Misselijkheid XTC

Sir Lex

Newbie
Zoals wel meer mensen misselijkheid ervaren door xtc, tijdens of na gebruik. Dit specifieke geval kon ik even niet vinden in de topics, vandaar een nieuwe.

Mijn vriendengroep vind het leuk om met zijn allen op zijn tijd een goed feestje mee te pakken, zoals zo velen. Ik ben meestal de meest ervaren persoon op dat gebied en probeer mijn advies en ervaringen zo goed mogelijk met ze te delen en toe te passen. Een tijd terug besloten we met zijn allen xtc te nemen. Ik deed de nuchtere begeleiding voor de mensen die het nog nooit hadden gedaan.

Ik had ze al gewaarschuwd voor eventuele misselijkheden en andere ongemakken, maar probeerde ze wel gerust te stellen en zou er dus nuchter bij zijn. Zoals ik van tevoren bedacht had gaf ik de maagden een kwartje van een blauwe superman, getest op zon 180mg.
Een vriendin, schatting 1,75 en 65kg, had ik ook een kwartje gegeven, oftewel 45mg. Ze was er erg nerveus over, leek me verstandig rustig te beginnen.

Alles goed en wel totdat hij inkickte. Iedereen ging aardig lekker, maar zij was overheersend misselijk. Dit duurde voort, totdat de werking weer afnam, ze was dus 2-3 overwegend misselijk. Kan dit psychologisch zijn, aangezien ze daar toch erg nerveus over was? Ik heb zelf bij beginnen met een kwartje ook eens meegemaakt dat ik lichtelijk misselijk bleef. Kan het zijn dat iets meer nemen- zeg 1/3 = 60mg- voor een iets zwaarder effect zorgt, dat de misselijkheid overheerst?

Komt dit iemand bekend voor? Tips, ideeen, theorieen? Dank is groot! :sunglasses:

Rakettenpret

Experimenterende gebruiker
Hm vreemd, ik hoor ook van veel mensen dat ze bij de inslag misselijk zijn, maar dat dit daarna over gaat. Ik denk dat het inderdaad zou kunnen dat wanneer ze iets bij had genomen, de leuke effecten de minder leuke waren gaan overheersen. Ik denk dat je met 45 mg een beetje op zo'n randje blijft hangen waar je dan niet overheen komt om het fijne xtc gevoel te gaan ervaren.
Ik heb dezelfde lichaamsbouw als het meisje dat je omschrijft, en had bij een halve blauwe superman geen last van misselijkheid (weet dat dit heel erg verschilt per persoon, maargoed). Van 1,25 superman ging ik overigens wel over mijn nek, maar dat was gewoon te veel.
Wel lastig dat ze nu niet zo'n goede ervaring heeft met d'r eerste keer een kwartje, dan is het misschien niet zo motiverend om de volgende keer meer te nemen! Of ze probeert de volgende keer gewoon weer een kwartje, misschien gaat het dan wel gewoon goed.
Had ze wel bijvoorbeeld cola gedronken toen ze misselijk was? Kan ook helpen.

Chuckie

Newbie
Misselijkheid komt wel vaker voor tijdens de inslag van XTC, dit heeft voornamelijk te maken met de stortvloed aan serotonine die de synaps ingepompt wordt.

Wel apart dat ze gedurende haar hele trip misselijk was, wellicht dat het tussen haar oren zat aangezien je van te voren waarschuwde voor eventuele misselijkheid.
Dit in combinatie met zenuwen en niet weten wat je te wachten staat kan heel goed resulteren in misselijkheid. :kots:

Kijk de volgende keer of ze er weer last van heeft, mocht dit weer zo zijn denk ik dat haar maag gewoon protesteert, aangezien mdma niet zo lief voor je maagwand is :)

Luna_86

Newbie
Tot nu toe alle keren dat ik XTC heb gedaan ("Pas" 5 keer ofzo :wink:) misselijk geweest!! En dan ook echt spugen! Komt in vlagen, dus ik denk dat het komt als de pil weer even sterk aanwezig is.

Op een nachtje 3 tot 4 keer overgeven, niet fijn!

Van alles geprobeerd, volle maag, lege maag, wel drinken, niet drinken, alleen water drinken. Helaas dus nog steeds misselijk bij Xtc :(

Chuckie

Newbie
Er zijn meer mensen die hier last van hebben, kan echt aan van alles liggen.

Probeer 3 a 4 uur van te voren te eten en zorg dat het licht verteerbaar is.
Neem niet teveel, maar ook niet te weinig, misschien dat je een beetje blijft hangen in de inslag met zo'n net niet gevoel.

Verder is het een beetje uitzoeken wat voor jou de juiste dosis is (wel tussen de 1,5 a 2 mg p/kg in) en wat voor jou helpt om je maag te kalmeren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Denk dat het er vooral aan ligt dat je geen te kleine dosis neemt en een goed in orde sterke maag hebt. Als ik een kwartje of halfje neem dan ga ik automatisch men maag meer voelen zelfs al is die dan goed in werking. Liever dat ik direct een hele slik en een hardere inslag heb en hoog mdma gevoel, vanaf ik aanvul met een kwartje of halfje doet die maag weer irritant niet dat het overheerst.. Ik heb intussen ook al jaren ervaring met die snoepjes, voor mij blijft het de keiharde lekkere dope waar je beter verstandig mee omgaat :wink:

Kan het ook niet liggen aan het feit dat je het te warm hebt en niet genoeg afkoeling neemt? Ben bitter weinig misselijk geworden op snoepjes maar als het zo is ga ik effe rusten op een koele plaats, 2min later wil ik alweer rechtdoor gaan :-P

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Tekzor668 zei:
Denk dat het er vooral aan ligt dat je geen te kleine dosis neemt en een goed in orde sterke maag hebt. Als ik een kwartje of halfje neem dan ga ik automatisch men maag meer voelen zelfs al is die dan goed in werking. Liever dat ik direct een hele slik en een hardere inslag heb en hoog mdma gevoel, vanaf ik aanvul met een kwartje of halfje doet die maag weer irritant niet dat het overheerst.. Ik heb intussen ook al jaren ervaring met die snoepjes, voor mij blijft het de keiharde lekkere dope waar je beter verstandig mee omgaat :wink:

Kan het ook niet liggen aan het feit dat je het te warm hebt en niet genoeg afkoeling neemt? Ben bitter weinig misselijk geworden op snoepjes maar als het zo is ga ik effe rusten op een koele plaats, 2min later wil ik alweer rechtdoor gaan :-P

Meer nemen is zeker niet de oplossing. als je van een halve of kwart misselijk word is het zeker niet verstandig een hele te nemen. Zeker met de absurd hoge doseringen de laatste tijd kan je maar beter te weinig nemen dan teveel. Daarbij is het zo dat je niet altijd meer een MDMA gevoel krijgt als je meer neemt. Als ik bijvoorbeeld meer dan 70 mg neem kan ik niet meer dansen. de hele avond niet.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
r0mmelp0t zei:
Meer nemen is zeker niet de oplossing. als je van een halve of kwart misselijk word is het zeker niet verstandig een hele te nemen. Zeker met de absurd hoge doseringen de laatste tijd kan je maar beter te weinig nemen dan teveel. Daarbij is het zo dat je niet altijd meer een MDMA gevoel krijgt als je meer neemt. Als ik bijvoorbeeld meer dan 70 mg neem kan ik niet meer dansen. de hele avond niet.

Bedoel uit eigen ervaring, starten met een direct goeie dosis en niet te weinig en niet veel meer aanvullen met kwartjes of halfjes, raar hoor maar als ik een te kleine dosis innam had ik last van mijn maag, moeilijk te expliceren, intussen goed geminderd ermee en leren doseren. Voor anderen zou ik ook zeggen als je misselijk bent zelfs bij een juiste dosis naar jou gedacht, zeker niet meer of bijnemen, mdma is een heftig goedje en heb me laten vertellen als een dosis in werking gaat het in de maag voelt als een te zware proteineshake of 3 maaldtijden, true or not, zou graag es weten?

Jefsieb

Newbie
Ik ben zelf niet echt misselijk maar krijg wel braakneigingen wanneer ik XTC gebruik. Begin altijd met een kwartje. Tijdens de braakneigingen krijg ik het erg warm en tintelt mijn hoofd. De braakneigingen duren ongeveer 30 seconden en ga dan van licht aangeschoten (alcohol) naar onder invloed zijn van XTC. Heb wel aan mezelf gemerkt dat wanneer ik hier tegenin ga de braakneigingen langer aanhouden en de space minder leuk wordt, dus accepteer ik het en probeer ik er niet al te veel over na te denken. Ik weet namelijk wat er komen gaat.
Dit is natuurlijk lastig als je voor de eerste keer gaat gebruiken. Misselijk zijn gedurende meerdere uren heb ik nog nooit van gehoord.

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Jefsieb zei:
Ik ben zelf niet echt misselijk maar krijg wel braakneigingen wanneer ik XTC gebruik. Begin altijd met een kwartje. Tijdens de braakneigingen krijg ik het erg warm en tintelt mijn hoofd. De braakneigingen duren ongeveer 30 seconden en ga dan van licht aangeschoten (alcohol) naar onder invloed zijn van XTC. Heb wel aan mezelf gemerkt dat wanneer ik hier tegenin ga de braakneigingen langer aanhouden en de space minder leuk wordt, dus accepteer ik het en probeer ik er niet al te veel over na te denken. Ik weet namelijk wat er komen gaat.
Dit is natuurlijk lastig als je voor de eerste keer gaat gebruiken. Misselijk zijn gedurende meerdere uren heb ik nog nooit van gehoord.
heb dit ook ongeveer. als ie inkickt draait alles even en ga ik 1x bijna over me nek. dan ga ik even rustig zitten voor 10 minuten en is alles prima. enige kutte is dat ik daarna niet meer kan dansen... denk dat ik een te hoge dosis neem dus volgende keer ( als die er is want heb 4fmp ontdekt ) beginnen met een kwartje!

Marcko

Belezen gebruiker
ls je last hebt van misselijkheid kun je maalox proberen bij nij werkte het goed het is zonder recept verkrijgbaar.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
catootje zei:
ls je last hebt van misselijkheid kun je maalox proberen bij nij werkte het goed het is zonder recept verkrijgbaar.

Ik vind combinatie mdma/geneesmiddelen zowiezo geen aanrader.

Susanne

Bewuste gebruiker
Voelde die vriendin naast de misselijkheid nog dingen zoal euforie en liefde, of juist verdriet? Of echt alleen misselijkheid? Dat is wel belangrijk om te weten. Zoals je zelf al zegt, komt misselijkheid vaker voor. Ik heb het zelf ongeveer de helft van de keren (ik ben een meisje van 1.68 en 65 kg). Soms ben ik nauwelijks misselijk, soms helemaal niet, maar één keer heb ik zelfs overgegeven en één keer was het zo erg, en was ik zo duizelig en ziek ervan dat ik begon te denken ´op welk punt weet je dat het fout gaat?´ en overwoog ik om naar de EHBO te gaan (het was op een dancefeest). Op die keer na, is de misselijkheid de trip die erop volgt het altijd waard, zelfs de keer dat ik moest kotsen. Dat luchtte juist op en daarna ging ik lekker. Ik kan nooit echt een verband vinden waarom het erger of minder erg is. Misschien ligt het gewoon aan de pil. Ik weet niet of je toen je XTC heb laten testen? Dan weet je misschien wat erin zat, waar die vriendin niet tegen kon. Ik zou haar in ieder geval aanraden het nog een keer te proberen. Ik zou een lagere dosis nemen, hoewel 45mg ook al weinig is voor iemand van 65 kg. Maar je kan altijd bijnemen. Ik zou vooral geen hogere dosis nemen, zoals mensen boven mij aanraden, een hogere dosis is meer risico. Ze kan ook pure MDMA nemen. In XTC zitten stoffen zoals bindmiddel, kleurstof en soms speed, misschien kan ze daar niet tegen. In ieder geval succes, als ze het nog een keer probeert. Voor mij is het het in ieder geval altijd waard.

Pereboom

Newbie
Verschilt heel erg per persoon. Een vriend van mij moet altijd bijna kotsen als die xtc neemt, en ik heb hier nog nooit last van gehad, hoeveel ik ook neem. Nu ben ik ook een stuk kleiner en lichter dan die vriend, dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Ik zou in ieder geval GEEN vet eten nemen, maar neem de avond voordat je gaat feesten een gezonde maaltijd, met vooral groente en andere natuurlijke dingen.

Bovenaan