Natriumchloride

Anathema

Belezen gebruiker
IPV gootsteenontstopper , zou je ook Natriumchloride kunnen gebruiken om GHB te maken?

Dit is een afspoelvloeistof, basis van natrium en water.. gebruik voor inzetten van contactlenzen..

Misschien weet iemand daar antwoord op?

slunse

Bewuste gebruiker
nee. je hebt een base nodig om gbl om te zetten naar ghb. dus iets dat eindigt op -OH :wink:
CaOH kan je gebruiken, of KOH

dingo

Belezen gebruiker
idd maar zou wel KOH sterk afraden, Kalium is eenmaal zeer giftig zelfs in kleine mate :wink:

slunse

Bewuste gebruiker
niet dus
hyperkaliëmie komt voor bij 5.9g heb ik hier ergens gelezn. je moet al redelijk veel Kghb drinken voordat je dat binnen hebt.
intraveneus is het zeer gevaarlijk, oraal niet echt

flashkop

Bewuste gebruiker
Hehe, natriumcholride is dus gewoon keukenzout, je moet niet denken dat het hiermee gaat lukken, dan krijg je als de reactie lukt, iets heel anders dan ghb.

*cocacola*

Experimenterende gebruiker
iedereen heeft het over speed of ghb of wat dan ook dat dat eeen reactie moet geve als je dat maakt kan iemand mij dat ff uitlegge snap et niet helemaal

dingo

Belezen gebruiker
maar toch is het aan te raden om GHB met NaOH te maken dan met KHO vind je niet slunse? ook al is het niet echt gevaarlijk om oraal ingennomen te worden, zou NaOH toch wel beter effect geven. en het is ook veel makkelijker te verkrijgen.

flashkop

Bewuste gebruiker
*cocacola* zei:
iedereen heeft het over speed of ghb of wat dan ook dat dat eeen reactie moet geve als je dat maakt kan iemand mij dat ff uitlegge snap et niet helemaal

Als je twee verschillende stoffen vb.: 2 waterstofatomen(h2) en een zuurstofatoom(o) samenvoegd en je voegt er energie aan toe vb. hitte, dan krijg je een nieuw molecuul namelijk diwaterstofoxide(h20) met andere woorden, water.
Je kan dit ook doen met complexe molecuulstructuren om ze nog complexer te maken of het proces omdraaien en het water en zuurstof splitsen van elkaar met elektriciteit.
Dit zijn allemaal reacties omdat de verschillende stoffen met elkaar reageren.

Anathema

Belezen gebruiker
En als je GBL inneemt met een combi van een glas fris, is dat beter?

Ik neem aan dat als je puur GBL in neemt het niet echt prettig is, omdat het nogal zuur is.. anyone?

dingo

Belezen gebruiker
GHB zou ik gewoon puur nemen maar als je de smaak echt té tering vindt zou je het kunnen pakken met fris of water of mss puur fruitsap want bij fruitsap is de kans minder dat de GHB of de GBL weer gaat reageren met een of andere stof in het water of de frisdrank... :rolleyes:

maar gewoon puur nemen zal nog het beste zijn :)

Bal0n

Badass junkie
slunse zei:
nee. je hebt een base nodig om gbl om te zetten naar ghb. dus iets dat eindigt op -OH :wink:
CaOH kan je gebruiken, of KOH

Het hoeft niet te eindigen op OH, als het stofje maar waterstof atomen wegvangt netto. Veel bazen zijn juist aminen (NH).

dingo

Belezen gebruiker
shit jij wint :mrgreen:
en ik denk niet dat een chloride verbinding zou helpen en zeker niet NaCl :)

Bovenaan