Moeilijk aankomen

guap

Experimenterende gebruiker
Heyy DF,
Guap hier weer

Ik ben 18 jaar oud en weeg 60 kg.
Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao

Paranoize.

Badass junkie
Heb wel wat meer info nodig,

Man of vrouw?

Fysiek veel actief? Vaak helpt het mensen om boterhammen te vervangen met bijvoorbeeld kwark waar veel eiwitten in zitten en andere voeding met veel eiwitten en weinig koolhydraten

Пусто

Bewuste gebruiker
Smoothie met

125g Havermout
60g Pindakaas
50g Proteine poeder
Banaan voor de smaak.

Zo zit je al op 1000 kcal

Dit neem ik als middag eten en verder uitgebreid ontbijt/ avond eten en weeg nu 78kg en 2 jaar geleden was dat ook rond de 60.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heyy DF,
Guap hier weer

Nou als het goed is valt 60 kg netaan binnen een gezond gewicht (kan dr ook net buiten vallen, niet gecheckt). Ik zie mezelf niet als een lopend skelet ofzo maar eerlijk is eerlijk ipv 60 had het wel 70 of 75 mogen zijn.

Sinds jong af aan heb ik al een metabolisme dat sneller verbrand als de gemiddelde bosbrand in Australië💀. Op een gewone werkdag eet ik 6-8 bruine boterhammen + nog vleeswaren zoals sparerribs of steak met groente bij het avondeten en toch blijft mijn gewicht precies 60kg of zelfs lager als ik een dag wat minder eet.

Kan iemand zich vinden in dit verhaal of heb je advies dat voor jou werkte laat me het weten! Ik heb niet bepaald behoefte om elke minuut van de dag aan het eten te zijn😭.

Tnxxx

En Ciao
Gewoon even een jaar of 12 wachten; lost zichzelf op. Je zal nog wensen dat je terug kan :tearsofjoy:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heyy DF,
Guap hier weer

Tnxxx

En Ciao
Maar oprecht dit is vrij normaal. Jonge mensen zijn vaak heel dun. Overigens schrik ik niet zo van de hoeveelheden die je eet. Die lijken me ook gewoon normaal. Waar je je beter op kan focussen is of je 1. lekker en gezond eet, en 2. dat je je prettig voelt in je lijf. Persoonlijk houd ik niet zo van die trend tegenwoordig van allerlei fitnessprogramma's met bijbehorend dieet waarbij je de hele dag eieren, kip en rijst naar binnen moet stouwen om maar spiermassa op te bouwen. Dat is ook niet gezond hoor. Bovendien word je volgens mij juist onzeker van zo'n doelmatige kijk op je lichaam. Platforms zoals Instagram voeden dat soort onzekerheid enorm om je vervolgens allerlei advertenties voor weipoeder en supplementen-onzin voor te schotelen. In plaats daarvan kan je ook gewoon besluiten dat je gewoon lekker je leven leidt en dat prima vindt. Lijkt mij een stuk rustiger :wink:

Brakka Mang

Badass junkie
Gewoon 2 whey proteineshakes (liefst 1 met havermout idd) per dag en na 6 maanden zit je zi 10/15 kg zwaarder.

Zou er wel krachttraining bij doen of calestehnics of iets.

guap

Maar oprecht dit is vrij normaal. Jonge mensen zijn vaak heel dun. Overigens schrik ik niet zo van de hoeveelheden die je eet. Die lijken me ook gewoon normaal. Waar je je beter op kan focussen is of je 1. lekker en gezond eet, en 2. dat je je prettig voelt in je lijf. Persoonlijk houd ik niet zo van die trend tegenwoordig van allerlei fitnessprogramma's met bijbehorend dieet waarbij je de hele dag eieren, kip en rijst naar binnen moet stouwen om maar spiermassa op te bouwen. Dat is ook niet gezond hoor. Bovendien word je volgens mij juist onzeker van zo'n doelmatige kijk op je lichaam. Platforms zoals Instagram voeden dat soort onzekerheid enorm om je vervolgens allerlei advertenties voor weipoeder en supplementen-onzin voor te schotelen. In plaats daarvan kan je ook gewoon besluiten dat je gewoon lekker je leven leidt en dat prima vindt. Lijkt mij een stuk rustiger :wink:
Zeker! Ik voel me gewoon comfortabel in mijn lijf dat sowieso alleen voor werk (ik ben automonteur) en daar kom ik nog wel is kracht tekort. Ik heb ook zeker al geprobeerd naar de gym te gaan maar ik zie gewoon veelste weinig progressie voor hoevaak ik trainde (4x per week) en heb ik ook nog eens aanleg voor blessure na wat zwaardere belasting mooi kut dus👍🏻😁.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gewoon even een jaar of 12 wachten; lost zichzelf op. Je zal nog wensen dat je terug kan :tearsofjoy:
Hoeft niet per se.

Is ook vaak tegen mij gezegd ("wacht maar dat buikje komt vanzelf"), maar ik blijf een hard gainer terwijl ik tegen de 40 loop.

Ergens blij mee dat ik praktisch niet dik kan worden. Nadeel is dat spieren bouwen minder snel gaat.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dit zeiden ze tegen mij ook altijd vroegah. Nu met 40 jaar jong en stiekem amper sport, krijg ik heeeeul licht een buikje :sweatsmile:

191cm en rond de 80kg is nog steeds niet dik. Eet minstens 2,5 a 3k aan calorieën per dag.

Ik geef mijn denkende hoofd altijd maar de schuld haha

Hoeft niet per se.

Is ook vaak tegen mij gezegd ("wacht maar dat buikje komt vanzelf"), maar ik blijf een hard gainer terwijl ik tegen de 40 loop.

Ergens blij mee dat ik praktisch niet dik kan worden. Nadeel is dat spieren bouwen minder snel gaat.

Dit dus..

Wat mij wel wat helpt is niet perse eiwit shakes maar wel maaltijd shakes. Zit ook aardig wat eiwit in maar ook vele andere dingen als vitamine, mineralen, vezels, (gezonde) vetten enz.. Yfood is een voorbeeld (duur) of Plenny.

Brakka Mang

Badass junkie
Dit zeiden ze tegen mij ook altijd vroegah. Nu met 40 jaar jong en stiekem amper sport, krijg ik heeeeul licht een buikje :sweatsmile:

191cm en rond de 80kg is nog steeds niet dik. Eet minstens 2,5 a 3k aan calorieën per dag.

Ik geef mijn denkende hoofd altijd maar de schuld haha

Dit dus..

Wat mij wel wat helpt is niet perse eiwit shakes maar wel maaltijd shakes. Zit ook aardig wat eiwit in maar ook vele andere dingen als vitamine, mineralen, vezels, (gezonde) vetten enz.. Yfood is een voorbeeld (duur) of Plenny.
Shakes is idd the makkelijkste manier. Zelf maken is ook wel redelijk eenvoudig, alles in de blender en gaan met die banaan (die drin zit) haha

annihilation

Badass junkie
Calorieën tellen.

Hou eens 1 of 2 weken bij hoeveel je echt consumeert qua eten & drinken.

Als je een slechte eter bent zou ik voor shakes gaan want calorieën wegdrinken is makkelijker. Eten is wel beter maar goed om eerst aan je calorieën te komen zou je dat kunnen doen. Probeer het wel enigszins gezond te houden en geen pak koeken en snoep etc te vreten.

Nootjes zijn op zich ook wel handig maar zijn wel aan de prijs. Maar er zitten veel calorieën in. Havermout is goedkoper en zitten ook lekker veel calorieën in . Gooi het in de blender pindakaas erbij schepje whey voor de smaak

Manu76

Badass junkie
Heyy DF,
Guap hier weer

Tnxxx

En Ciao
Je lengte is interessant om te weten of je echt slank bent. Maar rook je tabak of wiet? Gebruik je dagelijks veel coffee of andere uppers?

Verder had ik zeker hetzelfde metabolische verbranding systeem denk ik. Als ik niet rookte werd ik wel zwaarder en na mijn 30ste werd dat makkelijk wat ronder te zijn en na mijn 40ste werd het moeilijk gewicht te verliezen als niet roker.

guap

Je lengte is interessant om te weten of je echt slank bent. Maar rook je tabak of wiet? Gebruik je dagelijks veel coffee of andere uppers?

Verder had ik zeker hetzelfde metabolische verbranding systeem denk ik. Als ik niet rookte werd ik wel zwaarder en na mijn 30ste werd dat makkelijk wat ronder te zijn en na mijn 40ste werd het moeilijk gewicht te verliezen als niet roker.
Ben 1.85 en k rook (bijna) dagelijks wiet. Drink eigenlijk nooit koffie en bijna nooit energy, wel pep op ze tijd maar zeker niet dagelijks, me metabolisme is wel altijd snel geweest

Manu76

Badass junkie
Ben 1.85 en k rook (bijna) dagelijks wiet. Drink eigenlijk nooit koffie en bijna nooit energy, wel pep op ze tijd maar zeker niet dagelijks, me metabolisme is wel altijd snel geweest
Ja, met die lengte zou je zeker wat zwaarder willen zijn waarschijnlijk. En je wiet rook je zonder peuken of rook je ook (met tabak)?
Ik denk dat je zeker niet minder moet gaan wegen, maar als je niet zwaar stressvol leven hebt, dat je gewoon gezond moet proberen te eten en dan komt het wel met gewichtstoename in de toekomst of in de gym.

Purplext

Badass junkie
Ik ben van mezelf tenger gebouwd, ben vrouw van 39 jaar en 1.74 cm. Door krachttraining en rond de 3000 kcal per dag te eten/drinken zeker paar kilo spier aangekomen. Zeker laatste tijd sinds ik weer zonder blessures vrijuit kan sporten. Zit nu rond de 64 kg met een laag vetpercentage, maar wel gezond percentage.

Ik eet veel havermoutpap, skyr met granola van veel noten, eiwitpoedershakes, maaltijdshakes om aan mn calorieën te komen als ik het kauwen zat ben.

Verder nauwelijks suiker want daar krijg je weer trek van + het voedt niet. Eet vooral voedende dingen, niet alleen vulling. Dat scheelt ook veel.

Matineus

Belezen gebruiker
Alle zuivelproducten kunnen je helpen iets aan te komen. Inderdaad in de vorm van shakes, maar ook kwark, vla etc. Kun je als een heerlijk tussendoortje of toetje nemen.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Als je wil aankomen moet je meer eten van 1 voedingstof terwijl je het niet nodig bent dan gaat je lichaam het vanzelf opslaan als vet. Mijn advies? 1 kilo chicken wings :sunglasses:

Bovenaan