nu ik!

bibi

Newbie
Ik heb echt een hekel aan mensen die verslaafd zijn!Ze zijn alleen maar een last in deze maatschappij. T is gewoon zielig om weg te rennen van de werkelijkheid!
De rede dat ik een hekel aan verslaafde heb(met voorkeur coke verslaafde) is dat mijn ex dr 1tje is...
liegen als de beste, geld opmaken en ons in de schulden werken, apparatuur uit t huis verkopen, en ga zo maar door!
Ik was 4 maanden zwanger van ons 2e kindje toen ik bij m weg ging, voor mij was t klaar, ik heb hem 3 jaar geprobeerd er af te helpen!Ik heb m een keuze laten maken...of je coke, of je gezin...Natuurlijk zei hij dat hij voor zn gezin koos...maar even later kwam hij tog weer knetter thuis :( ..Pas toen ik bij m weg was gegaan, ging hij naar n kliniek waar hij na 2 maanden weer uit was gekomen omdat ie d8 dat ie clean was...niet dus!

maar om bij heb weg te gaan was echt de beste keuze, voor mij en de 2 meiden, we hebben nu ons eigen stekke (zit helaas wel zwaar aan de schulden door hem),en hij is verleden tijd...wat ik echter niet kan uitstaan is dat ie overal geholpen wordt, en hij heeft t nu beter als mij...financieel dan, en betaald geen ene kutcent voor de meiden terwijl hij ze wel wilt zien...

nogmaals...we zijn nu echt super gelukkig, en de meiden hebben nu de kans om een normale opvoeding te krijgen, t was wel moeilijk om alles in je uppie opnieuw te starten hoor, maar t was t zeker waard!

En voor hem...ik hoop dat ie snel een overdosis neemt! :angry:

dit moest ik ff kwijt...dus voor al die verslaafde losers:GA NAAR N KLINIEK, BLIJF DAAR EN BEDENK WAT JE KWIJT KAN RAKEN!

Inga

Experimenterende gebruiker
@ bibi,

Ik wens je heel veel sterkte. En hij wil niet betalen voor z'n dochters ??? Wel dan krijgt hij ze niet te zien.

En ik denk dat je met zijn verleden echt wel een been hebt om op te staan als je het voor laat komen op de rechtbank.

Groetjes

PS : ik ben geen verslaafde loser, noem het eerder een recreatieve gebruikster. En ontken zeker niet dat ik er wel af en toe naar snak om eens te ontsnappen uit die dagelijkse beslommeringen. Maar zal nooit zoals jou ex mijn verantwoordelijkheden uit de weg gaan. Ik heb zelf ook 2 kinderen, ik ben gescheiden maar heb een een relatie met een schitterende man. En als de kinderen bij ons zijn, zijn we er ook echt voor hen. Zijn ze bij hun vader, dan gaan we af en toe uit de bol. Maar om nu iedere coke gebruiker af te spiegelen als verslaafde losers... vind ik toch wel heel voorbarig. Maar je bent kwaad en gefrustreerd en snap het wel hoor.

melissa

Wijs gebruiker
das weer de andere kant van t verhaal,heel spijtig idd.....
maargoed dit is weer t zoveelste voorbeeld van een partner die t onderspit delft niet aan een nieuwe liefde maar door sos....
hoe veraden en hopeloos moet je je dan wel niet voelen.....
ik kan t me niet eens voorstellen :(
maar ik denk dat de man in kwestie sowieso een loser opzich was....
als ik diegene zou verliezen van wie ik oprecht hield was mijn keus makkelijk gemaakt........
dat heb ik immers al eens gedaan........
in mijn ogen is daar dus gek genoeg geen excuus voor.....
maar ja wat weet ik ervan :confused:

candy

Bewuste gebruiker
Ik kan je heel goed begrijpen en wens je ook veel sterkte toe!! de beslissing die jij genomen heb is de juiste en was zeker niet de gemakkelijkste. maar ik kan je alleen dit meegeven, laat je haat niet omslaan op iedereen die drugs gebruik,er zijn ook druggebruikers die er op een verstandige manier mee omgaan en zeker en vast niet vrouw en kinderen na hun gebruik plaatsen.en wat betreft je kinderen,ik ben wel van belgie,hier bij ons ga je dus werkelijk voor 1 zaak de bak in en dat is het niet betalen van alimentatie geld voor je kinderen!!de kinderen niet laten zien raad ik je af want dat komt niet goed over op een rechtbank.men denk daar uitsluitend aan het welzijn van de kinderen en niet aan de ouders drugsverlaafd geweest of niet zij vinden dat een kind recht heeft op beiden ouders.pak het dus slimmer aan als hij!! je zegd zelf dat hij nu al meer hulp krijg als jij en de kinderen. doe het wettelijk en dan win jij altijd!!

cadou

Belezen gebruiker
Sorry hoor, volgens mij wil jij je gewoon afreageren. Groot gelijk hoor, het zal je maar overkomen.... maar wat ik niet snap is.... jij was toch niet ook cokeverslaafd? Dan zul je toch ergens een helder moment moeten hebben gehad, waarin het misschien in je opkomt om niet een 2de kind te nemen als je zo'n onstabiele situatie om je heen hebt? Enfin, nu baal je er dus van dat je kinderen een vader hebben die ze wel wil zien maar niet voor ze wil betalen. Tja, daar had je dan misschien bij stil moeten staan toen je zwanger werd van een cokeverslaafde. En kraak niet alle verslaafden af a.u.b. die mensen hebben het al moeilijk genoeg met zichzelf, ook al heb je gelijk. Ik bedoel, kijk naar jezelf: jij was verslaafd aan je vriend(relaties zijn ook verslavingen!!)wat heeft er allemaal niet moeten gebeuren voordat je daar vanaf was?
Toch veel sterkte (en trek je niet teveel aan van mijn gemopper, ik kan gewoon niet tegen dat gebaggitaliseer)

davie

Wijs gebruiker
Niet iedere verslaafde is zoals je ex.

Dat het misloopt in je relatie is rot voor je en zeker op wat voor een manier, maar om dan maar gelijk te roepen dat je echt een hekel hebt aan mensen die verslaafd zijn en dat ze alleen maar een last vormen in deze maatschappij is niet goed. Ook verslaafde blijven mensen.

Volgens mij zijn alle mensen in Ridderkerk erg gefrustreerd. Of is het maar één iemand. :confused:

melissa

Wijs gebruiker
cadou zei:
Sorry hoor, volgens mij wil jij je gewoon afreageren. Groot gelijk hoor, het zal je maar overkomen.... maar wat ik niet snap is.... jij was toch niet ook cokeverslaafd? Dan zul je toch ergens een helder moment moeten hebben gehad, waarin het misschien in je opkomt om niet een 2de kind te nemen als je zo'n onstabiele situatie om je heen hebt? Enfin, nu baal je er dus van dat je kinderen een vader hebben die ze wel wil zien maar niet voor ze wil betalen. Tja, daar had je dan misschien bij stil moeten staan toen je zwanger werd van een cokeverslaafde. En kraak niet alle verslaafden af a.u.b. die mensen hebben het al moeilijk genoeg met zichzelf, ook al heb je gelijk. Ik bedoel, kijk naar jezelf: jij was verslaafd aan je vriend(relaties zijn ook verslavingen!!)wat heeft er allemaal niet moeten gebeuren voordat je daar vanaf was?
Toch veel sterkte (en trek je niet teveel aan van mijn gemopper, ik kan gewoon niet tegen dat gebaggitaliseer)

oei oei hard maar wel een groote kern van waarheid idd........

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
cadou zei:

Amen! :wink:

wwaazzaapp

Bewuste gebruiker
ja, maar dit bewijst maar weer eens wat voor een troep het is, ik hoop dat de beginnende gebruikers zich wel 2 keer bedenken

fc

Experimenterende gebruiker
yellowmoon zei:
eigenlijk de probleem is niet coke, maar geld
Das zever ik heb geld genoeg om iedere dag makkelijk 2 a3 gr te kopen en deed dat 5 maanden lang en coke maakt je kapot blijf van de troep af , je wordt depressief, vermagert , wordt opvliegend zonder te zwijgen van al de neusproblemen die ik had , ik ben er nu 1.5 maand vanaf en voel me 100 keer beter COKE IS TROEP, en ik neem het nooit meer en tis geen kwestie van geld , maar ik wil mijn kameraden niet verliezen, mijn vrouw niet, en vooral mijn dagelijkse verplichtingen, die verzaak je door coke gebruik

coke is bullshitt

Lana

Wijs gebruiker
Hoe vaak we hier wel niet doodgegooid worden met zulke negativiteit.
Net of wij d´r wat aan kunnen doen. Je verhaal kwijt willen is 1, maar meteen op een hoop mensen nageven is 2.
Ik vind het niet leuk voor je. Maar om nou te zeggen dat die gast een overdosis moet nemen en dat alle verslaafden losers zijn..

Een borderliner wordt gezien als een patient. Maar een verslaafde is meteen uitschot dat zich maar beter voor de trein kan gooien.
Dat vind ik altijd zo krom.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
fc zei:
yellowmoon zei:
eigenlijk de probleem is niet coke, maar geld
Das zever ik heb geld genoeg om iedere dag makkelijk 2 a3 gr te kopen en deed dat 5 maanden lang en coke maakt je kapot blijf van de troep af , je wordt depressief, vermagert , wordt opvliegend zonder te zwijgen van al de neusproblemen die ik had , ik ben er nu 1.5 maand vanaf en voel me 100 keer beter COKE IS TROEP, en ik neem het nooit meer en tis geen kwestie van geld , maar ik wil mijn kameraden niet verliezen, mijn vrouw niet, en vooral mijn dagelijkse verplichtingen, die verzaak je door coke gebruik

coke is bullshitt

Dat doe je toch allemaal zelf,wie gaat er nou elke dag 2 a 3 gram halen?
Dat is niet eens smakelijk maar gewoon smerig..junkie style
Nogal logisch dat je dan neusproblemen krijgt en vermagerd..

Mensen moeten gewoon niet overdrijven..

frapannn

Bewuste gebruiker
Coke is een verslavende drug, even goed kon jij er verslaafd aan zijn...
Dan zou je toch anders denken.

bibi

Newbie
frapannn zei:
Coke is een verslavende drug, even goed kon jij er verslaafd aan zijn...
Dan zou je toch anders denken.

misschien wel, misschien niet...we zullen t nooit weten, omdat ik er dus heel erg tegen ben...
al zou ik een hele moeilijke tijd in mn leven krijgen, ik zou er nooit aan gaan, ik weet wat t met je doet....
de werkelijkheid...dat is t enigste waar k me goed in voelt!

@frapannn 30 Okt 2006 17:23

Het lijkt me nooit goed indien personen zich bezig houden met activiteiten welke zijn of haar budget ruimschoots te boven gaan. Ook wat betreft cocaineconsumptie is het min of meer essentieel dat je je snuifjes kan betalen. Kan je dat niet dan word het vroeg of laat inderdaad een probleem. Wel denk ik dat dit niet alleen opgaat wat betreft cocainegebruik.

Iemand wie zichzelf nauwelijks een Opel Astra kan permitteren kan beter geen Porsche gaan rijden, en iemand wie het zich maar net kan veroorloven om met de caravan een weekje naar Spanje te gaan,kan ook beter geen suite in een Four Seasons gaan boeken.

Is het dan de schuld van de coke? Nee, ik denk van niet. Ik vind het ook heerlijk om 200 km/u te rijden in de 911 en kan ook de roomservice in het Four Seasons wel waarderen.
Stel dat ik het me niet kon veroorloven, of dat ik met 200 km/u tegen de vangrail aanknal, dan lijkt het me onredelijk om dan meteen met het vingertje naar Porsche of Four Seasons te wijzen.
Ik heb immers zelf de keuze om het wel of niet te doen.

Het meest belangrijke blijft dus, althans naar mijn mening, het verantwoordelijkheidsbesef cq gevoel en discipline van de persoon zelf.
:wave:

zommes

Badass junkie
Daar heb je inderdaad een punt. Het is sowieso altijd de gebruiker die het zichzelf aan doet. Een drugs op zich kan niet zoveel uitvoeren, iemand moet de keuze maken om het te gebruiken.

TeQ

Bewuste gebruiker
bibi zei:

Dus je hebt totaal geen hobbies, recreatieve momenten in je maatschappelijke leven? Daarmee 'ontsnap' je toch ook wel eens aan de werkelijkheid.

Vind het zo'n kortzichtig idee dat mensen die wel eens drugs zouden gebruiken uit de werkelijkheid zouden willen vluchten. Wat een fucking onzin.

Net zoals een bioscoopfilm, een goed boek, potje voetbal enz je ff wat rust en geestelijke ontspanning brengen kan recreatief gebruik dat ook doen.

Natuurlijk heb je altijd mensen die het voor de andere verneuken (de mensen die bellen in de bioscoopzaal, het boek kapot maken in de winkel, een ander kapot schoppen met voetbal, en de mensen die te ver gaan met drugs).

^_^

Bewuste gebruiker
Bepaalde drugs kunnen best wel een toevoeging zijn aan je leven indien ze je leven niet gaan overheersen, dus veroordeel niet al het drugsgebruik.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
TeQ zei:
bibi zei:

Dus je hebt totaal geen hobbies, recreatieve momenten in je maatschappelijke leven? Daarmee 'ontsnap' je toch ook wel eens aan de werkelijkheid.

Vind het zo'n kortzichtig idee dat mensen die wel eens drugs zouden gebruiken uit de werkelijkheid zouden willen vluchten. Wat een fucking onzin.

Net zoals een bioscoopfilm, een goed boek, potje voetbal enz je ff wat rust en geestelijke ontspanning brengen kan recreatief gebruik dat ook doen.

Natuurlijk heb je altijd mensen die het voor de andere verneuken (de mensen die bellen in de bioscoopzaal, het boek kapot maken in de winkel, een ander kapot schoppen met voetbal, en de mensen die te ver gaan met drugs).

Zou het niet beter kunnen zeggen idd zo is het..

Bovenaan