Mooie/Bijzondere quotes uit boeken e.d. om te lezen

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Beste forumleden,

Het leek mij een leuk en waardevol idee om een verzameling te maken van geciteerde stukken tekst (uit boeken e.d.) die jij zelf erg mooi of waardevol vind.
Ik lees vaker een boek of stuk tekst en ben soms verwonderd hoe mooi/inzichtvol zoiets dan geformuleerd kan staan en mij dan altijd wel aan het denken zet of een mooi inzicht geeft.

Nu denk ik dat mensen die trippen dit soms best leuk of handig vinden om te lezen tijdens het trippen. Het geeft je een inzicht wat anderen appreciëren, maar kan je zelf ook aanzetten om over iets nieuws te denken.

Dus heb je mooie quotes of een stukje geciteerde tekst, houd je dan vooral niet in om het te delen. DF is voor mij een site meer dan alleen informatie over drugs en ik hoor graag jullie ideeën of bevindingen!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Helemaal mee eens. 1 originele gedachte van jezelf is meer waard dan 1000 van mijn originele gedachten quoten. :grin: :grin:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Grief is a wound that needs attention in order to heal. To work through and complete grief means to face our feelings openly and honestly, to express and release our feelings fully and to tolerate and accept our feelings for however long it takes for the wound to heal. We fear that once acknowledged grief will bowl us over. The thruth is that grief experienced does dissolve. Grief unexpressed is grief that last indefinitely.

-Tibetan book of the living and dying

Een quote die niet alleen voor verdriet geld van een overleden persoon, maar ook voor elke angst geldt.
Kern is dus open staan voor alles en ook bewust realiseren wat iets betekend. Wegkijken in ieder opzicht is nooit goed.

Bovenaan