Nieuwgierig

RoosjeW

Newbie
Hoi iedereen, zit met een vrij algemene vraag.
Ik ben me al een tijdje aan het informeren over de verschillende soorten drugs en hun effecten.
Mijn vraag: is cocaïne een drug die je op korte termijn meer energie kan geven voor de dagdagelijkse dingen, bv werk/huishouden? Ik voel me op sommige momenten wat vermoeid, vooral als ik drukke dagen heb (ik combineer studeren met huishouden en werk). Ook zou ik graag een beetje vermageren, en heb gelezen dat coke het hongergevoel wat onderdrukt. Wel wil ik niet op lange termijn verslaafd raken, enkel matig gebruik op moeilijkere momenten. Ik rook en drink niet, en ben ook niet van plan te overdrijven hiermee of dit te combineren met andere middelen. Zijn er mensen die me wat tips en info (uit eigen ervaring) kunnen geven hierover?
Bedankt alvast.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heel simpel, nooit doen! Wat je nu beschrijft zijn de voordelen van coke, en op de korte termijn werkt dat ook zo. Het is alleen zo dat de nadelen van coke, nml. de verslaving, je onherroepelijk zullen achterhalen. Kijk, als je een keer coke wil gebruiken als recreatiemiddel, en je wil er gewoon voor een keer een leuke avond van maken, dan kan ik het wel aanraden. Maar voordat je ooit iets hebt gebruikt, wil je het nu al gebruiken als middel voor rottige klusjes en afvallen. Dat is echt een blauwdruk voor een verslaving. Je zegt dat je het niet op de lange termijn wil gebruiken, maar als je het middel niet kent weet je dus ook niet of dat lukt. Maar duizenden vrouwen die hebben geprobeerd om af te vallen met coke of speed, weten dat je dit niet gaat lukken.

Mijn vraag: is cocaïne een drug die je op korte termijn meer energie kan geven voor de dagdagelijkse dingen, bv werk/huishouden? Ik voel me op sommige momenten wat vermoeid, vooral als ik drukke dagen heb (ik combineer studeren met huishouden en werk).

Dat kan het dus, maar als je al vermoeid bent en je gaat dan ook nog eens coke gebruiken, zul je daarna alleen maar vermoeider worden, waardoor je weer sneller gaat gebruiken. En de kans dat je dat gaat doen is erg groot, omdat je er nu al aan denkt om het te gebruiken om je vermoeidheid op te lossen.

Wel wil ik niet op lange termijn verslaafd raken, enkel matig gebruik op moeilijkere momenten. Ik rook en drink niet, en ben ook niet van plan te overdrijven hiermee of dit te combineren met andere middelen.

Coke is gewoon ontzettend lekker, en daar moet je het ook gewoon voor gebruiken. Gewoon voor de lol. Al valt daar ook nog wel het nodige over te zeggen. In jouw geval kan ik het alleen maar afraden.

Maddog

Bewuste gebruiker
Recreatief gebruik schijnt beter te zijn dan. functioneel gebruik (nodig hebben om iets beter te kunnen doen)

Maar is beter om niet aan te beginnen.

lovelovelove

Experimenterende gebruiker
vanavond weer gedaan het is een leuke maar egoistische drug ik zou er een beetje mee oppassen als je voor het vermageren of meer energie gaat doen raak je zo verslaafd ik ben ook nog niet echt een ervaren coke gebruiker maar steeds als ik een wijntje drink heb ik er al zin in dit ligt natuurlijk per persoon anders maar alsnog

yayoyo

Newbie
coke moet je gebruiken zoals je alcohol gebruikt op een avond stappen; lekker genieten en daarna je kater uitslapen.

De voordelen die jij opnoemt zijn heel makkelijk te weerleggen:

ja, je krijgt een energieboost maar die is vooral mentaal en na 30-45 minuten neemt het effect al weer af, kun je een dip ervaren die erger is dan voor je een lijntje nam en dan neem je weer wat om het gevoel te houden (zie hier het begin van de verslaving). Nadeel is dat als je niet zeker weet wat je snuift (kan overigens ook met goede kwaliteit) dat je hartkloppingen en spiertrekkingen kunt krijgen (meestal als je een beetje teveel neemt/hebt gehad) en dat is niet erg prettig tijdens het dagelijkse werk.

Het hongergevoel neemt het weg, dwz je hebt geen trek meer maar je lichaam heeft nog steeds voedsel nodig; gevolg bij te lang niet eten en wel een lijntje: slapjes, zweterig, trillerig, lusteloos

het geeft je geen energie, het vreet energie, maar dat ontdek je pas de dag of enkele uren na je laatste lijntje. Dan is alle 'gewonnen tijd' weer verloren gegaan aan het herstellen. Uiteindelijk put het je alleen maar uit. En onthoud ook: je kunt er niet van slapen, je blijft uren wakker liggen als je een beetje teveel hebt gehad en de gedachten die je dan krijgt.....
In feite is het niets anders dan een chemisch proces en je moet je heel goed bewust zijn van het moment dat de uitwerking begint: je voelt je ronduit KUT! Door ervaring weet ik inmiddels hoe ik hiermee om moet gaan en crash ik gelukkig nog zelden maar die eerste paar keren dat het me overkwam, man wat een ellende, complete depressie die zeker een dag duurde en ik was tot niets in staat! En als je je regelmatig lusteloos of wat somber voelt, dan heb je een hele goede basis voor een verslaving.

Recreatief gebruik kan wel maar dan moet je sterk in je schoenen staan en weten wanneer je wel en wanneer je niet wilt gebruiken en dat ook kunnen volhouden. En heel belangrijk: op tijd kunnen stoppen (wat mij dan weer niet altijd lukt....)

Ps denk niet dat mensen het niet aan je zien als je wat gebruikt, iedereen die zelf wel eens een lijntje neemt ziet het direct en je zou verbaast zijn hoeveel mensen in je omgeving het doen waarvan je nooit wist dat........
Als je het echt eens wilt proberen.... doe het dan eerst eens tijdens een gezellige avond en haal eens lekker door. Dan weet je de volgende dag precies of het wat voor je is.

Bovenaan