Misselijk

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Sinds een week ipv dagelijks sos gebruik, dagelijks blow gebruik.

Nu werd ik vandaag misselijk wakker met keelpijn en ben nog steeds misselijk, keelpijn wat minder.
Het voelt alsof ik ziek wordt. Maar heb toch eerder het idee dat t door t blowen komt. Ik had gister een enorme suikerdip, was al twee uur aan het lopen en al een beetje geblowd. Pas later in de avond had ik de mogelijkheid om cola te drinken, niet meer aan t lopen, daarna nog een btje verder geblowd.

Maar waarom gaat de misselijkheid niet weg. Goed gegeten, mn lichaam heeft nu zeker wel suikers binnen ... Ik had vroeger veel vaker last van suikerdipjes in de avond maar daar had ik de volgende ochtend vrijwel nooit meer last van ...

Overigens, ik ben sosa gewend, maar bij blowen komt de kick er niet in fsow? Soms ben ik gewoon in een x duizelig zonder verder iets te voelen. Andere keren komt de kick er wel lekker in ... maar soms dus niet. Is dat het verschil met soft- en harddrugs? Of heb ik gewoon slechte wiet?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bij mij helpt het juist tegen misselijkheid (wiet). De combi wiet en coke vind ik niet prettig dus kan je geen ervaring mee geven.

Als ik jou was zou ik die 2 niet combineren als je er klachten van krijgt.

xEmilyy

Ik combineer ze ook niet. Ik gebruik nu al een week geen coke meer, in plaats van coke ben ik dus gaan blowen. Hiervoor nog nooit geblowd.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dan zou ik overgaan op een (duurdere vaak) soort wiet. Mogelijk is je wiet bewerkt met stoffen.
Probeer als je het op de menu kaart ziet eens bio wiet.

xEmilyy

Wij hebben in onze stad geen coffeeshops. Alles gaat per tientje. Nu had ik het bij een dealer van wat kennissen gehaald die mij gingen leren draaien, dus ik kende die dealer niet en heb dr al ballen verstand van. Volgende keer ga ik het gewoon bij een vriend halen ...

xEmilyy

Ik begin echt koorts te krijgen ofsow ... Blowen kan daar toch niet de oorzaak van zijn neem ik aan? :=

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
xEmilyy zei:
Ik begin echt koorts te krijgen ofsow ... Blowen kan daar toch niet de oorzaak van zijn neem ik aan? :=
Dat lijkt me sterk inderdaad, lijkt er op dat je gewoon ziek wordt en dat dit toevallig samenvalt met het beginnen met blowen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hier in Belgie komt het regelmatig voor dat mensen zich echt ziek voelen door bewerkte/bespoten wiet want er gaat veel troep rond. Als ze het dagenlang gebruiken lijken ze er misselijk van te blijven. Ofwel word je gewoon ziek ofwel is het door de wiet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tekzor668 zei:
Hier in Belgie komt het regelmatig voor dat mensen zich echt ziek voelen door bewerkte/bespoten wiet want er gaat veel troep rond. Als ze het dagenlang gebruiken lijken ze er misselijk van te blijven. Ofwel word je gewoon ziek ofwel is het door de wiet.

Beide oorzaken zijn een Goeie reden om te stoppen Lotske! :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Tekzor668 zei:

Dunnetjes, het gaat hier om Emily he :wink:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Tja als ik echt last heb van misselijkheid neem ik domperidon.

Raad het niet aan vraag aan je huisarts, hij of zij heeft geheimhouding mocht je je zorgen maken erover.

mikoz

Bewuste gebruiker
Tekzor668 zei:
Dunnetjess33 zei:
Tekzor668 zei:

Hahaha xD lekker wakker allemaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tekzor668 zei:
Dunnetjess33 zei:
Tekzor668 zei:

Whoopsie... Ik zal idd niet wakker zijn geweest, excuus Emily! En Lotske.. :flushed:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom ben je eigenlijk overgegaan van coke naar wiet? En gebruikte je hiervoor altijd dagelijks coke? Want in dat geval zou het misschien wel gewoon een afkickverschijnsel van coke kunnen zijn?

Dagelijks blowen kun je ook gewoon beroerd van worden soms he.. dat geldt voor bijna alle soorten drugs als je ze dagelijks gaat gebruiken.

Kun je niet beter gewoon even stoppen?

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
volgens mij heb ik in andere topics gelezen dat je veel coke gebruik en ongetwijfeld verslaafd bent, verbeter me als ik het mis heb en mijn excuus dan.

Ik denk dat het afkickverschijnselen zijn, mocht dit een soort uitweg voor je zijn dan raad ik aan om iets anders als plaats vervangend te zoeken.

die keelpijn kan wel door het blowen komen, vrienden van mij hebben altijd keelaids.

xEmilyy

Inmiddels blow ik dagelijks en snuif ik af en toe, ipv andersom, dus das mooi toch :grin:
Net wat Amnesia gruis gekregen. Ben benieuwd, zelf enkel Silver Haze geblowd en af en toe wel hasj of amnesia bij vrienden maarja. Ben benieuwd of er echt veel verschil in zit oid (:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi in de zin dat je beter elke dag kunt blowen dan snuiven. Maar het blijft natuurlijk het inruilen van de ene verslaving voor de ander, dus daar los je het onderliggende probleem niet mee op helaas.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In het begin lijkt dagelijks blowen nog zo onschuldig en een prima manier om dagelijks van je stress te ontsnappen. En dan kom je erachter dat het je de hele dag wazig maakt en je bent vergeten hoe het voelt om je normaal te voelen. Tegen die tijd voel je je ook niet echt happy meer worden van wiet, maar verdoofd het je dagelijkse zorgen alleen een beetje, dus blijf je er toch mee doorgaan. Een wietverslaving kruipt er echt zo makkelijk in naar mijn mening. Zeker als je verder niet gewoon happy kunt zijn zonder middelengebruik.

Het zou mooi zijn als je jezelf die ervaring kan besparen, maar veel hebben dat toch nodig om te stoppen met dagelijks gebruik. En het zal inderdaad vast beter zijn om afhankelijk te zijn van wiet dan coke, maar het blijft in de kern imo gewoon hetzelfde ding: je hebt jezelf afhankelijk gemaakt van een middel. En dat is het probleem: dat geestelijk afhankelijk worden van iets. Of dat nou met dit of dat is. Misschien kun je nu nog makkelijk stoppen of tenminste sterk minderen?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Mwah ligt er voor mij beetje aan of je de hele dag blowt of alleen 's avonds als je alles gedaan hebt (colleges, opdrachten maken, sportschool, huishouden enzv). Vind dat je dan aan het eind van zo'n dag best even een jointje en filmpje kan kijken voor het slapen. Of is dit meer een manier om mijn "verslaving" goed te praten? Twijfel daar de laatste tijd wel vaak over. Ik kan prima een avond niet blowen maar heb er altijd tegen de avond wel zin in.
Maar idd wat mindless zegt je gaat denk ik wel makkeljjk vab alleen in de avond roken naar de hele dag roken, vooral als je al een beetje gevoelig bent voor verslavingen en dagelijks coke hebt gebruikt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik blowde alleen 's avonds, nooit tijdens werk of overdag eigenlijk.. Ik kreeg m'n werk af en had verder niet veel problemen, genoeg geld om wiet te kopen.. Daarom vond ik het niet erg dat ik blowde. Het feit dat het m'n leven niet in de weg zat, maakte dat ik niet verslaafd was.

Natuurlijk slaat dat nergens op. Dagelijks blowen is gewoon en verslaving, ook als je het alleen 's avonds doet en je alles af krijgt. Het zal uiteindelijk altijd bijwerkingen krijgen, alleen duurt het wel even voor je daar last van krijgt.

Achteraf had ik een stuk meer uit die jaren kunnen halen als ik niet geblowd had.

Even een jointje voor het slapen gaan is jezelf belonen dat je alles doorstaan hebt die dag, maar uiteindelijk ga je er naartoe leven en draait het om. Dat heb je alleen niet door.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Hmm ja kan me eigenlijk wel een beetje vinden in wat je zegt. Het beinvloed me leven niet direct maar als ik nadenk indirect wel. Soms neem ik me voor om 's ochtends naar de sportschool te gaan voor college, maar dan rook ik 's avonds wat joints en blijf ik toch langer op dan ik wil en ga ik niet meer de volgende ochtend naar de sportschool. En wat je zegt dat je er een soort van naartoe leeft merk ik ook. Gewoon dingen als, ja bennie als je de woonkamer nu schoon en netjes hebt mag je een jointje roken.

Denk dat het toch verstandig is om eventjes te minderen tot max 1 keer in de week. Heb het altijd wel doorgehad dat het niet oke was, als ik iemand zei dat ik dagelijks blowde zag je ze al raar opkijken. Maar mn huisgenoten deden het ook, dan ga je toch denken van ja ben niet de enige zij doen het ook, dan zal het wel normaal zijn.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Snap ik, maar het voelt ook helemaal onschuldig.. Echt slecht voor je is het niet, op de longschade na hersteld in principe alles weer.. maarja zodra je het gaat gebruiken als beloning nadat je iets nuttigs gedaan hebt, gebruik je het eigenlijk al verkeerd. Je gaat jezelf dan aanleren dat blowen prima is als je maar iets nuttigs hebt gedaan. Als je dus zorgt dat je altijd iets nuttigs doet kun je dan altijd blijven blowen :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kan uit ervaring zeggen dat dagelijks blowen, ook al is het alleen 's avonds, wel degelijk een verslaving is. Ikzelf heb het ruim 6 jaar gedaan, ook nooit overdag tijdens werk of studie, altijd pas 's avonds nadat ik aan al mijn verplichtingen had voldaan. Ik heb altijd prima gefunctioneerd, goede cijfers op de universiteit, goede beoordelingen op werk, etc. Maar mijn vrije tijd ging heel langzaam wel echt steeds meer om blowen draaien. In het begin merk je niet echt iets van bijwerkingen en ik heb mezelf ruim 1,5 jaar voor gelogen dat ik niet verslaafd was. Toen ik serieus wilde minderen merkte ik in enen dat ik wel degelijk verslaafd was en naarmate de avond vorderde mijn behoefte voor blowen steeds sterker werd. Uiteindelijk zwichtte ik dan bijna elke keer weer en stapte ik last minute nog in de auto om naar de coffeeshop te gaan. Periodes van proberen te stoppen of minderen en er vrede mee hebben, hebben zich 4,5 jaar afgewisseld. En de bijwerkingen werden steeds duidelijker, zodanig dat het op het laatst echt zat was. Daarbij kon ik tegen het einde echt de ene na de andere joint opsteken en behalve lui worden merkte ik er niks meer van.

Kortom, ja je kunt best prima functioneren als je dagelijks blowt maar echt goed voor je is het niet. En tegen jezelf zeggend dat je niet de enige bent omdat anderen het ook doen is natuurlijk een drogreden, plus dat je vanzelf vrienden om je heen verzameld die allemaal blowen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ja dat zeg ik, die redenen die je jezelf voorschoteld slaan nergens op! Heb me nu ook voorgenomen het niet meer te doen, gewoon eens in de week of in de twee weken blowen. Worden die keren dat je een jointje rookt ook leuker van hoop ik haha.

Mag ik trouwens vragen wat voor bijwerkingen je dan had? Stemmingswisselingen? Futloos? Of iets anders?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
benniesmitters zei:
Ja dat zeg ik, die redenen die je jezelf voorschoteld slaan nergens op! Heb me nu ook voorgenomen het niet meer te doen, gewoon eens in de week of in de twee weken blowen. Worden die keren dat je een jointje rookt ook leuker van hoop ik haha.

Mag ik trouwens vragen wat voor bijwerkingen je dan had? Stemmingswisselingen? Futloos? Of iets anders?
Verstandig dat je wilt gaan minderen. Ik blow nog enkel in het weekend en sla soms ook wel eens een paar weekenden over. Nu wordt ik weer echt stoned/high en geniet ik er ook van, ipv blowen puur uit gewoonte.

De bijwerkingen kwamen bij mij pas na 2 a 3 jaar heel langzaam opzetten. Ik werd er steeds futlozer door, kreeg langzaam steeds minder zin om dingen in mijn vrije tijd op te pakken. Ging ook steeds minder sporten en begon steeds minder contact te onderhouden met vrienden die niet blowen. Verder merkte ik dat mijn stemming enorm afvlakte, hoewel heel stabiel niet perse fijn te noemen. En over de lange termijn zat er ook wel een dalende trend in mijn stemming. Gek genoeg heeft mijn geheugen, analytisch vermogen of intelligentie er nooit onder geleden. Alleen mijn motivatie om dingen te doen werd wel minder.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Verder merkte ik dat mijn stemming enorm afvlakte, hoewel heel stabiel niet perse fijn te noemen.
Hmm interessant. Ik herken dat gevoel ja. Stabiliteit is goed, maar niet als het ten koste gaat van je helderheid en levendigheid.

Bovenaan