No Speed for me anymore

TLK#1

Newbie
Hoi mensjes,

Ik nam enkel speed in het weekend en wou dat ook zo houden. Nu ik al een paar weken ook tijdens de werkweek neem, heb ik besloten om te stoppen. Nu zit ik dus op m'n werk aan de pc in slaap te dommelen :(

Ik nam de speed niet om te trippen op m'n werk, maar enkel en alleen voor wat meer energie te hebben, daar ik in een zware depressie zit.
In het weekend nam ik wel om te kunnen vergeten.

Ik heb nu ook totaal geen zin in een lijntje, maar ik hunker wel naar wat energie... Iemand een beetje raad of iemand ervaringen delen?!

ps : slapen doe ik meer dan genoeg, ik zou de klok rond slapen, moest ik mogen, maar helaas moet een mens ook gaan werken

Jelle Snel

Belezen gebruiker
ten eerste succes dan he!
ten tweede, dan kom je volgens mij toch terecht bij de pillen...herbal enz of je kunt nog ephedra pillen proberen. De werking daarvan is wel stukken minder dan bij speed natuurlijk

zommes

Badass junkie
niet teveel slapen per nacht, 8 uur is voldoende, te veel slaap is ook weer niet goed voor je.

Verder gewoon doorbijten en overdadige hoeveelheid vitamines bijslikken, B12 vooral.

TLK#1

Newbie
Nu voorlopig wil ik geen speed meer gebruiken, ik moet terug helemaal op m'n positieven zijn en me veel beter voelen. En ik denk inderdaad dat zo'n kruiden-achtige-pillen wel eens kunnen helpen. Moet morgen ook voor eerste keer naar psycholoog, eens horen wat zij me te vertellen heeft...

Eigenlijk kijk ik uit naar de tijd dat weer alles goed met me gaat en dat ik af en toe eens een lekker lijntje kan nemen gewoon om te feesten, niet om te vergeten of om wakker te blijven, maar gewoon voor eens een extra boost te hebben een paar keer per jaar, net zoals toen ik het voor het eerst deed.

zommes

Badass junkie
Een verslaving rolt er inderdaad sneller in dan je doorhebt, vooral als je niet zo tevreden bent.

TLK#1

Newbie
*

Ja, nu ben ik nog niet op het punt dat ik speed nodig heb om te kunnen functioneren. Ik weet dat die depressie eerst weg moet omdat ik anders mss wel eens verslaafd kan raken...

Jelle Snel

Belezen gebruiker
goed bezig gast! Maar weet wel dat als je die kruidenpillen neemt dat je absoluut geen heftig effect moet verwachten want dan raak je alleen maar teleurgesteld...

TLK#1

Newbie
eergisteren hebben mijn beste kameraad en ik wat ons nog reste van speed uit het raam gekieperd... en tot nu toe heb k nog geen zin gehad, al aangeboden gekregen maar geweigerd omdat ik weet dat het het beste voor me is.

Wat de kruidenpillen betrefd, ken ik het effect ervan. Tijdens de examenperiodes vroeger (voor de speedtijd) nam ik zulke pillen om iets geconcentreerder te zijn.

Ook heb k besloten om de eerste weken niet meer op stap te gaan. Terug leren genieten van de chill-weekendjes. Gelukkig is m'n beste maatje solidair met me en stopt hij ook.

xxxx

ps : ik ben een meisje :P :grin:

5-HT

Newbie
Goed bezig man, altijd blijven denken: het is nooit te laat om te stoppen.

Dus ook al voel je je weer down en kut, gewoon eraan denken wat voor nare dingen speed met je lichaam doet als je het misbruikt. Dit helpt echt. Zolang je de nadelen voor blijft houden, vind je de voordelen vanzelf niet meer belangrijk. En als je weer in een goed ritme wilt komen, moet je 4 weken lang 7 dagen per week je wekker zetten op exact dezelfde tijd. En ook elke dag rond de zelfde tijd naar bed gaan. Dan kom je heel snel weer in je dagelijkse ritme, en voel je je niet meer moe.

Ik zelf merk dat ik weer in me ritme zit als ik ff voor de wekker wakker wordt. Maarja dat kan bij iedereen anders zijn.

Succes ermee man!

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
Ik werd altijd depri door de speed, en superblij als de tentamens waren afgelopen dan kon ik kappen met die shit. gwoon coffie drinken als je moe bent, niet teveel slapen, goed eten, en WEL uitgaan, want dan kan je bier zuipen, en je wordt veel lammer omdat je niet aan de speed zit, wat wil je nog meer .

Jelle Snel

Belezen gebruiker
stappen kan ik je niet aanraden...lijkt misschien zo maar tussen nuchter en totaal bezopen heb je ook nog een fase...temptation island :P
kan je nu al garanderen dat t waarschijnlijk toch te verleidelijk wordt, hoeft natuurlijk niet! :wink:
succes meisje :)

Dags

Bewuste gebruiker
zommes zei:
niet teveel slapen per nacht, 8 uur is voldoende, te veel slaap is ook weer niet goed voor je.

Verder gewoon doorbijten en overdadige hoeveelheid vitamines bijslikken, B12 vooral.

Van teveel Vitame B kan je depressief worden, denk dat dat in dit geval nit echt een goed idee is.

Ephdra's zijn denk wel chill, maar misschien is het beter om idd ff geen vervanging te zoeken maar juist kijken of je een beetje energie van jezelf kan krijgen, dus gewoon goed eten en zoals Zommes al zei gewoon 8 uur slapen en een duidelijk slaapritme aanhouden(als je dat niet al heb).

Voor de rest veel succes en sterkte.

Bovenaan