Nachtmerries

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Ik heb sinds 2 jaar ongeveer echt iedere nacht last van nachtmerries. En het wordt alleen maar erger. Wordt inmiddels 's nachts soms wel 10 keer wakker van nachtmerries. Door de slechte nachtrust gaat mijn gezondheid aanzienlijk achteruit. Ook heb ik bijna iedere nacht meerdere keren last van slaapverlammingen.

Zijn er meer mensen die last hebben van zoveel nachtmerries? En hebben jullie misschien tips?

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Kan het zijn dat je behoorlijke hoeveelheden drugs en alcohol gebruikt? Indien dat het geval is, dan zijn je hersenen met van alles en nogwat bezig behalve slaap. Korte REM slaap zorgt voor een slechtere "dagverwerking " diverse indrukken worden niet goed verwerkt en dat geeft grotere kans op nachtmerries.

Magicalwoman

Belezen gebruiker
Ik heb sinds 2 jaar ongeveer echt iedere nacht last van nachtmerries. En het wordt alleen maar erger. Wordt inmiddels 's nachts soms wel 10 keer wakker van nachtmerries. Door de slechte nachtrust gaat mijn gezondheid aanzienlijk achteruit. Ook heb ik bijna iedere nacht meerdere keren last van slaapverlammingen.

Zijn er meer mensen die last hebben van zoveel nachtmerries? En hebben jullie misschien tips?

Is dit gecombineerd met gebruik of nuchter?
Is er iets gebeurd? Traumatisch of iets anders..
Kunnen verschillende dingen zijn natuurlijk.
Er bestaat wel iets als somnesia als ik het goed spel..
Slaapverlamingen dus.
Je mag me berichten als je wilt :)
Zou sws je huisarts ff inlichten ...
Goede nachtrust is belangrijk

Gambolitasjuh

Bewuste gebruiker
Is dit gecombineerd met gebruik of nuchter?
Is er iets gebeurd? Traumatisch of iets anders..
Kunnen verschillende dingen zijn natuurlijk.
Er bestaat wel iets als somnesia als ik het goed spel..
Slaapverlamingen dus.
Je mag me berichten als je wilt :)
Zou sws je huisarts ff inlichten ...
Goede nachtrust is belangrijk
Ik gebruik al zo'n anderhalf jaar iedere dag kratom. Ik denk wel dat dat het erger maakt, ik moet daar ook echt eens mee stoppen, maar is lastig. Maar sinds 2/3 maanden is, laat ik zeggen de ernst van de nachtmerries héél erg toegenomen, mijn gebruik niet. Ik droomde al wel iedere nacht (en mijn hele leven trouwens wel veel hoor) maar ze zijn veel enger, heftiger en voor mijn gevoel veel langer. Schrik per nacht meerdere keren wakker, en droom dan vaak weer over hetzelfde door. Ik wil het niet eens opnoemen waar ik over droom, het is echt afgrijselijk :(

Er is niet echt iets specifiek gebeurd, maar er zijn een aantal dingen veranderd in mijn mentale staat, ik ben heel erg veranderd als persoon. Niet zo zeer beter of slechter, gewoon anders, heeft een te maken met de stoornis die ik heb. Maar jullie kunnen ook moeilijk gissen wat het precies is.

Misschien idd eens langs de huisarts. Heb mijn psycholoog al wel ingelicht maar die zegt er niks aan te kunnen doen.:/ Dankjewel voor jullie reacties!!:)

Kan het zijn dat je behoorlijke hoeveelheden drugs en alcohol gebruikt? Indien dat het geval is, dan zijn je hersenen met van alles en nogwat bezig behalve slaap. Korte REM slaap zorgt voor een slechtere "dagverwerking " diverse indrukken worden niet goed verwerkt en dat geeft grotere kans op nachtmerries.
Ik vind jou reactie wel interessant. Ik heb namelijk meerdere gediagnosticeerde stoornissen die mijn prikkelverwerking storen. Bijvoorbeeld ADHD. Ik heb echt geen filter voor prikkels gedurende de dag door al die dingen. Ik vraag me af of dat misschien te maken heeft met deze klachten.

Ik heb ook veel fysieke pijn 's nachts, wat is toegenomen in de afgelopen maanden. Zou dat er nog mee te maken kunnen hebben?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een van mn beste vrienden heeft hier jaren mee te kampen gehad.

Echte horror nachtmerries, vaak keer op keer zelfde soort taferelen. Hij vond het ook te verschrikkelijk om te herhalen wat hij droomde.

Van alles geprobeerd, ook samen met de psychiater. Een bepaalde combi antipsychotica en antidepressiva kon het iets onderdrukken. Maar weg ging het nooit.

Nu gebruikt ie nog wel de antipsychotica dacht ik. De antidepressiva niet meer. Maar sinds hij gestopt is met blowen, is het vrijwel verdwenen. (Wel pas na de eerste weken, waarin dromen vaak heviger wordt.)

Ik weet niet of je er iets mee kan. Het is ook vrij a-typisch. Ik droomde namelijk nooit in de tijd dat ik blowde. Ergens kan het misschien ook een signaal zijn van je lichaam dat je het gevoelt hebt te zijn vastgelopen in je leven. En als daar beweging in komt, dat het misschien afneemt.

Hopelijk vind je er wat op. Lijkt me echt niet tof om dat zo mee te maken en dat je nachtrust er ook door aangetast wordt.

Bovenaan