Onbekende XTC pill

Rubrix

Belezen gebruiker
Fijne avond allemaal.

Vandaag een nieuwe batch XTC gehaald bij een vrij gerespecteerde dealer in mijn vriendengroep. De dealer meldt dat er 250MG(!) in de pil zit. Na het ophalen van de XTC ook maar direct doorgegaan naar jellinek voor een test, maar daar kwam geen match uit (de pil is een roze Moncler). De 'kleur' of EZ-test gaf volgens jellinek wel aan dat er MDMA in de pil zit, maar ze kunnen dus niet garanderen of er mogelijk nog andere middelen inzitten. De pil is nu naar het lab gestuurd en ik moet een week wachten op de uitslag, maar ik was eigenlijk al van plan het zaterdag te consumeren. Nu twijfel ik.

Een aantal vrienden zeggen dat ik het voorzichtig kan proberen door met kwartjes te doseren en het te vergelijken met eerdere keren dat ik X heb genomen. Voelt dit goed, neem dan bij. Ook brengen ze het argument dat XTC vrijwel altijd zuiver is in nederland tegenwoordig en dat er nog maar weinig wordt versneden. Ook zijn eerdere ervaringen met deze dealer vrij positief geweest zonder problemen.

Maar wat denken jullie? Hebben jullie advies? Het lijkt mij namelijk wel erg leuk om wat te gebruiken dit weekend ondanks dat ik twijfel

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: XMR

Mazed

Experimenterende gebruiker
Mijn reactie is geen leuk antwoord, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Aangezien je de sterkte niet weet en de pil dus niet voorkomt is het onmogelijk om te zeggen hoeveel er in de pil zit en dit juist te doseren. Ik zou het risico niet willen lopen.

Ik zou je adviseren in de toekomst mdma kristallen te kopen. Deze kun je na het testen, afwegen en vervolgens in een capsule doen. Hierdoor kun je ook veel beter de dosis bepalen en loop je minder risico dat je teveel pakt.

Rubrix

Belezen gebruiker
Mijn reactie is geen leuk antwoord, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Aangezien je de sterkte niet weet en de pil dus niet voorkomt is het onmogelijk om te zeggen hoeveel er in de pil zit en dit juist te doseren. Ik zou het risico niet willen lopen.
Is doseren ook niet mogelijk als je rustig met kwartjes opbouwt? Dat lijkt mij namelijk vrij veilig. Kwartje erin, anderhalf uur wachten en dan weer een kwartje totdat je voelt dat je het naar je zin hebt.

Zelfs al zou de pil 250mg zijn (volgens jellinek is het meestal minder), dan is een kwartje voor iemand zoals ik (79kg) nog prima te hebben

XMR

Wijs gebruiker
Wat ik ga zeggen is niet in lijn met de essentie van dit forum, maar wel mijn ervaring. Ik heb vaak zat ongeteste pillen op en zoals jij aangeeft ben ik ook elke keer met een kwartje begonnen. In het kader van harm-reductiom is dit geen aanrader (want je hebt totaal geen benul van welke dosis je binnen krijgt), maar ik heb toch elke keer een goede avond gehad.

Je moet denk ik wel aardig pech hebben tegenwoordig om pillen te hebben met gevaarlijke vervuilingen.

Doe waar jij je goed bij voelt, als je wat wilt snoepen: doe dat. Heb je er toch een naar gevoel bij: vooral niet doen. Blijk je de foute keus gemaakt te hebben? Dan is het gelijk een les voor de toekomst.

Stratora

Bewuste gebruiker
Bij twijfel niet oversteken is een gezegde geloof ik...
Enerzijds heb je een bekende /vertrouwde dealer en anderzijds een pil die nog niet bekend is en waarvan je niet weet of deze zuiver is.
Tsja, dan blijft het een kwestie van afwachten of toch het experiment aangaan.
Kun je nog terug vallen op andere bekende pillen, dan zou ik voor die optie gaan .
Nieuwe pillen zijn voor mij de reden om wat bekende pillen in de spaarbak te houden, bewaar van ieder exemplaar die ik genuttigd heb er eentje voor het archief..

FerdFatoehaus

Badass junkie
Je kan beter mdma poeder en een weegschaal halen. Dan kan je precies afmeten hoe veel je neemt per capsule of vloeitje.

Het kan maar zo dat een groot gedeelte van de mdma in de ene helft zit. Dan neem je 2 kwartjes en merk je weinig, neem je de andere 1 of 2 en klapt het als het een gek in.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als het goed is hebben ze bij het testpunt al een druppeltest gedaan waarbij de vloeistof begon te bruisen en heel snel paars-zwart verkleurde. Je hebt dan een aanwijzing dat het waarschijnlijk niet om een heel andere pil gaat. Gelukkig zijn xtc-pillen in Nederland vrij zuiver, dus het komt slechts sporadisch voor dat er een andere stof in zit.

Een groter probleem is dat xtc-pillen te veel MDMA bevatten, waardoor je mogelijk te veel neemt. Als je echt niet kan wachten op de testuitslag, zorg er dan in ieder geval voor dat je heel voorzichtig doet met doseren. Een kwart pil als eerste hoeveelheid is dan een aardig idee. Stel de pil bevat inderdaad 250-300 milligram MDMA, dan zou een kwartje ongeveer neerkomen op 60-75 milligram MDMA. Dat is een prima dosering.

(Let erop dat de testuitslag wordt gegeven in mdma-base. Kort gezegd houdt dat in dat de MDMA in je pil eigenlijk ongeveer 20% zwaarder is. 60 milligram MDMA in xtc-pillen komt dus overeen met ruim 70 milligram MDMA-kristallen).

Wat er dan nog kan gebeuren is dat je pil minder MDMA bevat dan verwacht, en dat je er weinig van voelt. Als je twee uur hebt gewacht en het kwartje doet nog niks, dan kun je proberen nog een kwartje te nemen. Val in ieder geval niet in de valkuil van 'ik voel nog niks, dus ik neem een dubbele dosis erbij'. Want dat is hoe ongelukken gebeuren.

Natuurlijk is deze methode minder veilig en kun je beter geteste mdma-kristallen zelf afwegen. Maar op deze manier kan je met de beschikbare middelen nog een beetje een educated guess maken.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
(Let erop dat de testuitslag wordt gegeven in mdma-base. Kort gezegd houdt dat in dat de MDMA in je pil eigenlijk ongeveer 20% zwaarder is. 60 milligram MDMA in xtc-pillen komt dus overeen met ruim 70 milligram MDMA-kristallen).
Zie de onderstaande uitleg uit een ander topic waarom dit zo is:

Let op dat de testuitslag van pillen wordt gegeven in milligram MDMA-base (alleen het basismolecuul van MDMA).

Maar de doseeradviezen worden weergegeven in MDMA-HCl (de kristalvorm die je kunt afwegen op een weegschaal).

Als er bij de testuitslag wordt gezegd dat er 100 milligram MDMA in de xtc-pil zit, dan zou die MDMA eigenlijk 119 milligram wegen als je het uit de pil zou halen en op de weegschaal leggen.
Sorry, ik weet dat het een beetje verwarrend is. Maar bij het testen van xtc-pillen moet je dus nog de testuitslag x 1,19 doen.
(want de mdma-base kan maximaal 84% van het gewicht van de kristallen beslaan. En 1 / 0,84 = 1,19 )

Om het wat makkelijker te maken kan ik ook de maximale hoeveelheid per avond voor je terugrekenen.
140 x 0,84 = 118 milligram MDMA-base.

En met jouw lage gewicht kan je maar beter wat extra voorzichtig zijn. Dus om het makkelijker te maken is mijn advies: neem niet meer dan 100 milligram MDMA(-base) aan geteste xtc-pillen.

kipzonderkopzoektkop

Experimenterende gebruiker
Vandaag een nieuwe batch XTC gehaald bij een vrij gerespecteerde dealer in mijn vriendengroep. De dealer meldt dat er 250MG(!) in de pil zit. Na het ophalen van de XTC ook maar direct doorgegaan naar jellinek voor een test, maar daar kwam geen match uit (de pil is een roze Moncler). De 'kleur' of EZ-test gaf volgens jellinek wel aan dat er MDMA in de pil zit, maar ze kunnen dus niet garanderen of er mogelijk nog andere middelen inzitten. De pil is nu naar het lab gestuurd en ik moet een week wachten op de uitslag, maar ik was eigenlijk al van plan het zaterdag te consumeren. Nu twijfel ik.

Een aantal vrienden zeggen dat ik het voorzichtig kan proberen door met kwartjes te doseren en het te vergelijken met eerdere keren dat ik X heb genomen. Voelt dit goed, neem dan bij. Ook brengen ze het argument dat XTC vrijwel altijd zuiver is in nederland tegenwoordig en dat er nog maar weinig wordt versneden. Ook zijn eerdere ervaringen met deze dealer vrij positief geweest zonder problemen.

Maar wat denken jullie? Hebben jullie advies? Het lijkt mij namelijk wel erg leuk om wat te gebruiken dit weekend ondanks dat ik twijfel

Welkom op het forum!

Wat mij betreft is het erg simpel: pil niet gebruiken, je vrienden negeren, het feestje sober doen, en wachten met het gebruik van de pil tot het getest is.

Op het moment dat je het verstandige besluit neemt om een test te doen, krijg je een eerste uitslag. Dat een Marquis/EZ-Test aangeeft dat er MDMA in zit is een goede start. Echter kan een Marquis/EZ-test ook een vals gevoel van veiligheid geven, omdat het aan kan slaan op meerdere middelen dan alleen maar MDMA, en toch paars/zwart worden. Dit is bijvoorbeeld het geval bij MDA, en vertrouw mij, je wil absoluut niet MDA en MDMA met elkaar vervagen.

De lab test zal je een exacte uitslag geven, maar ook aangeven hoe andere samples van deze pil getest zijn. Stel je hebt een zuivere pil, dan kijken ze ook naar andere samples, en kom je te weten of je pillen onbetrouwbaar zijn (soms heb je batches waar dezelfde pil 50mg of 150mg kan bevatten, grote spreiding), of soms dat de pillen te veel bevatten (>300mg is gewoon idioot). Daarnaast hoor je het ook als je pillen vervuild zijn.

Jarenlang heb ik zelf pillen gekocht, en altijd getest. Deze pillen waren betrouwbaar, altijd met weinig spreiding, en niet versneden/vervuild. Dat waren goede tijden. Op een bepaald moment heb ik m'n vaste contact verloren, en ben ik gaan zoeken, iemand via-via gevonden waar wij altijd goede ervaring mee hadden gehad. Na het testen van een van deze pillen kreeg ik terug van de Marquis test dat het MDMA was. Ik neem het uit principe altijd naar het testcentrum, en het lab heeft mij na een week geïnformeerd dat de pil vervuild was en ook andere middelen bevatte, zodanig zo dat als ik een pil had genomen, ik zeer waarschijnlijk in het ziekenhuis zou zijn beland of zou zijn overleden. Hier is destijds ook een red alert voor uit gegaan.

Als je niet test, en toch neemt, speel je dus roulette met je leven. Het klopt dat er in Nederland weinig pillen zijn die vervuild zijn, maar weinig staat niet gelijk aan geen, kijk maar naar mijn situatie. Je wil dat risico niet nemen, en om dosering en veiligheidsredenen altijd weten wat je in je lichaam stopt.

Vergeef mij de lange en ietwat dramatische reactie, maar je speelt met je leven, en daar ben je te veel voor waard. Lekker wachten op te uitslag, even niks nemen, en als het veilig is, veel plezier bij een ander evenement of op een ander moment!

Rosie

Bewuste gebruiker
Ik ben pro mdma kristallen afwegen en in een capsule doen. Duurt wel wat langer voor het werkt. Bij mij zo'n 1 tot 1,5 uur! Met xtc 15 tot 30 minuten.
Bij mijn man binnen het uur.

Ongeteste pillen vind ik vervelend doseren. Want doseren gaat gewoon niet.
Zo heb ik een keer pillen gehad van 40 mg! (Dealer beweerde 140 mg) Na een hele zou ik nog niet eens daarop gaan. Ik gebruik ze nu maar als bijpakker.

Voor mij is de start dosis belangrijk. Ik moet gelijk goed gaan. Niks rustig opvouwen, zoals likjes M ofzo. Gelijk ff goed. Dus ik start met 100 mg.
Doe ik lager dan 90, is het kut. 130mg is teveel (ook al geprobeerd. Zeker ook paar keer super lekker op gegaan. Maar laatste keer was het echt teveel. Dus weer minder gaan doseren)

Dus een ongeteste pil zal ik nooit nemen, niet als start. Hoogstens als bijpakker.

Als je de mogelijkheid hebt om getest te nemen, zou ik dat doen.

Na dit hele verhaal besef ik mij dat het vandaag zaterdag is 😂
Veel plezier! Haha
Benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan

Rubrix

Belezen gebruiker
Nou een update!
Zo koppig en eigenwijs als ik ben heb ik toch het risico genomen en gisteren 3 kwartjes genomen. Onder andere door verhalen van vrienden die goede ervaringen hadden met de pillen in kwestie. Ook ben ik niet een lichtgewicht (80kg) dus ik verwachte niet dat het heel snel heel heftig zou worden. Zie dit als een kort tripreportje!

Was de hele dag op Gearbox Supercharged Festival en na een goede, zoute, maaltijd om ongeveer 17:00 het eerste kwartje genomen. Toen lekker gaan dansen en na een halfuurtje voelde ik me iets losser worden, maar ik merkte er niet super veel van. Na een peuk gerookt te hebben kwam het gevoel iets meer op, maar nog steeds niet mega.
Toen om 18:20 nog een kwartje bijgenomen. Ik had het gevoel dat de pil zeker niet 250mg was, anders was ik wel harder gegaan op dat eerste kwartje. Het 2e kwartje duurde vrij lang om in te kicken. Pas rond 19:30 merkte ik dat het echte MDMA gevoel op begon te komen. Het perfecte moment want mijn favoriete artiest draaide! Heerlijk genoten van de gezelligheid en mensen om mij heen en natuurlijk de snoeiharde beats die door mijn lijf dreunde. Het festival zou nog wel even duren en ik had nog zeker geen zin om in te kakken dus rond 21:00 het laatste kwartje bijgenomen.
Deze kwam wel snel binnen. Ik stond op dat moment bij het uptempo podium waar ik ook echt hard piekte. Mijn telefoon leek heel klein en 'diep' en de muren leken een beetje te bewegen. Niet zoals op truffels, maar veel subtieler. Gelukkig waren ook bij het uptempo podium genoeg gezellige mensen waar ik heerlijk mee kon praten en dansen. Het ging nooit te hard, ik had altijd het gevoel de ervaring onder controle te hebben en logisch te kunnen nadenken.
De rest van de avond lekker gedanst en super veel gepraat. Dat vond ik misschien nog wel het leukste, want normaal ben ik best afgesloten maar op MDMA kan ik echt met iedereen praten en lachen. Na een gezellige treinrit naar huis lekker kunnen slapen. Nog even afwachten wat de daadwerkelijke testuitslag gaat zijn, maar ik verwacht niet veel spannends (denk dat er ongeveer 200mg aan MDMA inzat en verder niet veel gekkigheid).

Conclussie: Ik denk dat ik het voor deze keer oke heb aangepakt. Voorzichtig doseren was echt het belangrijkste. Voor de volgende keren ga ik inderdaad liever MDMA kristallen halen of eerder naar de teststraat voor een daadwerkelijk uitslag voordat ik ga gebruiken. Dat maakt het toch iets relaxter. Al met al een risico genomen, maar echt een top avond gehad gisteren dus dat is mooi!

Laatst bewerkt:

Rosie

Bewuste gebruiker
Fijn dat je genoten hebt.
Ik zou zo enorm kut gaan, haha.
Maar met een kwartje van 250mg is ook kut voor mij. Veels te laag 😋

Rubrix

Belezen gebruiker
Nou nog ff een korte update,
Vandaag de testservice uitslagenlijn maar eens gebeld en er zat 116mg werkzame stof in de pil. Verder niks geks, gewoon MDMA. Dat idee had ik ook al.

Maar dit is inderdaad wel het bewijs dat dealers echt flink uit hun nek kunnen praten. Je zit er wel heel erg ver vanaf als je beweerd dat er 250mg inzit:sweatsmile:

Bovenaan