nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

Mr. Jummy

Belezen gebruiker
De afgelopen jaren zijn mogelijk meerdere mensen overleden na het gebruik van medicatie of drugs die ze op de site ... hadden gekocht. Het AD schrijft op basis van bronnen dat het gaat om tientallen sterfgevallen. Het Openbaar Ministerie wil dat niet bevestigen.

Brakka Mang

Badass junkie
Heb daar in het andere topic ook op gereageerd, maar nog ter aanvulling: moet je je voorstellen dat de nvwa mensen gaat vragen of ze gezondheidsklachten hebben gekregen na de aankoop van een pakje sigaretten bij het pompstation. Of een fles whisky bij de slijterij. Etc etc. Haha is toch van de zotte dit
In die context heb ik het eigenlijk nooit bekeken maar on point 👌🏽🤘🏽haha

Indigo Seeker

Bewuste gebruiker
Die lui van *******zijn zwaar de lul....
Idd. Beetje vaag eigenlijk want ze vonden mazen in de wet. Als je drie flessen jenever opzuipt ga je ook dood. Wel triest voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Ik ben tegen verbod op drugs maar voor betere voorlichting. Via dark web krijg je sowieso nog steeds alles, is alleen wat minder toegankelijk.

“In Nederland overlijden jaarlijks ongeveer 2.390 tot 2.440 mensen als gevolg van alcohol, dat is naar schatting 1,4% van alle sterfgevallen”
.

Laatst bewerkt door een moderator:

Kordie

DF-koning
Als je drie flessen jenever opzuipt ga je ook dood

Het verschil zit hem erin dat alcohol legaal is en de risico's dus bekend zijn, of op te zoeken.
Maar ze zijn ook niet opgepakt voor de RC's benzo verkopen. Maar voor het in bezit hebben van en verhandelen van namaakpillen en doorgaan met de verkoop van RC's die vanaf 1 juli verboden worden: https://www.nu.nl/misdaad/6376228/m...-funcaps.html?referrer=https://drugsforum.nl/ . Dus volledig terecht en legaal opgepakt als je het mij vraagt, dit is gewoon glashard dealen in verboden middelen.

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Ik vind het allemaal een beetje dubbel. Iedereen mag gelukkig gewoon z’n eigen mening hebben, maar ik gooi de mijne ook even in de groep. Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden die iets gebruiken, terwijl ik het juist wél af en toe doe. Een jointje op z’n tijd, en XTC vind ik eerlijk gezegd gewoon een heerlijke drug. Doe dat samen met mijn vrouw, en bij ons blijft het allemaal netjes binnen de perken.

Feit is ook: je kunt tegenwoordig overal drugs krijgen, helemaal in de grote steden. Online maakt het misschien wel érg makkelijk. Maar goed, als je 18+ bent, zou je ook moeten snappen dat er risico’s aan zitten.

Daarnaast kun je online echt alles lezen over elke pil of elk poedertje dat er bestaat. En vaak staat er doodleuk bij dat er weinig onderzoek naar is gedaan en dat het officiële advies ‘niet gebruiken’ is.

Maar ja… ook wij recreatieve gebruikers nemen nou eenmaal een risico. Dat weet je, en daar kies je zelf voor.

De heren hebben een risico genomen.. en nu is het op de blaren zitten. Dit doen straatdealers ook.

Kordie

DF-koning
Ik vind het allemaal een beetje dubbel. Iedereen mag gelukkig gewoon z’n eigen mening hebben, maar ik gooi de mijne ook even in de groep. Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden die iets gebruiken, terwijl ik het juist wél af en toe doe. Een jointje op z’n tijd, en XTC vind ik eerlijk gezegd gewoon een heerlijke drug. Doe dat samen met mijn vrouw, en bij ons blijft het allemaal netjes binnen de perken.

Feit is ook: je kunt tegenwoordig overal drugs krijgen, helemaal in de grote steden. Online maakt het misschien wel érg makkelijk. Maar goed, als je 18+ bent, zou je ook moeten snappen dat er risico’s aan zitten.

Daarnaast kun je online echt alles lezen over elke pil of elk poedertje dat er bestaat. En vaak staat er doodleuk bij dat er weinig onderzoek naar is gedaan en dat het officiële advies ‘niet gebruiken’ is.

Maar ja… ook wij recreatieve gebruikers nemen nou eenmaal een risico. Dat weet je, en daar kies je zelf voor.

De heren hebben een risico genomen.. en nu is het op de blaren zitten. Dit doen straatdealers ook.

Goeie visie.
Je kan heel veel vooronderzoek doen naar wat je gebruikt.
Van legale middelen tot illegale middelen. De een kan de keuze maken "ik gebruik het" en de ander kan de kezue maken "ik gebruik het niet".
Ik denk dat je ze daar ook niet makkelijk voor veroordeeld krijgt en de vraag is ook waar de verantwoordelijkheid dan ligt, bij koper over verkoper.

Het wordt een ander verhaal als je bij hen via de achterkametjes namaak pillen kan kopen of nog RC's kan krijgen die verboden zijn.
Dan ga je glashard op je bek. En ben je eigenlijk ook gewoon een dealer.
Net zoals de dealer gepakt en veroordeeld kan worden voor verboden bezit, kan dat bij deze twee ook.

Ik kan vooral niet begrijpen waarom ze het doen.
Je bent rijk genoeg, je hoeft je hele leven niet meer te werken. En dan ga je dit soort risico's nemen klaarblijkelijk.

Zeehond

Badass junkie
Ongelofelijk wat een speculatie hier allemaal.
Alsof we alle feiten hier kennen.
Het is de media!
Lijkt meer op Trial by media. Wat een oordelen hier lees ik.
Zullen we eerst alle feiten afwachten?

En krijg er ook een dubbel gevoel bij.
Zijn heel wat DF leden die regelmatig bij deze vendor kochten en nooit problemen hebben gehad.

Gaan we nu moord en brand schreeuwen?
En niet begrijpen waarom ze het doen en dat ze rijk zijn.
Nou, ze verkopen die Rc’s al jaren legaal.
Je hoeft het niet te kopen hè.
Nou is het de schuld van de drugs.

Ja er gaan meer mensen dood aan drugs, dat klopt. Natuurlijk vind ik dat ook heel erg.
Drugs is gevaarlijk.

De vraag stopt niet, dat weten we toch wel?
Doe wat aan voorlichting, laten we daar eens moord en brand over schreeuwen.

Ik voorspel je dat er nog veel meer mensen dood gaan aan andere drugs die verboden zijn en die in donkere steegjes wordt verkocht.
Gaan we dan ook schreeuwen dat die dealers opgepakt moeten worden en dat drugs verboden moet worden?

Dat is die succesvolle War On Drugs toch?
Dacht dat ik op een drugsforum zat en niet op een verjaardag.

Kordie

DF-koning
Het is de media!

Absoluut.
Maar ik denk dat we door twee brillen kunnen kijken.

1) Rede van opgepakt worden, winkel sluiten.
2) De mensen die overleden zijn door gebruik.

Punt 2 is interessant voor de media en daar kunnen we niks van zeggen. Dat zijn nabestaanden die hun dierbare kwijt zijn en de schuld ergens willen neer leggen cq het niet kunnen of willen aanzien dat het hun naaste RC's gebruikte. En daar springt de media weer op in.

Punt 1 kijk ik vooral naar.
Ze kunnen niet opgepakt zijn omdat ze enkel legale producten verkochten.
Maar je hebt wel gelijk ... ik sprak het bij nader inzien al uit als een feit, en dat ze illegale dingen deden kan pas gesteld worden na de uitspraak van de rechter.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Ik voorspel je dat er nog veel meer mensen dood gaan aan andere drugs die verboden zijn en die in donkere steegjes wordt verkocht.
Gaan we dan ook schreeuwen dat die dealers opgepakt moeten worden en dat drugs verboden moet worden?
NPS (Nieuwe psychoactieve Stoffen) is gewoon de professionele term die ik overigens bij een Trimbos-Expert meeting 10 + jaar terug al hoorde is nu ineens nieuw? Plus als medicijnen en drugs (ook alcohol en caffeine zelfs ineens verboden gaat worden) dan zijn de ziekteverzekeringen verantwoordelijk voor alle medicijnen en daar verliezen ze ook wel vast een doos dit en dat waar de koerier onterecht beschuldigd van kan worden. Ze schrikken ook de zorgverleners af op deze manier. Misschien moet de volgende RC die komt een bijsluiter erbij geven en als apotheek registeren maar dan online.

Plus zoals in ander topic voor de niet RC gebruikers krijgen nu veel gevaarlijke spullen en ben oprecht van mening dat ze vergeten het zwaard snijdt aan 2 kanten. Paar verdrietige verhalen en zo zullen er 100en sterven door heroïne met fentanyl of zelfs. LSD gezien wat na testen met flink wat fentanyl zat. Komt dat in de media? Nee nog niet ik ga wel even mailen met wat bedrijven die eerlijk zijn over drugs.

Ook de journalist van een krant waar mijn interview op voorpagina was met tekst "War on Drugs is al verloren " in theorie al voordat ze er 'oorlog' op hadden verklaard.

Ik ga bezig proberen de media eerlijke informatie geven. Zo min mogelijk maar sterke woorden.

Zeehond

Badass junkie
Ze kunnen niet opgepakt zijn omdat ze enkel legale producten verkochten.
Het is vaker gebeurd dat inbeslaggenomen drugs later legaal bleek en teruggegeven moest worden.

Wat er precies mis is, dat weten we gewoon nog niet. Speculeren is dan verleidelijk.

Eerst de feiten, dan mag de rechter oordelen op basis van bewijs en de geldende wet.

Prutsertje

Belezen gebruiker
Zijn gewoon seriemoordenaars, is al jaren bekend en nú opeens is het nieuws?? Als de eerste kamer het niet onderling eens konden worden over wetgeving en er 5 recessen overheen zijn gegaan? En nóg zijn die benzo’s legaal! En wat een zwaarwegende factor is dat veel tieners deze spullen heel makkelijk konden aanschaffen. In vrolijke kleurige verpakking met je IBAN en wat is nou het gevaar? Precies, tieners zijn roekeloos en hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Plus, wie zegt wat er in die pillen zit? Ooit van Bromo-Dragonfly gehoord? Google it!

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het is vaker gebeurd dat inbeslaggenomen drugs later legaal bleek en teruggegeven moest worden.

Wat er precies mis is, dat weten we gewoon nog niet. Speculeren is dan verleidelijk.

Eerst de feiten, dan mag de rechter oordelen op basis van bewijs en de geldende wet.
Zolang die 2 "Zwijgrecht " kennen en goede advocaten zullen ze vast wel hebben. Misschien krijgen ze vergoeding voor hun bedrijf kapot te maken.

Na 1 juli kon ik via hun geen enkele ban meer bestellen. De hele lock-down bleven die open na honderden meldingen per pleintje. Wisten ze al dat wiet en Hasj dealers anders teveel gekocht kon worden o.a
Uit recente geschiedenis denk ik dat funcaps.nl ook aan apothekers misschien leverde. Maar dat ze het omdat er ook RC's zijn gelijk van het slechtste werd uitgegaan.

Genoeg eruit gegooid lol
Nog 1mg Protonitazene erbij.
Denk dat Customized RC's (NPS) nu een enorme revolutie ontketent is. Kan de gekste dingen nu in winkels kopen namelijk.

Moet wel lachen (soms) om hun niet werkende beleid. Tijdens corona lock down bleven de shops hier open omdat er letterlijk overal in hasj en wiet werdt gedeald. Je werd minimaal 3x aangesproken binnen 150 meter.
Dat na de 3e dag ze weer allemaal open gingen hier in de stad.

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Badass junkie
Ongelofelijk wat een speculatie hier allemaal.
Alsof we alle feiten hier kennen.
Het is de media!
Lijkt meer op Trial by media. Wat een oordelen hier lees ik.
Zullen we eerst alle feiten afwachten?

En krijg er ook een dubbel gevoel bij.
Zijn heel wat DF leden die regelmatig bij deze vendor kochten en nooit problemen hebben gehad.

Gaan we nu moord en brand schreeuwen?
En niet begrijpen waarom ze het doen en dat ze rijk zijn.
Nou, ze verkopen die Rc’s al jaren legaal.
Je hoeft het niet te kopen hè.
Nou is het de schuld van de drugs.

Ja er gaan meer mensen dood aan drugs, dat klopt. Natuurlijk vind ik dat ook heel erg.
Drugs is gevaarlijk.

Dat is die succesvolle War On Drugs toch?
Dacht dat ik op een drugsforum zat en niet op een verjaardag.
De feiten zijn dat er vervuiling is ontstaan door gare productie omgeving, zulke dingen gebeuren niet bij alcohol etc. Ik ken de feiten en door oa deze mislukkelingen is de markt helemaal op slot gegaan .

Brakka Mang

Badass junkie
Zolang die 2 "Zwijgrecht " kennen en goede advocaten zullen ze vast wel hebben. Misschien krijgen ze vergoeding voor hun bedrijf kapot te maken.

Na 1 juli kon ik via hun geen enkele ban meer bestellen. De hele lock-down bleven die open na honderden meldingen per pleintje. Wisten ze al dat wiet en Hasj dealers anders teveel gekocht kon worden o.a
Uit recente geschiedenis denk ik dat funcaps.nl ook aan apothekers misschien leverde. Maar dat ze het omdat er ook RC's zijn gelijk van het slechtste werd uitgegaan.

Genoeg eruit gegooid lol
Nog 1mg Protonitazene erbij.
Denk dat Customized RC's (NPS) nu een enorme revolutie ontketent is. Kan de gekste dingen nu in winkels kopen namelijk.

Moet wel lachen (soms) om hun niet werkende beleid. Tijdens corona lock down bleven de shops hier open omdat er letterlijk overal in hasj en wiet werdt gedeald. Je werd minimaal 3x aangesproken binnen 150 meter.
Dat na de 3e dag ze weer allemaal open gingen hier in de stad.
Welke gekke dingen?

De feiten zijn dat er vervuiling is ontstaan door gare productie omgeving, zulke dingen gebeuren niet bij alcohol etc. Ik ken de feiten en door oa deze mislukkelingen is de markt helemaal op slot gegaan .
De meeste doden zijn door misbruik van de drugs.
Maar wat je zegt klopt; Ik bestelde voor de ban 5gr 2FMA bij ze, heb dit laten testen en het kwam terug als zwaar verontreinigde 73% pure 4FMA

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
De meeste doden zijn door misbruik van de drugs.
Maar wat je zegt klopt; Ik bestelde voor de ban 5gr 2FMA bij ze, heb dit laten testen en het kwam terug als zwaar verontreinigde 73% pure 4FMA
Het is altijd link om iets in je mik te stoppen zonder het te testen. We mogen blij zijn dat we in Nederland de kans hebben om drugs te testen, dus goed dat je hier gebruik van hebt gemaakt..

Mr. Jummy

Belezen gebruiker
Gisteren nog deze mail van een bekende vendor mogen ontvangen
Beste klant, hierbij volgt een belangrijke mededeling van medeleven,

We zijn diep geraakt door de (dodelijke) incidenten die de NVWA de afgelopen dagen naar buiten heeft gebracht. Het nieuws komt hard aan. We zijn er oprecht van slag van, en ons medeleven gaat uit naar iedereen die hiermee te maken heeft, direct of indirect. Het laat ons allemaal niet los.
Onze onderzoeksstoffen zijn nooit bedoeld om te consumeren, zoals bijvoorbeeld lachgaspatronen voor consumptie kan worden misbruikt. Dat zulke risico’s toch ontstaan, houdt ons enorm bezig.

VENDOR heeft nooit benzodiazepines in poedervorm aangeboden – de vorm die nu tot deze tragische gebeurtenissen heeft geleid. Toch dwingt dit ons, ondanks de steeds herhaalde waarschuwingen dat onze producten nooit voor inname bedoeld zijn, om opnieuw kritisch te kijken naar wat we verkopen. We beginnen daarbij met 2-FDCK, de onderzoeksstof die nu zijdelings ook onder de aandacht van de NVWA staat. Dit raakt ons diep. We willen alles doen om te voorkomen dat er, ondanks onze waarschuwingen (zoals H373: kan schade aan organen veroorzaken bij langdurige of herhaalde blootstelling), ongelukken gebeuren met stoffen die wij leveren om scheikunde onderzoek mee te verrichten, en niet voor consumptie worden gebruikt.
Daarom stoppen met de verkoop hiervan.

Naast dat bovenstaande mail naar AI riekt vind ik hun reactie ook wel weer komisch, want ja, deze vendor heeft geen benzo's in poedervorm verkocht, maar je kon voor 1 juli wel gratis benzo's als extraatje selecteren tijdens het afrekenen als je 3 stuks of meer bestelde van whatever.

1763505226906.png

• Like
Waarderingen: ljuv

Kordie

DF-koning
Een grote speler heeft dit op zijn site staan:

Door een lastercampagne, en door onjuiste vrijgegeven informatie vanuit de politie, zijn wij door de ontstane (sociale) media-aandacht genoodzaakt ons tijdelijk te beraden. Wij nemen afstand van misleidende berichtgeving en benadrukken dat wij ons strikt houden aan geldende wet- en regelgeving.

Dus het jachtseizoen lijkt nog niet afgelopen.

merelkerel12

Belezen gebruiker
Een vendor die naast vitamines en dingen zoals Agmatine, NAC, anti oxicodanten ook synthetische nootropics verkocht zoals Phenibut (waar ik zelf vroeger kocht en ook verslaafd aan ben geraakt) is nu ook permanent gesloten.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Die bedoelde ik idd.
Ook iets in krant van het noorden.
Vast nog meer als je hun tekst op de site leest.
Recent zijn er ook 2 artikelen in de krant gekomen omtrent incidenten na gebruik van middelen van een andere grote vendor. Ik kan het volledige artikel niet lezen door een paywall. Maar hallooow, wake up. Vind het nogal laf om de schuld naar hun te schuiven terwijl ze zelf goed genoeg weten wat ze deden.

Kordie

DF-koning
Vind het nogal laf om de schuld naar hun te schuiven terwijl ze zelf goed genoeg weten wat ze deden.

Deels met je eens.
Anderzijds kun je het via vendors heel makkelijk krijgen.
Ik denk dat wij op DF best goed dingen uit kunnen zoeken, maar lang niet iedereen doet dat.

Anderzijds weet je ook gewoon als vendor dat je je in grijs gebied begeeft.
En horen dit soort risico's bij je beroep.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Deels met je eens.
Anderzijds kun je het via vendors heel makkelijk krijgen.
Ik denk dat wij op DF best goed dingen uit kunnen zoeken, maar lang niet iedereen doet dat.

Anderzijds weet je ook gewoon als vendor dat je je in grijs gebied begeeft.
En horen dit soort risico's bij je beroep.
Ook deels met je eens. Sommige vendors hebben echt wel agressief reclame zitten maken en onverantwoordelijk geweest met gevaarlijke samples op te sturen.

Maar ik zou ook niet boos zijn op mijn dealer als ik tijdens een k-hole in de club op de grond val. Had ik maar minder moeten sleutelen, of ergens anders, of gewoon niet.

Ik wist op voorhand perfect hoe verslavend benzo poeders zoals etizolam, clonazolam en flualprazolam waren. Toch koos ik ervoor om het te misbruiken met epilepsie tot gevolg.

Eigen schuld, dikke bult.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Ook deels met je eens. Soms hebben sommigen wel echt agressief reclame zitten maken en onverantwoordelijk geweest met gevaarlijke samples op te sturen.

Toch zou ik ook niet boos zijn op mijn dealer als ik tijdens een k-hole in de club op de grond val. Had ik maar minder moeten sleutelen, of ergens anders, of gewoon niet.

Ik sprak eerder dit jaar iemand die zei: "maar RC's zijn toch legaal dus zo slecht zal het niet zijn".
En juist daar gaat het mis denk ik.

Mensen onderzoeken niet uit onwetendheid, denken dat ze iets pakken wat niet fout kan gaan.
Alles wat je bij een dealer koopt kun je de risico's meer van inschatten.
Uiteindelijk denk ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je gebruikt, maar dit is niet vanzelfsprekend.

XMR

Wijs gebruiker
Een vendor die naast vitamines en dingen zoals Agmatine, NAC, anti oxicodanten ook synthetische nootropics verkocht zoals Phenibut (waar ik zelf vroeger kocht en ook verslaafd aan ben geraakt) is nu ook permanent gesloten.
Jammer dat deze site offline is, hier kocht ik altijd mijn nootropics. Ze waren misschien wel duurder dan andere aanbieders, maar de kwaliteit was top.

Jammer dat deze site offline is, hier kocht ik altijd mijn nootropics. Ze waren misschien wel duurder dan andere aanbieders, maar de kwaliteit was top.

Dit was ook onze vaste vendor waar we het meeste bestelden. Lekker k*t allemaal dit zeg😓

Bovenaan