• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Omgekeerde Tripreport een maandje nix

stinger72

Newbie
Man 47 jaar 89 kg

Afgelopen jaren "verstandig" XTC en GHB gebruikt gemiddeld 4x per jaar , helaas door het gebruik van medicijnen srri werd xtc sterk afgeraden en ghb dan ook maar niet.
Drinken deed ik volop, ik heb een horeca bedrijf dus tja... dan zwem je bijna in de alcohol, ik had altijd wel een stelregel 2 alcohol vrije dagen per week, ik wilde absoluut niet afhankelijk worden van alcohol , maar zijn die twee dagen genoeg als je voor de rest stevig drinkt ( 2 tot 8 biertjes per dag), ik drink geen sterke drank, alleen pils, speciaal bier en af en toe een wijntje.

na een opmerking van mijn vrouw, kan je ietsje minder drinken besloten mee te doen aan dry january.
deze maand kwam me goed uit omdat ik geen feesten oid in het vooruitzicht had. ik vond het heel spannend want het voelde wel als een moment van waarheid ( kan ik echt zonder of niet)

Dus met goede moed aan begonnen en ..... volgehouden zonder lichamelijke of geestelijke klachten

het is me 100% meegevallen , ik ben zelfs meegegaan naar feesten en een concert en daarbij gebobt en als je er op instelt is het goed te doen, echter met alcohol is het leuker en gezelliger. Ik heb het niet zwaar gehad maar wel regelmatig zin in alcohol bij de momentjes, savonds op de bank, uit eten , tijdens feestje/uitgaan.
En wat te drinken...... ik drink s avonds meer koffie omdat ik frisdrank zo beu ben, en das op een feestje nog wel een dingetje omdat je gewend bent regelmatig te drinken, anders sta je daar met lege handen

op internet stond een hele lijst met voordelen, echter heb ik er weinig van gemerkt, ik was flink aangekomen en heb altijd gedacht dat alcohol daar aan bij droeg
maar weinig. Ik ben niks afgevallen, ik had soms eet buien die ik anders niet heb, ik zocht naar iets om mezelf te belonen.
Ik zou beter slapen ....... volgens mijn smartwatch slaap ik minder diep , wel is mijn rusthartslag beter als ik niet drink.
ik pak meer de auto in plaats van de fiets omdat ik niet drink

wat heeft het me wel gebracht
nu kan ik zeggen dat ik niet lichamelijk afhankelijk ben van alcohol
ik ben wat productiever en energieker/helderder, maar dat was al na een paar dagen
zelfkennis, ik geniet erg van stilte met een biertje erbij, echter ik doe het zonder biertje ook.
en ik snurk minder/niet , als ik veel drink snurk ik

conclusie : ik ga zaterdag weer lekker een biertje pakken. Met alcohol is het toch wat gezelliger, lekkerder, jezelf belonen
maar als ik een tijdje extra scherp moet zijn (examen of zo) dan laat ik het gerust een tijdje staan .

Cerberus

Wijs gebruiker
Wat toevallig, ik heb er net 31 dagen opzitten waarbij ik het exact zelfde deed. Drugsvrije maand heb ik het genoemd. Voorts heb ik exact dezelfde conclusie als jij: ik merk niets. Was niet actiever enzo. Ik hoopte dat ik meer "natuurlijke energie" ging krijgen om achterstallige huishoudelijke karweien op te knappen maar helaas :grin:
Wel is het eens leuk bevestigd te hebben dat ik nergens aan verslaafd ben, en dat ik doorzettingsvermogen heb. Proficiat gezien je het ook hebt!
Het meeste heb ik koffie met koekjes op het werkt gemist. En het was irritant om veel in de supermarkt te moeten nagaan dat ik geen producten met toegevoegde suikers koop (is praktisch onmogelijk gebleken). Alcohol heb ik totaal geen last van gehad te laten, heb hetzelfde zoals jij: het is gewoon minder leuk, maar het werkt. Nadorst enzo was wel aangenaam een maand niet te hebben.
Dus hey, goed gedaan, en leuk idee om er een omgekeerd trip report van te maken :)

Interessant om te lezen! Goed ook dat je naar die feesten en dat concert bent gegaan zonder te drinken. veel mensen doen tijdens zo'n nuchtere maand compleet andere dingen dan ze zouden doen wanneer ze wel drinken. dan weet je uiteindelijk nog niks natuurlijk! het zijn van de bob is hierbij ook een goede stok achter de deur. De zin in een drankje tijdens bepaalde momenten is vanzelfsprekend. Je hersenen, slim als ze zijn:smirk:, hebben de link tussen de twee allang gelegd. net als een roker die zin heeft in een peuk bij een bakkie koffie.

Bovenaan