier heel herkenbaar hahaah. Dat moment dat die inslaat vind ik zelf echt vreselijk en ben ook altijd heel gespannen daarvoor.
Mijn speedgebruik is op dit moment goed onder controle denk ik. Eerder was ik er wat losser in, ook een aantal keer thuis gedaan. Maar, heb met mezelf afgesproken dat ik het echt plan. Dus puur voor een feestje een paar keer per jaar. Nu ik dit aan het typen ben schiet me wel iets te binnen wat er misschien iets mee te maken heeft. Omdat ik het dus echt wil plannen, zoals ik zei, dacht ik dat Koningsdag de volgende keer zou zijn (27 april). Dit feestje is er echter last minute tussengekomen omdat een vriend via iemand kaarten kon regelen. Ik denk dat dit misschien strookt met het idee dat ik pas de 27e april weer zou pakken en dat dit me een soort onrust geeft? Ik vind t maar vreemd allemaal :tearsofjoy:

Limbodans

Dat gevoel ik ken ik wel. Vooral als ik mijn dealer moet bellen en een plek afspreek om de transactie te voltooien (want vadertje staat heeft 't tenslotte verboden) Misschien heeft 't te maken dat je 't gaat gebruiken op een plek waar anderen zijn die er erop tegen zijn of die dat veroordelen? Voel je je wel op je gemak op dat soort feestjes als je gaat nakken? Of dat je een drug gaat gebruiken waarvan je hebt ervaren dat ie een behoorlijke aanslag op je lijf gaat plegen? Ik gebruik het liefst pep in een vertrouwde omgeving. Wellicht dat de setting waarin je gaat gebruiken een rol speelt?
Ik gebruik t eigenlijk altijd op feesten, dus ik voel me er wel op mijn gemak bij. Dus de setting van een feest is op zich wel een vertrouwde omgeving voor mij om het te doen, het was immers eerder ook nooit een probleem. Verder ga ik met het vaste feestgroepje van vrienden dus dit is ook niks raars of anders dan normaal.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Precies. Dat opgewonden/gespannen gevoel omdat ik er zin in heb herken ik ook heel erg en dat gevoel vind ik ook wel chill. Dat je gewoon benieuwd bent wat de dag/nacht je gaat brengen zeg maar. Dit keer is het echter niet zozeer een fijne opwinding, maar meer een gevoel van stress.

Om antwoord te geven op je vragen: laatste keer redelijk hard gegaan en meer gebruikt dan ik wilde. Heel stom, maar ja zoiets hebben we allemaal wel een keer. Ik heb ook sowieso veel zin in het feest en ik besef me ook heel goed dat ik het echt niet hoef te doen en dat ik ook alleen lekker pils kan drinken (zeker aangezien het een feest overdag is, zou ik dit makkelijk volhouden). Alleen deze gedachte zorgt er niet echt voor dat ik me er rustiger onder voel.. het is heel raar en moeilijk uit te leggen ook haha.
Ik snap je wel. Misschien kun je je dosis van te voren bepalen en niet meer meenemen. Dan kun je niet te hard gaan en altijd op het feest zelf nog besluiten om het niet te doen.

Dropje

Ik herken het wel een beetje wat je benoemd. Als je de oorzaak van je stress niet goed kan pinpointen is het wel lastig om te bepalen wat je ertegen kan doen. Misschien helpt het je om mijn ervaring te delen.

Mijn stress gevoel kwam soms voort uit dat nare gevoel van:"Waar de f ben ik mee bezig" vlak voor een feest. Dat komt een beetje door het hele traject; het verkrijgen, voorbereiden, smokkelen van het spul. Plus jarenlange indoctrinatie dat je "scum" bent als je een keer wat anders wil dan alcohol.

Wat bij mij hielp was aan mezelf bewijzen dat het niet zo erg is als wat de maatschappij je doet geloven. Dat doe ik door zorgvuldig en respectvol om te gaan met alle substanties.

Ik heb een weegschaaltje gekocht om het netjes af te wegen wat ik meeneem. Ook hoe laat ik welke dosis neem. Daarbij de afspraak met mezelf om niet te vaak te nemen binnen een bepaalde periode (1-2 maanden oid).

Als ik dan een stress momentje heb dan herinner ik mezelf dat ik verantwoord (voor zover dat geldt met drugs natuurlijk) bezig ben. Dan neemt de stress vanzelf af.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Dit is zeker herkenbaar voor mij, zowel bij nieuwe dingen (gister bij cocaïne bijvoorbeeld) als bij dingen die ik al heel vaak gedaan heb (wiet, truffels, ecstasy), omdat ik a) bang ben dat ik bad ga en b) al mijn ervaringen met die drugs anders zijn en niet altijd leuk geweest zijn. Pas als een drug voorspelbaar is heb ik die stress niet, maar anders wel. Het ding is wel dat ik altijd wel weet waar de stress/angst vandaan komt en het nooit zomaar is.

Mr.Pilska

Heel herkenbaar ik heb dit meestal heel erg, word soms zelfs koortsig kan niet eten veel veel schijten xD en dit soms 1 tot 2 dagen van tevoren zelfs zweten warm koud. Heel erg vervelend

Harmless

Belezen gebruiker
Ik heb het met MDMA ook heel sterk. Doe dat 2 tot 3x per jaar maar altijd kriebels in de buik vooraf. Komende zaterdag gaan we weer eens (voor het eerst sinds vorig jaar zomer) met vrienden lekker thuis maar als ik er aan denk kriebelt het al.. :)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Als een drug voorspelbaar wordt dan is het wel een stuk minder leuk voor mij.
Dat kan ik goed begrijpen! Dat is ook wel waarom mensen vaak of helemaal gek zijn op psychedelica of dat ze het helemaal niks vinden. Zelf vind ik veel psychedelica eens uitproberen wel leuk, maar daar blijft het ook wel bij. Ik ben over het algemeen niet echt per de opzoek naar inzichten opdoen bij het doen van drugs en als ik dat wel ben dan is dat misschien 1x in de zoveel maanden.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dat kan ik goed begrijpen! Dat is ook wel waarom mensen vaak of helemaal gek zijn op psychedelica of dat ze het helemaal niks vinden. Zelf vind ik veel psychedelica eens uitproberen wel leuk, maar daar blijft het ook wel bij. Ik ben over het algemeen niet echt per de opzoek naar inzichten opdoen bij het doen van drugs en als ik dat wel ben dan is dat misschien 1x in de zoveel maanden.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik doe het af toe, puur voor de visuals en de trip.

benzzzy

Badass junkie
Psychedelica doen is altijd heel erg angstig lol.

Ik kom al amper door een normale dag heen en daar sta je dan wetend dat vandaag zwaar gaat worden.
Dat er geen zekerheid is.
Dat 12 aan pure terror een mogelijkheid is.
Of de hemel?

Halve zegel erin.
Angst vergaat 15m later hmmm zal ik nog eens een quartje doen.
En 30m later is de zegel op.
Angst weg lsd ^.

Idk Y but it works.

DEEPScar807

Ja, zo'n gevoel met XTC is hier heel herkenbaar hahaah. Dat moment dat die inslaat vind ik zelf echt vreselijk en ben ook altijd heel gespannen daarvoor.
Kun je er dan nog van genieten? Na de eerste keer was ik zo gespannen/angstig, dat ik iedere keer een bad trip had van XTC.

Bovenaan