Naltrexon en alcohol

Practuna

Belezen gebruiker
Hey, ik slik nu ongeveer 50mg Naltrexon (onder anderen met 3x10mg diazepam en 25mg Promethazine + 30mg Mirtazepine voor slaap)
Mijn vraag is of ik ziek zou worden na het nuttigen van alcohol? Of is dat echt iets dat per persoon verschild?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bij alle drie je medicatie wordt alcohol sterk afgeraden. Gebruik je Naltrexon om af te kicken van drank? Dan is het zeker niet slim.

Practuna

Belezen gebruiker
Uhm nah het is tegen de zucht naar opiode achtige stoffen, maar word soms ook voor alcoholisme voor geschreven. Ik heb gezocht op internet naar deze vraag, of je ziek gaat voelen na een biertje maar ik vind er eigenlijk geen duidelijk antwoord over, misschien dat het erg verschilt per persoon, hangt natuurlijk ook weer af van hoeveel je drinkt.

Het is eigenlijk ook weer verslavings gedrag voor mij, vind het moeilijk om het niet te proberen maar ben wel angstig, weet niet hoe mn lichaam er op reageert, ben helemaal niet zo'n alcohol liefhebber (heb liever andere verdovende middelen, benzo's ofzo), echt zit heel erg te twijfelen.. kan natuurlijk een paar slokjes nemen en kijken hoe ik me voel, misschien geeft het helemaal geen voldaan gevoel en laat ik het al snel staan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Uhm nah het is tegen de zucht naar opiode achtige stoffen, maar word soms ook voor alcoholisme voor geschreven. Ik heb gezocht op internet naar deze vraag, of je ziek gaat voelen na een biertje maar ik vind er eigenlijk geen duidelijk antwoord over, misschien dat het erg verschilt per persoon, hangt natuurlijk ook weer af van hoeveel je drinkt.

Het is eigenlijk ook weer verslavings gedrag voor mij, vind het moeilijk om het niet te proberen maar ben wel angstig, weet niet hoe mn lichaam er op reageert, ben helemaal niet zo'n alcohol liefhebber (heb liever andere verdovende middelen, benzo's ofzo), echt zit heel erg te twijfelen.. kan natuurlijk een paar slokjes nemen en kijken hoe ik me voel, misschien geeft het helemaal geen voldaan gevoel en laat ik het al snel staan.

Je bent geen alcoholliefhebber, waarom zou je het dan willen nemen? Is het dan uit een soort vluchtgedrag? Want je zou het natuurlijk met een heel kleine hoeveelheid kunnen proberen als je gewoon af en toe zin zou hebben in een biertje, maar dit klinkt alsof dat niet het doel is en als of je eerder iets zoekt om te verdoven... Dam zou ik het toch afraden. Sterkte!

Practuna

Belezen gebruiker
Het is om te verdoven, ja het is gewoon verslavings gedrag, ik heb nu twee keer een paar biertjes gedronken in de avond maar ik mis toch een bepaald gedeelte van de roes die het normaal zou geven. Mooi dus dat betekent dat het iets goeds doet, ik vind het het niet waard. Maar ik hoop toch echt dat het geestelijk de cravings naar drugs iets gaat af stompen. Want het is nog steeds ontzettend moeilijk om die trek te negeren

De Zandman

DF-koning
Als ik één goede raad zou mogen geven in dit soort kwesties, dan is dat deze
BLIJF VAN DIE ALCOHOL AF!
je geeft zelf al aan waarom en waarvoor je alcohol zou willen drinken en het zijn juist met name doe aspecten, waarom alcohol zo verrekte verslavend werkt...
Het willen verdoven van emoties, en als vluchtgedrags middel.
Blijf er in vredesnaam af!
Het is het niet waard, alle ellende die je ermee op je hals haalt en het is een kwestie van tijd totdat je ineens beseft dat die drank je helemaal niet dat geeft, wat je ervan verwacht had, en dat er ineens van allerlei zaken de mist in gaan.
Geld op, afspraken vergeten, katers van jewelste, en vroeger of later je rijbewijs kwijt..
Dan kun je beter een vette joint op en ervaar die rust die het je mogelijk geeft.
Maar drank maakt je veel meer lief, dan dat het kapot is. Cryptisch omschreven.
In het begin is het mss leuk, maar gaandeweg gaat die lol er af en wordt het een drama tot en met!
Bezint. Eer dat gij begint....

Kitty Katt

Wijs gebruiker
Hey, ik slik nu ongeveer 50mg Naltrexon (onder anderen met 3x10mg diazepam en 25mg Promethazine + 30mg Mirtazepine voor slaap)
Mijn vraag is of ik ziek zou worden na het nuttigen van alcohol? Of is dat echt iets dat per persoon verschild?
Wanneer je Naltrexon wil gebruiken en de rest om af te kicken van drank . Zou ik eerder Kratom kiezen. ( lees je maar eens goed in ) kratom heeft mij in één keer van de tramadol en oxy afgeholpen, geen afkick verschijnselen . Enkel blij gevoel en energie en geen pijn meer. Nadeel. Ook kratom is een opiaat enkel plantaardig en niet zo chemisch als wat je nu allemaal slikt. Helpt tegen angst / pijn/ onrust / depressie en ik ben er een ander ( leuker ) mens van geworden en de zucht naar opiaten ( alcohol zou dus ook kunnen ) is weg. Ik ben helder fitter en geniet weer l

De Zandman

DF-koning
Dit klinkt als de 11 e symfonie van Der Wolfgang Amadeus Mozart in mijn oren!
Maar alcohol, het is een sloper, het leven als een slaaf van die zooi, geloof me, dat wil je echt niet hoeven meemaken. Nee.
Voorkomen is beter dan genezen.
Op het moment dat de insteek om te gaan drinken een soort vluchtgedrag is, san is de basis, het fundament om ermee te beginnen, niet bepaald de juiste...en ik kan het ( helaas) weten!
Er zijn 64 verschillende ziektes en aandoeningen bekend, die direct aan teveel alcohol gelinkt kunnen worden, het is, dat de staat er accijns van opstrijkt, anders was zeer waarschijnlijk de drank zwaar verboden!
Per liter drank van 45% ligt deze accijns ongeveer op 6,80 euro dus dat tikt goed aan!

Kitty Katt

Wijs gebruiker

Ik heb van 2009 tot 2014 in een relatie gezeten van vreemdgaan, ( uit elkaar ) toch s nachts langskomen en mij “ gebruiken “. Angst en schaamte deden me grijpen naar de fles. Nu zie ik dat alcohol je sloopt, je ziet t , mensen zien t, ruiken het, in 2014 gestopt
Accuut en kreeg therapie en quetiapine voor de nacht
Top ! Geen schaamte meer om dronken te appen en half lam in de buurtsuper wijn te halen .
Drank is een sluipkiller van je leven. Ik heb later chronische darmfistels gekregen en tramadol. Dat werd mijn chill pill. Twee jaar hielp t wat bij de ptss en fibromyalgie. Laatste twee jaar niet meer en had 24/7 lichte griep , moe , deprie , en via kennis kratom leren kennen .
Geen tramadol meer aangeraakt die dag, ik heb weer energie minder pijn , werkt alleen iets korter . En even puzzelen welke jou t beste helpt. Maar drank lust ik niet meer, de geur brengt zoveel pijn en verdriet mee. Ik heb nu Etizolam voor de nacht . Maar zag net . Logisch de poeder is niet goed vermengt dus ik ga morgen pas starten er de poeder heel lang met pasje delen en kleine beetjes nemen.
Ook weer eens 3 MMc . Maar die laat ik nog links liggen . Voor als ik eens een avondje creatief wil zijn, ik ga er van opruimen , bakken en tekenen. Vorige keer te veel gebruikt en niet geslapen, nu dus slaapmiddel erbij ... zien dan of ik balans kan vinden .
alcohol is echt zo duidelijk ook voor je familie en vrienden te zien, en sloopt je.
werk door aan je plan. En bestel eens Green Malay of red ( rustgevender ) of white ( energie en mood booster )

dm me gerust . Ik help je graag . Groetjes Ann

АЛ-90

Belezen gebruiker
Een alcoholverslaving omruilen voor een kratomverslaving is ook niet aan te raden. Kratom kan helpen met de ontwenningsverschijnselen en het kan de drang naar alcohol verminderen, maar kratom blijft ook gewoon een verslavende drug. Ga er voorzichtig mee om, de stap van kratom naar andere opioïden is snel gemaakt.

Practuna

Belezen gebruiker
Ik ben van de kratom enzo af. maar nu slik ik Naltrexon tegen trek.. ik heb de laatste dagen wiet gerookt en ik werd vroeger heel snel heel bang en paniekkerig van wiet, als ik nu blow dan heb ik bijna geen last meer van de angst para gedachten, zal het de naltrexon zijn die toch iets veranderd aan hoe je ervaring is op blowen?

Het is heel raar om ineens te kunnen blowen zonder constante angst tijdens het stoned zijn te ervaren xD

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben van de kratom enzo af. maar nu slik ik Naltrexon tegen trek.. ik heb de laatste dagen wiet gerookt en ik werd vroeger heel snel heel bang en paniekkerig van wiet, als ik nu blow dan heb ik bijna geen last meer van de angst para gedachten, zal het de naltrexon zijn die toch iets veranderd aan hoe je ervaring is op blowen?

Het is heel raar om ineens te kunnen blowen zonder constante angst tijdens het stoned zijn te ervaren xD
Oh ow... Daar komt de wiet verslaving om de hoek! Rennen!

Bovenaan